از این به بعد شورلت کوروت دیگر بهعنوان یک خودروی اسپرت ساده شناخته نمیشود. این ماشین که پیشازاین رقیبی برای دوج وایپر بود و حتی در نسخهٔ پایه با خودروهای عضلانی معمولی مقایسه میشد، حالا به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شده که حتی در نسخهٔ پایه توانایی رقابت با خودروهایی مثل آکورا NSX را دارد آنهم با قیمتی بهمراتب کمتر؛ اما آیا کوروت C8 بر سلف خود یعنی C7 کاملاً برتری دارد؟ در این مقایسه به دنبال پاسخ این سؤال هستیم.
بیرون
هردو نسل دماغهای تهاجمی با عناصر طراحی مشابهی دارند اما همهچیز در C8 تیزتر به نظر میرسد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه دیگر در این قسمت خبری از پیشرانه نیست، کاپوت کشیدهٔ C7 جای خود را به نمونهای کوچکتر داده که به C8 نمایی مشابه سایر سوپراسپرتهای معمول بازار بخشیده است. با عبور از قسمت جلویی اما تفاوتهای میان دو نسل بیشتر و بیشتر میشود. در پروفیل جانبی C8، شیشهٔ جلو با شیب بیشتر، رکابهای برجستهتر، گلگیرهای عقب عضلانی که حتی از قبل هم عضلانیتر هستند و سقف دو حبابی به چشم میخورد؛ اما مهمترین ویژگی این قسمت در C8 ورودی هوای بسیار بزرگی است که هوا را به سمت پیشرانه هدایت میکند. درمجموع طراحان کوروت اطمینان دادهاند که بین C7 و C8 تعدادی از جزئیات و چند ویژگی اساسی مثل چراغهای جلو و عقب شبیه به هم باقیمانده تا پیوستگی و فرم آشنای کوروت حفظ گردد.
داخل
در داخل C8 هرچند همچنان طرح راننده محور کابین حفظ شده و نشان میدهد اینجا داخل یک کوروت است اما شاهد پیشرفت و تغییرات بسیار قابلتوجهی نسبت به C7 هستیم. ازجملهٔ مهمترین ویژگیهای کابین C8 میتوان به غربیلک فرمان مربع شکل و کنسول مرکزی بزرگی اشاره کرد که کاملاً قسمت راننده را از بخش سرنشین جدا کرده است. از لحاظ تکنولوژی و تجهیزات نیز نسل جدید کوروت کاملاً ارتقاء پیدا کرده است بهگونهای که حالا برای آن صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی، نمایشگر بزرگتر و با وضوح بالاتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، تکنولوژی تشخیص صدا، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و… بهصورت استاندارد ارائه شده است. علاوه بر این، گرمکن غربیلک فرمان و حافظهٔ صندلیها هم برای C8 قابل سفارش است. بهطورکلی کابین نسل جدید کاملاً مدرنتر و باکیفیتتر از C7 به نظر میرسد.
پیشرانه
هرچند در کوروت C8 پیشرانه به پشت کابین منتقل شده است اما در اینجا هم مثل C7 شاهد یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی هستیم. البته این موتور تغییرات زیادی را تجربه کرده و حالا ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه نسل قبلی ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور داشت. در همین حال برای C8 پکیج پرفورمنس Z51 هم قابل سفارش است که خروجی پیشرانه را به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور افزایش میدهد. برای انتقال نیرو هم در C7 دو گیربکس هفت سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشد اما در C8 نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند و خبری از گیربکس دستی نیست.
به گفتهٔ شورلت، نسل جدید کوروت با پکیج Z51 در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه برای مقایسه، کوروت ZR1 قبلی با ۷۵۵ اسب بخار قدرت این کار را در ۲.۸ ثانیه انجام میداد! بنابراین کوروت C8 با تنها ۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر، کوروت C7 پایه با شتاب ۳.۷ ثانیه را نابود میکند! البته نباید فراموش کرد درحالیکه نسل قبلی ۱۵۶۲ کیلوگرم وزن داشت، وزن C8 به ۱۵۲۷ کیلوگرم رسیده است.
