کامارو Z28 سریعترست یا موستانگ باس 302 [ویدئو]
وقتی شورولت، Z/28 را به پیست نوربرگ رینگ برد و زمان 7 دقیقه و 37.47 ثانیه ای را ثبت کرد احتمالا دچار هیجان مفرط شده! چون رکوردش از بزرگانی مانند F430 اسکودریا، 911 توربو مدل 2010، مورسیه لاگو LP-640 ، مرسدس SLR مکلارن و حتی لکسس LFA هم بهتر بود؛ Z/28 حتی از رکوردهای کامارو ZL1 و کوروت ZR1 هم حدود 4 ثانیه سریع تر بود.
اما چرا می گوییم دچار هیجان مفرط شده؟ چون اخیرا مهندسانش Z/28 را به پیست اختصاصی Milford Road Course جنرال موتورز برده اند تا با موستانگ Boss 302 لاگونا سکا مقایسه کنند. آخر کار هم تایم Z/28 برابر 1:53 شده اما رقیبش به عدد 1:59 رسیده. نتیجه این ویدئوی کوتاه اینکه Z/28 شورولت به لاگونا سکای فورد برتری کامل دارد. همین!
[jwplayer mediaid="50359"]
باید از مهندسین شورولت پرسید آیا با چشمان بسته غیب گفته اند؟! کافی بود نیم نگاهی به لیست بلندبالای ویژگی ها و تجهیزات فنی Z/28 می انداختند. بعد هرکسی به این نتیجه میرسید که Z/28 نه تنها باس 302 بلکه می تواند بهترین مدل موستانگ یعنی هیولای 662 اسبی GT500 را هم براحتی در پیست شکست دهد.
البته آقای Al Oppenheiser مهندس ارشد شورولت کامارو، ظاهرا در این ویدئوی کوتاه دست پیش را گرفته که پس نیفتد! وی در جواب این سوال احتمالی که چرا GT500 را با Z/28 مقایسه نکرده اند، می گوید که لاگوناسکا سریع ترین موستانگ فورد در پیست است و به همین دلیل نیز انتخاب شده.
اما مسئله دیگر اینجاست که چرا هردو خودرو را در پیست MRC که به خانه شورولت معروف شده، تست کرده اند؟ این کار شورولت، درست مثل اینست که مکلارن 12C را در پیست معروف تاپ گیر به جان فراری 458 بیندازیم؛ درحالیکه مکلارن صدها بار از این پیست برای تست و ارتقای محصولاتش بهره گرفته!