شورلتفورد

کامارو Z28 سریعترست یا موستانگ باس 302 [ویدئو]

وقتی شورولت،  Z/28 را به پیست نوربرگ رینگ برد و زمان ۷ دقیقه و ۳۷.۴۷ ثانیه ای را ثبت کرد احتمالا دچار هیجان مفرط شده! چون رکوردش از بزرگانی مانند F430 اسکودریا، ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۱۰، مورسیه لاگو LP-640 ، مرسدس SLR مکلارن و حتی لکسس LFA هم بهتر بود؛ Z/28 حتی از رکوردهای کامارو ZL1 و کوروت ZR1 هم حدود ۴ ثانیه سریع تر بود.

اما چرا می گوییم دچار هیجان مفرط شده؟ چون اخیرا مهندسانش Z/28 را به پیست اختصاصی Milford Road Course جنرال موتورز برده اند تا با موستانگ Boss 302 لاگونا سکا مقایسه کنند. آخر کار هم تایم Z/28 برابر ۱:۵۳ شده اما رقیبش به عدد ۱:۵۹ رسیده. نتیجه این ویدئوی کوتاه اینکه Z/28 شورولت به لاگونا سکای فورد برتری کامل دارد. همین!

[jwplayer mediaid=”۵۰۳۵۹″]

باید از مهندسین شورولت پرسید آیا با چشمان بسته غیب گفته اند؟! کافی بود نیم نگاهی به لیست بلندبالای ویژگی ها و تجهیزات فنی Z/28 می انداختند. بعد هرکسی به این نتیجه میرسید که Z/28 نه تنها باس ۳۰۲ بلکه می تواند بهترین مدل موستانگ یعنی هیولای ۶۶۲ اسبی GT500 را هم براحتی در پیست شکست دهد.

البته آقای Al Oppenheiser مهندس ارشد شورولت کامارو، ظاهرا در این ویدئوی کوتاه دست پیش را گرفته که پس نیفتد! وی در جواب این سوال احتمالی که چرا GT500 را با Z/28 مقایسه نکرده اند، می گوید که لاگوناسکا سریع ترین موستانگ فورد در پیست است و به همین دلیل نیز انتخاب شده.

اما مسئله دیگر اینجاست که چرا هردو خودرو را در پیست MRC که به خانه شورولت معروف شده، تست کرده اند؟ این کار شورولت، درست مثل اینست که مکلارن 12C را در پیست معروف تاپ گیر به جان فراری ۴۵۸ بیندازیم؛ درحالیکه مکلارن صدها بار از این پیست برای تست و ارتقای محصولاتش بهره گرفته!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. km

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    فکر کنم شلبی میتونست بهتر باشه. من که قیافه ی نسل قبل کامارو رو خیلی بیشتر از Z28 دوست دارم

  2. محمد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (149 ديدگاه)

    جالب بود
    ولی فک نمیکنم از شلبی جی تی 500 بهتر باشه

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      فک نکنم یعنی چی نیسان جی تی آر رو برد تازه zl1 هم GT500 رو برد.

  3. بهزاد

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    سایرین رو نمیدونم ولی رکورد LFA حدود 7:14 بوده و خیلی بهتر!!

  4. ESI

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    JUST SHELBY GT500 2013

  5. محسن.د

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    من قبول نمیکنم که کامارو بتونه این همه ماشین خوبو کنار بزنه. حتما یه قضیه ای هست!

  6. زیگما

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    دوستان عزیز این رکورد ها واقعیته.کامارو z 28 مخصوص پیست هست.درست مثل نیسان جی تی آر که توی درگ ماشین هایی تا 4 برابر قیمت خودش رو هم میبره.لذا جای تعجب نداره چون این خودرو مخصوص این کار دستکاری شده و حتی لکسس ال اف ای رو هم برده!!!

  7. JDM eat sleep

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اللللللکککککیییییه xD من هم با نظر آقا بهزاد موافقم LFA بهتر با 7:14،اون زمانی که نیسان ۳۷۰z رو با تنها ۳۳۵ اسب و با شتاب ۴.۷ ثانیه بیرون داد حتی کایمن اون موقع عددی نبود و از استون v8 ونتیج هم بهتر بود خیلی ها عقیده دارند صدای اگزوز ۳۷۰ و ۳۵۰ خاص و منحصر به فرد هست مثل الفا ۸c
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

  8. JDM eat sleep

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فقط یه مقایسه ی کوچیکی می کنم تا بر عدم بازده مناسب موتور z28 آگاه شید فورد gt 2005 با ۵۵۰ اسب و با تکنولوژی اون زمان ۳.۸ می زد پایین ترین مدل نیسان GTR ۲۰۰۸ با۴۸۰ و ۳.۷ ثانیه میزد مثال های زیادی هست ولی کلا ماشین امریکایی موتور کم بازدهی دارند
    Z28 580 hp,o-100 4.1s
    Only Japanese Car
    I LOVE JDM

  9. عادل

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (171 ديدگاه)

    در هر صورت من موستانگ رو به کامارو ترجیح میدم چون واقعا زیباتر از کامارو هست
    زنده باد موستانگ…

  10. slr722

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    یکی از 2 راهی های زندگی انتخاب بین کامرو و موستانگه…

    امید وارم همه یه روز تو این 2 راهی قرار گیرن…

  11. Sina.fb

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    با اینکه از موستانگ باس آشنایی زیادی ندارم ولی به نظر من ماشین خوبی باشه.

