شورلت رسماً به تولید پیشرانهٔ LT5 پایان داده است. این موتور برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ در کوروت C7 ZR1 معرفی شد و هرچند تولید ZR1 در سال ۲۰۱۹ پایان یافت اما پیشرانهٔ LT5 بهصورت جعبهای برای فروش ارائه میشد (پیشرانهٔ جعبهای به موتور کاملاً مونتاژ شده اطلاق میشود که بهطور کامل و آمادهٔ استفاده توسط سازنده به فروش میرسد).
پیشرانهٔ LT5 شورلت ۶.۲ لیتر حجم دارد و به سوپرشارژر ۲.۶۵ لیتری R2650 مجهز است که ۱۴ psi بوست تولید میکند. این موتور که ۷۵۵ اسب بخار قدرت دارد، ظاهراً پاسخ شورلت به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت بود که آنهم بعداً بهصورت موتور جعبه ارائه شد. بااینحال، درحالیکه موتور هلکت هنوز بهصورت جعبهای به فروش میرسد، شورلت به تولید LT5 پایان داده است. هنوز دلیل کنار گذاشتن این موتور مشخص نیست اما این اقدام میتواند به تمرکز شورلت روی پیشرانههای توربوشارژ کوروت C8 ارتباط داشته باشد و شاید در آینده این موتورهای جدید بهصورت جعبهای ارائه شوند.
گفته شده هنوز تعدادی موتور جعبهای LT5 در نمایندگیهای شورلت در سراسر آمریکا برای خرید وجود دارد اما احتمالاً این نمونههای باقیمانده بهسرعت فروخته خواهند شد. قیمت این موتور چیزی در حدود ۱۹ هزار دلار است. هرچند شاید خاتمهٔ تولید موتور جذاب و قدرتمند LT5 برای طرفداران خبر غمانگیزی باشد اما شورلت بهزودی پیشرانهٔ جذابتر ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت را در کوروت C8 Z06 ارائه خواهد کرد که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و ردلاین آن به ۹ هزار rpm میرسد.
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰با تمام وجود خاک بر سر جنرال موتورز که نه از پلتفرم امگا استفاده کرد نه این موتور.
چند ده میلیون دلار به راحتی از بین رفت به علاوه احتمال تولید کلی محصول جذاب تر
Amir Machine
۱ مهر ۱۴۰۰حالا موتور LT5 شاید خیلی زیاد براش هزینه نشده باشه چون بر اساس موتورهای قبلی GM ساخته شده و احتمالاً هزینه توسعش کمتر بوده
اما موتور 4.2 لیتری V8 بلکوینگ چی؟ موتوری که از ابتدا و کاملاً جدید با صرف کلی هزینه طراحی شد و انصافاً طبق بررسی نشریات موتور فوقالعادهای بود اما بدون هیچ استفادهای انداختنش کنار، فقط یه مدت کوتاهی تو CT6-V استفاده شد که اونم تولیدش محدود بود، یعنی عملاً موتور بلکوینگ بدون هیچ استفاده مهمی کنار رفت
وقتی میگم مری بارا گند زد تو برنامههای GM برای همین چیزاس، قرار بود از پلتفرم امگا و موتور بلکوینگ تو کادیلاک XT6 استفاده کنن و یه رقیب جدی برای X5 و GLE تولید کنن اما این خانم اومد همه چیو ریخت به هم و XT6 تبدیل شد به یک شورلت تراورز با لباس لوکستر که حتی در برابر اویاتور هم حرفی برای گفتن نداره
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰مری بارا جنرال موتورزو تبدیل کرد به یه بنگاهه دلالی که آدمای توش فقط به فکر پورسانته خودشون هست.
