شورلت بهتازگی نسل جدید کوروت را با طراحی زیبا، کابین باکیفیت و ترکیب موتور وسط معرفی کرده است. نسخهٔ پایهٔ این خودرو به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با حداکثر قدرت ۴۹۵ اسب بخار مجهز است و زیر ۶۰ هزار دلار قیمت دارد. البته این تازه آغاز راه است و مطمئناً ساخت نسخههای قدرتمندتر کوروت C8 در برنامهٔ شورلت وجود دارد. نسخهای که اولازهمه معرفی خواهد شد نسل آیندهٔ Z06 است. حال وبسایت اتومبیل مگزین میگوید این نسخه احتمالاً اواخر سال ۲۰۲۱ با مدل ۲۰۲۲ وارد بازار میشود.
در این گزارش آمده است که Z06 جدید احتمالاً به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو مجهز خواهد بود که بر اساس پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 بلکوینگ کادیلاک ساخته میشود. این موتور در CT6-V هماکنون ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما برای استفاده در کوروت کاملاً مورد تجدیدنظر قرار میگیرد و احتمالاً LT7 نام خواهد گرفت. البته این اطلاعات هیچکدام رسماً تأیید نشدهاند اما شایعاتی خروجی این موتور را ۸۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور دانستهاند. هرچند فعلاً باید به این گزارشات به دیدهٔ تردید نگریست اما اگر واقعیت داشته باشند، شاهد پیشرفت چشمگیری نسبت به Z06 کنونی خواهیم بود که از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
فعلاً اطلاعات بیشتری از Z06 آینده وجود ندارد اما ممکن است انتقال نیرو در آن توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ نسخهٔ پایه یا یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ کاملاً جدید صورت گیرد. دراینباره حتی شایعاتی به ارائهٔ گیربکس دستی هم اشاره داشتهاند؛ اما کوروت Z06 جدید علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، از ویژگیهای پرفورمنس دیگری هم برخوردار خواهد بود که میتواند شامل پانلهای فیبر کربنی بدنه، پکیج آئرودینامیکی تهاجمی و گلگیرهای عریضتر برای جای دادن چرخهای بزرگتر باشد. علاوه بر این میتوانیم انتظار تعلیق اسپرت و اقداماتی در زمینهٔ کاهش وزن را هم داشته باشیم. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت Z06 آینده زده نشده است اما قیمت Z06 کنونی از ۸۰,۹۰۰ دلار آغاز میشود و احتمالاً نسل بعدی چند هزار دلار گرانتر از این خواهد بود.
یانکی
۴ شهریور ۱۳۹۸خدا رحم کنه برا zr1 چه فشاری به یه عده داره میاد.
Just bentley continental
۴ شهریور ۱۳۹۸داره از کروت خوشم می یاد
اولش به دلم ننشست ولی الان داره میشینه.
Hamid...Audi
۴ شهریور ۱۳۹۸من هم به شدت نسل جدیدش رو دوست دارم، هم طراحی فوقالعاده س هم پرفورمنس
مزدا
۵ شهریور ۱۳۹۸کورت این روزا بدحور طوفان کرده تو صدر خبرهای ماشینی هست
کافر مقدس
۴ شهریور ۱۳۹۸از معدود جاندار فلزی سیاره زمین
Behrouz. anzali
۴ شهریور ۱۳۹۸وای خدا چه غولی بشه این
علیx76
۴ شهریور ۱۳۹۸تو حساب کن مدل پایه ۵۰۰ اسبی ، شتاب نزدیک به بالاترین مدل قبل که ۷۵۰ اسب بوده داره
حالا مدل میانی ۸۰۰ اسبی
اگه واقعی باشه مدل اخری باید حدود ۱۰۰۰ اسب باشه
اینطوری اصلا حرفی برای گفتن نمیمونه
Elmiraj
۴ شهریور ۱۳۹۸از همین الان منتظر این اعداد باشید :
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر ۲/۵ ثانیه…
تایم ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه…
و در نوربرگرینگ هم مطمئنا زیر ۶:۴۰ تایم خواهد زد….!!!
محسن
۴ شهریور ۱۳۹۸اینجا میگه همه اش حدس و گمان و تردید هست،شما تایم نوربرگش رو هم گفتی
Elmiraj
۵ شهریور ۱۳۹۸این فقط یه حدس و گمان شخصی هست که با نگاه به عملکرد stingray دور از انتظار نخواهد بود .
.
.
______________________________
راستی دوستان پورشه تایم نوربرگرینگ تایکان را اعلام کرد ، با زمان ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در حال حاظر سریعترین چهار در الکتریکی تست شده در نوربرگرینگ هست….
امیدوارم تسلا هم model S P100D را به نوربرگرینگ ببره تا رقابت از اینی هست جذابتر بشه…..هر چند اگر علاقهای به این کار داشت در طول این سه سال اینکار و می کرد.
Alireza
۴ شهریور ۱۳۹۸انتظار سخت است بسی بشدت
Saeed
۴ شهریور ۱۳۹۸عجب رخی داره
حالا با این کیت داونفورس و باله بزرگ مجوز تردد در خیابان رو هم داره؟
ولی میتونه یه رکورد زیر ۷ دقیقه تو نوربرگ رینگ بزنه
Reza
۴ شهریور ۱۳۹۸داداش بسی و بشدت باهم نمیخونه