یک دستگاه شورولت کوروت C8 صفرکیلومتر پس از رسیدن به کیلومتر ۵۰ با خرابی و تعویض گیربکس مواجه شد! بنا به گفته یکی از کارکنان نمایندگیهای جنرال موتورز، این خودرو با در نظر گرفتن توصیههای سازنده رانده شده و مشکل خاصی نداشته است.
جنرال موتورز دقت زیادی در پیشگیری از آسیب قوای محرکه کوروت جدید در اولین ماههای تحویل این خودرو داشته و پشت آمپرها به گونهای برنامه ریزی شده که ردلاین پایینتری در چند صد کیلومتر اول داشته باشد. همچنین نرمافزار قوای محرکه به گونهای طراحی شده که در ۸۰۰ کیلومتر اول گشتاور دندههای یک و دو محدودتر باشد؛ اما این کار مانع از خرابی گیربکس کوروت صفرکیلومتر نشده است. گیربکس این خودرو مستقیماً به سازنده فرستاده شده تا مشکلات آن بررسی شود.
یکی از کاربران شبکههای اجتماعی میگوید در این گیربکس کمی نشتی روغن گیربکس دیده شده و همچنین بررسیها نشان داده این گیربکس دارای کد مربوط به فشار روغن دیفرانسیل لغزش محدود بوده است.
مشکلاتی همچون گیربکس خراب برای خودروهایی که در مراحل اولیه تولید قرار دارند عادی به نظر میرسد. برای مثال برخی نمونههای کوروت نسل هفتم نیز در ماههای اول تولید خرابیهای شدیدی در پیشرانه داشتهاند و همین موضوع درباره فورد اکسپلورر و لینکلن آویاتور نیز صدق میکند.
بهعبارتدیگر اظهار نگرانی درباره قابلیت اطمینان درازمدت کوروت جدید با توجه به چنین مشکلاتی منصفانه نیست. سازنده گیربکس یعنی کمپانی Tremec شاید اقدام به بازنگری در طراحی برخی قطعات کند تا گیربکس مطمئنتر از قبل باشد.
هادی 8 سیلندر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹نسل قبل همین شرکت مدل ۶۰۷۰ رو برای c7 زد که شتاب و دوام زیادی داشت
امتحانش پس داده قطعا با یه فراخان حل میشه
ADAK
۱۲ فروردین ۱۳۹۹کار هر کس نیست خرمن کوفتن
Ferrari Fxx K Evo
۱۰ فروردین ۱۳۹۹مشکل خاصی نیست اگه رسانه ها بزرگش نکنن !
Elmiraj
۱۰ فروردین ۱۳۹۹بزرگش میکنن خیلی هم زیاد….
این ماشین با این قیمت ، پرفورمنس و کیفیتی که داره هر چی ماشینه اسپورت رقیب هست را زیر سوال برده ، پس شاهد یک موج رسانه ای شدید خواهیم بود .
رزیتا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹یک در میلیون شاید همچین اتفاقی واسه کوروت بیوفته ، پس دوتا بنجل ساز و گاری ساز بزرگ ((سایپا و ویرانخودرو)) چی؟؟؟ که از هر 1000 تا تولیدشون 999 تاش مشکل داره !!!
حمید
۱۰ فروردین ۱۳۹۹هیچ ارزونی بی دلیل نیست ، تست های نسل قبلش رو ببینید تو یوتیوب مدل zr1 وسط چنتا تست معتبر یا داغ میکرد یا ecu ارور میداد
MAHDI
۱۰ فروردین ۱۳۹۹در تست و بررسی گرند تور در تست کوروت ZR1 هم یهو گیربگس به مشکل بر خورد. دقیقا یادم نیست چه مشکلی براش پیش اومد اما دود زیادی ازش بوجود اومد و جرمی با ناراحتی از ماشین با ترس خارج شد.
Elmiraj
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ZR1 اصلا برای دریفت ساخته نشده که این آقای کلارسون باهاش دریفت میزد…!!!
