چرا در کوروت C8 کانورتیبل از سقف فلزی استفاده شد؟

دوشنبه 25 آذر 1398 - 10:35
مطالعه 3 دقیقه
2020-Chevrolet-Corvette-C8-convertible-roof-opening
شورلت کوروت C8 کانورتیبل برای اولین بار در تاریخ این خودرو به سقف جمع شوندهٔ فلزی مجهز شده است؛ اما اصلی‌ترین دلیل چنین تغییری این بوده است که به...
تبلیغات

شورلت کوروت C8 کانورتیبل برای اولین بار در تاریخ این خودرو به سقف جمع شوندهٔ فلزی مجهز شده است؛ اما اصلی‌ترین دلیل چنین تغییری این بوده است که به عقیدهٔ طراحان، سقف پارچه‌ای متناسب با استایل کوروت نیست. مهندس ارشد کوروت «تاج جوتر» دراین‌باره می‌گوید:

ما در ابتدا سقف پارچه‌ای را در نظر داشتیم اما بیشتر رقبا در حال استفاده از سقف‌های فلزی جمع شونده هستند. درواقع یکی از دلایلی که کوروت C7 کانورتیبل فروش مناسبی نداشت هم این بود که با سقف پارچه‌ای جذاب به نظر نمی‌رسید. سقف‌های پارچه‌ای کمی قدیمی به نظر می‌رسند

اما برخلاف چیزی که جوتر در مورد رقبا و انتخاب سقف‌های فلزی قابل جمع شدن می‌گوید، این روزها خیلی از خودروسازان برای کابریولت‌های خود سراغ سقف‌های پارچه‌ای رفته‌اند. مثلاً تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند که در نسل آیندهٔ ب‌ام‌و سری 4 از سقف پارچه‌ای استفاده شده است. همچنین شایعاتی هم به نسل آیندهٔ مرسدس بنز SL با سقف پارچه‌ای اشاره داشته‌اند. این در حالی است که ب‌ام‌و در نسل جدید Z4 هم همین تصمیم را گرفته و سقف پارچه‌ای را جایگزین نمونهٔ فلزی کرده است.

مکانیسم سقف جمع شوندهٔ کوروت C8 از شش موتور الکتریکی و دو قطعهٔ کامپوزیت تشکیل شده که در کنار هم جمع می‌شوند. طبق گفته‌ها، این قطعات تنها بین 36 تا 46 کیلوگرم به وزن نسخهٔ کانورتیبل در مقایسه با کوپه اضافه کرده‌اند. محفظهٔ عقبی خودرو نیز از عایق گرما برخوردار است تا حرارت موتور به سقف که در اینجا جمع می‌شود آسیب نزند. رانندگان C8 کانورتیبل می‌توانند سقف خودرو را تا سرعت 48 کیلومتر بر ساعت ظرف 16 ثانیه باز یا بسته کنند. برای محافظت در برابر باد نیز یک پانل برقی می‌تواند بین صندلی‌ها قرار گیرد. شورلت کوروت C8 کانورتیبل سال آینده راهی بازار می‌شود.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.