شورلت کوروت C8 یکی از خودروهایی است که بیشترین توجهات را به خود جلب میکند و به همین دلیل، هر خبری در مورد این خودرو میتواند برای بسیاری از علاقهمندان مهم باشد. حال نیز گزارش جدیدی منتشر شده که حاوی اطلاعاتی در مورد آیندهٔ این سوپراسپرت محبوب آمریکایی است. به گفتهٔ این گزارش، شورلت هماکنون در حال کار روی چهار نسخهٔ مختلف از کوروت است که E-Ray، زورا، ZR1 و Z06 نام دارند. در این گزارش بهطور مفصل به مدل Z06 پرداخته شده که خلاصهٔ اطلاعات آنرا در ادامه خواهید دید.
طبق این گزارش، کوروت Z06 جدید از یک پیشرانهٔ V8 دو میلسوپاپ در بالا استفاده خواهد کرد که ارتباط نزدیکی با موتور ۴.۲ لیتری بلکوینگ کادیلاک دارد. این موتور در همان خط تولید موتور بلکوینگ ساخته میشود اما تنفس طبیعی خواهد بود و ردلاین آن به ۹ هزار rpm میرسد. به گفتهٔ این گزارش، این موتور حداکثر ۶۱۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت و بنابراین قویترین موتور تنفس طبیعی حال حاضر بازار محسوب میشود. این موتور به همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کوروت پایه متصل میشود اما این گیربکس برای هماهنگی با پیشرانهٔ قویتر، دوباره تنظیم شده است.
گفته شده در توسعهٔ کوروت C8 Z06، فراری ۴۵۸ اسپشیاله معیار بوده است تا این ماشین بتواند به بهترین نحو از قویترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا استفاده کند. همچنین همانطور که تصاویر جاسوسی نشان دادهاند، در Z06 پیشرانهٔ قویتر با ارتقاء سیستم اگزوز و تعلیق، لاستیکهای پهنتر و دیفرانسیل الکترونیکی استاندارد همراه میشود درحالیکه قطعاً کوروت ارتقاءهای آئرودینامیکی را هم تجربه خواهد کرد. شایعاتی به معرفی کوروت C8 Z06 در جولای امسال اشاره داشتهاند که اگر درست باشد، انتظار میرود طی هفتههای آینده اطلاعات بیشتری در مورد این سوپراسپرت جدید کسب کنیم.
مازیار
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰میبینم که هیجان در هر دو سوی اقیانوس اطلس داره بالا میره
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یه سری شایعاتم بود که قراره با موتور جدید LT6 بیاد
به شخصه منتظر نسخه ZR1 هستم
Audi s8
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰کروت واقعا عالیست
اما متاسفانه کامارو خراب شد کامارو هم ابهت زیادی داشت ولی نسل جدیدش خوب نبود اما کروت نسل جدیدش خیلی پیشرفت کرد
R@m!n
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰هنوزم میشه کامارو برگردوند. هم پلتفرمش هست، هم موتورش، هم گیربکسش. فقط یه ذره شل کردن کیسه برای صرف هزینه راجب طراحی جدید میخواد که جنرال موتورز وقتی قیمت کوروت جدیدو انقدر پایین اورد عملا دیگه با کامارو دیگه کاری نداره.
RezaRs
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اخه همپوشانی قیمتی و اتمام دوران درون سوز ممکنه علتش باشه من خودم حاضرم gm یه برقی خر پروفورمنس بزنه به اسم کامارو ماسل برقی هنه درگ هارو ببره شرمنده جناب سردبیر کمی زدم تو فیلم ( اما ) با ظاهر خفن نسل قبل و یا طوری که کامارو باشه میدونم شاید اکثرتون بدتون بیاد اما بالاخره من بودن قوی کامارو رو از نبودنش یا اینطوری بودنش بیشتر دوس دارم
BenzSLR
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یکی از بهترین ماشین های جهان.
ALIREZA
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا اینقدر دیسلایک خوردی ؟?????
BenzSLR
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حتما بعضی از دوستان دوستش ندارن دیگه
محمدهادی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰پسر این ماشین یه جهش رو به جلوی بسیار بزرگ بود که به وقوع پیوست توی نسل کوروت
عجججب مشخصات نااابی
واقعا یه پله سطح خودشو ارتقا
به اصطلاح چشم رقیب سنتی خودشو دور دید و بشدت خودشو تو نسل آخری مسلح کرد
فوق العادست مشخصاتش
احتمالا سوپراسپرت های اروپایی رو آزار بده توی رکوردگیری ها
امین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من صدی به نود هر مقاله ی که از پدال میخونم کامنتای زیرشو هم معمولا میخونم
توی این یک سال اخیر بهم ثابت شد که بسیاری از لایک ها و دیسلایک ها، اصلا و ابدا طبیعی و نرمال نیست و بشخصه مطمئنم کاره یکی دونفره که حالا یا با طرف خصومت دارن یا از کامنتش خوششون نمیاد
خلاصه گفتم که بدونید توی پدال بعضی از کامنتها، لایک و دیس لایک هاش فِیکه و جدی نگیرید .
Carbonado Aventador
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من دقیقا متوجه نشدم منظور از قویترین موتور تنفس طبیعی دنیا چیه..
تو V8 ها قویترینه؟!
نسبت قدرت به حجم قویترینه؟!
چجوری میشه دقیقا?
RezaRs
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰واضحه متن قوی ترین انجن نچرال v8 و قویترین انجن نچرال حال حاضر بازار)
یانکی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۰موتورهای v8 تنفس طبیعی دنیا اینا هستن.از ژاپن شروع میکنم.1.انجین 5لیتری لکسوس با 475 اسب.2.انجین 5.7 نیسان نسخه توریسمو 430 اسب.3.کره جنوبی 5لیتری با 420 اسب هیوندا و کیا.بریم ایتالیا.مازراتی 4.7 لیتر با 460 اسب.بریم آلمان نداره.بریم انگلیس.نداره.فرانسه?.بریم آمریکا.1.فورد 5.2 با 530 اسب.2.انجین کایوتی 5 لیتری با 480 اسب.3.انجین 7.3 لیتری با 430 اسب.کرایسلر داج جیپ رم.1.انجین 5.7 لیتری با 400 اسب.2.انجین 6.4 لیتری با 485 اسب.جنرال موتورز1.انجین 5.3 لیتری با 360 اسب.2.انجین 6.2 لیتری با 500 اسب.بزودی هم انجین ماورایی 5.5 لیتری با بیش از 600 اسب.انجین 5.7 لیتری تویوتا با 385 اسب رو یادم رفت.یه انجین وی 8 دیگه هم داره تویوتا که فکر کنم بازنشست شده و نزدیک 310 اسب داره حجمش هم زیر 5 لیتر بود.قبل توربو شدن وی8 تو آلمان بنز 6.2 داشت تو نسخه بلک سریز نزدیک 640 اسب تولید میکرد.بیمر هم انجین 4 لیتری داشت با 420 اسب ددر بالا بود تنها وی8 رو ام3.آئودی هم 4.2 لیتری داشت با 420 اسب.پورشه رو پانامرا هم 4.2 با 400 اسب داشت.دیگه حال ندارم بنویسم.
رضا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰توی آلمان پورشه 918(130اسب بر لیتر/4.6لیتر حجم موتور)
محض اطلاع
مهدی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰دیگه عاشق کوروت شدم
واقعا این ماشین ارزشش بیشتر از 60 الی 70 هزار دلاره
REZA
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰البته Z06 قیمتی بالای 100 هزار دلار داره ولی هنوز هم با ارزش و نسبت به سایر رقبا ارزانتره نسبت به پول پرداختی چیزی بیشتر دریافت میشه وهمینه که ارزش خریدشو بالا میبره
میثم
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰هیچ دلیلی برای پرداخت پول بیشتر برای رقبا باقی نمونده
فقط کوروت ?????
زیزیگولو
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰یاغی گری ماشینای آمریکایی با پیشرانه های حجیمشون همیشه خبرسازه و باعث جلب توجه عاشقای دنیای خودرو و ماشین بازا میشه
Amirreza
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰کوروت جدید یه تحول بزرگ تو کل گروه جی ام بود
یوسف
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰منم همین حس رو دارم ارزش اکثر ماشین های شورولت بیشتر از قیمت فروخته شده هست
همین کوروت حداقل ارزشش 200 هزار تاست
Amin
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰خب به خاطر اینکه خط تولید اینا مونتاژ بیشتری داره و رباتیک تره و قطعا قطعاتی که استفاده میکنن نسبت به بقیه برند های ایتالیایی یا آلمانی گاها ضعیف تره ،و به همین خاطر کم هزینه تر میشه،همه چیز به خط مونتاژ بستگی داره
شما اگر یه کونیخزگ رو با خط مونتاژ ی مثل شورولت عرضه کنن قطعا قیمتش زیر ۶۰۰ تا در میاد
و اینکه سود کمتر تولید بیشتر و درامد بیشتر
Alireza
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اونقدری ک منتظر نسخه های پرفورمنس این نسل هستم منتظر فردای خودم نیستم ک چه اتفاقی قراره بیفته
رقابتش با ۹۱۱ جدید قراره به کهکشان های دیگه برسه