پیشازاین، نسل نخست شورولت تراورز بهعنوان یک کراساوور فول سایز سه ردیفه بر اساس پلتفرم مشترکی با نسل قبلی جیامسی آکادیا و بیوک انکلاو ساخته میشد و هر سهٔ این کراساوورها ابعاد مشابهی داشتند؛ اما هنگامیکه نسل جدید آکادیا معرفی شد، راه متفاوتی را از برادران خود پیش گرفته و با کاهش ابعاد به یک کلاس پایینتر نقل مکان کرد. حال بهتازگی نسل جدید شورولت تراورز هم در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده است که مسیر متفاوتی از آکادیا را پیموده است زیرا همانطور که اشاره شد، درحالیکه آکادیا در نسل جدید خود کوچکتر از قبل شده است، نسل جدید تراورز در ابعاد خود رشد داشته است. به همین دلیل در حال حاضر تراورز جدید بیشتر به SUV بزرگ تاهو شبیه شده است. درهرحال قصد داریم در این مطلب یک مقایسهٔ تصویری میان نسل اول و نسل دوم شورولت تراورز انجام دهیم.
تراورز جدید از یک جلوپنجرهٔ بزرگتر و چراغهای جلوی نازکتر استفاده میکند درحالیکه کاپوت نیز فرمی مربعتر به خود گرفته است. نسل جدید تراورز در دو نسخهٔ مختلف بنامهای High Country و Sport عرضه خواهد شد که در اولی بهعنوان تیپ لوکس، تریم کرومی زینتبخش جلوپنجره خواهد بود درحالیکه نسخهٔ اسپرت از عناصر و المانهای مشکیرنگ استفاده میکند.
در نمای جانبی اما نسل دوم تراورز حالا شباهت بیشتری به یک پیکاپ تراک پیدا کرده است بهگونهای که خطوط پنجرهها، درِ صندوق بار و تمامی لبههای گِرد و منحنی با اشکال مربع شکل جایگزین شدهاند. همچنین کاملاً مشابه چراغهای جلو، چراغهای عقب هم باریکتر از قبل شدهاند.
در داخل خودرو نیز یک صفحهنمایش لمسی بزرگتر ۷ اینچی یا ۸ اینچی جایگزین نمونهٔ ۶.۵ اینچی قدیمی نسل قبلی شده است درحالیکه اطراف آنهم از دکمهها و کلیدها خبری نیست. شورولت همچنین در پشت این نمایشگر فضایی برای قرار دادن اشیاء تعبیه کرده است و در کل کابین بازتر و جادارتر از قبل به نظر میرسد. در نسل جدید تراورز بجای روش Smart Slide Setup صندلیهای نسل قبلی، از تقسیمبندی تا شوندگی جدید در ردیف دوم صندلیها استفاده شده است. بدین ترتیب حتی در صورت نصب بودن صندلی کودک نیز امکان کشیدن صندلیهای ردیف دوم به سمت جلو یا خم کردن پشتی آنها وجود دارد که دسترسی راحتتری را به ردیف سوم صندلیها فراهم میکند.
مشخصات فنی
نسل اول تراورز | نسل دوم تراورز | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
قدرت | ۲۸۸ اسب بخار | ۳۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۶ نیوتن متر | ۳۵۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
طول/عرض/ارتفاع | ۵.۱۷/۱.۹۹/۱.۸۴ متر | ۵.۱۹/۲.۰/۱.۸۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳ متر | ۳ متر |
منبع: MotorTrend
فورد
۱۵ فروردین ۱۳۹۶فوق العاده است البته بعد از سایپا کوییک
امیر
۱۵ فروردین ۱۳۹۶کلا طراحیای شورولت خیلی خوب شده جز سونیک
علي
۱۵ فروردین ۱۳۹۶خیلی دوسش دارم . وقار و ابهت از این ماشین میباره .
نهایت جاداری همراه با ی طراحی عالی داخل و خارجه . مشخصات موتورشم که نشان از برتریه .
با تچکر
Madjid
۱۵ فروردین ۱۳۹۶.
با وجود این که یک کراس اووره ولی ابهت یک SUV رو داره.
ونوم اف ۵
۱۵ فروردین ۱۳۹۶صدایی در سرم میکرد وزوز / که این تاهو بود یا که تراورز ……. ز بس هستی تو قلدر ای شوی جان / رقیبان از برایت میدهند تز ….. ونوم اف ۵
حمیدرضا
۱۶ فروردین ۱۳۹۶چقدر طراحی های شورلت قشنگن این ماشین قشنگ داره میره بزنه تو گوش هایلندر و سانتافه بگه بزنید گاراژ من دارم میام تو
moein
۱۶ فروردین ۱۳۹۶آخه سانتافه مومن
saeed-m
۱۶ فروردین ۱۳۹۶نسل قدیمشو در منطقه ازاد روندم . برخلاف ظاهر زیبا سواری بسیار خشکی داره و اصلا چنگی به دل نمیزنه متاسفانه به حدی کابین سر و صدا داره که دلت میخواد پیاده بشی حالا تعلیق وحشتناک خشکش بماند! . نیاز شدیدی به نسل جدیدش بود و متاسفانه که در متطقه ازاد هم دیگه ممنوعه و نمیشه تستش کرد تا فرقشون رو احساس کرد!
در کل فورد اکسپولرر رو ترجیح میدم!
البته نظر شخصیه