چند هفته پیش، موتورترند یک دستگاه کوروت C8 را که در اختیار داشتند با دستگاه داینو آزمایش کرده و گزارش شوکهکنندهای را در مورد قدرت تولیدی پیشرانهٔ این خودرو منتشر کرد. طبق این گزارش، این خودرو روی چرخهای خود ۵۵۸ اسب بخار قدرت دارد و ازآنجاییکه قدرت روی چرخها همیشه کمتر از توان تولیدی موتور است، محاسبات ریاضی قدرت تولیدی موتور این خودرو در میللنگ را عدد باورنکردنی ۶۵۰ اسب بخار نشان میداد. قطعاً این عددی باورنکردنی است و از قبل میدانستیم چنین چیزی غیرممکن است. حتی با دلایلی اثبات کردیم که تولید چنین نیروی توسط موتور ۶.۲ لیتر تنفس طبیعی کوروت امکانپذیر نیست.
حال اما موتورترند تأیید کرده است که در آزمایش داینوی کوروت خطایی رخ داده است. بهطور خلاصه، در این آزمایش دو پارامتر کلیدی نادرست بوده که یکی از آنها تنظیم دستگاه داینو روی حالت چهارچرخ محرک بوده است. بهعبارتدیگر، داینو تصور کرده است که در حالت عادی این نیرو باید به هر چهارچرخ منتقل شود درحالیکه در هنگام آزمایش فقط چرخهای عقب کوروت در حال چرخش بودهاند. این اشتباه بسیار بزرگ و فاحشی به نظر میرسد.
اشتباه دیگر در فرض اسب بخار بار جادهای کوروت در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است. اسب بخار بار جادهای میزان نیرویی است که برای حرکت یک خودرو در جاده با سرعت ثابت در چرخهای محرک لازم است. این قدرت با توجه به سرعت خودرو، ضریب آئرودینامیک، اصطکاک مکانیکی و مقاومت لاستیکها متفاوت خواهد بود. اسب بخار بار جادهای کوروت C8 هنوز توسط جنرال موتورز اعلام نشده است و هرچند میتوان این قدرت را در خارج از کمپانی سازنده اندازهگیری کرد اما موتورترند زمان لازم برای انجام این کار را نداشته و از قدرت بار جادهای نسل قبلی کوروت استفاده کرده است زیرا کوروت C8 فقط چند روز در اختیار موتورترند بوده و تست داینو یک تصمیم لحظه آخری بوده که در آخرین روزی که خودرو را در اختیار داشتهاند انجام گرفته است.
این دو عامل باعث شده است داینو قدرت موتور کوروت را بیش از آنچه واقعاً هست نشان دهد. متأسفانه راهی برای انجام مجدد آزمایش در کامپیوتر با پارامترهای اصلاحشده وجود ندارد و باید با استفاده کوروت دیگری، آزمایش داینو یک بار دیگر صورت گیرد؛ اما چون پرفورمنس کوروت در آزمایشهای رانندگی بسیار چشمگیر بوده است، موتورترند هنوز هم خواهان پیدا کردن قدرت واقعی آن بوده است؛ بنابراین از آزمایش داینوی جادهای استفاده شد که با سنجش تایم رسیدن خودرو از سرعتی به سرعت بالاتر و تجزیهوتحلیل میزان شتاب خودرو بین هریک از این نقاط سرعت و همینطور در نظر گرفتن وزن و آئرودینامیک کوروت C8، نیروی تقریبی در چرخها تخمین زده شد.
تمام این بررسیها قدرتی بین ۴۲۵ تا ۴۵۰ اسب بخار را در چرخها نشان دادند که با فرض ۱۵ درصد اتلاف نیرو، قدرت پیشرانهٔ کوروت در میللنگ ۵۰۰ اسب بخار خواهد بود. بااینحال تا زمانی که یک کوروت C8 دیگر روی داینو نرود نمیتوان در این مورد بهطور قطعی اظهارنظر کرده و قدرت دقیق موتور ۶.۲ لیتری LT2 را در میللنگ و روی چرخها مشخص نمود. برای فهمیدن این موضوع باید تا سال آینده که نسخهٔ تولیدی کوروت C8 به جادهها میآید صبر کنیم.
Mad.z.Max
۲۲ آبان ۱۳۹۸خوده موتورترند اشتباهشو قبول کرده، اما کارشناسان داخلی قبول نمیکنن که..