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۴۰۰امیر رفیق
موتور بلک وینگ ۴.۲ لیتری بیس و پایه موتور
۵.۵ لیتری مسابقه ای کادیلاک dpi هستش
که روی ماشین های موتور اسپورت کوروت هم سوار شد الان هم قرار روی z06 نسل هشت عرضه بشه
ممد ژانگولر
۱ مهر ۱۴۰۰اشکم در امد نه بخاطر پایان موتور بلکه بخاطر پایان C7
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۴۰۰موتور های به اصطلاح جعبه ای که قابل خریداری هستن یکی از جذاب ترین بخش های دنیای تیونینگ هستن
که عمدتاً آمریکایی ها تو این بخش حرف اول آخر میزنن
خیلی شرکت های کوچیک هستن که از این پکیج ها برای قوای محرکه خودرو های تک ساخت و تیراژ محدود خودشون استفاده میکنن
شورلت بیشتر سهم از این بازار رو داره
و جنرال موتورز سالانه تعداد بسیار زیادی موتور به همین شکل میفروشه
چه بسیار ماشین های اروپایی و ژاپنی که صاحب هاشون موتور ماشین هاشون با این موتور های آماده عوض میکنن
Mad.z.Max
۲ مهر ۱۴۰۰کاملا داری درست میگی!
اصلا اصطلاح LS Swap یا تعویض موتور به LS های جنرال موتورز تایید حرف شما هست. اینهمه دیسلایک هم تینیجرای عزیز دادن بهت، جدی نگیر
محمد امین
۱ مهر ۱۴۰۰ناراحت شدم برای اینکه دیگه این موتور پر سر صدا و قوی تولید نمیشه ، اما از اون سمت ، به نظر میرسه که کوروت برای c8 به سمت استفاده از موتور توربو شارژ میره ، البته همین موتور جدیدشون که قراره روی z06 باشه با سیستم هیبرید مچ بشه و شاید دیگه به سمت موتور توربو شارژ نرن
اما دلیل اینکه معمولا آمریکایی ها استفاده ی زیادی از سوپر شارژ داشتن و دارن ، این هست که اولا نسبت به موتور های توربو شارژ، تکنولوژی این موتور هابا اختلاف کمتر هست و کم هزینه تر هم هست و تولید انبوه این موتور ها هزینه ی کمتری رو بر دوش شرکت میزاره و در کل باعث پایین آمدن قیمت هر اسب بخار موتور میشه و یه دلیل بسیار منطقی برای ساخت موتور های قوی و ارزان قیمت و استفاده کردن اونها در ماسل کار ها هم همین موضوع تکنولوژی و هزینه ی کمتر هست
در کل ، میدونم بعضی ها الان میگن که موتور سوپرشارژرها فلان و ….، اما موتور توربو شارژ اگر به خوبی ساخته بشه کاملا برتری داره نسبت به موتور سوپر شارژ
هم از نظر اسب بخار و هم از نظر قدرت بر حجم و هم از نظر گشتاور بر حجم برتری کامل نسبت به سوپر شارژ داره ، و اینکه استهلاک خیلی پایین تری هم دارن ، و آلودگی کمتری تولید میکنن و در کل راندمان سوختی و حجمی بهتری دارن
دلیل اینکه هم اکنون بعضی از شرکت ها ماشین سوپرشارژرها میسازن، همین هزینه و تکنولوژی کمتر هست
البته بعضی ها الان میگن نه ، سوپرشارژرها توی گشتاور حرف اول رو میزنن
اما ، اولا ، موتور هایی های تورک سوپرشارژر حجم بیشتری دارن نسبت به توربو های فعلی ، و دوما ، نکته ی مد نظر ما گشتاور بر حجم موتور هست
برای مثال ، موتور ۴ لیتر ۸ سیلندر توربو amg ، با ۹۰۰ نیتون متر گشتاور ، یا موتور ۳ لیتر ۶ سیلندر فراری، با ۷۴۰ نیوتون متر گشتاور ، نسبت گشتاور بر حجم موتورشون ، دو برابر این نسبت برای موتور همی ۶.۲ لیتر هست
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰اون موتور توربوشارژ مد نظر بسیار پیچیده و گرون قیمته و برای چند برند پرفورمنس مثله فراری یا بی ام و و بنز که حاشیه سود محصولاتشون بالاست منطقی هست اما برای بقیه (برندهای اقتصادی تر) چیزی جز صرف هزینه، وقت و بالا رفتن قیمت نهایی چیزی دستشونو نمی گیره.
اگر بخوان رو یه ماسل کار یه موتور توربو پیچیده مثله موتورای بی ام و بزارن باعث بالا رفتن سرسام آور قیمت میشه که با فلسفه یه ماسل در تضاد هست، از طرفی موتورهای سوپرشارژ با هزینه کمتر می تونن پرفورمنس بسیار خوبی بدن مخصوصا زمانه دردسترس بودن قدرت در تمام پیک های موتوری که تنظیم کردن این موضوع در موتور توربو یه کابوسه و فقط موتورای بی ام و و فراری تونستن این مشکلو 99% حل کنن.
