شورولت کوروت گرند اسپرت به منظور پر کردن خلأ میانی دو مدل استینگری ۴۵۵ اسب بخاری و Z06 650 اسبی پا به عرصه نهاده و ترکیبی از ویژگیهای شخصیتی این دو را به ارث برده است. استینگری با پیشرانه وی ۸، ۶.۲ لیتری و تنفس طبیعی توسط بدنه Z06 احاطه شده و آنقدر توانمند است تا جایی در میان ۱۰ خودروی برتر مجله معتبر caranddriver در سال ۲۰۱۷ به دست آورد.
مانند استینگری و Z06، گرنداسپورت نیز برای سال جدید مشمول بهروزرسانی خواهد شد. دوربین پشتیبان با وضوح بالاتر، هدآپ دیسپلی با قابلیت تنظیم عریضتر و اندکی ترکیبات رنگی جدید برای داخل و نمای بیرون گرنداسپورت ۲۰۱۸ و همچنین ارائه نسخه تولید محدود Carbon 65 Edition package جزء تازههای کوروت گرنداسپورت برای سال بعد خواهند بود. نسخه تولید محدود، لباسی به رنگ خاکستری ماتریکس-سرامیکی به تن خواهد داشت و بر روی گلگیرها و همچنین دربهایش طرح گرافیکی کربن ۶۵ نقش خواهد بست، در نقاط مختلف آن ازجمله: اسپلیتر، اسپویلر عقب، دریچه ورودی هوای گلگیرهای عقب، آینههای جانبی، قسمت میانی رینگها و بسیاری بخشهای دیگر، فیبر کربن بکار خواهد رفت که تمام این قطعات ساخته شده از فیبر کربن، بهصورت سفارشی قابلیت نصب بر روی مدل معمولی را نیز خواهند داشت. داخل کابین گرنداسپورت نیز چشمنواز است. تودوزیها با نخ آبیرنگ انجام شده است، تزیینات فیبر کربنی داشبورد بسیار جذاب هستند و از نوعی چرم مصنوعی به نام microsuede برای پوشش قسمتهای گوناگون مانند سقف جداشونده فیبرکربنی و صندلیهای اسپرت ویژه مسابقه استفاده شده است.
اینکه بهای ۱۵ هزار دلاری بسته آپشن های ویژهٔ نسخه معمولی و یا بهای سرسامآور ۹۹,۲۳۰ دلاری پکیج کربن ۶۵، ارزش خرید دارند یا نه، سؤالی است که بایستی خودتان به آن پاسخ دهید.
نکات دوستداشتنی:
کوروت گرنداسپورت با شاخصههایی همچون ضریب ۱.۱ جی برای آزمایش تست عبور از پیچ، کمتر از ۴۲.۶ متر فاصله مورد نیاز برای توقف کامل از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت و پایداری عالی در سرعتهای بالا، شخصیتی ابرقهرمانی را درون خود پرورش داده است. موتور وی ۸ نسخه پایه با بهرهگیری از اگزوز اسپرت استاندارد مدل گرند اسپرت (قابل نصب بر روی استینگری بهصورت سفارشی) قادر به تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت است و ظرف مدت ۳.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت میرسد که به لطف چسبندگی بیشتر تایرهایش، رکورد بهتری نسبت استینگری در این زمینه به ثبت رسانده است.
با دریافت پاسخهای دقیق از جانب شاسی و سیستم فرمان، شما از سطح بالای عملکرد آنها قطعاً لذت خواهید برد و ما هیچگونه شکایتی از نوع سیما، صدا و نحوه رانندگی با این خودرو نداریم، هرگاه که نیاز به گشتوگذار معمولی با این خودرو شد، انتخاب حالت تورینگ رانندگی این مهم را برایمان میسر نمود تا شاهد سواری آرام از این جانور باشیم.
حالات رانندگی اسپرت و track هم به معنای سیستم تعلیق سفت و خیلی سخت هستند.
به لطف حالت دستی گیربکس و نیز سیستم غیرفعال سازی سیلندرهای پیشرانه وی ۸ که چهار سیلندر آن را از مدار خارج میسازد، میزان مصرف سوخت این خودرو در بزرگراه به حدود ۹.۵ لیتر بر صد کیلومتر کاهش مییابد. جعبهدنده هشت سرعته اتوماتیک نیز با توجه به ضرایب دنده وسیعتر و تعویض سریع دندهها، از عملکردی مؤثر برخوردار شده است.
نکات دوستنداشتنی:
با توجه به قیمت پایه پنجاه هزار دلاری کوروت، کابین آن چندان درخور چنین بهایی نیست. سایر خودروهای پنجاه هزار دلاری از صداهای ناهنجار به هنگام عبور سریع از روی ناهمواریهای سطح جاده رنج نمیبرند. در روزهای داغ، بوی پلاستیک داخل کابین را فرامیگیرد؛ پنل دربها و دکمههای داشبورد نیز کیفیت شایسته این اتومبیل را ندارند.
چند هشدار:
لطفاً پیش از انتخاب صندلیهای مسابقهای، از تناسب سایز آنها با بدنتان اطمینان حاصل کنید؛ نسبت به پهنای بدنه، داخل کابین کمی شلوغ و تنگ به نظر میرسد بهویژه عرض آن چندان مناسب نیست. همچنین هنگام سوار و پیاده شدن احتمالاً زانویتان با گوشه نوکتیز داشبورد برخورد خواهد نمود.
در کل خودروی شورولت گرنداسپورت با توجه به قیمت ۶۵ هزار دلاریاش، ارزش خرید دارد و تمام ایراداتش با توجه به قیمت نسبتاً مناسبی که دارد، در پسزمینه محو خواهد شد.
مشخصات فنی شورولت کوروت گرند اسپرت
- قیمت پایه: ۶۶۴۹۰ دلار
- قیمت نسخه کانورتیبل: ۷۰۴۹۰ دلار
- موتور: ۸ سیلندر V شکل ۱۶ سوپاپ، بلوک و سرسیلندر آلومینیومی
- حجم موتور: ۶۱۶۲ سی سی با تزریق مستقیم سوخت
- قدرت: ۴۶۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
- گشتاور: ۶۳۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه
- گیربکس: ۷ سرعته دستی یا ۸ سرعته خودکار با امکان شیفت دستی
- مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳ لیتر در صد کیلومتر
- شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۳.۹ ثانیه
- شتاب ۰-۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۸.۹ ثانیه
- بیشینه سرعت: ۲۸۱ کیلومتر بر ساعت
- خط ترمز از سرعت ۱۱۳ کیلومتر تا توقف: ۴۱.۵ متر
- وزن خالص: ۱۵۷۰ کیلوگرم
منبع: caranddriver
parsa
۲۱ مهر ۱۳۹۶ففط میشه گفت واو!ابهت و زیبابی و کارایی
کارل شلبی
۲۱ مهر ۱۳۹۶دمت گرم شورولت عجب چیزی ساختی واقعا بزرگ ترین نقطه قوتش قیمتشه ??
کارل شلبی
۲۱ مهر ۱۳۹۶ای خداکنه وایپر دوباره ساخته بشه ??این ماشین برای کوروت حکم برادر رو داره.
کارل شلبی
۲۱ مهر ۱۳۹۶کجایی وایپر????????????
M
۲۱ مهر ۱۳۹۶لطفا تاپ اسپید رو اصلاح کنید 181 مایل بر ساعت .
AMIR SCHUMACHER
۲۱ مهر ۱۳۹۶.
سقف سرعتش 290 کیلومتره
کوروت جزو ماشین های مورد علاقم نیست ولی همیشه دوسش داشتم.
مخصوصا به خاطر قیمتش.
در آمریکا بهش میگن فراریِ فقرا.
ارزشش نسبت به پولی که میدی خیلی زیاده.
:::فرشاد:::
۲۱ مهر ۱۳۹۶یا خدا چه پکیج گرونی داره، گرونتر از خود ماشین! فیبرکربن عالیه، هم سبک و مقاومه و هم شیک، اما وقتی قرار باشه ایقدر براش هزینه شه، کاملا بیصرفست.
man türkam
۲۱ مهر ۱۳۹۶یکی از بهتریناست
ارش
۲۱ مهر ۱۳۹۶کوروت در شتاب جانبی یک استاد به تمام معناست در پیست نوربرگ رینگ در یکی از پیچها به شتاب جانبی 1.7 جی رسیده عالیه. در تست اسلالوم که توسط مجله اتو موتور اند اسپرت انجام شده رکورد 146 کیلومتر رو ثبت کرده که از 918 با 145 کیلومتر بالاتره و مساوی پورشه جی تی 3 rs هست.
امیر
۲۱ مهر ۱۳۹۶واقعا احترام فوقالعاده ای باید به این ماشین گذاشت نصف پورشه 911 قیمت داره و همون کارایی رو کم و بیش ارائه میده
شنیدم نسخه zo6 مشکل overheating داره وگرنه بهترین گزینس با اون قدرت و اون قیمت
Mohammadreza
۲۱ مهر ۱۳۹۶جلو داشبردش خیلی شبیه جگوار اف تایپه
مهران
۱۷ آبان ۱۳۹۶مگه شتاب 0- 96 مایل کوروت گرند اسپرت 3.6 ثانیه نیست؟
یا شاید این کانورتیبل بود شتاب 3.9 ذکر شده