کوروت C8 از زمان معرفی سروصدای زیادی به راه انداخته و موفقیتها و جوایز زیادی کسب کرده است اما این تازه آغاز کار است زیرا گفته میشود طی چند سال آینده پنج نسخهٔ دیگر به کوروت استینگری پایه ملحق خواهند شد. به گفتهٔ اتومبیل مگزین، اولین نسخهٔ جدید کوروت C8 مدل Z06 است که سال آینده به بازار خواهد آمد. قرار است این مدل به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 میللنگ خطی تنفس طبیعی مجهز شود که همان پیشرانهٔ مورداستفاده در مدل مسابقهای C8.R است. به گفتهٔ این نشریه، این موتور بین ۶۱۵ تا ۶۲۵ اسب بخار قدرت و حدود ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و میتواند تا ۹ هزار rpm دور بگیرد. قیمت کوروت Z06 جدید احتمالاً از حدود ۸۰ هزار دلار آغاز میشود.
طبق این گزارش، یک سال بعد از Z06 مدل ZR1 جدید معرفی خواهد شد. این مدل به نسخهٔ توئین توربو از همان پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری مذکور مجهز خواهد بود که بین ۸۲۵ تا ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. قیمت کوروت ZR1 چیزی در حدود ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود. در همین حال، انتظار میرود در سال ۲۰۲۳ شاهد معرفی یک کوروت پلاگینهیبریدی باشیم که میتواند E-Ray نام داشته باشد. گفته شده این مدل به دو موتور الکتریکی در جلو و احتمالاً یک موتور الکتریکی سوم بین پیشرانه و گیربکس مجهز خواهد بود. فعلاً اطلاعات زیادی از کوروت E-Ray در دست نیست ولی گمانهزنیها حاکی از آن است که این مدل پلاگینهیبریدی چهارچرخ محرک بین Z06 و ZR1 قرار خواهد گرفت. این احتمال میتواند نشاندهندهٔ مشخصات و قیمت کوروت E-Ray باشد که این یعنی میتوانیم انتظار قدرتی در حدود ۷۰۰ اسب بخار و قیمتی در حدود ۱۰۰ هزار دلار را داشته باشیم.
اما الکتریسیته صرفاً از طریق این نسخهٔ پلاگینهیبریدی به خانوادهٔ کوروت راه پیدا نمیکند زیرا حدود یک سال بعد، شورلت یک کوروت تمام الکتریکی را هم معرفی خواهد. انتظار میرود این نسخه بر اساس همان E-Ray پلاگینهیبریدی ساخته شود اما از باطری بزرگتر و یک یا دو موتور الکتریکی بزرگتر در عقب سود خواهد برد. آخرین عضو خانوادهٔ کوروت هم مدل زورا خواهد بود که مدتها است شایعات مربوط به آنرا میشنویم. قرار است این مدل با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری توئین توربوی ZR1 به همراه سیستم پلاگینهیبریدی E-Ray ارائه شود. مجموع خروجی این سیستم به بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار میرسد؛ اما علیرغم این قدرت چهاررقمی، قیمت کوروت زورا مناسب خواهد بود زیرا اتومبیل مگزین به قیمتی در حدود ۱۵۰ هزار دلار برای آن اشاره کرده است.
ماکان
۲۳ بهمن ۱۳۹۹سلام . من خیلی دوست دارم که هرموقع تولید شدند نسخه 1000 اسبی اش وارد کل ایران برای فروش بشود و برای همه افراد پلاک ملی شود انشاالله .
S
۲۳ بهمن ۱۳۹۹???
Mohammad
۲۳ بهمن ۱۳۹۹خداااااا
[AMIN_TROFEO
۲۳ بهمن ۱۳۹۹حالم از این طراحی به هم میخوره
Benz
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کوروت c8 یکی از بهترین ماشینهای جهانه
مهدی موتور
۲۳ بهمن ۱۳۹۹وای خدا
چقدر خفنه این کلمه هزار اسب
سودش نوش جونه سازندش
فقط باید یکم ظاهر شو خفن تر کنن چون این ظاهر زیاد همه پسند نیست.
هییییی میخوام ببینمش
JDM
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بده بیاد این لامصبو.نسخ موندیم خداوکیلی
فقط امیدوارم بعد از تمرکز رو کوروت نوبت کامارو هم فرا برسه که خیلی نیاز به حمایت داره
Joker
۲۳ بهمن ۱۳۹۹همون هزار اسب امریکایی که میگفتم در رده ۲۰۰ اسب اروپایی قرار میگیره…
HamidReza
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ای ای ای
نگو جوکر
الان مستر آبتین و یانکی و علی شوی نوا و امیر و ……………… میریزن سرت …
نزن این حرفو پسر
1000 اسب آمریکایی 100000 اسب اروپاییه برادر!
آمریکا ستیز نباش!
T.C.B.K
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اقای جوکر… ???
برعکس گفتی…
1000 اسب اروپایی معادل 200 اسب آمریکایی هست
این درسته…
پونیتاک جی تی او مدل 1968 مدل کوپه….
