برای اضافه کردن پیروزی های جدید به لیست افتخارات Corvette Racing که از سال ۱۹۹۹ میلادی بیش از ۹۰ قهرمانی مختلف را در مسابقات گوناگون بدست آورده آماده اید . . . ؟
شورولت در کنار نسخه خیابانی استینگری Z06 از مدل مسابقه ای آن یعنی C7.R هم رونمایی کرد؛ خودرویی که همانند C6.R و C5.R باید هم به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز برود، هم در لمانز آمریکا شرکت کند و هم در سری مسابقات FIA GT خودی نشان دهد.
[jwplayer mediaid=”۵۸۸۵۱″]قبل از آنکه به سراغ انجین C7.R برویم، اجازه دهید ابتدا این نکته را یادآوری کنیم که در C6.R شورولت از سه انجین مختلف استفاده کرده بود:
- ۷.۰ لیتری V8 که از سال ۲۰۰۵ الی ۲۰۰۹ بکار رفت.
- ۶.۰ لیتری V8 که مختص سال ۲۰۰۹ بود.
- ۵.۵ لیتری V8 که از سال ۲۰۱۰ وارد مسابقات شد.
حال برای C7.R دوباره زمان تکرار شده چراکه انجینی که شورولت برای آن درنظر گرفته فعلا همان ۵.۵ لیتری تنفس طبیعی سابق است که ۴۸۵ اسب بخار قدرت داشت. با این انجین، لقب قوی ترین استینگری هنوز هم در دستان Z06 جدید باقی می ماند که از دل پیشرانه سوپرشارژ ۶.۲ لیتری اش ۶۲۵ اسب بیرون می کشد.
وظیفه انتقال قدرت C7.R را یک گیربکس ۶ سرعته ترتیبی برعهده گرفته، برای از حرکت انداختن رینگ های ۱۸ اینچی آن که تایرهای مسابقه ای میشلین دارند از دیسک های فولادی با کالیپرهای ۶ پیستونی استفاده شده است. C7.R قرارست در ۵ بهمن ۹۲ اولین حضور موتوراسپرتی خود را در پنجاه و دومین دوره مسابقات Rolex 24 در پیست دیتونا جشن بگیرد.
mammad
۲۵ دی ۱۳۹۲جلل سیستم
کاملا مپل یک گلوله اماده ی شلیکه
ولی قیافش ی جوریههه جالب ترسناک و…..
فرامرز
۲۵ دی ۱۳۹۲ممنون پدال جان. جای هممون اونجا خالیه!!!
mammad
۲۵ دی ۱۳۹۲لایک برتو
امیدبرتر
۲۶ دی ۱۳۹۲انجین=موتور فارسی حرف بزنین.
حمید . فقط آلمان . فقط ب ام و
۲۶ دی ۱۳۹۲موتور فارسی نیست ، پیشرانه فارسیشه . موتور و انجین فرقی نداره هر دو خارجین
حامد
۲۵ دی ۱۳۹۲ما کجاییم اینا کجا …. شبیه سمند 2 در نیست یکم D:
mory
۲۵ دی ۱۳۹۲با ابهته و قشنگ
مدل قدیمی های کوروت زیاد مال نبود ولی این جبران کرد
ممنون از پوشش کامت پدال جونننننننننننننننن دوست دارم
Zonda R
۲۶ دی ۱۳۹۲F.A
Zo6 624 اسب قدرت داره؟!!!!!
ترکونده
کافر مقدس
۲۵ دی ۱۳۹۲خوراک ـه اینه که باهش از پشت بزنی به پژو 405 ها وطنی بلندش کنی 405 بره رو سقفت :D
من همیشه تو همه ی نسل های کوروت دنبال یه تیکه فضای خالی بین لاستیک و بدنه میگشتم که پیدا نکردم . تا روزی که تو اتوبان چشم خرد به یه 405 ورق کالوانیزه های بین لاستیک و بدنه رو تونستم کشف کنم به لطف ایرانفرغون
ali
۲۵ دی ۱۳۹۲ما مهندسامون فضاپیما درست میکنن میمون میفرستن فضا یعنی خاک بر سر خودروسازامون یه ماشین درست درمون نمیتونن بزنن
زیگما
۲۵ دی ۱۳۹۲کی گفته این حرفو؟اون راکت ها که مال روس ها بودن ! بقیش هم با کمک روس و چین و کره شمالی ساختیم! جوک نگو بابا! ما نمیتونیم آفتابه بسازیم چه برسه….البته نذاشتن وگرنه جایگاهمون این جا نبود…..
ali
۲۵ دی ۱۳۹۲عزیز من ما اگه بخوایم میتونیم مشکل اینه که نمی خوایم،حالا درسته یه کشور جهان سومی هستیم ولی تو دیگه خیلی دسته کم گرفتی مارو،بد نیست بدونی طراح یکی از خودروهای جگوار ایرانی بود اون هم ازنوع داخلی نه از اون فرار کرده ها.لابد الان میخوای بگی فناوری نانو رو هم افغانی ها نه ما یاد دادن.
Kurosh
۲۵ دی ۱۳۹۲عاشقشم…!!! (*_*)
مصطفی
۲۵ دی ۱۳۹۲وای خدا جون
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۲۵ دی ۱۳۹۲خوبه. باید دید تو پیست چه میکنه!
Saied
۲۵ دی ۱۳۹۲شبیه مار کبرا شده.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ دی ۱۳۹۲درود.
تو امریکایی ها فقط موستانگ و کامارو و چلنجر و چارجر.
((( ایران و المان )))
Zonda R
۲۶ دی ۱۳۹۲F.A
میلاد عزیز
پس وایپر و کروت چی؟
البته من cts v رو هم دوست دارم
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۵ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
من فقط عاشق چراغ های کشیده ی کوروت هستم.
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۲عاشقشم با قیمت کم در. برابرسوپر اسپرت هایی ایستاده که سه چهار برابر این قیمت دارن.هفته پیش.بود که هفته نامه دنیای خودرو یه ترجمه تست گذاشته بود که با فراری برلینته و پورشه کررا مقایسهشده بود که توی اون تست قیمت فراری حدود شش برابر کوروت بود
آريوبرزن
۲۶ دی ۱۳۹۲دلم واسه بازی ماشین که توش بشه تیونیگ کرد تنگ شده .
ESI
۲۶ دی ۱۳۹۲چی بود چی شد
پويان
۲۸ دی ۱۳۹۲خیلی باحاله من عاشق کروتم
اصلا وقتی به ماشین علاقه مند شدم که کروت و فورد رو دیدم
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲حال میده باهاش دور امریکایی بزنی
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲کم کم باید واسه ۹۱۱ زنگ خطر باشه!