تنها سوپراسپرت آمریکایی که توربوشارژ ارائه داده نسل جدید فورد جی تی بود که موتور شش سیلندر استثنایی ECO BOOST معرفی کرد و تونست برنده لمانز هم بشه اما خب به طبع این موضوع هزینه گزافی رو دست فورد گذاشت که مجبورش کرد قیمت این ماشین رو بالا ببره. البته این موتورو در محصولات دیگه ای هم استفاده کرد.
روی کوروت در مدل ZR1 هنوز مشخص نیست از سوپرشارژ استفاده میشه یا توربو چون هنوز از تکنولوژی موتور LT6 اطلاعاتی نیست اما چون بر اساس موتور F136F فراری ساخته شده شاید اولین کوروت توربوشارژو (اگر اشتباه نکنم) ببینیم.
در کنار این موارد فلسفه موتورهای آمریکایی بر پایه سوپرشارژر هست و یه جورایی جزو فرهنگ خودرویی برندای آمریکایی به حساب میاد.
محمد امین
۱ مهر ۱۴۰۰کاملا درسته ،در اصل منظورم من هم همین بود که یکی از دلایل پایین بودن قیمت این محصولات، موتور سوپرشارژ هست
و واقعا هم جواب میده این موتور ها و در کنار قدرت عالی گشتاور عالی
ولی توربو هم مزایای عالی خودش رو داره اگر خوب ساخته بشه
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰به هر باید از هر برند به اندازه پرستیژ و سطح کارش توقع داشت.
همه که مثله فراری چند صد میلیون دلار صرف توسعه فقط یه ماشین هزینه نمی کنن.
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۴۰۰چه فراری چه اساسی چی میگی مرد مومن
فراری رو چه به کوروت
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰با حاشا کردن راجب حقیقت که اسمش نمیشه طرفداری. خوده جی ام میگه الگوی ما فراری و موتورشه بعد فراری رو چه به کوروت !!!!! سر تا پای کوروت نسل جدید بر اساس فراری F-458 و پورشه GT2-RS هست. اینکه برای ارائه یه محصول سطح بالا یکیو معیار قرار بدی کاملا عادیه و غروری جریحه دار نمیشه. حتما دیدی که چقدر سر این موضوع با چند نفر بحث کردیم.
اگر یه برند بخواد یه نوآوری داشته باشه یا صفر تا صد توسعه یه محصول رو خودش انجام بده چند صد میلیون دلار پول و ساعت هاا وقت باید بزاره. همون فراری هم از رو دست رقبا نگاه می کنه کجای این موضوع بده ؟؟
دو دقیقه از زیر موتورای پوشراد بیاید بیرون دنیا رو بهتر می بینین.
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۴۰۰جمع کن بابا الگو قرار دادن چه ربطی به اساس و بیسی داره که میگی
میلنگ تخت برای فراریه یا موتور های چهار سوپاپ به اسم فراریه
یا نکنه ترکیب موتور وسط برای فراریه ؟
یا اینکه گیربکس دبل کلاچه مال فراریه
هیچ کوروتی از هیچ نظر هیچ اشتراکی با هیچ فراری نداره
این موتور ۵.۵ لیتری کوروت هم از تیم موتور اسپورت کوروت بیرون اومده
هیچ شرکتی ماشینی که میسازه رو از صفر توسعه نمیده
اون عکس کامارو رو بردار عکس فراری پورشه ای چیزی بزار هی هیچی نمیگیم چپ راست با عکس پروفایل ماشین آمریکایی هر چی میخوای میگی
اندازه تک تک دقیقه هایی که تو انیستا گشتی با امثال تو بحث کردم من
خوب میدونم چی فکر میکنید چی میگید چی میخواید بگید از کجا میگید قصدتون چیه برای چی میگید ۲۰۰ تا لباس بیشتر پاره کردم من
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂😂
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰همیشه گفتم و میگم اگر آمریکایی فنی مثله تو و امثال تو باشه میخوام صد سال سیاه نباشم که کامنتوتاتون به جای حمایت بیشتر سوژه خنده چند تا بچه شده.
تو و امثال تو هم در حدی نیستین که چیزی بهم بگین با دو خط جمع میشین میرین. سطح فهم و شعورتم که در حد اطلاعاته که اینطوری وسط یه بحث خودرویی پاچه میگیری.
mos
۱ مهر ۱۴۰۰اینو نگا 😂😂😂
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰شما چرا اینقدر گیر دادی به فراری؟؟
مگه بده یه شرکت الگو برداری کنه؟؟ الگو گرفتن باعث میشه محصول که میسازه بی نقص تر باشه.
شما میخوای ساختمان بسازی با چند نفر مشورت میکنی و چند تا ساختمان رو از نزدیک نگاه میکنی ، چیز بدی نیست🤷🏻♂️
یانکی
۱ مهر ۱۴۰۰آره بابا آمریکاییا بلد نیستن توربو بسازن ففط فراری بلده.سوپر شارژ هم تکنولوژیه موتور بی3 پراید رو داره.فراری تو جایی که باید ریده تو توربو ساختن.انجین توربو بلک وینگ انجین توربو جی تی عورد انجین توربو ct4 v بلک وینگ رو هم من ساختم.اگر قرار بود پوشرادها توربو باشن پر تیراژ ترین انجینهای وی8 تاریح نمیشدن.
محمد امین
۱ مهر ۱۴۰۰بابا من فقط گفتم که موتور توربو گرون تر از موتور سوپرشارژ هست و تکنولوژی اش بیشتره، کی اسم آمریکا و فراری آوردم ، فقط یه مثال برای مقایسه نسبت گشتاور به حجم از فراری زدم
اصلا ، سوپر شارژ بهتره یانکی جان و فراری هم بهترین موتوری که ساخته ، کلا در حد موتو xu7 هست
و اینکه، دلیل اصلی اینکه گشتاور به حجم موتور همی کمتر از موتور های توربو هست ،این هست که سوپرشارژ مثل یه کمپرس کولر خیلی قوی ، از موتور گشتاور میگیره
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۴۰۰این حرف ها چیه ِِِِِِِِ
قیمت بالای سوپرشارژ ها مقابل توربوشارژ ها خودش یکی از معایب سوپرشارژ ها هستش
گرون ترین کیت سوپرشارژ بازار نزدیک ۱۰ هزار دلار قیمت داره و ارزون ترینشون از نزدیک ۲ هزار دلار شروع میشه
با ۲۰۰۰ هزار دلار بهترین کیت توربو شارژ بازار میتونی گیر بیاری
گشتاور موتور های همی نسبت به حجمشون به دلیل دو سوپاپه بودنشون هست نه سوپرشارژ بودنشون
همین موتور lt5 نزدیک ۲۰ هزار دلار قیمت داره
یکم در مورد موتور های ۸ سیلندر بی ام و و مرسدس تحقیق کن ببین چقدر قیمت دارن
SF90 STRADALE
۱ مهر ۱۴۰۰محمد امین ، دوست عزیز
من با حرف آقا رامین موافقم و باید از هر برند به اندازه سطح و کلاس کاریش توقع داشته باشیم
فراری سالی نزدیک به ۷۰۰ میلیون یورو صرف تحقیق و توسعه مدل هاش میکنه و اگه قرار باشه شورولت هم برای زیربرند پرفورمنس خودش اینقدر هزینه کنه ، کوروت هم قیمت یک SF90 استراداله میشه !!