Behrouz. anzali
۲۲ آبان ۱۳۹۸چه فرقی بحال ما داره اخه؟؟؟ دیگه ماشین چینی هم تو ایران مونتاژ نمیشه ما سوار شیم !!!! این ماشین پیشکش. ۱۰۰ اسب داشته باشه اصلا کوروت وقتی نیست برا چی حرص شو بخوریم . ولی کشور های همسایه راحت سوار میشن ما بخاطر اسب بخارش کارشناسی میکنیم. اوفففف
Alireza
۲۲ آبان ۱۳۹۸الان بعضیا میان میگن《 نه موتور ترند اشتباه میکنه ک فکر میکنه اشتباه میکنه من با نگاهم و چشم بصیرت قدرت موتورو فهمیدم و به کلاهبرداری شرکت پی بردم 》
Joker
۲۲ آبان ۱۳۹۸خدا میدونه چقدر تهدید شدن،بازم یه توجیه مسخره دیگه،کسایی که یه عمره کارشون کار با دستگاه داینوی هست همچین اشتباهی غیرممکنه ازشون سر بزنه،وقتی واسه اینکه یه چیزو که گَندش در اومده رو ماسمالی کنن اینهمه به این در و اون در میزن و بیانیه میدن بدونید قصدشون اینه حقیقت رو وارونه جلوه بدن،بلاخره تو این همه مشتری یکی دیگه پیدا میشه دوباره تست دوپینگ بگیره از محصول کوروت،درود بر آلمان کبیر…
Mad.z.Max
۲۲ آبان ۱۳۹۸توعم که اصلا amir ferrari و ماسکوبیچ و آااارمان از روسیه و قطب شمال و اینا نیستی. فقط یه کاربر جدید سایتی.
amin
۲۲ آبان ۱۳۹۸والبته اگر به خیلی قبلتر برگردیم به اکانت سانمارتین هم میرسیم.قدیمیا میدونن چی میگم
فرهاد کرمستجی
۲۳ آبان ۱۳۹۸خیلی کم کامنت میزارم ولی اینو خوب اومدی ? چون دیشب داشتم میخوندم مطلبشو.
Mohammad
۲۲ آبان ۱۳۹۸دوباره این اومد آخه آمریکا کجا و آلمان کجا آمریکا پدر صنعت جهانو اومدی با آلمان در و پیتی مقایسه میکنی؟!…
Joker
۲۲ آبان ۱۳۹۸آلمان درپیت؟!!!!!??? با همین کامنتت میتونی از آمریکا پناهندگی بگیری?
Reza
۲۲ آبان ۱۳۹۸نکشی مارو صنعتی.
مثل اینکه یادت رفته وقتی آلمانیها داشتن خودرو میساختن پدر صنعتتون داشت پستونک میلنبوند.
OMID
۲۲ آبان ۱۳۹۸گذشته کشکه
مهم الانه
که نیازی به مقایسه نیست…
Khosrow
۲۲ آبان ۱۳۹۸موافقم / کلا تست قبلی هم اشتب بوده / کوروت رو یه نمه بیشتر بگازونی تبدیل میشه به شاتل / اصلا همه چی غلط بوده تا حالا / تاریخ اوتول از C8 به بعد استارتید / از در صندوق عقب ..
Sajjad
۲۲ آبان ۱۳۹۸عزیزم چرا جوش میزنی
اصلا گیریم تو درست میگی
گرفتن اون مقدار اسب بخار از اون موتور کار نشدنیه.
یا تو علم ابتدایی مباحث مکانیک رو نداری،
یا داری به پرفورمنس استثنایی کوروت اقرار میکنی ولی خب خودتم متوجه حرفت نیستی.
حسن
۲۳ آبان ۱۳۹۸به فرض هم که شما درست بگین، اون وقت شورلت داره از یه موتور 8 سیلندر چیزی در حدود موتور 12 سیلندر فراری یا لامبو قدرت میگیره و اون را با قیمت 60 الی 70 هزار دلار میده بیرون. من از طرف اونا معضرت می خوام که ناراحتت کردن :))))))
(میدونم که اون ارقام اشتباه، قدرت کمتر و گشتاور بیشتری نسبت به 12 سیلندرهای فراری و لامبو رو نشون میده)
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ آبان ۱۳۹۸اقا اصلا تقلب کردن خوبه ؟
مگه بی ام و نکرد ؟؟؟؟؟؟؟
مگه سوپرا نکرد ؟؟؟؟؟؟؟؟
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ آبان ۱۳۹۸اصلا اسمشو میذارم تقلب
تقلبی که به نفع مشتری باشه چه بدی داره اخه ؟
–
ای کاش خودروسازای داخلی ما هم از این تقلب ها میکردن
مثلا میگفتن ، سمند، ساختیم ، با قدرت ۲۰۰ اسب بخار بعد، ما میرفتیم ، تست ازش میگرفتیم و پی میبردیم بیش از ۲۰۰ اسب قدرت داره :)
Ferrari Fxx K Evo
۲۲ آبان ۱۳۹۸من اگه کوروت داشتم و میفهمیدم ماشینم ب جای ۴۵۰ اسب ۶۰۰ اسب بخار داره میرفتم ، پاهای شورولت رو ، بوس میکردم
Mad.z.Max
۲۲ آبان ۱۳۹۸واقعا حرف دلمو زدی!
