شورلت

احتمال استفاده از موتور V8 تنفس طبیعی 700 اسبی در کامارو Z28

برای ماه‌ها تصور می‌شد که پروتوتایپ‌های در حال آزمایش شورولت کامارو ZL1 1LE که به‌تازگی رونمایی شد، نسل جدید کامارو Z28 است؛ اما در مسابقات دیتونا ۵۰۰ امسال شورولت با رونمایی از کامارو ZL1 که مجهز به پکیج عملکرد بالای 1LE شده بود نشان داد که ما اشتباه می‌کرده‌ایم؛ اما بااین‌حال خوشبختانه هنوز هم احتمال ساخت نسخهٔ Z28 نسل ششم شورولت کامارو بسیار زیاد است و اگر حدس و گمان‌های در مورد آن صحت داشته باشند، Z28 ارزش صبر کردن طولانی را دارد.

2018-chevrolet-camaro-z-2-2

کارانددرایور ادعا کرده است Z28 جدید که احتمالاً با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد شد، یک گام فراتر از ZL1 1LE بوده و احتمالاً مجهز به یک نیروگاه V8 تنفس طبیعی با قدرت ویرانگر ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود. گزارش شده است این موتور جدید که LT6 نام دارد، به پیشرانهٔ LT7 یعنی موتور V8 توئین توربو متعلق به کوروت C7 ZR1 خواهد پیوست.

chevrolet-camaro_zl1_1le-2018-1024-01

البته این احتمال هم وجود دارد که در کامارو Z28 نیز از همان موتور V8 توئین توربو کوروت ZR1 استفاده شود. بااین‌حال هرکدام از این موتورها که انتخاب شوند، مجهز به بلوک و سر سیلندر آلومینیومی، محفظه احتراق چهار سوپاپ، تزریق مستقیم سوخت و شاتون‌های تیتانیومی بوده و حجمی حدود ۵.۵ لیتر خواهد داشت. همچنین مطمئناً کامارو Z28 جدید سبک‌تر از ZL1 1LE بوده و بدنهٔ جسورانه‌تری هم خواهد داشت.

chevrolet-camaro_zl1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. B& m

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    عشق است ماسل کار

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      سلطان وارد میشود
      این روزا خبرا حاکی از برگشت خودروسازی امریکا به دوران اوجش هست و من هم مسرور از این موضوع هستم
      بخاطر معرفی این مدل جدید از شوی امروز رو میخوام به معرفی یه محصول بسیار زیبا و منحصر به فرد شورولت که در دهه ی 50 تا 70 میلادی تولید شد بپردازم
      ((chevy nomad))
      شورولت در سال 1955 محصولی رو بر پایه ی مدل ((بلر)) تولید کرد که فقط بصورت استیشن عرضه میشد
      نسل اول 2 موتور 8 سیلندر به حجم های 265 و 283 اینچ داشت که قدرت موتور 283 اینچ با کاربرات 4 دهنه به 280 اسب میرسید
      نسل دوم در 1958 تولید و تا سال 1961 ادامه یافت و موتورها همون نمونه هی نسل اول بود
      اخرین نسل در سال 1968 معرفی و تا سال 1972 تولید شد و لیست موتورها شامل موتورهایی بود که روی کامارو و شول عرضه میشد
      chevy nomad از محصولات خاص شورولت محسوب میشه که در امریکا بسیار محبوب هست

  2. Mehran

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    عکس وسطی چه ترسناکه.امیدوارم تا روزی که رونمایی میشه هم من پولدار شم هم واردات خودرو امریکایی ازاد شه.

    1. حسین

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (88 ديدگاه)

      کاشکی میشد ولی تنش بین ایران و آمریکا الان از سی سال قبل تا حالا بیشتر شده والا اگه اون محدودیت *** حجم موتورم بردارن ما راضییم

  3. amin

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1131 ديدگاه)

    چه شود!!!!!!

  4. farshid omidfar

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اینطوری که دوج داره جلو میره تا اون موقع فک کنم چلنجر بره رو 800-900 اسب

    1. Mahdi DODGE

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      همینش خوبه
      باید رقابت باشه
      نه اینکه یه ماشین جلو باشه و یکی دیگه عقب بمونه
      ماشین فقط ماسل کار

  5. VIPER ACR

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    تا سال 2020 احتمالا کوروت ، ماستنگ ، چلنجر ، کامارو ، یک کدوم زودتر از بقیه نسخه ی تولید کارخونشون به 1000 اسب بخار خواهد رسید.

  6. Omid622

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    لذت ۷۰۰ اسب بخاری تنفس طبیعی می ارزه به تمام المانی های توربو داره چه هیولای بشه این
    ما هم منتظر میمونیم
    البته با آلمانی های وطنی بر نخوره منظور بنده ِلذت رانندگی با موتور تنفس طبیعیه که هیچ ماشین توربو داری به گرد پاش نمیرسه

  7. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    آلمانی ها ماشین اسپورت تنفس طبیعی هم دارن( ائودی آر 8).
    امریکایی ها هم 700 اسب بخاری توربو (فورد جی تی)

    خودروساز ها بر اساس کشورشون طبقه بندی نمیشن دوست من.

  8. Kurdistan

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    تنفس طبیعی ۷۰۰ اسب بخار !!!!!!!!!!!!!
    آلمانی ها حرفی واسه گفتن دارن ؟

  9. امیرحسین

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا