شورلت

آزمون تصادف پدربزرگ با نوه

اگر از آندسته افرادی هستید که ماشینهای قدیمی و سنگین آمریکایی را امن تر از خودروهای نازک نارنجی امروزی می دانند، بد نیست نتایج این تصادف را ببینید. در این آزمون یک شورولت بل ایر (Bel Air) مدل ۱۹۵۹ با یک شورولت مالیبوی ۲۰۰۹ شاخ به شاخ می شود.

Crash Test 1959 Chevrolet Bel Air VS. 2009 Chevrolet Malibu
Crash Test 1959 Chevrolet Bel Air VS. 2009 Chevrolet Malibu

تفاوت سنی پنجاه ساله این دو خودرو و تکنولوژی های جدید بدون شک مالیبو را پیروز این رقابت می کند. اما بل ایر با بدنه ضخیم بدون جذب انرژی، همه نیروی وارده را به سرنشین منتقل می کند. اگر بجای آدمک تست، یک سرنشین واقعی در این خودرو بود، بدون شک کشته می شد. این در حالیست که مالیبو بصورت کنترل شده انرژی تصادف را مستهلک می کند. و محل قرارگیری سرنشین نیز کمترین تغییر و خمش را بخود می بیند.

گرچه این آزمون در سال ۲۰۰۹ برگزار شده بود، اما نتایج آن متعلق به زمان خاصی نیست.

شاید در تصادفات با سرعت پایین، ماشینهای با سپر و بدنه قطور آهنی و فولادی، خسارت کمی ببینند و ماشین روبرویی خود را نیز منهدم کنند، اما در سرعتهای بالاتر قاتل سرنشینان خود خواهند بود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد رضا

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (77 ديدگاه)

    حالا هرکی می خواد نظر بده فوری اسم پرایدو میاره می گی نه نگاه کن

    1. علیرضا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      «آن‌قدر که پراید ایرانی کشته است، اسکندر و تیمور نکشته‌اند.»

      دکتر علی شریعتی در انتقاد از محصولات سایپا

  2. shaahin

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس صرفا” بدنه محکم ملاک نیست بلکه تکنولوژی بکار رفته در ایمنی اتومبیل مهم هست. پس اگر ادعا میکنم سمند با بدنه قوی در تصادفات نیز جون مسافراشو نجات میده به نظرم اشتباه میکنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. shervin

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      کاملا همینطوره دوست عزیز
      تو یک سال اخیر 2 تا عزیزامون رو تو ” سمند ” از دست دادیم
      تو 2 تا تصادف جدا گانه …
      میدونم باورتون نمیشه ولی … یکیشون “عقب” نشسته بوده
      :(

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. سهیل

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    خوب عالیه کاش تو ایران هم تست تصادف وجود داشت
    میرفتن مدلهای متفاوت ماشین رو تست میکردن که همشون اشغاله
    تست تصادف شرکت euroncap.com
    به قول محمد رضا همون پراید
    پراید 1 ستاره
    سمند 3 ستاره
    زانتیا 1.5 ستاره
    تندر 90 3 ستاره
    206 3 ستاره
    207 4 ستاره

    اکثر ماشینای ایرانی زیر 3 ستاره هستند که واقعا افتضاحه
    نه ترمز َAbs
    نه airbag راننده و سرنشین
    نه استاندارد ساخت

    اون موقع سمند دهه90 رو میدن 16 میلیون

    1. احمد.ف

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      آقا سهیل درسته که ABS و کیسه هوا مهمه اما بدون یک بدنه ایمن تجهیزات اضافی نه تنها به درد نمیخورد، بلکه ممکن است خطرناک هم باشد. شما فرض کن مثلا ماشین داغون شه بعد ایربگ تو صورت راننده باز بشه و به اون آسیب برسونه. پس اولین گام ایمن سازی بدنه است. متاسفانه در کشور ما اصرار به نصب ایربگ و ترمز ضد قفل دارند در حالی که بدنه‌ها که به درد نمی‌خورند باید قبل از همه اصلاح شوند.

      1. سهیل

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (141 ديدگاه)

        احمد اقا زمانی که ترمز abs ماشین داشته باشه و بخواد تصادف بشه حداقل ترمز وجود داره نه مثل ترمزای دیگه که با سرعت 100 کیلومتر سرعت ترمز میگیری و 100متر جلوتر ماشین ایست کامل میکنه
        تفاوتش توی اینه
        حرف شما هم کاملا درسته ولی وقتی به بدنه خودرو اصلا توجه نمیشه چاره ای نیست جز abs و ایربگ

      2. ارسلان

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (23 ديدگاه)

        ضمن احترام به نظر شما ولی با نظر جنابعالی ۱۰۰% مخالفم. کلا دو نوع ایمنی وجود داره: یکی ایمنی فعال و دیگری ایمنی غیر فعال. ایمنی فعال یعنی چیزهایی که از تصادف جلوگیری میکنن، مثل ترمز ABS، فرمون هیدرولیک و … . ایمنی غیر فعال یعنی چیزایی که بعد از تصادف کارآیی دارن، مثل AIR BAG یا بدنه ی مقاوم. اگر دقت کنین متوجه میشین که ایمنی فعال خیلی مهمتر از ایمنی غیر فعال هست. پس گذاشتن ترمز ABS روی ماشینی که بدنه ی ضعیفی داره ایمنی اون ماشینو خیلی بیشتر می کنه و یک حرکت بسیار مثبت از طرف مونتاژ کننده های ایرانی هست. مثال بارزش هم همین پراید خودمونه !!! مطمئن باشید پرایدهایی که ABS دارن از پرایدهایی که فاقد این ترمز هستن خیلی ایمنی بیشتری دارن، در حالیکه بدنه همون بدنست.

    2. yashar

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (294 ديدگاه)

      دوست عزیز پژو 207 تاکنون به ایران وارد نشده!! خودرو تولیدی ایرانخودرو همون 206 فیس لیفته(عین رانی) که ایرانخودرو مثل همیشه بازرنگی و … فرض کردن مردم بانام 207i به ملت قهرمان پرور ایران قالب میکنه!
      پس نتیجه تست تصادف هم مربوط به 206 میشه که همون سه ستاره درسته!!

      1. امير

        ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (16 ديدگاه)

        207i ایرانی = +206 همه ی دنیا !!!!!

      2. ابراهیم

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        سلام توازمون تصادف خودروهای صفرنتایج به این صورت هستش 206 =4ستاره *ال90=3ستاره* سمند=2ستاره *زانتیا=1 ستاره*

    1. سعید

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۱
      سوابق: (20 ديدگاه)

      سهیل عزیز,این این لینکهایی که گذاشتی مال سازمان ایمنی اروپاست و خودروهایی که توش تست شده خودروهای ساخت شده در کشور مرجع (مثلا 206 ساخت پژو فرانسه و نه ایران خودرو) استفاده میشه . حالا فرقش چیه / فرقش اینه که این کمپانیها برای ساخت اتاق خودرو و شاسی از فرقهای فولادی تقویت شده و مقاوم استفاده میکنن ولی خودروسازهای وطنی از ورقهای معمولی در نتیجه این نتایج برای مثلا 206 یا ال 90 داخلی به هیچ عنوان صادق نیست و خودروهای ئاخلی بنظرم نیم ستاره هم نمیگیرن.

  4. شاهین

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اگر پراید با شورولت بل ایر که واسه 50 سال قبل بید … رخ به رخ بشه … چیزی از پراید باقی نمی مونه !
    چه برسه به …

  5. محمدعلی

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    این آدمک های ایران خودرو و سایپا بودند فکر کنم فرار کردند . تازه ما هم تست تصادف داریم اشتباه نکنید سالانه تعداد کشته ها رو مگه تلویزیون اعلام نمیکنه اینا همه تست های ایران خودرو و سایپا هستند , آمار کشته های تصدفات که به دست ایران خودرو و سایپا اتفاق افتاده بیشتر از جنگ های جهانی داره میشه , به نظر من اگه ما ایران خودرو و سایپا رو حذف کنیم از مملکت میتونیم جهان رو با 8/1 کشته های تصدفات ایران خودرو و سایپا تصرف کنیم / پس همه دست به دست هم ماشین نخرررید

