شورولت رسماً مشخصات فنی کامارو ۲۰۱۶، را منتشر کرده است. بر اساس این مشخصات، قدرتمندترین مدل، یعنی کامارو SS از شتاب ۰ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت ۴ ثانیهای برخوردار است، و در مدت ۱۲.۳ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را میپیماید. کامارو SS جدید همراه با گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته مجهز به پدال شیفتر عرضه خواهند شد.
بهواسطه وزن کمتر و افزایش قدرت، تمام مدلهای ۲۰۱۶ شورولت کامارو سریعتر از پیشینیان خود هستند. موتور ۲.۰ لیتری توربو با توان ۲۷۵ اسببخار و گیربکس شش دنده دستی، ۰ تا ۹۶.۶ را در ۵.۴ ثانیه پر میکند و مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۱۴ ثانیه میپیماید، درحالیکه همراه موتور ۳.۶ لیتری V6 با توان ۳۳۵ اسببخار و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک پر کردن ۰ تا ۹۶.۶ در ۵.۱ ثانیه و پیمودن مسافت ۴۰۰ متر در ۱۳.۵ ثانیه صورت میگیرد. مدل مجهز به موتور جدید ۲.۰ لیتری توربو همراه با رینگهای ۱۸ اینچی و تایرهای چهارفصل گودیر ایگل، از شتاب جانبی ۰.۸۵ جی و مسافت توقف ۹۶.۶ تا ۰، ۳۹.۳ متر برخوردار است. مدل مجهز به موتور ۳.۶ لیتری V6 همراه با بسته RS، که شامل رینگهای ۲۰ اینچی و تایر چهارفصل گودیر ایگل F1 نامتقارن میشود، از شتاب جانبی ۰.۸۹ جی و مسافت توقف ۹۶.۶ تا ۰، ۳۷.۸ متر بهره میبرد. درنهایت کامارو SS همراه رینگ ۲۰ اینچی و تایر گودیر ایگل F1 نامتقارن مخصوص تابستان خود، قادر است به شتاب جانبی ۰.۹۷ جی دست یابد و مسافت توقف از سرعت ۹۶.۶ تا ۰ تنها ۳۵.۶ متر است. ال اوپنهایزر مهندس ارشد کامارو میگوید:اعداد و ارقام فنی تنها نیمی از داستان هستند، زیرا به دلیل وزن کمتر پشت فرمان کامارو جدید، واکنشپذیری و چالاکی بیشتری احساس میکنید. ترمزها قدرتمندتر عمل میکنند، گذراندن پیچها سریعتر، شتابگیری بهتر و رانندگی با آن سرگرمکنندهتر از همیشه شده است.
وزن مدل پایه کامارو جدید ۱۶۷ کیلوگرم سبکتر از قبل شده است. کامارو SS هم ۱۰۱ کیلوگرم کاهش وزن داشته که با در نظر گرفتن افزایش قدرت ۲۹ اسببخار آن، بهبود ۱۴ درصدی در نسبت قدرت به وزن داشته است.
۶.۲ لیتری V8 | ۳.۶ لیتری V6 | ۲.۰ لیتری توربو | |
کامارو ۲۰۱۶ | توان: ۴۵۵ اسببخار گشتاور: ۶۱۷ نیوتنمتر وزن: ۱۶۷۱ کیلوگرم نسبت وزن به اسببخار: ۳.۵۵ (دستی) | توان: ۳۳۵ اسببخار گشتاور: ۳۸۵ نیوتنمتر وزن: ۱۵۵۸ کیلوگرم نسبت وزن به اسببخار: ۴.۶۵ (اتوماتیک) | توان: ۲۷۵ اسببخار گشتاور: ۴۰۰ نیوتنمتر وزن: ۱۵۱۴ کیلوگرم نسبت وزن به اسببخار: ۵.۵ (اتوماتیک) |
کامارو ۲۰۱۵ | توان: ۴۲۶ اسببخار گشتاور: ۴۲۰ نیوتنمتر وزن: ۱۷۷۲ کیلوگرم نسبت وزن به اسببخار: ۴.۱۵ (دستی) | توان: ۳۲۳ اسببخار گشتاور: ۳۷۶ نیوتنمتر وزن: ۱۶۹۰ کیلوگرم نسبت وزن به اسببخار: ۵.۲۳ (اتوماتیک) | ـ |
تغییرات | ۱۰۱ کیلوگرم کاهش وزن | ۱۷۸ کیلوگرم کاهش وزن | ۱۷۷ کیلوگرم کاهش وزن در مقایسه با مدل V6 ۲۰۱۵ |
مشخصات مدلهای کامارو:
کامارو کوپه ۲۰۱۶ | مسافت توقف ۹۶ تا ۰ (متر) | حداکثر شتاب جانبی | پیمودن ۴۰۰ متر (ثانیه / سرعت) | شتاب ۰ تا ۹.۶ (ثانیه) |
موتور ۲.۰ لیتری توربو رینگ ۱۸ اینچی | ۳۹.۳ | ۰.85g | ۱۴.۰ / ۱۶۰ (دستی) ۱۴.۰ / ۱۵۹ (اتوماتیک) | ۵.۴ (دستی) ۵.۵ (اتوماتیک) |
موتور ۳.۶ لیتری V6 رینگ ۲۰ اینچی و تایر RF3 | ۳۷.۸ | ۰.89g | ۱۳.۷ / ۱۶۴ (دستی) ۱۳.۵ / ۱۶۵ (اتوماتیک) | ۵.۲ (دستی) ۵.۱ (اتوماتیک) |
موتور ۶.۲ لیتری V8 رینگ ۲۰ اینچی و تایر RF4 | ۳۵.۶ | ۰.97g | ۱۲.۵ / ۱۸۵ (دستی) ۱۲.۳ / ۱۸۶ (اتوماتیک) | ۴.۳ (دستی) ۴.۰ (اتوماتیک) |
AliZeus
۲۴ شهریور ۱۳۹۴عالیه این شتاب…ظاهرش هم فوق العاده شده تو مدل 2016
همین موتور V8 رو توربو هم بکنن دیگه پرواز می کنه :)
Mostafa&S
۲۴ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوبه ولی موستانگ یه چیز دیگست…
Lord Cezar
۲۴ شهریور ۱۳۹۴با این اوصاف باید تو ZL1 شاهد شتاب 3.6 تا 3.8 ثانیه ای باشیم . کاهش وزن ، افزایش قدرت و پرفورمنس 100% تو ZL1 بیشتر از بقیه به چشم میاد.
سامان از تبریز
۲۴ شهریور ۱۳۹۴http://s2.img7.ir/k9y2l.jpg
:)
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴کامارو یه ماسل کاره همون توربویی هم که برای موتور 2لیتریش گذاشتن مال اینه که مردم باهزینه ی کمتر بتونن یه ماشین اسپورت سوار شن
ماسل کار باید یه موتور با حجم زیاد و قدرتمد و صداخفن داشته باشه اونم نفس طبیعی
در ضمن چون توی آمریکا مشکل سوخت نیست دلیلی برای استفاده ازتوربو برای کاهش مصرف سوخت هم نیست
امید
۲۴ شهریور ۱۳۹۴وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایییییییییییییییییییییییی
فوق العاده ست !!!
کاش منطقه آزاداش زود بیاد !!!
ALiHidden
۲۴ شهریور ۱۳۹۴میتونی خودت وارد کنی :D
mds
۲۴ شهریور ۱۳۹۴وژدانن رنگ زردش عجب ابهتی داره..
اما شخصا از ماشینا امریکایی خوشم نمیاد خیلی گنده بکن پارک کردنشون تو جاهای تنگ دردسره المان و کره رو ترجیح میدم
HELL CAT
۲۴ شهریور ۱۳۹۴شما بخر زنگ من بزن بیام برات پارک کنم بعد میرم
ALiHidden
۲۴ شهریور ۱۳۹۴رنگ زردش فوق العادس…!
کامارو رو ب موستانگ ترجیح میدم… چون واقعا زیباتره…
Pooya
۲۴ شهریور ۱۳۹۴جذاب ترین ماشین آمریکایی سال 2015 – 2016 بی شک همین کامارو هست.
رضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۴جالبه این ماشین تو امریکا داره تولید میشه شروع قیمت با پول ایران میشه 92 میلیون اونجا هزینه کارگر مالیات و همه چیز جند برابر ایرانه اونوقت سمند رو میان تغییرش میدن اسمش میزارن دنا می گن 48 میلیون بدیم ضرر می کنیم مشکل اینجاست که ما مردم داریم از این دزدان خیانت کار نامرد حمایت می کنیم اخه چی میشه فقط یکسال ماشین نخرن اونوقت می فهمن که باید کاملا سیاستشون رو تغییر بدن هموطن همه با هم تحریم کنیم
Sajjad
۲۴ شهریور ۱۳۹۴میخوام ببینیم جلوی شلبی gt350 با 3.5 ثانیه شتاب صفر تا صد چه حرفی برا گفتن داره !
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ شهریور ۱۳۹۴اولاً که Shelby GT350 رقیب این نیست.
رقیب کامارو SS ماستنگ GT هست.GT350 قیمتشم از این خیلی بیشتره ضمن اینکه اصلاً شتابش که شما فرمودی 3.5 نیست و 3.9 ثانیه است طبق آمار Car And Driver.
با این حال این کامارو بر خلاف SS بودنش تنها یه دهم ثانیه از GT350 کندتره!
من حیث المجموع ماستنگ GT350 از نظر قابلیت های پیست در سطحی بالاتر قرار داره اما رقیب SS نیست بلکه رقیب Z28 هست.
Sajjad
۲۴ شهریور ۱۳۹۴منم منظورم همون z28 بود که تو نظرات بالا ازش حرف زدن :( درکل هم واقعا حرفی جلو ماستنگ برا گفتن نداره حتی تو مدل z28 با توجه به تیون شلبی حتی تو ظاهر . اینارو ببینید قیافه نماینده جدید شلبی یادتون بیاد !
http://bestcarsprice.com/wp-content/uploads/2014/12/2016-Ford-Mustang-Shelby-GT350.jpg
shahab
۲۴ شهریور ۱۳۹۴هنوز ZL1 نیوده بذار بیاد بعد بگو
HELL CAT
۲۴ شهریور ۱۳۹۴بازم دمشون گرم روز به روز ماشیناشونو بهتر میکنن بازم آمریکا
من چه گناهی داشتم تو ایران به دنیا اومدم نمیدونم
تحریم خودرو ایرانی
۲۴ شهریور ۱۳۹۴مگه میشه همچین چیزی مگه داریم؟؟؟؟
احمد باقری
۲۴ شهریور ۱۳۹۴واقعا از نظر طراحی، یکی از اسطوره هاست. ابهت و جنگندگی این ماشین، بی نظیره.
shahab
۲۴ شهریور ۱۳۹۴عقبش که از ماستنگ خیلی خوشگلتره
امیرمحمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۴سلام لطفا یکی از دوستان شتاب جانبی را برای من یکم توضیح بدن تا من هم متوجه شم ارادتمند شما
امیرحسین
۲۴ شهریور ۱۳۹۴انتخاب بین چلنجر srt,ماستنگ و کامارو از سخت ترین کارهای دنیاست.
گویا تو کلیپی جنسیس کوپه توانسته از پس کامارو 4 سیلندر بر بیاد،دیگه دوستان غوغایی به پا کردن که بیا و ببین!!!اینکه جنسیس اساساً با پورشه و فراری باید مقایسه بشه!!!
HELL CAT
۲۴ شهریور ۱۳۹۴آره آره غوغا !جنسیس اساسا با پورشه و فراری باید مقایسه بشه اوهوم متوجه ام
غوغا!!!
یه توهم زده
۲۴ شهریور ۱۳۹۴سلام به همه.
پدال جان آقای نعمت بخش دوباره مصاحبه کرده و این بار گفته خودروی باکیفیت حق مردمه!چرا این مصاحبه رو منتشر نمیکنی؟
شایان
۲۴ شهریور ۱۳۹۴یه چیز میگم زیاد حرص نخورید قیمت واقعیش از قیمت مگان(لگن خالص) پائینتره من نمیدونم این آمریکائی ها چرا اینقدر ماشیناشونو ارزون میدن ببرینش بالا تا ما حداقل نابود نشیم از دیدنشون
shahab
۲۴ شهریور ۱۳۹۴من هر کار میکنم ک بین چلنجر و ماستنگ و کامارو یکی رو انتخاب کنم نمیتونم
mohsen
۲۴ شهریور ۱۳۹۴چلنجرو انتخاب کن
ALiHidden
۲۴ شهریور ۱۳۹۴هر سه تارو بخر :D
ولی من بودم کامارو رو انتخاب میکردم…
اگه ماشینای قشم تونستن بیان بندر حتما ی کامارو رو میخرم 7 روز نگهش میدارم بعد آبش میکنم….
1A1
۲۴ شهریور ۱۳۹۴عاشقشم.امریکا وو ماسلاش…دیوونم کردن!!!
1A1
۲۴ شهریور ۱۳۹۴میگفتم پس بین این سه تا ماستنگ از هر سشونم هجومی تره ولی این عکس اخری رو دیدم از نیمرخ دیدم میاد بخوره!!!!!!
Archi KHAN
۲۵ شهریور ۱۳۹۴بغض تلخی دارم ، نه بخاطر پیشرفت های امریکا و جهان
بلکه بحال خودم و کشورم …
shahab
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ببینیم ZL1 چیکار میکنه
AHMADREZA
۲۵ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالیه لامصب زیبا و پر قدرت
مهدی
۸ دی ۱۳۹۴خدا کنه پیشرانه 2 لیتری تو بازار ایران بیاد