وقتی شورولت، Z/28 را به پیست نوربرگ رینگ برد و زمان ۷ دقیقه و ۳۷.۴۷ ثانیه ای را ثبت کرد احتمالا دچار هیجان مفرط شده! چون رکوردش از بزرگانی مانند F430 اسکودریا، ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۱۰، مورسیه لاگو LP-640 ، مرسدس SLR مکلارن و حتی لکسس LFA هم بهتر بود؛ Z/28 حتی از رکوردهای کامارو ZL1 و کوروت ZR1 هم حدود ۴ ثانیه سریع تر بود.
اما چرا می گوییم دچار هیجان مفرط شده؟ چون اخیرا مهندسانش Z/28 را به پیست اختصاصی Milford Road Course جنرال موتورز برده اند تا با موستانگ Boss 302 لاگونا سکا مقایسه کنند. آخر کار هم تایم Z/28 برابر ۱:۵۳ شده اما رقیبش به عدد ۱:۵۹ رسیده. نتیجه این ویدئوی کوتاه اینکه Z/28 شورولت به لاگونا سکای فورد برتری کامل دارد. همین!
[jwplayer mediaid=”۵۰۳۵۹″]باید از مهندسین شورولت پرسید آیا با چشمان بسته غیب گفته اند؟! کافی بود نیم نگاهی به لیست بلندبالای ویژگی ها و تجهیزات فنی Z/28 می انداختند. بعد هرکسی به این نتیجه میرسید که Z/28 نه تنها باس ۳۰۲ بلکه می تواند بهترین مدل موستانگ یعنی هیولای ۶۶۲ اسبی GT500 را هم براحتی در پیست شکست دهد.
البته آقای Al Oppenheiser مهندس ارشد شورولت کامارو، ظاهرا در این ویدئوی کوتاه دست پیش را گرفته که پس نیفتد! وی در جواب این سوال احتمالی که چرا GT500 را با Z/28 مقایسه نکرده اند، می گوید که لاگوناسکا سریع ترین موستانگ فورد در پیست است و به همین دلیل نیز انتخاب شده.
اما مسئله دیگر اینجاست که چرا هردو خودرو را در پیست MRC که به خانه شورولت معروف شده، تست کرده اند؟ این کار شورولت، درست مثل اینست که مکلارن 12C را در پیست معروف تاپ گیر به جان فراری ۴۵۸ بیندازیم؛ درحالیکه مکلارن صدها بار از این پیست برای تست و ارتقای محصولاتش بهره گرفته!
km
۲۶ مهر ۱۳۹۲فکر کنم شلبی میتونست بهتر باشه. من که قیافه ی نسل قبل کامارو رو خیلی بیشتر از Z28 دوست دارم
محمد
۲۶ مهر ۱۳۹۲جالب بود
ولی فک نمیکنم از شلبی جی تی 500 بهتر باشه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۲ مرداد ۱۳۹۳فک نکنم یعنی چی نیسان جی تی آر رو برد تازه zl1 هم GT500 رو برد.
بهزاد
۲۶ مهر ۱۳۹۲سایرین رو نمیدونم ولی رکورد LFA حدود 7:14 بوده و خیلی بهتر!!
ESI
۲۶ مهر ۱۳۹۲JUST SHELBY GT500 2013
محسن.د
۲۶ مهر ۱۳۹۲من قبول نمیکنم که کامارو بتونه این همه ماشین خوبو کنار بزنه. حتما یه قضیه ای هست!
زیگما
۲۶ مهر ۱۳۹۲دوستان عزیز این رکورد ها واقعیته.کامارو z 28 مخصوص پیست هست.درست مثل نیسان جی تی آر که توی درگ ماشین هایی تا 4 برابر قیمت خودش رو هم میبره.لذا جای تعجب نداره چون این خودرو مخصوص این کار دستکاری شده و حتی لکسس ال اف ای رو هم برده!!!
JDM eat sleep
۲۶ مهر ۱۳۹۲اللللللکککککیییییه xD من هم با نظر آقا بهزاد موافقم LFA بهتر با 7:14،اون زمانی که نیسان ۳۷۰z رو با تنها ۳۳۵ اسب و با شتاب ۴.۷ ثانیه بیرون داد حتی کایمن اون موقع عددی نبود و از استون v8 ونتیج هم بهتر بود خیلی ها عقیده دارند صدای اگزوز ۳۷۰ و ۳۵۰ خاص و منحصر به فرد هست مثل الفا ۸c
Only Japanese Car
I LOVE JDM
JDM eat sleep
۲۶ مهر ۱۳۹۲فقط یه مقایسه ی کوچیکی می کنم تا بر عدم بازده مناسب موتور z28 آگاه شید فورد gt 2005 با ۵۵۰ اسب و با تکنولوژی اون زمان ۳.۸ می زد پایین ترین مدل نیسان GTR ۲۰۰۸ با۴۸۰ و ۳.۷ ثانیه میزد مثال های زیادی هست ولی کلا ماشین امریکایی موتور کم بازدهی دارند
Z28 580 hp,o-100 4.1s
Only Japanese Car
I LOVE JDM
عادل
۲۶ مهر ۱۳۹۲در هر صورت من موستانگ رو به کامارو ترجیح میدم چون واقعا زیباتر از کامارو هست
زنده باد موستانگ…
slr722
۲۶ مهر ۱۳۹۲یکی از 2 راهی های زندگی انتخاب بین کامرو و موستانگه…
امید وارم همه یه روز تو این 2 راهی قرار گیرن…
Sina.fb
۲۶ مهر ۱۳۹۲با اینکه از موستانگ باس آشنایی زیادی ندارم ولی به نظر من ماشین خوبی باشه.
Infinite
۲۶ مهر ۱۳۹۲دوست دارم ببینم این مدل از کامارو میتونه جلوی نسل بعدی ماستانگ هم اینطوری قدرت نمایی کنه.
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۶ مهر ۱۳۹۲درود.
من که جفتشونو دوست دارم. اونم هم بارنگ ها قلقلکی.
صداهاشونم که واقعا دیوانه کننده است.
ولی انصافا طراحی های واقعا قشنگه.
((( فراموش نکنید که در انتظار معجزه باشید زیرا که خود نیز یکی از معجزات هستید )))
حسن
۲۷ اسفند ۱۳۹۲من فقط کامارو رو دوست دارم
sorena330
۲۶ مهر ۱۳۹۲جفتشون اسطوره اند…
2تا از بهترین ماشین های دنیا
امیر حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۲کامارو بهترموستانگ
Sina.fb
۲۷ مهر ۱۳۹۲ان جورا هم که میگین نیست هر دوشون ماشین های خوبین ولی بهترین ماشین دنیا فراری و بی ام و است
بهزاد
۲۷ مهر ۱۳۹۲زیگما:
رکورد لکسوس 7:14
رکورد نیسان جی تی 7:18
رکورد پورشه 911 هم 7:30
از کجا متوجه شدی با 7:37 میشه اونهارو شکست داد؟
شهاب
۲۷ مهر ۱۳۹۲7:18 فقط خودش (GT-R) ، البته Z 28 هم نسبت به قیمتش تایمش بدک نیس.
میلاد
۲۷ مهر ۱۳۹۲تو اینجا همش حرف GTR زده میشه…بابا بسه.GTR خودشو کشته 4 تا درگ ترتیب داد.درسته تو درگ فوق العادست چون واسه این کار طراحی شده.ولی خداییش از نظر تکنولوژی امکانات خیلی عقب تره BMW ‘AUDI ‘BENZ
carbonado aventador
۲۸ مهر ۱۳۹۲یکی از دو راهی های من انتخاب بین لامبورگینی آونتادور و وننو است . البته اگه لامبورگینی دیام ساخته بشه من اون رو انتخاب می کنم!!!!!
جلال
۴ آبان ۱۳۹۲سلام
کامارو رو بیشتر دوست دارم چون یه بار مدل 1969 رو سوار شدم
کامارو2013 حرف نداره
شلبی هم خیلی باحاله
ولی تو بیشتر مقایسه هایی که دیدم کامارو بهتر بوده
SINA SZSH
۶ آبان ۱۳۹۲وقتی خودرویی برای کاری ساخته میشه در همون کار هم بهترین عملکرد رو داره نیسان GTR برای درگ ساخته شده بود موستانگ هم برای قدرت و Z28 برای سرعت….ولی من موستانگ و شلبی رو بیشتر دوس دارم…
نسل بعدیه موستانگ حرف های زیادی برای گفتن داره…
F14
۱۷ آبان ۱۳۹۲ترکونده
حسن
۲۷ اسفند ۱۳۹۲چه ماشینی ترکونده
farzad
۲۶ دی ۱۳۹۲همیشه همینطوره ، هیچوقت شلبی جی تی 500 رو با بقیه هم رده هاش مقایسه نمیکنن و ترجیح میدن ماستنگ باس 302 یا جی تی رو بجاش بیارن. مثل مقایسه با کامارو و چلنجر srt8- البته دلیلش کاملا واضحه. جی تی 500 قدرتمندترین ماسل کار ساخته شده به دست بشره، و راه پدرش النور 67 رو بخوبی ادامه داده!
Saied
۱۴ بهمن ۱۳۹۲هر دو عالین! ولی کامارو رو ترجیح میدم
سینا
۲۶ اسفند ۱۳۹۲کاماروz28 موتورش 500 اسب بخاره صفر تاصدش 8/3 ثانیه است 320تا میره ولی ماستنگ باس موتورش 480اسب بخاره صفرتاصدش 5ثانیه است 295سرعت نهایی این ماشین است توقع نداشته باشید که ماستنگ چرا نبورد
حسن
۲۷ اسفند ۱۳۹۲من که میگم کامارو.به خاطر اینکه موستانگ هر کاری کرده به کامارو نرسیده.بعدم دلیل نمی شه که موستانگ اسب بخارش بیشتر باشه از کامارو جلو بزنه یا موستانگ جدیدتراز کامارو باشه بازم دلیل نمی شه از کامارو جلوبزنه.من خودم تو یک سایت دیگه خواندم موستانگ هر کاری کرد.سازندش فکر کرد موستانگ آماده برای مسابقه ی غول پیکری است.هرکی بامن موافقه به من تو همین سایت پاسخ بده کامارو
باربد
۱۸ خرداد ۱۳۹۳زنده باد!
من خودمم کلی در مورد این موضوع تحقیق کردم ولی انصافا” تو موستانگ ها و کاماروهای ساخته شده،موستانگ فقط تاپ اسپید و شتاب تو مسیر مستقیم داشته ولی تو پیچ از کامارو عقب میفته.کامارو حتی از نظر هندلینگ و کنترل هم بهتره.در ضمن کافیه هرکی میخواد تو اینترنت بزنه camaro z28 vs nissan GTR
ویدیوش رو ببینه،اون وقت میبینه که GTR تو مسیر پیچ دار از کامارو عقب میمونه.
مصطفی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳موستانگ