پیشازاین فورد برنامههایی برای ساخت نسخهٔ هیبریدی موستانگ را تأیید کرده است و حالا به نظر میرسد شورلت هم در حال بررسی ساخت کاماروی هیبریدی باشد. به گزارش موتور آتوریتی، جنرال موتورز گزینههای موتوری مختلفی را برای کامارو بررسی میکند. این گزینهها شامل یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید به همراه دو نسخهٔ هیبریدی میشود. پیشرانهٔ اول، همان موتور جدیدی است که بهتازگی برای نسل جدید سیلورادو ارائه شده است.
این موتور که ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد، میتواند جایگزین پیشرانهٔ پایهٔ کنونی کامارو شود که یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۵ اسب بخار قدرت است. این موتور جدید با ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به پیشرانهٔ پایهٔ فعلی، موجب میشود که کاماروی چهار سیلندر کاملاً با موستانگ اکوبوست برابری کند زیرا پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو هم دقیقاً ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد. کامارو با این موتور ۲.۷ لیتری جدید ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
اما همانطور که گفته شد، در این بررسی دو گزینهٔ هیبریدی هم وجود دارد. اولین گزینه، یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با سیستم کمکی هیبریدی است که مجموعاً ۳۶۵ اسب بخار قدرت دارد. این قوای محرکه، کامارو را ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند و در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۷.۸ لیتر بنزین مصرف میکند که حدود ۱.۵ لیتر در هر صد کیلومتر کمتر از پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری توربو است.
گزینهٔ هیبریدی دوم بر اساس پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 است که قدرت آنرا از ۴۵۵ اسب بخار کنونی به ۵۴۵ اسب بخار افزایش میدهد. این نیروی بیشتر، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کامارو SS را از ۴ ثانیه به ۳.۷ ثانیه کاهش میدهد. در همین حال، با این سیستم هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم از ۱۱.۷ لیتر به ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا میکند. گفته شده گزینهٔ هیبریدی اول، چهار هزار دلار به قیمت نسخهٔ پایهٔ کامارو اضافه میکند درحالیکه نسخهٔ هیبریدی V8، هشت هزار دلار اضافه قیمت را به همراه دارد.
بهاحتمالزیاد شورلت قوای محرکهٔ هیبریدی را بهعنوان پاسخ مستقیمی به موستانگ هیبریدی که در سال ۲۰۲۰ به بازار میآید در نظر گرفته است. فورد گفته است موستانگ هیبریدی عملکردی مشابه مدل V8 را با گشتاوری در دو پایین ارائه میکند. فعلاً اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست اما شایعاتی ادعا کردهاند که ماسل کار هیبریدی فورد به یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست به همراه گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک مجهز خواهد بود. موستانگ هیبریدی حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از ۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
Ahmad
۹ آبان ۱۳۹۷فقط نسل قبلی کامارو با یه موتور v8 که حتی فکر کردن در موردش به من احساس خوبی میداد .با این حال همیشه از موستانگ بیشتر میپسندمش.
(Ali (Chevy nova
۹ آبان ۱۳۹۷اىده خوبىه
ولى همىن که همچنان گزىنه 8 سىلندر هست برام قوت قلبه
(Ali (Chevy nova
۹ آبان ۱۳۹۷ببىنم مىتونه با رقىب خودش موستانگ با 10/000/000فروش رقابت کنه
البته خبرهاى تازه تو راهه که من منتظرشم
(Ali (Chevy nova
۹ آبان ۱۳۹۷راستى
کامارو کوپو رسما تو سما رونماى شده
موتورش با مىلنگ استىل و سرسىلندرهاى LT4 کوروت با 1000 اسب هست
به احتمال بالا گىربکسش هم نمونه اى هست که با همکارى فورد و جى ام ساخته شده
البته کوپو نمونه 840 اسبى هم داره
درکل قراره تعداد محدودى ازش تولىد بشه
عارف
۹ آبان ۱۳۹۷کامارو های قدیمی قشنگ تر بودن الان 2،3 سالی هست که چراغاشون زشت شده.
me84
۹ آبان ۱۳۹۷.
من رخ موستانگ رو بیشتر میپسندم. بخصوص کروک.
mahdy
۹ آبان ۱۳۹۷وقتی یه پونی کار یا ماسل کارو میبینم که با اون همه تاریخ و اصالت
الان چهار سیلندر توربو بو 310 اسب روش بستن
بغضم میگیره!!!
خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون
emad1990
۱۰ آبان ۱۳۹۷به قول net:چه بر سر کامارو و موستانگ اومده؟