البته از کسی که کانتیننتال دهه هفتادی را برد پیست بیشتر از این انتظار نمی رفت…
شاهین
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اون دود واسه صفحه کلاچش بوده که بعد از کلی دریفت نا موفق به وجود اومد خودشم گفت
ولی ندیدم با ناراحتی و وحشت از ماشین پیاده بشه
JDM
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اون دود مال صفحه کلاج یود.
گیربکس های اتوماتیک توربین دارن و توربین هم هیدرولیکه یعنی با روغن کار میکنه.ولی تموم شدن و یا ذغال شدن صفحه کلاج تو گیربکسای دستی طبیعیه
911 lover
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اگه اون قسمتو با دقت دیده باشی جرمی مدت خیلی زیادی داشت سعی میکرد دونات بزنه اما نمیتونست بخاط همین کلاچ یا صفحه کلاج دود کرد.
OMID
۱۰ فروردین ۱۳۹۹کلاچ داغ کرد که خوده کلارکسون هم گفت تقصیر خودش بوده
بعدش هم سرد شد و تمام هیچ مشکلی هم برای گیربکس پیش نیومد بعدش با همون ماشین رفتن بیرون
یه ده باری اینو به شما گفتم اما کسی که خودشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد
mehdi
۱۱ فروردین ۱۳۹۹این مشکل گیرباکس مشکل شوی نیست مشکل سازنده گیرباکس هس که باید جوابگو این مشکل باشه
علیرضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۹عجب !
علی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹از اولشم گفته بودم فقط مهندسی آلمان ولی فقط منفی میدادین آلمان پول مهندسیش میگیره
Elmiraj
۱۰ فروردین ۱۳۹۹پس این همه فراخوانی که میدن فیلمه…؟!؟!؟
Hamidreza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹راستش مهندسی فقط آلمان نیست
ماشین های آلمانی درسته که شاید پرفورمنس و کیفیت قطعات بالایی داشته باشند اما خرابیشون زیاده و همین ریزه کاری ها کار رو خراب میکنه!
Khosrow
۱۰ فروردین ۱۳۹۹چرا فکرمیکنید چیز عجیبیه / پیش میاد – تمام ..
Hamidreza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹آقای هادی 8 سیلندر
شما که c8 رو با تموم ماشینا مقایسه میکردی تحویل بگیر
هادی 8 سیلندر
۱۰ فروردین ۱۳۹۹الان نگاه کردم این گیربکس مثل همون TR 6070 امید وارم فقط مشکل انتقال باشه تا دنده ها اگه اون باشه باید از اول بسازن
حیف خبر خوبی نبود
سعید 110
۱۶ فروردین ۱۳۹۹احسنت. با اینکه طرفدار امریکا و ماشینهای 8 سیلندره چقدر زیبا جواب داد. نه بی ادبی و توهین ، نه دفاع بیجا.قابل توجه “Elmiraj” و دوستان دیگه ای که به کشور خاصی تعصب بیجا دارند. سعی کنیم با اینکه از شرکت یا کشور خاصی خوشمون میاد از اشکالاتش دفاع مسخره و بیجا نکنیم همین
M3csl
۱۰ فروردین ۱۳۹۹خرابی بعد ۵۰ کیلومتر،،،
یعنی با کالسکه بچه ۵۰ کیلومتر بری خراب نمیشه،،،
بجاش تند میره،،خیلی تند،ولی بعد ۵۰ کیلومتر میشه کُند،خیلی کند.یه چیزی تو مایه های ساکن.
OMID
۱۰ فروردین ۱۳۹۹خیلی تند میره
اعتراف سخت ?
M3csl
۱۰ فروردین ۱۳۹۹خیلی تند میره،
خیلی تند هم به … میره،
شکست سخت.
Hamidreza
۱۰ فروردین ۱۳۹۹اصلا شکست نیست
با رفع مشکل بسیار بهتر از هر حریفی (از نظر قیمت ) پیش میره و همه رو درو میکنه
فقط طراحی پشتش رو ببینید
وای خدا عالیه این
meysam
۱۰ فروردین ۱۳۹۹عکس اول آبیه رو نگاه کنین. همین طراحی رو تو هر برند دیگه ای بجز آمریکاییها میدیدی کمتر از 200 هزار دلار نمیدادن