شرکت اِسپشالتی ویهِکل انجینیرینگ (SVE) اخیراً از آخرین نسخه یِنکو سوپرشارژِد کامارو مدل ۲۰۱۷ کرده که در آن از یک پیشرانه ۸۰۰ اسببخاری استفاده شده است. ساخت این نسخه خاص به ۵۰ دستگاه محدود خواهد بود و به گفته SVE، شکی وجود ندارد که این خودروها، واقعاً سریع، بسیار سریع هستند. این در حالی است که قبلاً یک نسخه ۸۰۰ اسببخاری از شورولت کورولت ۲۰۱۷ نیز روانه بازار شده و اینک یک گزینه تازه در دسترس علاقهمندان به کامارو SS قرار گرفته است. SS نیز از پکیجی مشابه آنچه برای کوروت ارائه شده، بهره میبرد و همراه با گرافیکهای نمادین «یِنکو»، یک آپگرید واقعی در زمینه پیشرانه پیدا کرده است.
شرکت SVE که در نیوجرسی امریکا مستقر است، از نام کلاسیک «یِنکو» برای محصولاتش که خودروهای عضلانی مدرن هستند، استفاده میکند. این خودروها میراثدار مدلهای «ینکو کامارو» در سالهای آخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی بهشمار میروند.
پکیج امسال SVE قدرت موتور LT-1 از یک سطح ساده ۴۵۵ اسببخاری! به موقعیتی در تقابل با هلکت، با قدرت ۸۰۰ اسببخار و گشتاور حداکثر ۱۰۱۶ نیوتنمتر رسانده و برای آنها که میخواهند در رقابت با خودروهای عضلانی دیگر، سربلند باشد، کاملاً مناسب است.
در زیر کاپوت فیبرکربنی، موتور سفارشی کامارو قرار دارد که تجهیزاتی مانند یک میللنگ آهنگریشده، شاتونهای طرح H-beam، پیستونهای آلومینیومی، سرسیلندرهای CNC برای LT-1، سیستم سوخترسانی و انژکتورهای LT-4 و یک سوپرشارژر اختصاصی دریافت کرده است.
شریفی
۱۳ بهمن ۱۳۹۵OMG?
شریفی
۱۳ بهمن ۱۳۹۵بنظرم میتونست رینگای بهتری داشته باشه.
Nima
۱۳ بهمن ۱۳۹۵رینگ هاى امریکن ریسینگ هستن و یادآور نمونه هاى استفاده شده در کامارو هاى ینکو دهه 60 و 70 هست.
(ali (CHEVY NOVA
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ماشالاه ینکو که برگشته تا دل عاشقان امریکایی رو شاد کنه
امروز بچه ها میخوام در مورد 2 موتور 8 ساخت جی ام صحبت کنم
موتور 400 شوی و پونتیاک
موتور 400 شوی در واقع همون موتور 350 هست که استروک هستش و حجم خورده و از 350 اینچ به 400 اینچ رسیده
عده ای از اهل فن میگن که چون بیس این موتور 350 بوده و با تراش دادن سیاندر موتور حجمش زیاد شده دیوارهای سیلندر این موتور ضعیف هستش و موتور400 شورولت رو مثل 350 جون سخت نمیدونن
اما موتور 400 پونتیاک اینطور نیست و بلوک این موتور بصورت خاص فقط برا این حجم تولید شده و از لحاظ بزرگی بدنه بلوک موتور 400 پونتیاک بزرگ تر از 400 شوی هستش
و موتور 400 شورولت جزو موتورهای بیگ بلاک حساب نمیشه اما 400 پونتیاک جزو موتورهای بیگ هستش
(ali (CHEVY NOVA
۱۳ بهمن ۱۳۹۵نکته دیگه ای هم که میخوام بگم اینکه تو موتورهای ساخت زیر مجموعه های جی ام تنها شرکتی که موتوراش دلکو جلو هست بیوک هستش و موتورهای ساخت شوی . اولدزموبیل . پونتیاک و اگه درست یادم باشه کادیلاک دلکو هاشون پشت کاربراتور قرار داره
در موتور های ساخت کرایسلر هم موتور 426 رو که دیدم دلکوش دقیقا مثل موتور 460 فورد هستش با این تفاوت که به سمت چپ متمایل هست
(ali (CHEVY NOVA
۱۳ بهمن ۱۳۹۵بچه ها یه نکته ریز دیگه هم بگم براتون 3 موتور 305 . 350 .400 شورولت بیس یکسانی دارند
موتور 350 سال 1967 تا 2003 عرضه شد واز 145 تا 370 اسب بسته به سال تولیدش قدرت داشته
موتور 305 از سال 1976 تا 2002 و از130 تا 250 اسب قدرت داره
موتور 400 هم از 1970 تا 1981 عرضه شد و از 150 تا 265 اسب قدرت داشته
تمام این موتورها رو محصولات شورولت از قبیل اسپرتها تا سدانها و شاسی بلندها قابل سفارش بوده
Nima
۱۳ بهمن ۱۳۹۵على جان موتور 350 از 145 تا 405 اسب بخار تولید شد?
توضیحاتت هم کاملا عالى و مفید بود داداش
فکر میکنم توان نهایى موتور400 بیشتر از این حرفا بود
ولى 265 اسبى رو روى کاپریس هاى 1970 میشه دید
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۵دلکو جلو یا عقب یعنی چی یا چه فرقی داره ؟؟
اسطوره
۱۳ بهمن ۱۳۹۵بله ، درسته.
موتور 400 شورلت ، 260 اسب بخار و 542 نیوتن متر گشتاور در دهه ی 70 میلادی تولید می کرد.
این موتور به همون دلیلی که شوی نوا گفت هرگز در ماشین های فوق اسپرت استفاده نشد. افزون بر اینکه گشتاور بالا و قدرت کم داشت که بیشتر مناسب SUV بود. شورلت هم از این موتور در مدل هایی مثل Blazer استفاده کرد
این موتور کاربراتور های 2 دهنه داشت. که در سال 1974 کاربراتور های 4 دهنه هم به عنوان یک آپشن عرضه شدند.
موتور 400 پونتیاک بسیار بهینه تر و مهندسی شده تر از موتور شوی بود.
این موتور بالانس بسیار مناسبی از قدرت بالا و گشتاور بالا در دور موتور نسبتاً کم تولید می کرد.
این مدل از همون ابتدا با کاربراتور 4 دهنه هم عرضه میشد و پونتیاک در مدل های اسپرت خودش به فراوانی از این موتور استفاده کرد.
.
.
چند وقتی از لغاتی مثل کاربراتور 2 دهنه، موتور 400 و … هیچ چی نمیفهمیدم. مجلات ماشین به این صفحات که می رسید ، ورق میزدم و نمیخوندم. الان 3-4 ماهی شده کامنت های علی شوی نوا رو میخونم ، یک اطلاعات پایه ای از کامنت هاش کسب کردم و راحت میشه رفت سراغ صفحات مربوط به ماشین های امریکایی و از خوندن مطالبشون لذت برد.
(ali (CHEVY NOVA
۱۳ بهمن ۱۳۹۵مطالبی که تو مجلات هست راحت بگم اصلا به درد نمیخوره
تا یه کاربراتور 4 دهته رو از نزدیک نبینی متوجه ی موضوع نمیشید
یه نکته جالب بگم که تا حالا دقت نکرده بودم و یکی از دوستان برام تعریف کرد در مورد مچ بودن کاربرات و سنگ وسط موتورهای 8 امریکایی بود
در سنگ وسط یا اینتیک منیفولد های استاندارد که برا موتورهای با کاربرات 4 دهنه هستند 4 سوراخ وجود داره که 2 تا از این سوراخ ها کوچک و 2تاش بزرگه و این اشکال دقیقا زیر کاربراتور هم هست
2 سوراخ کوچک سنگ وسط برای 2 دهنه ی کوچک کاربرات هست که شما داری اروم میرونی اما 2 دهنه ی بزرگ کاربرات زمانی عمل میکنه که شما تخت گاز میرونی
Madjid911 gt2
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
علی دلت میاد اینطوری بزنی تو ذوق من ؟؟!! ???
چطور دلت اومد ؟!
نه واقعا من بعد یک عمر نشستم یک صفحه ژورنال خارجی ترجمه کردم بعد تو اینطوری میگی بی معرفت ؟؟!??
حداقل یکم تشویقم میکردی. ???
(ali (CHEVY NOVA
۱۳ بهمن ۱۳۹۵من نزدم تو ذوق کسی
گفتم مطالب خالی فایده نداره و باید از نزدیک باید دید و لمس کرد
اسطوره
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
اتومبیل بزرگ و پرافتخار Yenko Camaro در سال 1967 متولد شد. علت نامگذاری این کامارو ها با نام یِنکو این بود که Don Yenko ، یک راننده ی مسابقه ای بزرگ و بسیار کارکشته ی امریکایی شخصا بر ساخت این مدل ها نظارت می کرد.
Camaro هایی که زیر نظر دان ینکو ساخته می شدن همه از نسل اول بودن.
برگردیم به سال 1967:
دان ینکو در همون ابتدای کار با یک مشکل بزرگ مواجه شد. این مشکل که شورلت اجازه ی استفاده از موتور های بیشتر از 6.6 لیتری رو نمیداد. در حالی که رقبای کامارو مثل داج دارت، پلی موث باراکودا، و فورد ماستنگ هیچ کدوم این جور قید و بندی نداشتن. مثلا کرول شلبی در همون زمان یک موتور 428 قوی رو برای شلبی GT500 افسانه ای ساخت.
ولی دان ینکو میدونست این تصمیم شورلت به ضرر کامارو هست. چون بازار در اون زمان تشنه ی یک کامارو با موتور حجیم و به شدت قوی بود. برای همین از دستور شرکت تخطی کرد و موتور های V8 با حجم 7 لیتری با کد L-72 که در واقع متعلق به شورلت کوروت بودند رو با موتور اصلی کامارو عوض کرد و بدین ترتیب” کامارو ینکو ” صاحب یک موتور قدرتمند شد که 336 کیلو وات یا 451 اسب بخار در نیم قرن پیش تولید می کردند.
البته این ماشین ها مجاز به شرکت در درگ ریس های شورلت نشدن. چون ساخته ی شوی نبودن.
دوره ی پرشکوه Camaro Yenko در سال های بعد هم ادامه پیدا کرد.
نهایتا دوران پرافتخار این ماشین پرشکوه در سال 1987 با سقوط دان ینکو ، همراه با مسافرانش ، در ویرجینیای غربی ، با یک هواپیمای Cessna 210 ، موقتا به پایان رسید.
دان ینکو هنگام این سانحه 59 سال عمر داشت.
آرمین
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ماسل اول چلنجر بعد موستانگ بعد کامارو
Cvm
۱۳ بهمن ۱۳۹۵دقیقا
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۵هیچ ینکویی نوا ینکو نمیشه
Mori Ca.
۱۴ بهمن ۱۳۹۵مشکل همه امریکن ماسل ها کیفیت پایین داشبوردشون هست.. این نسل کامارو هم با اینکه طراحیه بیرونیه خوبی داره ولی توی ماشین حتی از مدل ۲۰۱۵ هم ضعیفتر شده.. و گرافیک فرمون و دیجیتال شدن کیلومتر هیچکدوم با روح کامارو مناسبت نداره.. بهتر بود از مدل کانسپت ۲۰۱۰ تو مدل جدید استفاده میشد