JDM
۲۲ آبان ۱۳۹۸موقعی که خبر اومد C8 تست داینو بیشتر از حالت عادیه خیلی از حرص خوردن رها شدن و خودشونو نشون دادن
ایمان
۲۲ آبان ۱۳۹۸جدایِ از هر بحثی ، موتور ترند آبرو و اعتبار چندین ساله خودشو خدشه دار کرد
ولی شجاعت گفتن اشتباه خودش رو هم داشت ??
دانیال_Surrey،England
۲۲ آبان ۱۳۹۸چه فایده؟؟
زمانی که همه فهمیدن اینا ام اومدن گفتن.
عینه اون تاپ گیر که با تقلب خواستن تایکان رو برنده کنن که گندش در اومد.
..
کلا همینطوری بخوایم پیش بریم به 3 یا 4 تا از این مجلات بیشتر نمیشه اطمینان داشت.
ساسان
۲۲ آبان ۱۳۹۸من چندتا سوتی فاحش منتاژی که عین همین تایکان از برنامه ای مثل گرند تورهم دارم که برای بالابردن یا پایین آوردن یه محصول شیطنت کردن.قبلا باسند ارائه کردم پارسال…یکم شاید بیش از یکم آدمو دچار تردید میکنن راجب خودشون.
ایمان
۲۲ آبان ۱۳۹۸سلام آقا دانیال عزیز
اوضاع فعلی جوری شده که واقعاً نمیشه به یک مجله به طور کامل اطمینان کرد هرچند با سابقه و معروف باشه
در این چند وقت گذشته سوتی های زیادی دادن
Motor Trend و Top Gear جدید ترینشون بودن
Car and Driver و R&T هم مطالب زیادی ازشون گذاشته نمیشه تا بشه دربارشون قضاوت کنیم
نمیدونم چرا حس و حال خوبی که به این مجلات بزرگ دنیایِ خودرو داشتم کم کم داره از بین میره ؟؟؟؟
دانیال_Surrey،England
۲۲ آبان ۱۳۹۸راستی ایمان جان مک لارن Elva رودستر جدید مک لارن معرفی شد.
زیباترین مک لارن و جزء زیباترین هاس.
واقعا طراحیش و همچنین وفادار بودن به زبان طراحی مک لارن بینظیره.
مخصوصا جلوش.
مشخصان فنیشم حالا بماند چون هنوز تو کِیف طراحیشم.?
ایمان
۲۲ آبان ۱۳۹۸زیباترین مکلارنی که تا به حال دیدم ??
تبریک به شما و همه طرفداران مکلارن
امیدوارم پدال زودتر مطلبش رو بزاره
ایلیا
۲۲ آبان ۱۳۹۸قبلا با چه اسمی فعالیت میکردی جسارتا؟
Behrouz. anzali
۲۲ آبان ۱۳۹۸برادر سلام . مکلارن جدید elva رونمایی شده خبری ندارید ؟؟؟ازش پدال شاید بزاره
Elmiraj
۲۲ آبان ۱۳۹۸شاید من اشتباه کنم…..ولی از نظر من فقط یک شوی رسانه ای بود وگرنه چطور یک مجله تخصصی با ۷۰ سال سابقه دستگاه داینو را برای ماشینی رو حالت چهار چرخ تنظیم می کنه که ۶۶ ساله دیفرانسیل عقبه…..!!!!!!!
.
به هر حال هر چی بود رفع شد و بار دیگر ثابت شد که شورولت مثل یه سری اهل دغل بازی نیست…!!!
MAHDI
۲۲ آبان ۱۳۹۸از کجا معلوم که تست های قبلی موتورترنددر مورد تست داینوی خودروهای دیگه هم حالا معتبر باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایلیا
۲۲ آبان ۱۳۹۸چطور ممکنه همچین اشتباهی؟
حالا اشتباه به کنار ک، وقتی این همه اختلاف قدرت رو دیدن یه نفر توی این موتور ترند خراب شده نبود بگه قبل از انتشار این خبر، یه گروه دیگه برن مجددا تست بگیرن؟
وقتی یه عده غیر حرفه ای توی همچین سایتی دارن کار میکنن که یه مساله ی کاملا فیزیکی رو اشتباه تحلیل و بیان میکنن ما چرا فکر میکنیم در مورد لذت رانندگی و مسایل حسی دیگه حتما هرچی بگن درسته؟
من دیگه حرف مجلات رو در رقابت های خودذویی یا انتخاب خوورو سال و… وحی منزل نمیدونم، فقط نظر شخصی یه نفره که ممکنه اشتباه هم بکنه.