قیمت
شاید بهترین ویژگی کوروت C8 قیمت آن باشد زیرا به گفتهٔ شورلت قیمت نسخهٔ پایهٔ این خودرو علیرغم تمامی پیشرفتها و تغییراتی که تجربه کرده، از زیر ۶۰ هزار دلار آغاز میشود که واقعاً شگفتآور است زیرا در حال حاضر نسخهٔ پایهٔ کوروت C7 مدل ۲۰۱۹ با قیمت ۵۵,۹۰۰ دلار به فروش میرسد؛ بنابراین کوروت C8 با وجود تمامی ارتقاءهایی که داشته است هنوز هم ارزش بسیار بالایی در قبال قیمت خود دارد.
مشخصات فنی
کوروت C7 | کوروت C8 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۵ اسب بخار | ۴۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۰ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۷ ثانیه | زیر ۳ ثانیه |
طول | ۴,۴۹۳ میلیمتر | ۴,۶۳۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۱۰ میلیمتر | ۲,۷۲۳ میلیمتر |
وزن | ۱۵۶۲ کیلوگرم | ۱۵۲۷ کیلوگرم |
قیمت | ۵۵,۹۰۰ دلار | زیر ۶۰ هزار دلار |
منبع: CarScoops
کوشا
۳ مرداد ۱۳۹۸ماشالا
(ali (chevy nova
۳ مرداد ۱۳۹۸دقیقا
ماشالاه شوی با این کوروتی که ساخته
منتظر لوله کردن رقبا توسط کوروت باشید
(ali (chevy nova
۳ مرداد ۱۳۹۸خدای بزرگ رو شکر میکنم که کوروت همچنان مجهز به موتور 6/2 لیتری بیگ بلاگ هست
فورد
۳ مرداد ۱۳۹۸c8 عالیه ولی من هرچی فکر میکنم موتور جلوشو بیشتر دوست دارم
سامان اذری
۴ مرداد ۱۳۹۸کسی که صندلی شاگرد بشینه به معنای واقعی از همه چیز تحریم شده ???
انگار بردی داخل ویلا تو جزیره خصوصی یه اتاق خالی دادی بهش و گفتی فقط باس اینجا بمونی ?✌
Mopar or No Car
۴ مرداد ۱۳۹۸اتفاقا من اینجور طراحی رو خیلی میپسندم. چون این راننده هست که پول داده ماشین خریده تا ازش لذت ببره و باید همه چیز در کنترلش باشه. کسی که اونطرف میشینه همین که مجانی سوار کوروت شده کافیه براش.
net
۱۷ مرداد ۱۳۹۸سامان حرف دلمو زدی افرین.جدیدا مد شده تولیدکنندگان ماشین کنار دنده دیوار میکشند که خیلی زشته مثل همین کورتc7 و c8 .مثل این میمونه که صندلی شاگرد و صندلی راننده با هم قهر هستند و حس بدی ایجاد کرده این دیوار در طراحی داخلی ماشینها
محمد
۳ مرداد ۱۳۹۸قطعا خوب خواهد فروخت قیمت رقابتی طراحی گیرا مشخصات قابل تامل
MOHAMMAD.DEMON
۳ مرداد ۱۳۹۸خدمت به خلق یعنی
حدود سه هزار دلار افزایش قیمت داشته
به جاش کل ماشین از اول ساخته شده
همه چی آپدیت شده
جی ام میخواد با فروش بالا تمام هزینه های که کرده رو جبران کنه
نه اینکه قیمت نجومی بزاره فروشش هم کم بود هزینه هاش در بیاد ( مثل بعضی ها )
این سیاست جی ام یعنی بشر محوری
Elmiraj
۳ مرداد ۱۳۹۸واسه GM کاری نداره که از همین مدل پایه سالانه هزار دستگاه تولید کنه و هر کدام را ۳۵۰ هزار دلار بفروشه ( مثل بعضی ها )
.
عظمت و توانایی شو با تولید انبوه کردن یک سوپراسپرت تمام عیار به رخ رقبا می کشه…..