390 اسب و گشتاور 500 نیوتون متر.
0 تا 100 تنها 6.2 ثانیه…
این ماشین برای 53 سال پیشه.
یا مثلا دوج دیمن محصول 1972 ( 5.8 ثانیه شتاب 0 تا 100 )
موستانگ باس 429 محصول 1969 ( 5.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 )
پونیتاک ترانس ام
چندتا بگم ؟؟؟ شتابا همه زیر 6 ثانیه
تازه جالب اینجاس که نسخه استاندارد….
نه نسخه تقویت…
نسخه عادی قدیمی اگه سالم باشه آسفالتو پاره پاره میکنه
حالا بماند تقویت شده و….
خودرو فقط آمریکایی…
هم ارزون هم سریع هم زیبا….
پدال کامنتمو حذف نکن با سپاس….
Farzad
۲۳ بهمن ۱۳۹۹آقای رامین نابغه چه ربطی داره ، قیمه هارو نریز تو ماستا . برو اول معنی اسب بخار رو یاد بگیر بعد کامنت بزار .
Hadi
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بی نظیر این کوروت جدید هم قیمت قیمت خیلی خوبی داره و هم مشخصات بی نظیری داره ?
همه ی این مدل هاش که قرار بیان عالین و یک طرف بازار رو هدف میگیرن…
مدل E_Ray و Zora و Z06 واقعاً خیلی عالی میشه اگه با این قیمت و مشخصات بیان…
فقط زمان بندی 5 ساله خیلی طولانیه حداقل دیگه تا 4سال همهی مدل ها بیان خیلی بهتره…
فقط Z06 ?
Farzad
۲۳ بهمن ۱۳۹۹جوکر بعضی کامنت هات خیلی خوب و منطقیه بعضی هاشونم خیلی تخیلیه و ساخته ذهن خودته ، این مورد دوم بود .
??Amin_sto??
۲۳ بهمن ۱۳۹۹به نظر من کوروت تو همین سطحی که هست بمونه خیلی بهتره ، تا اینکه قویتر بشه و وارد قلمرو سوپر اسپرت های اروپایی بشه ، چونکه قطعا رقابت کوروت با پادشاهان سوپر اسپرت نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت
JDM
۲۳ بهمن ۱۳۹۹داداش تو از کجا میدونی نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت!!
کوروت همین الان با یه موتور500 اسب بخاری تنفس طبیعی و قیمت بسیار کمتر شتاب 2.6تا 2.9 داره.چطور نمیتونه رقابت کنه!!
;-)
۲۳ بهمن ۱۳۹۹یا مثلا همون w16 چهار توربو 1600 ps لش و بیخاصیت که توی مسیر 8.7 کیلومتری عین چی داشت زور میزد تا بتونه رکورد بزنه و آخرشم نتونست مسیری که اومده رو برگرده
در برابر یه اس اس سی تواترا با 5.9لیتری توئین توربو 1750 اسبی که رکورد سرعت زد با قوانین کامل که اگه مسیر یکم طویل تر هم بود 300 مایل رو شاخش بود
چطوره اینارو مقایسه کنیم؟ :)
ملت خودشونو با قدرت پایین اروپایی ها گول میزنن در حالی که یه داینو انجین ازشون بگیری میبینی 100 اسب یا بیشتر از انجین قدرت در میاد برات… نمونش ام5 یا مکلارن 765
یه مدت توی غار بودی با این بولاید بیرون اومدی
بولاید هم که یه کانسپت که تا چن روز بعد رونمایی خیلیا فک میکردن همچین چیزی وجود نداره?
آخرشم با یه مشخصات دروغ اومد و دوباره برگشت توی موزه…
برو پسر برو… شاید فولکس بوگاتی رو نفروخت و دوباره تونستی کامنت بزاری
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹خب معلومه وجود داره،کانسپت الکی که نیست واقعیه فقط تولید نمیکننش،بعدشم درسته تواتارا با ۵.۹ لیتر فلانو فلانو…….ولی مطمئنا دوام موتور بوگاتی رو نداره نه فقط این بلکه پاگانی کوئنیگ زگ،انسی و….
وقتی بوگاتی اوایل دو دهه قبل ویرونو رونمایی کرد هیچ رقیبی نداشت،خب معلومه الآن تکنولوژی زیاد شده،پیشرفته شده،آمدن عرضه اندام کردند اگه راس میگن اون موقع این کارارو میکردن،آمدن نووورو تا خرخره تیون کردن خب معلومه عمر و دوام متشین میاد پایین و کم میشه
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹هنسی منظورم بود ببخشید(نه انسی)
Tesla ?
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بزا یه هفته از خبر پیست ویرجینیا بگذره ملت یادشون بره بعد بیاید این حرفارو بزنید
Reza
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کاش جوکر نسخه اروپایی هم داشت بهت توصیه می کردم استفاده کنی حالشو ببری دادش.
