ماه مارس شاید بهترین زمان برای خرید شورولت بلیزر صفرکیلومتر باشد. اگر خواهان نسخه ۶ سیلندر این خودرو هستید حدود ۲ هفته فرصت دارید و اگر به دنبال خرید لیزینگی هستید این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ارزانتر نیز خواهد بود. شرکت مهندسی لینگنفلتر یک دلیل بهتر و بیشتر برای نگاهی دوباره به بلیزر 2LT دارد.
این خودرو در حالت استاندارد به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۶۶ نیوتون متری مجهز است و اگرچه بلیزر با این مشخصات خودروی کندی نیست اما در برابر محصولاتی همچون داج دورانگو SRT و امثال آن خیلی به چشم نمیآید. به همین خاطر است که تیم لینگنفلتر وارد میدان شده و این نقیصه را برطرف کردهاند.
این تیونر آمریکایی کیت قدرت وسیعی را برای پیشرانه یاد شده تدارک دیده که شامل سوپرشارژر TVS1470 و اینترکولری کاراتر است. این پکیج همان کیت قدرت ارائه شده برای کامارو و کلرادو ۶ سیلندر میباشد.
ذکر این نکته مهم است که کیت یاد شده از نظر قوانین آلایندگی با تمامی ۵۰ ایالت آمریکا هماهنگ بوده و کارهای نصب، تست و گارانتی توسط تیمی حرفهای انجام میشود. پیشرانه یاد شده با این کیت حدود ۴۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد تولید میکند و بنابراین خروجی آن حدود ۴۳۱ اسب بخار و گشتاورش حدود ۵۱۲ نیوتون متر میباشد. البته در نظر داشته باشید که این اعداد هنوز بهصورت رسمی اعلام نشدهاند.
همانگونه که در تصاویر هم دیده میشود بهبودهای بصری بلیزر سوپرشارژردار خیلی زیاد نبوده هرچند به برخی تغییرات از جمله نشانهای لینگنفلتر و جزئیات مشکی بدنه اشاره کرد.
به زودی قیمت این کیت اعلام خواهد شد اما کیت ارائه شده برای کامارو و کلرادو قیمت ۷ هزار دلاری دارد. البته ارتقای سیستم تعلیق، ترمزها و… هزینه بیشتری در پی خواهد داشت.
Nissan
۳۰ اسفند ۱۳۹۹واقعا کوچکترین شباهتی به پدر خودش نداره اما جیپ با واگونییر فورد با برانکو خیلی عالی شدن اما شورولت با این جانشین بلیزر رو نابود کرد بلیزر قدیم کجا این کراس اوور کوچیک کجا
کافر مقدس
۳۰ اسفند ۱۳۹۹اولا که بلیزر فلسفه دیگه ای داره که خیلی قدیمی تر از شورلت بلیزر هست
دوما هیچ لزومی نداره ماشینی که درگذشته اسم ش بلیزر بوده و اس یو وی الان هم اس یو وی باشه
چسبیدن به اسامی و ملیت ها چیزیه که صنعت خودروسازی ثانیه ای ذهنش رو درگیر نمیکنه
بلیزر شناسنامه یک شورلت اس یو وی نیست بلیزر صفتی هست که حتی میشه به عنوان اسم پت انتخاب کرد
ماشینی که تو سگمنت خودش نسبت به قیمت داره خروجی خوبی میده و فروش خوبی هم داشته حالا شما گوشه ای از خاورمیانه پشت مانیتور درگیر بلیزر دهه 70 باشید- خوب ماها کلا فکرمون مثل صنعتمون در دهه 70میلادی گیر کرده
Zakaria
۳۰ اسفند ۱۳۹۹نظرت خیلی جالبه ولی به نظرم زیادی منطقی فکر میکنی. بلیزر k5، ماشینی که نسبت به زمان خودش یه ماشین قوی و هیجان انگیز بوده و با فروش بالاش برای خیلیا کلی خاطره خوب درست کرده، حقش این نبود که با یک ماشین کراس اوور کسل کننده جایگزین بشه. همه انتظار این رو داشتیم که نسل جدید همون فرمول قبلی با پرفرمنس مناسب نسبت به زمان حال رو ارائه میداد. الان رابطه k5 با بلیزر 2021 مثل رابطه موستانگ 69 با موستانگII میمونه. هیچ عشق ماشینی ازش خوشش نمیاد، هرچند بعید میدونم هدف شرکتم ماشین بازا بوده باشه.
سال نو رو هم به شما کافر جان و سایر دوستان پدال تبریک عرض میکنم و آرزوی یک سال پر از خبرای خوب و پر از موفقیت برای همه آرزو میکنم.
Mehdi
۳۰ اسفند ۱۳۹۹طراحیش خیلی خفنه
کافر مقدس
۳۰ اسفند ۱۳۹۹کراس اوور مدرن رو ول کردن درگیر نام بلیزر ن . بلیزر یک صفت است نه شناسنامه یک suv از کمپانی شورولت !
بلیزر فعلی در نمای ظاهری الهام گرفته از کامارو هست قرار نیست چون اسم ش بلیزر هست حتما یک اس یو وی باشه
اون چیزی که شما بهش میگی اس یو وی بلیزر پسوند نام k5 هست در اصل اون چیزی که شما قدیم بهش میگفتی بلیزر GMC Jimmy نام داره .
البته نام اصلی این کراس اوور تریل بلیزر هست . اولین تریل بلیزر هم مربوط به سال 99 میشه که اس یو وی مید سایز بوده
مفهوم کلمه بلیزر و تریل بلیزر رو بدونید اصلا نیازی نیست درگیر نام باشید !
یانکی
۳۰ اسفند ۱۳۹۹این بلیزر هستش و تریل بلیزر کوچکتر از اینه.من هم مخالف گذاشتن نام بلیزر رو این کراس اوور هستم.این جیگر باید اسمش رو میزاشتن مثلا کوبالت یا یه کد میدادن بهش.بلیزر باید رقیب برانکو و رانگلر میشد.ولی این مدل بلیزر انصافا خیلی خوبا موتورش تا 7100 دور در دقیقه دور میگیره که تو کلاس خودش جالبه حالا با یه سوپر که دیگه رفت تو رده بالاتر
سگ سرابی
۳۰ اسفند ۱۳۹۹خوشگل و جذاب شده
امیرحسین
۳۰ اسفند ۱۳۹۹دوستان یه سوال،این بلیزر کراس اوور همون بلیزر شاسی بلند قدیمه؟
رامین
۱۲ فروردین ۱۴۰۰بله متأسفانه