مانی
۴ مرداد ۱۳۹۸جدی جدی فکر میکنی اگه سالی ۱۰۰۰تا تولید کنه کسی پیدا میشه مدل پایه رو با قیمت ۳۵۰k بخره؟
اونوقت چرا باید ۳۵۰k واسه این بده در صورتی که با این پول میشه ماشینهایی خرید که تولید اونها هم در همین حد هست و یا کمتر مثل:
Mercedes AMG-GTR Black series(بزودی) Porsche 911 GT2RS,
Ferrari F8 Tributo,Mclaren 720s و …
جالب اینه که قیمت فراری از زیر ۳۰۰k شروع میشه
Elmiraj
۴ مرداد ۱۳۹۸الان چون تولید انبوه و ارزان هست اینطور فکر می کنی و میگی چرا وقتی اونا هستن کسی باید بره اینو بخره….
اگر محدود بود مطمئن باش بازم طرفدارن بسیار بیشتری از رقبایی که نام بردی داشت و افراد زیادی بودن که حاضر می شدن حتی پول بیشتری هم بابتش بدن…
لطفاً با دید خودت همه رو مثل هم نبین….!!!
امیر
۳ مرداد ۱۳۹۸خیلی زیباتر وحشی تر مدرن تر تهاجمی تر شده
واقعا عالی کار شده ازجلو عقب کنار کابین میشه پیشرفت زیادیو حس کرد که ظاهری ماشین در حد سوپر اسپورتا بنظر بیاد
Alireza
۳ مرداد ۱۳۹۸خدایا چرا مارو انداختی جایی که حتی بخوای عکسای این ماشینو با کیفیت hd بگیری باید وی پی.ان روشن کنی
اونوقت اونجا دارن واسه خریدن ماشینه برنامه ریزی میکنن نسل قبلیو بفروشن اینو بگیرن
NAVID۰۰۹۸
۳ مرداد ۱۳۹۸وای به این طراحی داخلی .
خییییییلی خووووب شده .
دیزاین داخلی ای که شبیهه هیچ خودرویی نیست ، مال خودِ خودِ شورولتِ .
پاشایی
۴ مرداد ۱۳۹۸نویسنده محترم هیچگاه شورلت کوروت یه اسپرت ساده نبوده همیشه یه اتومبیل اسپرت مدعی بوده این نظر جنابعالی شاید باشه و یا ترجمه شما باشه شورلت اینبار این نام رو بصورت موتور وسط تولید کرده و این ایده از قبلها در جنرال موتورز وجود داشته من خودم در مجله ماشین دوران جنگ منتشر میشد دقیقا یادم هست و مقاله اش رو دارم ولی شورلت کاری رو که میخواست بالاخره انجام داد و خیلی به موقع اینکار رو کرد که راه برای دیگر اسپرت جنرال موتورز هم بازتر بشه و اونم کامارو با موتور جلو و کوروت با موتور وسط اینکار به موفقیت این ورژن جدید از کوروت بستگی داره
حسن
۴ مرداد ۱۳۹۸تبریک به دوستان بابت این شاهکار. واقعا انتظار این هارمونیه بی نظیر را نداشتم به همین سادگی نمیشه دماغ ماشین را سی چهل سانت کوتاه کرد که نه تنها ایرادی پیدا نکنه بلکه زیباترم بشه .
داخل ماشین که محشره مشخصات فنی هم غوغا کردهzr1 چی میخواد بشه.
به نظر من یه پیشرفت بزرگ با طراحی و دیزاین عالی از شورلت را شاهدیم که در اینده بازم مورد استفاده قرار میگیره.
انشالله قسمت همه .
Peiman56
۴ مرداد ۱۳۹۸من نمیدونستم کلمه” استینگری” بمعنی سفره ماهی .یه بار کوروت c7 مشکی گذر موقت رو تو خیابون دیدم .بمعنی واقعی کلمه مثل سفره ماهی پهن و جذاب بود.واقعا ابهت ماشین امریکایی رو اونجا درک کردم.بنظر من که حرف نداره.
P.K.H
۸ مرداد ۱۳۹۸هر دو حداقل از تظر ظاهری
net
۱۷ مرداد ۱۳۹۸صندوق عقب c8 که کشیده تر هست قشنگتره و چراغ عقبc8 قشنگتره و لوله اگزوز c8 که در سمت چپ و راست هست زیباتره تا ۴ لوله اگزوز وسط c7 و چراغ جلو c8 اصلا زیبا نیست و بد شده
طراحی داخلی c7 و c8 که دیوار کشده شده کنار دنده و صندلی شاگرد تحریم شده خیلی بد هست