AMIR / ARMI
۱ مهر ۱۴۰۰حاجی داری اشتباه میزنی سود خالص فراری سالی اینقدر نیست که بخواد اینقدر صرف R&D بکنه
اول گوگل مرور کنید بعد هلش بدید تو کامنت ها
SF90 STRADALE
۱ مهر ۱۴۰۰AMIR / ARMI
اتفاقاً اطلاعات شما خیلی کمه و این تقصیر من نیست
شما بهتره اول یکمی درباره فراری اطلاعات به دست بیاری و بعد بیا اینجا کامنت بزاری
وای به حالم اگه قرار باشه یه نفر از فراری به من اطلاعات بده
حداقل روزی ۵ ساعت درباره فراری مطلب میخونم و اخبار و اطلاعات این برند رو دنبال میکنم
محمد امین
۱ مهر ۱۴۰۰من فقط میخواستم موتور توربو و سوپرشارژ رو مقایسه کنم و توضیحات خوبی هم دادم و مزایا و معایب هرکدوم رو هم گفتم، نمیدونم چرا اینقدر آقا یانکی و اون یکی دوستمون demon ناراحت شد
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰اینا کارشون همینه :
ر…دن تو یه بحث خودرویی. رو هم چند هزار تا کامنت دارن به زور اگه 10 تاش فنی باشه (اگر گفتن حجم موتور کامنت فنی حساب شه) بقیش یه مشت توهین و چرت و پرت به دیگران
MOHAMMAD.DEMON
۱ مهر ۱۴۰۰اون زمانی که شما تو گوگل سرج میکردی عکس لامبورگینی
من و امثال من بحث توربوشارژ سوپرشارژ تموم کرده بودیم اون زمان هایی که همه رو رپلای میکردی تا سوابق کامنت هات بره بالا رو هنوز همه یادشون الان واسه من از بحث فنی حرف میزنی
R@m!n
۱ مهر ۱۴۰۰سوابقم کامنتم با این اکانت 1304 با دو اکانته قبلیم که هر دوش بخاطر مشکل سایت نمیشد کامنت گذاشت رو هم 2000 تاست تو 4 سال دنبال کردن این سایت.
تمام کامنتاهم هست هر کیو ریپلای کردم در یه مبحث فنی بوده و خواهد بود نه یه مشت توهین و چرت و پرت. اینجام برای سابقه کامنت نر…دن که مثه تو دنبالشم باشم.
کامنتای بالاتو نگاه کن کی اینجا بحث فنی می کنه. حالا از این 1000 تا کامنت خودتو و چند هزار تا کامنت دوستات چیزی جز خراب کردن یه بحث ندیدم. خیلی بده کمپوته هارتو پورته اطلاعات باشی 99% کامنتات توهین به دیگران باشه.
رویه تونو عوض کنین واقعا، اکر انتقادی از محصولی هست با دلیل باشه اگرم حمایتی هست با منطق !!!! سر همین کوروت با همین دوستمون محمد امین و mos و … 100 تا کامنت یا بیشتر رد و بدل کردیم بدون کوچکترین اهانتی و با همشونم با منطق بحث کردم و قانع شدن. سر همین تاندارا کامنتای امثال تو شده بود واااای عمرا به پای سلاطین فلان نمیرسن، ژاپن فلانه آمریکا بهمانه، کله بحث با یه مقایسه ده خطی بین رپتور و TRD PRO جمع شد.
نمی دونم سنتون کمه یا دوست دارین کلا به همه بپرین، واقعا دوست ندارم ریپلایی از امثال شما زیر کامنتام ببینم. اون لایک و دیسلایک برای همین مواقع هست مخالفی یه دیس بزنو رد شو.
Mad.z.Max
۲ مهر ۱۴۰۰نه داداش، من به عنوان یه کسی که از خارج گود به صحبتاتون نگاه کردم، کاملا متوجه اینکه شما با قصد و نیت بد نسبت به تولیدات آمریکایی حرف میزنی شدم.
(فقط یه نمونه از حرفات: توربوشارژ از سوپرشارژ استهلاک خیلی کمتری داره!! اصلا لازم نیست حتی از نزدیک با این دو نوع شارژر سر کله زده باشبن، یه سرچ ساده نشون میده کاملا برعکس هست این قضیه)
خلاصه که اونا الکی واکنش نشون ندادن. این کامنتتون هم مظلوم نمایی هست.
مشتاقی
۱ مهر ۱۴۰۰بچه ها به شورولت بگید یه دونشو برا من کنار بزاره
من آمریکا رفتنی سر رام ازشون میگیرم
یانکی
۱ مهر ۱۴۰۰بعضی فکر میکنن حالا چونکه فراریه دیگه رو دست نداره.عزیز من باید بری شبی یک بار فیلم فورد در برابر فراری رو ببینی تا متوجه بشی آمریکایی ها همیشه برا دل خودشون میسازن هر وقت ببینن لازمه پوزه کسی رو به خاک بمالن رحم نمیکنن حتی به انزو فراری که پوزش رو بد تو خاک مالوندن.فقط یه انجین غیر آمریکایی نام ببرید که تحمل تقویت تا 5000 اسب رو داشته باشه.همین پوشرادهای سوپر شارژ باعث بوجود اومدن سریعترین سازهای دست بشر شدن.جایی که توربو جواب نمیده و فقط سوپر شارژ کارایی داره.