Me
۲۳ بهمن ۱۳۹۹میگم از موتوری جنس نگیرین برا اینه دیگه
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اگه کاماروهم موتور عقب شه عالیه
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹وای جوکر و حمیدرضا شما چه رویی دارید همین دیروز پدال خبر گذاشت
پیست مسابقهای بینالمللی ویرجینیای
مقام سوم شلبی gt500 سریع تر از لامبورگینی و پورشه کیمن و bmw بود اون هم با چه اختلاف زمانی خوبی !!! دیگه نگم از اختلاف قیمت زیادشون
کورت هم که گل کاشته بود
البته منظور من بد بودن اروپاییها نیست اما بعضی ها خیلی تعصب دارند ???
جالبیش اینجاست که دارند بقیه را بخاطر تعصبشون مسخره می کنند
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹1000 اسب !!!!!!!!!!!!!
محشر میشه اون موقع یعنی که
وای خدای من
mahan
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کروت عالیه ولی من رو وایپر کراش دارم
برقیه جارو برقی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹عجب کراشی داری
خدا قسمتت کنه کراشتو
mahan
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ممنون برادر جان.انشالله خدا هر چیزی که دوست داریمو قسمت همه کنه
ارشیا
۲۳ بهمن ۱۳۹۹?????
Sina
۲۳ بهمن ۱۳۹۹فکر کنم قیمت زورا رو یکم ارزون زدن
اینطوری خود شورولت هم ضرر میکنه
چرا وقتی میتونی کوروت ۱۰۰۰ اسب بخاری رو با قیمت ۱۵۰ هزار دلار بخری، بری ZR1 با قدرت کمتر رو که یکم ارزون تره بخری؟
اگه زورا رو گرون تر بزنن هم فروش ZR1 خوب میمونه و هم سود بیشتری میکنن
حداقل قیمتش رو بزنن ۱۸۰ هزار دلار ، که همچنان ارزونه ولی بیشتر سود میکنه
ایکاش اون نسخه تمام برقیش هم ساخته نشه
زورای ۱۰۰۰ اسب بخاری هیجان انگیز به نظر میاد!!
Elmiraj
۲۳ بهمن ۱۳۹۹امید وارم این قدرت ها در سالی که معرفی میشن بیشتر از اینا باشند…
هم ۶۲۵ اسب بخار برای سال ۲۰۲۲ کمه و هم ۱۰۰۰ اسب بخار برای سال ۲۰۲۵
در حالی که Z06 در نسل هفتم ۶۵۰ اسب بخار قدرت داشت ، قطعا برای این یکی که موتور وسط هست و با رقبای زیادی طرفه به دست کم ۷۵۰ اسب بخار نیاز داره .
Amir Machine
۲۳ بهمن ۱۳۹۹دقیقاً درسته
عجیبه که قدرت Z06 جدید کمتر از قبل میشه
البته بنظر میاد بخاطر افزایش تنوع خانواده کوروت، جایگاه Z06 تغییر کرده و حالا تو خانواده C8 مدل ZR1 نقش Z06 رو خواهد داشت، از اون طرف، Z06 هم بعنوان یه نسخه تنفس طبیعی با لذت خالص رانندگی، رقیبی برای پورشه 911 GT3 میشه
JDM
۲۳ بهمن ۱۳۹۹المیراژ جان به اینم توجه کن امروزه کمپانی ها معمولا قدرت اعلامیشون کمتر از قدرت واقعیشونه و از طرفی معلوم نی شورلت میخواد رو پیست تمرکز کنه یا 1/4مایل.اگر رو پیست تمرکز داشته باشه معمولا اهمیتی کمتری به اسب بخار و تایم 400 متر میده ولی در کل با حرف شما موافقم.باید منتظر بمونیم تا بفهمیم چی میشه
بهنام
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ایکاش یه ذره طراحیش بهتر بود ولی مشخصات خوبی داره خصوصاً کابین بشدت جذابی داره. اسمش هم قشنگه ای ری. یه جورایی استینگری رو تداعی میکنه که البته نام نسل قبلی بود.
حسن
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کوروت پتانسیل تبدیل شدن به یک برند جداگانه را داره خیلی خوشحال کننده است که داره مدل های متعدد تولید میکنه امیدوارم تو فکر شاسی بلند هم باشه.
حسن
۲۳ بهمن ۱۳۹۹قیمتها واقعا ازار دهنده است درسته سیاست خودرو سازیه امریکا دسترسی همه به خودرو است و سود بیشتر را در فروش بیشتر جستجو میکنن اما خدایی 150 تا برا هزار اسب خیلی کمه بعد بعضیها فکر میکنن اون خودرو 300 هزار دلاریا را با طلا ساختن که حتی 5 مدل بالاتراز مدل پایش هم هم نتونست با استینگری پایه رقابت کنه ..
Khosrow
۲۳ بهمن ۱۳۹۹هر چقدر صحبت از قدرت بیشتر برای این کوروت میشه قیافش جوریه که انگار از پسش بر نمیاد / بیشتر شبیه اسپرت های اقتصادی برای تازه گواهینامه گرفته هاست / فقط C6 ..
?Ali Hossein?
۲۳ بهمن ۱۳۹۹سلام بر کوروت های 1000 اسبی
زیزیگولو
۲۳ بهمن ۱۳۹۹غول کش بزرگ