شورولت اخیراً با افتخار اعلام نمود که کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان ۷:۲۹.۶۰ پیموده است.
ZL1 جدید با پیشرانهی ۶۵۰ اسب بخاری خود حدود ۱۲ ثانیه سریعتر از نسل قبلی یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی کرده است؛ اما مهمتر اینکه نسل جدید این خودرو مدلهای شاخص زیادی را با این رکورد شکست داده است.
کامارو ZL1 2017 یک خودروی پونی آمریکایی را به قلمروی سوپرکارها ارتقا داده و کاراییای در حد فراریها و لامبورگینیهای همین چند سال پیش ارائه میکند. اگر دلایل بیشتری میخواهید، این ۱۰ خودروی واقعاً احساسبرانگیز را مشاهده کنید که در “جهنم سبز” از این آمریکایی عضلانی شکست خوردهاند.
- مرسدس بنز SLS AMG GT 2012
زمان: ۷:۳۰.۰۰
جانشین مادی و معنوی مدل SLR مک لارن یک خودروی شاخص و دوستداشتنی است. زمانی که این خودرو در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد، ای ام جی ادعا کرد که پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری ۵۶۳ اسب بخاری این خودرو قدرتمندترین پیشرانهی تنفس طبیعیای است که تابهحال در یک خودروی تولیدی نصب شده است. در سال ۲۰۱۲ قدرت مدل SLS AMG GT به ۵۸۳ اسب بخار افزایش یافت و تعویض دندههای آن نیز کوتاهتر شد. همچنین نسخهی ای ام جی دارای سیستم تعلیق کارا با کنترل سواری، رینگهای سبکتر و ترمزهای سرامیک کربن سفارشی بود که باعث میشد تا یک دور نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کند.
- فورد شلبی GT350R 2015
زمان: ۷:۳۲.۱۹
این خودرو ضرورتاً سوپرکاری شبیه دیگر مدلهای حاضر در لیست نیست اما غول فورد باید در این لیست حضور داشته باشد. همانند کامارو ZL1، GT350R از سیستم تعلیق جادویی MagneRide استفاده میکند. این سیستم بهطور مداوم سرعت دامپرها را تنظیم میکند. پیشرانهی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری این خودرو ۵۲۶ اسب بخار قدرت دارد. همهی این موارد با بهایی زیر ۱۰۰ هزار دلار در دسترس هستند.
- فراری ۴۵۸ ایتالیا ۲۰۱۰
زمان: ۷:۳۲.۹۲
عرضهی این خودرو نقطهی عطفی در تاریخ فراری بوده زیرا ورود آن آغاز کنندهی عصر پایان گیربکسهای دستی برای مارانللو بوده است. در این خودرو تکنولوژیهای زیادی از مسابقات فرمول ۱ بکار رفته که از آن جمله میتوان به ردلاین ۹ هزار پیشرانهی ۵۷۰ اسب بخاری و گیربکس ۷ سرعته ی DCT اشاره کرد. همچنین در این خودرو دامپرهای magnetorheological و الکتریکی بکار رفته که باعث میشود شتاب طولی این خودرو نسبت به مدل قبلی ۳۲ درصد بیشتر باشد.
- پاگانی زوندا F 2005
زمان: ۷:۳۳.۱۲
خب به بخش جالبتری میرسیم. کامارو ZL1 2017 یکی از بهترین هایپرکارهای سالهای گذشته را پشت سر گذاشته است. زوندا F 2005 نسخهی بسیار بهبودیافتهی زوندا است که هنوز از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۷.۳ لیتری ای ام جی استفاده میکند اما قدرت آن به ۵۹۵ اسب بخار افزایش یافته است. زوندا F از تجهیزاتی چون ترمزهای سرامیک کربن، اگزوز مخصوص و چندین ویژگی آئرودینامیکی خاص بهره میبرد. ۱۲ سال جلوتر بیایید! کامارو ZL1 با بهای ۶۲ هزار دلار تقریباً ۴ ثانیه از این هایپرکار سریعتر است.
- کونیگزگ CCX 2006
زمان: ۷:۳۳.۵۵
این خودرو اولین تلاش شرکت برای ورود به بازار آمریکای شمالی بوده و به منظور هماهنگی با قوانین آمریکا چندین تغییر در بدنه و قوای محرکهی آن صورت گرفته است. این خودرو دارای پیشرانهی جدید تماماً آلومینیومی ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری سوپرشارژردار بوده که توانایی تولید قدرت ۷۹۵ اسب بخاری را دارد. شاسی خودرو از جنس فیبرکربن بوده و اولین بار رینگهای فیبرکربنی نیز بهصورت سفارشی عرضه میشدند. CCX 2006 دارای لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت ۲ و دیسکهای ترمز سرامیکی ۳۸۰ میلیمتری با کالیپرهای ۸ پیستونه است.
- آئودی R8 GT 2012
زمان: ۷:۳۴.۰۰
این خودرو نسخهی قویتر R8 5.2 TSI با پیشرانهی ۱۰ سیلندری است. این خودرو که تنها به تعداد ۳۳ دستگاه ساخته شده وزن کمتری داشته و قدرت آن به ۵۵۲ اسب بخار افزایش یافته است. در عقب خودرو نیز میتوان بال ثابتی را مشاهده نمود. تغییرات باعث شده تا این خودرو ظرف مدت ۳.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
- لکسوس LFA 2010
زمان: ۷:۳۴.۰۰
خودرویی که پروسهی تولید آن ۱۰ سال طول کشید هنگام معرفی در سال ۲۰۱۰ ناامیدکننده نبود. لکسوس LFA از پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری که با همکاری یاماها توسعه یافته استفاده میکند. این پیشرانه توانایی تولید ۵۵۲ اسب بخار قدرت در دور ۸۷۰۰ را داراست. گیربکسی ۶ سرعته و سکونشئال در خودرو بکار رفته و LFA قادر است در ۳.۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
- مرسدس-ای ام جی GT S 2016
۷:۳۵.۰۰
این خودرو مدرنترین نمونهی حاضر در لیست است. در زمان عرضه این خودروی ۱۲۹۹۰۰ دلاری قدرتمندترین نسخهی کوپه بود که ۵۰ اسب بخار بیشتر نسبت به پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مدل عادی (۴۵۶ اسب بخار) تولید میکرد. ۹۳ درصد ساختار این خودرو از آلومینیوم ساخته شده و در نقاط کلیدی نیز منیزیم بکار رفته است. این خودرو قادر است تا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کند.
- شورولت کامارو Z/28 2014
زمان: ۷:۳۷.۴۷
این خودرو موارد زیادی را برای تیم کامارو به ارمغان آورد و بسیاری از اطلاعات ژنتیکی آن در مدل ZL1 2017 دیده میشوند. Z/28 از پیشرانهی ۸ سیلندر ۷ لیتری قرض گرفته شده از کوروت Z06 بهره برده و توانایی تولید قدرت ۵۰۵ اسب بخاری را دارد. این خودرو از هر روشی برای کاهش وزن استفاده کرده است مثلاً تنها یک بلندگو برای اعلام هشدار کمربند ایمنی وجود دارد و شیشهی عقب ضخامت کمتری دارد، مواد کاهندهی صدا حذف شدهاند. جالب اینکه Z/28 اولین خودروی تولید سری است که از دامپرهای DSSV استفاده کرده است. این تکنولوژی اولین بار در فرمول یک دیده شده است.
- لامبورگینی گایاردو LP570-4 سوپرلگرا ۲۰۱۰
زمان: ۷:۳۸.۰۰
زمانی که این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد سبکترین مدل جادهای لامبورگینی لقب گرفت. استفاده از فیبرکربن در داخل و خارج خودرو باعث شد تا وزن سوپرلگرا بهطور قابلتوجهی کاهش یابد. پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۶۲ اسب بخاری خودرو باعث میشود تا این نسخه به سقف سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت دست یابد.
منبع: autoguide
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵.
کامارو عالی کار کرده.
درود بر خودروسازی امریکا با این قیمت های مناسب و عملکرد عالی.
واقعا لذت بردم.
اگر دوستان آمریکایی باز تشریف داشتن و کاربرد پسوند های نامگذاری مدل های شورلت کامارو و کوروت رو گفتن ممنون میشم.
مثلا 1LE یا ZL1 یا ZRI برای چه مدل هایی هستن ؟ بهترین و گرون ترین کدومه ؟
ونوم
۱۳ آبان ۱۳۹۵مجید جون zr1 بالاترین کوروته بعدش هم z 06 کامارو هم zl1 بالاترین قدرت هر نسلو داره
(ali (CHEVY NOVA
۱۳ آبان ۱۳۹۵ونوم جان فردا من با یه شلوار سفید و کت قهوه ای با پیر اهن چهار خونه میام همایش من رو دیدی بیا پیشم کارت دارم
یا علی
ونوم
۱۴ آبان ۱۳۹۵چشم داداش ایشالله
ونوم
۱۴ آبان ۱۳۹۵دم اونی که منفی داده گرم یعنی کت علی اقا قهوه ای نیست یا شلوارش سفید نیست بعضی ها مشکلات دارن
پرهام
۱ فروردین ۱۳۹۶ی سوال
مگهz28 از zl1 بالا تر نبود؟
فرشاد سجادیان
۱۳ آبان ۱۳۹۵تا جایی که میدونم به این ترتیب هستن از نظر قدرت و قیمت:
1- 2.0T ارزانترین
2- 1LT
3- 2LT
4- SS
5- ZL1 قوی ترین
6- Z/28 گران ترین
اگر اشتباه میکنم، اساتید اصلاح کنن
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵ممنونم فرشاد و ونوم عزیز.
نیما
۱۳ آبان ۱۳۹۵این که یه عده فسیل رو شکست داد به جز GTs .
Ferrari Zonda SV
۱۴ آبان ۱۳۹۵بازم اشتباه در گذاشتن عکس پگانی عزیز من.
این عکسی که گذاشتید زوندا آر2008 هست.❤
با رکورد 6:48.
لدفا عکسش عوض کنید.
زوندا اف مدل خیابانی و تروتمیز و راحت پگانی هست.
Daniel
۱۳ آبان ۱۳۹۵ماشاا… کامارو
خوب حال بنز و گرفته… .
سوشا حمیدford
۱۳ آبان ۱۳۹۵دمشون گرم کارشون درسته.این امریکایی ها تو ماشین سازس و طراحی خدان واسه همه.
Saman
۱۳ آبان ۱۳۹۵از همه شگفت انگیزتر شکست وتحقیر پاگانی از کامارو zl1 هستش بقیه رو ولش
علي
۱۳ آبان ۱۳۹۵به نظر مهارت راننده خیلی میتونه رکورد را جابه جا کنه پس با قاطعیت نمیشه گفت کامارو دیفرانسیل عقب میتونه پیچ را با سرعت بیشتری مثلا نسبت به R8 بره که ۴ چرخ متحرک. همونطور که توی مسابقات فرمول وان هم تیمی ها با وجود ماشین یکسان نمیتونند مقام یکسان بیارند.
Bavaria
۱۵ آبان ۱۳۹۵شگفت انگیز اینه که فراری ۴۵۸ و گالاردو واسه یه سالن ولی این کجا و آن کجا
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۵راستی امروز بی ام و ام 4 جی تی رکورد پیست نورنبرگ رینگ شکست و نزدیک ترین رکورد به پورشه افسانه ای را ثبت کرد
6:14 حالا بی ام و رقیب میطلبه
منبع هم مجله ماشین
vahid porsche
۱۳ آبان ۱۳۹۵جان؟!!! داداش یه چیزی بگو بگنجه
لینک منبع معتبر بده راس میگی
لنسر
۱۳ آبان ۱۳۹۵درود
داداچ اشتباه نمیکنی ، 6 دقیقه و 14 ثانیه !!!
پورشه 918 ، 7 دقیقه و 58 زده چجوری بی ام و ام 4 6 دقیقه زده اصلا نشدنیه ی دقیقه خودت فک کن خفن ترین رکورد نوربررینگ زیر 6:48 نیس اینم لینک
https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/
بین بی ام و ها بهترین رکورد رو زده ن رکورد درحد پورشه .
رکورد ام4 ، 6دقیقه و 14 نیس رکوردش 7 دقیقه و 28 ثانیه س
The R
۱۳ آبان ۱۳۹۵918 رکورد 6:57 و خورده ای (که خوردشو یادم نیست) زده. فکر کنم تو کامنت شما اشتباه تایپی پیش اومده.
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵داداچی !
منظور از پورشه ی افسانه ای 918 نیست.
منظور 956 هست با رکورد 6:11:13 در سال 1983 !!!😕😕😕😕😕
بابک
۱۳ آبان ۱۳۹۵درود بر تمامی دوستان
پورشه 956 که تو سال 1983 رکورد 6:11:13 رو زده واقعا ماشین خوبی بوده
وزنش 800 کیلوگرم بوده و قدرتش 635 اسب بخار بوده، نسبت قدرت به وزن عالی داره. ولی نکته ای که هست مثل اینکه طول پیست هم 2 کیلومتر کوتاه تر بوده نسبت به اینی که الان هست و پیست به خاطر گرندپری سال 1984 در حال ساخت مسیری جدید بوده که امنیت بیشتری داره. از اون به بعد تمام زمان گیری ها در پیست جدید انجام شده و اینم مطمئنا تاثیر داره. البته اول مطلبم گفتم پورشه 956 واقعا ماشین استثنایی بوده
http://mechanics.stackexchange.com/questions/16398/why-hasnt-anyone-beat-the-61113-n%C3%BCrburgring-record-set-in-1983
mehran911
۱۴ آبان ۱۳۹۵بابک عزیز داری اشتباه می کنی دوست من
طول اصلی nurburgring معادل ۲۸.۳ کیلومتر هستش که متشکل از ۲۲.۸ که به Nordschleife معروفه که در گذشته اکثر زمان ها در این بازه ی طولی ثبت میشد و یک قسمت ۷.۶ کیلومتری که به Betonschleife معروفه و باهم طول اصلی پیست رو تشکیل می دادند
اما سالهاست که این موضوع تغییرکرده و از طول قسمت Nordschleife به اندازه ۲ کیلومتر کم شده و به warmup تیم ها اختصاص داده شده
پس طول Nordschleife در حال حاضر معادل ۲۰.۸ کیلومتر شده که در مسابقات اتومبیل رانی همین طول طی میشه .
.
در تایمگیری هایی که توسط خودرو های جاده ای انجام میشه طول ۲۰.۶ طی میشه یعنی ۲۰۰ متر طول کوتاهتری طی میشه
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵.
داداچ بهترین رکورد M4 زمانی برابر 7.27.88 بوده.
mehran911
۱۳ آبان ۱۳۹۵دوستان متاسفانه همه اشتباه می کنید
این زمان توسط مدل مسابقه ای BMW M4 DTM با رانندگی بینظیر وجاه طلبانه آگوستو فارفوس ثبت شده که البته BMW برای ثبت رکورد Nurburgring با تمام قدرت روی این خودروی مسابقه ای کارکرده بود
این زمان در نوع خودش فوق العاده است
البته باید این نکته رو هم در نظر گرفت که طول پیست به اندازه 230 متر نسبت به زمانی که پورشه رکورد زده کاهش یافته
BMW در طول تاریخ با خودرو های زیادی سعی در شکستن رکورد که تا به حال موفق نبوده اما بعید نیست در آینده نه چندان دور این رکورد شکسته بشه
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵.
مهران خدا لعنتت نکنه !!!
تو چقدر چیز میدونی پسر !!! چند سالته ؟ چی میخونی ؟ اهل کجایی ؟
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵اگر یادت باشه دوستی به من گیر داد سر تعریفی که در یک کامنت ازت کردم.
ازون موقع دیگه مثل قبل با هم رفیق نشدیم.
چون از دوستی ما به پ.خ. تعبیر کرده بود و این منو خیلی آزار داد.
برای همین به من برخورد. چون انتظار نداشتم کسی اینطوری فکر کنه.
ازون موقع مثل سابق نتونستم باهات تو بحث ها همراهی کنم.
.
فقط میخوام بدونی
بهترین دوست من در پدال شما هستی
به این دلیل امروز این حرف رو میزنم چون حس میکنم بعضی ها حضور ندارن.
همیشه از کامنت ها و حرفات لذت بردم.
صد البته همشون مفید بودن.
هیچ وقت روی هوا حرف نمیزنی.
فکرت پره. اطلاعاتت زیاده.
خیلی خوشحالم این مدت کنار شما کامنت گذاشتم.
.
سطح سواد و اطلاعاتت واقعا بالاست.
740 کامنت گذاشتی ولی هر کدوم اندازه ی 20 تا کامنت ارزش علمی داشتن. از 3000 کامنت من اگر 70 تاش این ارزش رو داشتن خیلی خوشحال میشدم
.
امیدوارم بتونی راه موفقیت رو پیدا کنی و به آرزوهات برسی .
چون لیاقتشون رو داری.
در مقابل شما ، من هیچ وقت خودم رو ماشین باز ندونستم و نخواهم دونست
من میتونم فقط یک علاقمندبه دنیای خودرو باشم.
همیشه و هر جا باشم به یادت هستم رفیق.
هر جا پورشه ای ببینم یا اگر خدا خواست و سوار شدم به یاد مهران911 میافتم.
.
اسم برادر خودم هم مهران هست. برای همین شما رو مثل برادرم دوست دارم.
.
.
.
موفق باشی دوست خوبم.
mehran911
۱۳ آبان ۱۳۹۵مجید جان دوست عزیزم
اتفاقا شنیدم این هفته هفته ی رفاقته
و جاداره از بودنت در پدال ممنون باشم رفیق عزیزم ??
.
این کامنت شما نشون دهنده اینه که قلب و روح بزرگی داری دوست من .
.
دقیقا از وقتی که شما شروع به کامنت گذاشتن کردی جو سایت خیییییلی بهتر شده و من با عشق و علاقه ی بیشتری میام پدال ممنون که هستی ?
.
من آدمه خود خواهی نیستم ولی کم پیش میاد از کامنت کسی تعریف کنم اماخیلی از کامنتات به قدری دقیق و خوب بودن که اون صفحه رو بوک مارک کردم تا بتونم از اطلاعات خوبت همیشه استفاده کنم .
این دوران خوبی که باشما دوست درجه یکم در پدال سپری میکنم همیشه در خاطرم خواهد ماند.
.
خدا میدونه تو این سایت هیچ چیز منو به اندازه ی بودنت خوشحال نمی کنه
.
آرزو میکنم موفقیت جزئی از زندگیت باشه دوست خوبم
Elemento
۱۴ آبان ۱۳۹۵منم همینطور دوست عزیزم.
خیلی خوشحالم از بودنت در سایت ❤
همیشه ارادت داشتم و دارم.
موفق باشی عزیز ?
vahid porsche
۱۳ آبان ۱۳۹۵مهران دهنت سرویس
حیف که یدونه ای دوتا بودی هیئت میزدیم لینک بده
پدال این خبر رو منتشر کن
به احترام bmw کلاه از سر بر میداریم
mehran911
۱۴ آبان ۱۳۹۵خیییلی می خوامت وحید ??????
vahid porsche
۱۳ آبان ۱۳۹۵اگه bmw تونست رکورد عکس پروفایلمو بشکونه عکس اونو بجاش میزارم تا زمانی که دوباره پورشه بیاد رکورد اونم بشکونه
البته رکورد برای شکستنه
Ali.usa
۱۳ آبان ۱۳۹۵نفسسسسسس نفسسسسسسس
کامارو چقدرررررخوبی
چقدر محبوب این ماشین
مرسی شورلت بابت این عشق
مرسی آمریکا برای تمام ماشین های عضلانی
مرسی بابت پیشوانه های نجومی
KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)
۱۳ آبان ۱۳۹۵خدایا زمان ها رو میبینم تازه یادم میاد 918 چه ابر قدرتیه ………….
Mahmood
۱۳ آبان ۱۳۹۵یکی از خودروهایی که من به شخصه عاشقشم و اونو یه سروگردن بالاتر از بقیه میدونم پورشه 918 اسپایدره که حتی تا قبل از این که بازی Need For Speed Rivals رو بازی کنم اینقدر نمی دونستم که این خودرو معرکه است من خودروهای زیادی از آمریکا و آلمان رو دوست دارم اما این خودرو برای من در قله نسبت به بقیه قرار گرفته و یه سروگردن از هر نظر که بخوام حساب کنم از بقیه بالاتره.
محمد حسین
۱۳ آبان ۱۳۹۵دوستان هیجان زده دقت کنن که ماشین های نام برده شده مال چه سالی هستن که از کامارو 2016 شکست خوردن ؟
بخصوص پاگانی و کونیگ زگ و لامبو
عارف
۱۳ آبان ۱۳۹۵خوشم اومد حریف Nissan gtr نشد
USA & JAPAN
۱۳ آبان ۱۳۹۵زندگی کردم بعد از خوندن مطلب
ای جووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووونم
luis
۱۳ آبان ۱۳۹۵نویسنده محترم پیشرانه لکسس به پیر به پیغمبر فقط در قسمت اگوستیک و تولید صدا از یاماها کمک گرفتن صد بار لینک سایت یاماها سایت لکسس و ویکیپدیا گذاشتم اینقدر نگید با کمک یاماها اخه یاماها که تاحالا یه ماشین تولید نکرده چور میتونه تو طراحی بنیان موتور به تویوتا 80 ساله کمک کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این بدعتو مجله ماشین گذاشت برای تخریب لکسس همتونم بدون تحقیق دارید راهشو ادامه میدید شایدی یه کمپانی رنگ سازی هم بیاد تو رنگ موتور بنز به بنز کمک بده و نوعی رنگ خاص استفاده کنه اونوقت بنز موتورو با کمک کمپانی رنگسازی زده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یاماها دو بخش داره موتور سیکلت ساز و موسقی این بخش موسیقی یاماها بوده که در صدای موتور و اگزوز به تویوتا کمک کرده تو سایت یاماها زده تو سایت لکسس هست تو ویکیپدیا پوسته موتور ال اف ای رو گذاشته کنار گیتار یاماها مردیم از بس گفتین.در ظمن ال اف ای نوربرگ پکیج که استوک کارخانست و فقط شیفتر دنده رینگ و لاستیک و اندکی تعلیقش با ال اف ای متفاوته در رتبه هشتم نوربرگ رینگه درظمن ال اف ای استارت طراحی موتورش 2005 خورد 2010 تولید شد اون کانسپت طراحی خارجی بود که 2001 معرفی شد .
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۵اگوستو فارنوس راننده شرکت بی ام و توانست مسیر نورنبرگ رینگ را به کمکshell bmw m4 f dtm پشت سر گذاشته و رکورد 6:14 ثانیه که نزدیکترین رکورد به رکورد افسانه ای 6:11 پورشه 958 افسانه ای است برای خود ثبت کند
کد خبر 12835 زمان انتشار 10 ابان ساعت 11.52
منبع مجله ماشین
اقا دیگه چی میخواین ثبت کرده دیگه زوری بگیم نکرده
The R
۱۳ آبان ۱۳۹۵اولش بگو که نسخه DTM بوده. نسخه DTM نسخه مسابقه هست و مجوزهای حضور تو خیابون رو نداره. فقط مخصوص پیست هست.
ولی 6:14 دیگه خیلی کمه
این هم لینک R&T
http://www.roadandtrack.com/motorsports/videos/a31269/watch-this-bmw-dtm-car-set-an-insanely-fast-nurburgring-lap-time/
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۵داداش مگه من گفتم مجوز ورود تو خیابون داره یا دی تی ام نسخه مسابقه نیست!
یه خبر دادم دوستان استفاده کنن اول و اخر نداره
AK_007
۱۳ آبان ۱۳۹۵تو خود سایت نوربرگ رینگ زیر ۶,۴۸ چیزی نزاشته برادر
Elemento
۱۳ آبان ۱۳۹۵بنزما درست میگی.
akrh78
۱۴ آبان ۱۳۹۵تازه بغل دستشم یکی دیگه نشسته
نمیدونم دقیقا چرا
خوب نمینشست تو ماشین صندلی رو هم بر میداشتن تا ماشین سبک تر بشه
ولی شایدم یه دلیل مثل توازن و هندلینگ داشته باشه
بنزما
۱۳ آبان ۱۳۹۵سلام خدمت مدیر محترم اقا من خبر کامل بامنبع گذاشتم چرا حذف شد
Sajjad Ahmadi
۱۳ آبان ۱۳۹۵خیلی خوب عمل کرده
احمد باقری
۱۳ آبان ۱۳۹۵خیلی خوب پیست رو طی کرد.
mojtabaaston
۱۴ آبان ۱۳۹۵با پول بعضی از ماشنهایی که شکست داده میشه ده تا zl1 خرید اما با این وجود تونسته محوشون کنه
مجتبی
۱۴ آبان ۱۳۹۵من زیاد با این مقایسه راضی نیستم.به خاطر اینکه به جز دو سه تا بقیشون ماشینای قدیمی چه بسا برای 10 سال پیشه.خب صد درصد اگه اون ماشینا الان ساخته میشد هیچوقت اصن این پست گذاشته نمیشد.
akrh78
۱۴ آبان ۱۳۹۵سلام به همه
دوستان ببخشید اینجا میپرسم
کسی میدونه دلیل اصلی بک فایر تو سوپراسپرتا مثل اونتادور و مکلارن 12c چیه؟
توی p1 و 918 و چند تا وایپر تیون شده هم دیدم
ممنون
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۵رکورد های که زدید اشتباه هست زمان لکسوس 7:14:64 بوده و فراری 458 هم 7:28 بوده قبل از اینکه مطلب بذارید یکم درباره صحت اون تحقیق کنید
Mdesign
۱۴ آبان ۱۳۹۵کامارو … فقط میشه گفت عالی …
Saied
۱۵ آبان ۱۳۹۵???واقعا افرین.
ولی تو پیست کم تَر ماشینی میتونه به دستو پایه پورشه به پیچه. و این کار علتش هندلینگ عالیش هستش.
واسه پاگانی افسوس خوردم. هوایر ماشین مورد علاقه منه
Siavash
۱۷ آبان ۱۳۹۵درود
بیشتر هواداری پورشه و بی ام و بود تا خودروهای لیست شده در خبر.
جای هوادار بنز خالی بود میان آلمانی بازها .
بیچاره انگار نمی تونه زیاد دل اسپرت پسندان رو بدست بیاره، حتی با مدل های اسپرت اش.
Viva Germany