گذشته از این حرفا انگار قرار شد معجزه ای اتفاق بیفته و زبون یه عده رو اینجا قطع کنه??
Mohammadreza
۲۲ آبان ۱۳۹۸نه خوشم اومد.
انصافا روش های تبلیغات خیلی هوشمندانه تر شدن.
از مقاله قبلی که نشون داد اعداد اعلامی موتو ترند اصلا نمیتونن درست باشن میشد فهمید که اینکار عامدانه بوده .
چون هرکی الفبای مکانیک خودرو رو بدونه میفهمه که اعداد اعلامی نمیتونستن درست باشن پس چطور یه مجله تخصصی حوزه خودرو این اشتباهو کرده؟
این جریان منو یاد قضیه چند وقت پیش تسلا انداخت که با مظلوم نشون دادن خودش و چنتا فیلم از اینکه مردم رو ماشیناش خط میندازن سعی داشت با مظلوم نمایی احساسات یه عده ساده لوح رو جریحه دار کنه.
JDM
۲۲ آبان ۱۳۹۸عامدانه انجام شده!!!
یعنی خودشون علنا اومدن یکاری کردن که نشون بدن کوروت با 650 اسب بخار موتور وسط و گیربکس دو کلاجه نمیتونه زیره11 تایم بزنه!
به نظرت این تبلیغه؟.
قضیه تسلا هم حقیقت داره .واقعا یسریا تو امریکا هستن که حالشون از این برند به هم میخوره
Mohammadreza
۲۲ آبان ۱۳۹۸قبل از نظر دادن یکم فکر کنید لطفا.
نه پسر خوب اینکار(اول اعلام عددی اشتباه که یه بچه هم میفهمه اشتباهه و بعد تکذیب همون عدد اشتباه) رو انجام دادن تا جنجال درست بشه و تو سایت ها انعکاس پیدا کنه و کلی کامنت و نظر در این رابطه گذاشته بشه.
برو صفحه هایی مربوط به این قضیه در همین سایپ پدال رو نگا کن زیر هرکدوم چنتا کامنت گذاشته شده تا متوجه بشی منظورم از تبلیغات هوشمندانه چیه.
JDM
۲۲ آبان ۱۳۹۸داداشم جنجال به وجود اومده رو قبول دارم
خیلی از نظرات رو هم به سمت خودش جذب کرد،اینم قبول دارم.
ولی ایا این نظرات تعریف و تمجید بودن!!
خیر.همش تحقیر بودن و یجورایی به ابروی شورت و کوروت لطمه وارد کرد (تو سایت هم ازین نظرات بود)
اگر واقعا میخواستن تبلیغ کنن راه های دیگه ای رو انتخاب میکردن
میتونستن قدرت اعلامی خودرو رو خیلی کمتر مثلا زیره 400 تا اعلام کنن و بعد همین ماشین رو تست کنن و پرفورمنس حال حاظرشو تحویل بگیرن تا مهندسیشون رو نشون بدن
یا قدرت رو همون 650 تا اعلام کنن ولی تو پرفورمنس دست ببرن و سریعتر نشونش بدن
Elmiraj
۲۲ آبان ۱۳۹۸قضیه تسلا کاملا متفاوته چون دشمنی با تسلا خیلی گسترده تر و قدرتمند تر از این حرفاست .
چند روز پیش یک خانواده هلندی برای یک سفر کاری با model X خود به دوسلدورف آلمان می رن که بعد از رها کردن ماشینشون در ایستگاه شارژ عمومی چند نفر عمدا ماشین این آقا رو آتیش می زنن…!!!!!!
نگاه کنین :
https://insideevs.com/news/381842/tesla-model-x-set-fire-germany/
احمدرضا
۲۲ آبان ۱۳۹۸با رشد رسانه ها نقش مجله ها روی نظرات مردم زیاد شده و بعید میدونم یه همچین مجله ای اشتباهی به این شکل انجام بده منم فکر میکنم برای سروصدا راه انداختن اینکارو کردن
شاهین
۲۲ آبان ۱۳۹۸میبینم که بعضی مجلات رو دست صدا و سیما بلند شدن
میگفتن کوروت رو گذاشتن روی تردمیل ازش تست گرفتن بهونه قشنگتری بود تا اینکه اینجوری گند کاریشونو ماله بکشن!
نمیدونستن ماشین تک محوره و داینو روی دو محور تنظیم شده! بیان پیشه تعویض کارای محلمون مشغول بکار بشن بهتره