وانت بارهاى اندازه متوسط در بازار ایالات متحده و به خصوص در شهرهاى کم جمعیت آن که کشاورزى از رونق قابل توجهى برخورداراست، طرفداران فراوانى را به سوى خود جذب کرده اند. این رویه دقیقا با همان شدت در بازارهاى جنوب شرق آسیا نیز مشاهده مى شود. طبیعتا با توجه به محبوبیت فراوان این سگمنت، رقابت فشردهاى میان خودروهاى حاضر در این کلاس وجود دارد.
ژاپنى ها در این کلاس با ارائه تویوتا تاکوما در راس پرفروشترین ها قرار دارند که البته با اختلاف بسیار جزئى شورولت کلورادو را در پس خود مى بینند. کلورادو با فروش سالانه متجاوز از ۱۶۰ هزار دستگاه عملا رقباى قدر دیگرى مانند فورد رنجر، نیسان فرانتیر و… را در حاشیه بازار قرار داده تا رقابت شانه به شانه خود را با تویوتا حفظ کند.
شورولت کلورادوی مفهومى جدید براى نخستین بار درنمایشگاه بین المللى بانکوک ۲۰۱۱ در معرض دید همگان قرار گرفت.
طراحى متحول شده این خودرو که بر پایه DNA جدید شورولت شکل گرفته به طور حتم اولین نکتهای است که نظر هر بینندهاى را به سوى خود جلب مى کند تا طرح خشک و استاتیک این رده از خودروها که به واسطه ماهیت استفاده ازآن ها یک نواخت و معمولا به دور از جذابیت هستند را از نو احیا کند.
ظاهر کلى خودرو همانند نسل گذشته عضلانى و با وقار به نظر مى رسد که البته تا حدودى از حالت خشک قبل فاصله گرفته و در عوض شاهد به کارگیرى خطوط نرم و مهیج در جاى جاى بدنه هستیم.
در نماى جلو شورولت دوباره از طرح جلو پنجره دوتکه خود بهره گرفته که البته این بار از چراغ هاى دوتکه جداى جلو خبرى نیست. آرم طلایى رنگ بزرگ شورولت درست در میان دو جلوپنجره بالا و پایین قرار گرفته و چراغ هاى بزرگ جلو با طرح خشن خود از انتهاى جلو پنجرهها تا روى گلگیرها پیشروى کرده اند.
چراغ هاى بخش پایین سپر جلو و طرح عضلانى کاپوت از دیگر موارد قابل توجه در نماى جلو به حساب مىآیند.
در نماى جانبى لبه منحنى گلگیرها از حالت شکسته قبل خارج شده تا با رینگ هاى آلومینیومى۲۰ اینچى خودرو تناسب بیشترى داشته باشد. در نماى عقب نیز همانند بیشتر وانت بارها با یک طرح ساده روبه رو هستیم.
شورولت در کلورادوی جدید از یک شاسى بهینه شده باسیستم چهار چرخ متحرک بهره گرفته تا در ترکیب با رینگ و لاستیک هاى غول پیکر ۲۰ اینچى توان عبور از هرمنطقه ناهموارى را داشته باشد.
پیشرانه قرار گرفته بر روى این خودروى مفهومى از نوع توربو دیزل به حجم ۲,۸لیتر است که بیشترین قدرتى برابر با ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر تولید مىکند تا توازن قابل قبولى میان مصرف اقتصادى سوخت و توانایى حرکتى خودرو به دست آید.
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۲خوبه…. زیبا به نظر میاد.