  12. Infinite

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    دوست دارم ببینم این مدل از کامارو میتونه جلوی نسل بعدی ماستانگ هم اینطوری قدرت نمایی کنه.

  13. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.
    من که جفتشونو دوست دارم. اونم هم بارنگ ها قلقلکی.
    صداهاشونم که واقعا دیوانه کننده است.
    ولی انصافا طراحی های واقعا قشنگه.

    ((( فراموش نکنید که در انتظار معجزه باشید زیرا که خود نیز یکی از معجزات هستید )))

    1. حسن

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من فقط کامارو رو دوست دارم

  14. sorena330

    ۲۶ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (745 ديدگاه)

    جفتشون اسطوره اند…
    2تا از بهترین ماشین های دنیا

    1. امیر حسین

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      کامارو بهترموستانگ

  15. Sina.fb

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ان جورا هم که میگین نیست هر دوشون ماشین های خوبین ولی بهترین ماشین دنیا فراری و بی ام و است

  16. بهزاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    زیگما:
    رکورد لکسوس 7:14
    رکورد نیسان جی تی 7:18
    رکورد پورشه 911 هم 7:30
    از کجا متوجه شدی با 7:37 میشه اونهارو شکست داد؟

  17. شهاب

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    7:18 فقط خودش (GT-R) ، البته Z 28 هم نسبت به قیمتش تایمش بدک نیس.

  18. میلاد

    ۲۷ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    تو اینجا همش حرف GTR زده میشه…بابا بسه.GTR خودشو کشته 4 تا درگ ترتیب داد.درسته تو درگ فوق العادست چون واسه این کار طراحی شده.ولی خداییش از نظر تکنولوژی امکانات خیلی عقب تره BMW ‘AUDI ‘BENZ

  19. carbonado aventador

    ۲۸ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    یکی از دو راهی های من انتخاب بین لامبورگینی آونتادور و وننو است . البته اگه لامبورگینی دیام ساخته بشه من اون رو انتخاب می کنم!!!!!

  20. جلال

    ۴ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    کامارو رو بیشتر دوست دارم چون یه بار مدل 1969 رو سوار شدم
    کامارو2013 حرف نداره
    شلبی هم خیلی باحاله
    ولی تو بیشتر مقایسه هایی که دیدم کامارو بهتر بوده

  21. SINA SZSH

    ۶ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    وقتی خودرویی برای کاری ساخته میشه در همون کار هم بهترین عملکرد رو داره نیسان GTR برای درگ ساخته شده بود موستانگ هم برای قدرت و Z28 برای سرعت….ولی من موستانگ و شلبی رو بیشتر دوس دارم…

    نسل بعدیه موستانگ حرف های زیادی برای گفتن داره…

  22. F14

    ۱۷ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ترکونده

    1. حسن

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      چه ماشینی ترکونده

  23. farzad

    ۲۶ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همیشه همینطوره ، هیچوقت شلبی جی تی 500 رو با بقیه هم رده هاش مقایسه نمیکنن و ترجیح میدن ماستنگ باس 302 یا جی تی رو بجاش بیارن. مثل مقایسه با کامارو و چلنجر srt8- البته دلیلش کاملا واضحه. جی تی 500 قدرتمندترین ماسل کار ساخته شده به دست بشره، و راه پدرش النور 67 رو بخوبی ادامه داده!

  24. Saied

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    هر دو عالین! ولی کامارو رو ترجیح میدم

  25. سینا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کاماروz28 موتورش 500 اسب بخاره صفر تاصدش 8/3 ثانیه است 320تا میره ولی ماستنگ باس موتورش 480اسب بخاره صفرتاصدش 5ثانیه است 295سرعت نهایی این ماشین است توقع نداشته باشید که ماستنگ چرا نبورد

  26. حسن

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من که میگم کامارو.به خاطر اینکه موستانگ هر کاری کرده به کامارو نرسیده.بعدم دلیل نمی شه که موستانگ اسب بخارش بیشتر باشه از کامارو جلو بزنه یا موستانگ جدیدتراز کامارو باشه بازم دلیل نمی شه از کامارو جلوبزنه.من خودم تو یک سایت دیگه خواندم موستانگ هر کاری کرد.سازندش فکر کرد موستانگ آماده برای مسابقه ی غول پیکری است.هرکی بامن موافقه به من تو همین سایت پاسخ بده کامارو

    1. باربد

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (810 ديدگاه)

      زنده باد!
      من خودمم کلی در مورد این موضوع تحقیق کردم ولی انصافا” تو موستانگ ها و کاماروهای ساخته شده،موستانگ فقط تاپ اسپید و شتاب تو مسیر مستقیم داشته ولی تو پیچ از کامارو عقب میفته.کامارو حتی از نظر هندلینگ و کنترل هم بهتره.در ضمن کافیه هرکی میخواد تو اینترنت بزنه camaro z28 vs nissan GTR
      ویدیوش رو ببینه،اون وقت میبینه که GTR تو مسیر پیچ دار از کامارو عقب میمونه.

  27. مصطفی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    موستانگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا