اگر از آندسته افرادی هستید که ماشینهای قدیمی و سنگین آمریکایی را امن تر از خودروهای نازک نارنجی امروزی می دانند، بد نیست نتایج این تصادف را ببینید. در این آزمون یک شورولت بل ایر (Bel Air) مدل ۱۹۵۹ با یک شورولت مالیبوی ۲۰۰۹ شاخ به شاخ می شود.
تفاوت سنی پنجاه ساله این دو خودرو و تکنولوژی های جدید بدون شک مالیبو را پیروز این رقابت می کند. اما بل ایر با بدنه ضخیم بدون جذب انرژی، همه نیروی وارده را به سرنشین منتقل می کند. اگر بجای آدمک تست، یک سرنشین واقعی در این خودرو بود، بدون شک کشته می شد. این در حالیست که مالیبو بصورت کنترل شده انرژی تصادف را مستهلک می کند. و محل قرارگیری سرنشین نیز کمترین تغییر و خمش را بخود می بیند.
گرچه این آزمون در سال ۲۰۰۹ برگزار شده بود، اما نتایج آن متعلق به زمان خاصی نیست.
شاید در تصادفات با سرعت پایین، ماشینهای با سپر و بدنه قطور آهنی و فولادی، خسارت کمی ببینند و ماشین روبرویی خود را نیز منهدم کنند، اما در سرعتهای بالاتر قاتل سرنشینان خود خواهند بود.
محمد رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۱حالا هرکی می خواد نظر بده فوری اسم پرایدو میاره می گی نه نگاه کن
علیرضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۱«آنقدر که پراید ایرانی کشته است، اسکندر و تیمور نکشتهاند.»
دکتر علی شریعتی در انتقاد از محصولات سایپا
shaahin
۱۰ خرداد ۱۳۹۱پس صرفا” بدنه محکم ملاک نیست بلکه تکنولوژی بکار رفته در ایمنی اتومبیل مهم هست. پس اگر ادعا میکنم سمند با بدنه قوی در تصادفات نیز جون مسافراشو نجات میده به نظرم اشتباه میکنیم.
shervin
۱۱ خرداد ۱۳۹۱کاملا همینطوره دوست عزیز
تو یک سال اخیر 2 تا عزیزامون رو تو ” سمند ” از دست دادیم
تو 2 تا تصادف جدا گانه …
میدونم باورتون نمیشه ولی … یکیشون “عقب” نشسته بوده
:(
سهیل
۱۰ خرداد ۱۳۹۱خوب عالیه کاش تو ایران هم تست تصادف وجود داشت
میرفتن مدلهای متفاوت ماشین رو تست میکردن که همشون اشغاله
تست تصادف شرکت euroncap.com
به قول محمد رضا همون پراید
پراید 1 ستاره
سمند 3 ستاره
زانتیا 1.5 ستاره
تندر 90 3 ستاره
206 3 ستاره
207 4 ستاره
اکثر ماشینای ایرانی زیر 3 ستاره هستند که واقعا افتضاحه
نه ترمز َAbs
نه airbag راننده و سرنشین
نه استاندارد ساخت
اون موقع سمند دهه90 رو میدن 16 میلیون
احمد.ف
۱۰ خرداد ۱۳۹۱آقا سهیل درسته که ABS و کیسه هوا مهمه اما بدون یک بدنه ایمن تجهیزات اضافی نه تنها به درد نمیخورد، بلکه ممکن است خطرناک هم باشد. شما فرض کن مثلا ماشین داغون شه بعد ایربگ تو صورت راننده باز بشه و به اون آسیب برسونه. پس اولین گام ایمن سازی بدنه است. متاسفانه در کشور ما اصرار به نصب ایربگ و ترمز ضد قفل دارند در حالی که بدنهها که به درد نمیخورند باید قبل از همه اصلاح شوند.
سهیل
۱۱ خرداد ۱۳۹۱احمد اقا زمانی که ترمز abs ماشین داشته باشه و بخواد تصادف بشه حداقل ترمز وجود داره نه مثل ترمزای دیگه که با سرعت 100 کیلومتر سرعت ترمز میگیری و 100متر جلوتر ماشین ایست کامل میکنه
تفاوتش توی اینه
حرف شما هم کاملا درسته ولی وقتی به بدنه خودرو اصلا توجه نمیشه چاره ای نیست جز abs و ایربگ
ارسلان
۱۶ خرداد ۱۳۹۱ضمن احترام به نظر شما ولی با نظر جنابعالی ۱۰۰% مخالفم. کلا دو نوع ایمنی وجود داره: یکی ایمنی فعال و دیگری ایمنی غیر فعال. ایمنی فعال یعنی چیزهایی که از تصادف جلوگیری میکنن، مثل ترمز ABS، فرمون هیدرولیک و … . ایمنی غیر فعال یعنی چیزایی که بعد از تصادف کارآیی دارن، مثل AIR BAG یا بدنه ی مقاوم. اگر دقت کنین متوجه میشین که ایمنی فعال خیلی مهمتر از ایمنی غیر فعال هست. پس گذاشتن ترمز ABS روی ماشینی که بدنه ی ضعیفی داره ایمنی اون ماشینو خیلی بیشتر می کنه و یک حرکت بسیار مثبت از طرف مونتاژ کننده های ایرانی هست. مثال بارزش هم همین پراید خودمونه !!! مطمئن باشید پرایدهایی که ABS دارن از پرایدهایی که فاقد این ترمز هستن خیلی ایمنی بیشتری دارن، در حالیکه بدنه همون بدنست.
yashar
۱۱ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیز پژو 207 تاکنون به ایران وارد نشده!! خودرو تولیدی ایرانخودرو همون 206 فیس لیفته(عین رانی) که ایرانخودرو مثل همیشه بازرنگی و … فرض کردن مردم بانام 207i به ملت قهرمان پرور ایران قالب میکنه!
پس نتیجه تست تصادف هم مربوط به 206 میشه که همون سه ستاره درسته!!
امير
۱۱ خرداد ۱۳۹۱207i ایرانی = +206 همه ی دنیا !!!!!
ابراهیم
۱۲ خرداد ۱۳۹۱سلام توازمون تصادف خودروهای صفرنتایج به این صورت هستش 206 =4ستاره *ال90=3ستاره* سمند=2ستاره *زانتیا=1 ستاره*
سهیل
۱۰ خرداد ۱۳۹۱اینم تصادف 207
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_207_2006/251.aspx
تست تصادف L90(تندر 90)
http://www.euroncap.com/tests/dacia_logan_2005/221.aspx
تست تصادف 206
http://www.euroncap.com/tests/peugeot_206_2000/72.aspx
تست تصادف زانتیا
http://www.euroncap.com/tests/citroen_xantia_1997/16.aspx
سعید
۱۲ مرداد ۱۳۹۱سهیل عزیز,این این لینکهایی که گذاشتی مال سازمان ایمنی اروپاست و خودروهایی که توش تست شده خودروهای ساخت شده در کشور مرجع (مثلا 206 ساخت پژو فرانسه و نه ایران خودرو) استفاده میشه . حالا فرقش چیه / فرقش اینه که این کمپانیها برای ساخت اتاق خودرو و شاسی از فرقهای فولادی تقویت شده و مقاوم استفاده میکنن ولی خودروسازهای وطنی از ورقهای معمولی در نتیجه این نتایج برای مثلا 206 یا ال 90 داخلی به هیچ عنوان صادق نیست و خودروهای ئاخلی بنظرم نیم ستاره هم نمیگیرن.
شاهین
۱۰ خرداد ۱۳۹۱اگر پراید با شورولت بل ایر که واسه 50 سال قبل بید … رخ به رخ بشه … چیزی از پراید باقی نمی مونه !
چه برسه به …
محمدعلی
۱۱ خرداد ۱۳۹۱این آدمک های ایران خودرو و سایپا بودند فکر کنم فرار کردند . تازه ما هم تست تصادف داریم اشتباه نکنید سالانه تعداد کشته ها رو مگه تلویزیون اعلام نمیکنه اینا همه تست های ایران خودرو و سایپا هستند , آمار کشته های تصدفات که به دست ایران خودرو و سایپا اتفاق افتاده بیشتر از جنگ های جهانی داره میشه , به نظر من اگه ما ایران خودرو و سایپا رو حذف کنیم از مملکت میتونیم جهان رو با 8/1 کشته های تصدفات ایران خودرو و سایپا تصرف کنیم / پس همه دست به دست هم ماشین نخرررید
yashar
۱۱ خرداد ۱۳۹۱بدون شرح!
http://uplod.ir/cciff1pixmc1/5k2kjt5v.bmp.htm
xoxoxo
۱۱ خرداد ۱۳۹۱ما گفتیمو این ملت هم نخریدن…..تازه همه دارن میرن سراغ تیبای چرت که بعدشم باهاش آژانس کار کنن.شاید تا صد قرن دیگه که هفت نسل سایپا و طراح تیبا میلیاردر شدن.تازه ملت به خودشون بیان.
حسام
۱۳ خرداد ۱۳۹۱بله
معلومه که آمریکا کار الانش با 50 سال قبلش فرق داره
اگه راست می گین پراید یا پژو 405 یا سمندو … بقیه تیتیش مامانیای جهان سومی رو با یک شورلت شاخ به شاخ کنید ببینید چی می شه !؟
جنانی
۱۴ خرداد ۱۳۹۱موضع اینه که اونها ماشین براشون از سرنشین مهمتر نیست ولی اینجامثل اینکه سمند ایران خودرو سالم بمونه بهتر از اینه که مشتری ایران خودرو سالم بمونه. البته از یک طرح چند دست چرخیده فرانسوی چینی تایوانی بهتر از این نمیشه انتظار داشت
ali
۱۴ خرداد ۱۳۹۱این بحث ها هیچ سودی نداره کیه که حرف مارا گوش کنه مگه الکیه که در یک خانواده یکی از اعضا خانواده بمیره می دونید چقدر سخته…تازه هر روز داره تعداد خودروهای بد اضافه میشه
saege
۱۵ خرداد ۱۳۹۱من که هیچ کدوم از ماشینایی که ایران میزنه رو قبول ندارم
همشون آشغالن
فقط می خوان به مردم ماشینی که دو ملیون یا یه کم بیشتر خرج برداشته رو به قیمت خون باباشون بفروشن!
ali
۱۵ خرداد ۱۳۹۱بچه ها ما باید خرید پراید رو تحریم کنیم
تا اونا بدونن دیگه نمیتونن سر ما شیره بمالند
رضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۱فقط خدا عاقبت ما رو با این ارابه های مرگ بخیر کنه
MATIN
۳۱ خرداد ۱۳۹۱تو ایران از روی دی ان ای کشته های تصادفاتو تشخیص میدن …
بابک
۶ آبان ۱۳۹۲خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ واقعا که!
siavash
۱۴ مرداد ۱۳۹۱آقا یه سوال در این جا پدربزرگ با نوه مشخصه اما پراید پدربزرگ با نتیجش چه فرقی داره؟
dream_love_ir
۱۶ مرداد ۱۳۹۱البته اینو در نظر داشته باشین که ماشین 50 سال پیش تا الان حتما پوسیدگی داره.
شاید خسارت بیشترش واسه پوسیدگی باشه؟؟؟
عادل
۵ شهریور ۱۳۹۱سلام من یه پارس سفارشی دارم بدنه ی تقویت شده ایربگو ای بی اس و خلاسه ایمنی کامل با سرعت120 زدم به یه پارس قدیمی طفلکی جلو ماشینش به سمت شاگرد به کل جمع شد از ماشین که پیاده شدم اونو دیدم با خودم گفتم هیچی از ماشین من نمونده در ضمن ماشینش وسط خیابون یه 90درجه چرخیده بود خلاصه ماشینم فقط سپر و لامپش شکسته بودو یخورده بالای چراغ خم بود
سعید
۲۱ شهریور ۱۳۹۱همه ی پارس ها توی یک خط تولید دارن تولید می شن دیگه بدنه ی تقویت شده و تضعیف شده ندارن .در ثانی پارس بدنش با 405 متولد 1988 میلادی فرقی نداره ماشینتو الکی ایمن نشون نده
رهام
۴ مهر ۱۳۹۱چطور دلشون اومده یه همچین ماشین کلاسیکی رو اینجور از بین ببرن !!!
sasan
۲۶ مهر ۱۳۹۱ایمنی ماشین ایرانی همش حرفه.اگریادتون باشه پارسال دو راننده قهرمان سرعت ایران سوار 206 تیپ 5 در برخورد با گاردریل اتوبان کشته شدن علت مرگ: ایربگهای ماشین باز نشده بودن.حالا بگذریم که بعضی ادمهای عاقل!!! برا صرفه جویی ایربگ ماشین رو دستکاری و غیرفعال میکنن که تو تصادف باز نشه!
بابک
۱ آبان ۱۳۹۲صد ماشاء الله به aliآقا به خاطر این چیزی که گفتی! بعدش آدم باید برای جون خودشم احترام قائل باشه!
REZA . JUST TOYOTA
۲۲ آبان ۱۳۹۳موقع تصادف چه خاکی از پدربزرگ بیرون میاد !!!!!!!!!!!!!
javad
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶شما شورلت مالیبو2009بده سوارشیم ب قیمت منصفانه بعد خودم با دست خودم بیوک B3میدم اسقاط.کسی بدش نمیاد ماشین روز سواربشه
javad
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶البته هرچند 2009دیگ ماشین ب روزی نیست ولی همین اگ بیاد ایران 10برابرمیشه