مهدی
۱ مهر ۱۴۰۰وقتی قلب ادم سالم باشه ادم خیلی چابک و فرز میشه اما وقتی یه قلب ضعیف رو به ادم میدن ادم بی توان میشه
موتور هم وقتی قلب ماشینه باسه چی باید ضعیف ترش کنی
مهدی
۲ مهر ۱۴۰۰شوی تو سال ۲۰۲۱ و یک موتور هشت سیلندر ۵.۵ لیتری که ۹ هزار دور میخوره و ۶۰۰ اسب قدرت تولید میکنه
فراری هم تو سال ۲۰۱۳ از یه موتور هشت سیلندر ۴.۵ لیتری که ۹ هزار دور میخوره ۶۰۰ اسب گرفته .واسه شورلت بد هم نیست اما فکر کنم ده پونزده سالی تفاوت مهندسی دارن دوتا خودروساز
Philipp
۲ مهر ۱۴۰۰فراری و ب ام و غول های اصلی ساخت موتورن که محصولات 30-40 سال پیششونم برای الان قدرت زیادی داره
ولی نباید با شرکتی که هم فلسفه ساختش فرق می کنه هم با مشکلات مالی و قوانین آلایندگی ناگهانی دست و پنجه نرم کرده مقایسه بشن
یانکی
۲ مهر ۱۴۰۰خوب چاقو زیر گلوشه که دیگه نمیسازه.یه چیزی هست که دیگه جرات ساختش رو نداره.انقدر فراری رو گنده نکنید فراری جایی که براش ساخته شده دیگه کسی روش حساب باز نمیکنه.
Amir Machine
۲ مهر ۱۴۰۰بله درسته ولی با این تفاوت که تمرکز کامل همه تیم مهندسی فراری فقط و فقط روی سوپراسپرتها هست اما شورلت و GM باید از هاچبک کوچیک برای آمریکای جنوبی گرفته تا سدان لوکس و تراک هوی دیوتی و کراساوور و مدلای الکتریکی و… توسعه بدن
قبل از اظهارنظر بهتره همه جوانب رو در نظر بگیرید
MOHAMMAD.Z06
۲ مهر ۱۴۰۰این دیگه چی بود !
با ضرب تقسیم اعداد به این نتیجه رسیدی بین فراری و شورولت ۱۵ سال فاصله هستش ؟
همین الان شرکت هایی که سابقه ساخت خودروی جاده ای رو ندارن موتور های هشت سیلندر ۳ لیتری رو ساختن که ۱۱ هزار تا دور میگیره و خروجی به مراتب بیشتری داره
فراری سالی نمیتونی ۱۰ هزار تا انجین ۸ سیلندر بسازه شورلت برای کوروت سالی ۶۰ هزار تا موتور پرفورمنس تولید میکنه این مقایسه ها هیچ معنی نداره
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰داداش چیز خاصی نگفت کع شما اینقدر اشفته شدید.
فراری خودروی خاص میسازه پس توقعی نیست که سالی ۶۰ هزار موتور تولید کنه!!
از نظر مهندسی هم بی تعصب از جنرال موتور بالاتره!!! چون مشتری هاش میخوان بالاتر باشه!!!
طرف داره پول ۴ تا کوروت رو بابت فراری میده اونوقت مهندسی دو تا ماشین در یه حد باشه؟؟؟ نمیشه اینجوری
مهدی
۳ مهر ۱۴۰۰بحث اینه که تو ساخت انجین واقعا فاصله دارن حالا چه اجباریه که بخواین شورلت رو با فراری مقایسه کنید من واقعا نمیدونم 😁
M.K karimi
۲ مهر ۱۴۰۰یکی از آرزو های هر آدمی میتونه این باشه دو تا از این موتور جعبه ای ها یکی همی یکی LT5 رو بخره بزاره گوشه اتاق هر روز نگاش کنه :)))