  6. yashar

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (294 ديدگاه)
  7. xoxoxo

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ما گفتیمو این ملت هم نخریدن…..تازه همه دارن میرن سراغ تیبای چرت که بعدشم باهاش آ‍ژانس کار کنن.شاید تا صد قرن دیگه که هفت نسل سایپا و طراح تیبا میلیاردر شدن.تازه ملت به خودشون بیان.

  8. حسام

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    بله
    معلومه که آمریکا کار الانش با 50 سال قبلش فرق داره
    اگه راست می گین پراید یا پژو 405 یا سمندو … بقیه تیتیش مامانیای جهان سومی رو با یک شورلت شاخ به شاخ کنید ببینید چی می شه !؟

  9. جنانی

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    موضع اینه که اونها ماشین براشون از سرنشین مهمتر نیست ولی اینجامثل اینکه سمند ایران خودرو سالم بمونه بهتر از اینه که مشتری ایران خودرو سالم بمونه. البته از یک طرح چند دست چرخیده فرانسوی چینی تایوانی بهتر از این نمیشه انتظار داشت

  10. ali

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    این بحث ها هیچ سودی نداره کیه که حرف مارا گوش کنه مگه الکیه که در یک خانواده یکی از اعضا خانواده بمیره می دونید چقدر سخته…تازه هر روز داره تعداد خودروهای بد اضافه میشه

  11. saege

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که هیچ کدوم از ماشینایی که ایران میزنه رو قبول ندارم
    همشون آشغالن
    فقط می خوان به مردم ماشینی که دو ملیون یا یه کم بیشتر خرج برداشته رو به قیمت خون باباشون بفروشن!

  12. ali

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    بچه ها ما باید خرید پراید رو تحریم کنیم
    تا اونا بدونن دیگه نمیتونن سر ما شیره بمالند

  13. رضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فقط خدا عاقبت ما رو با این ارابه های مرگ بخیر کنه

  14. MATIN

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    تو ایران از روی دی ان ای کشته های تصادفاتو تشخیص میدن …

    1. بابک

      ۶ آبان ۱۳۹۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ واقعا که!

  15. siavash

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (69 ديدگاه)

    آقا یه سوال در این جا پدربزرگ با نوه مشخصه اما پراید پدربزرگ با نتیجش چه فرقی داره؟

  16. dream_love_ir

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    البته اینو در نظر داشته باشین که ماشین 50 سال پیش تا الان حتما پوسیدگی داره.

    شاید خسارت بیشترش واسه پوسیدگی باشه؟؟؟

  17. عادل

    ۵ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من یه پارس سفارشی دارم بدنه ی تقویت شده ایربگو ای بی اس و خلاسه ایمنی کامل با سرعت120 زدم به یه پارس قدیمی طفلکی جلو ماشینش به سمت شاگرد به کل جمع شد از ماشین که پیاده شدم اونو دیدم با خودم گفتم هیچی از ماشین من نمونده در ضمن ماشینش وسط خیابون یه 90درجه چرخیده بود خلاصه ماشینم فقط سپر و لامپش شکسته بودو یخورده بالای چراغ خم بود

  18. سعید

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    همه ی پارس ها توی یک خط تولید دارن تولید می شن دیگه بدنه ی تقویت شده و تضعیف شده ندارن .در ثانی پارس بدنش با 405 متولد 1988 میلادی فرقی نداره ماشینتو الکی ایمن نشون نده

  19. رهام

    ۴ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    چطور دلشون اومده یه همچین ماشین کلاسیکی رو اینجور از بین ببرن !!!

  20. sasan

    ۲۶ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ایمنی ماشین ایرانی همش حرفه.اگریادتون باشه پارسال دو راننده قهرمان سرعت ایران سوار 206 تیپ 5 در برخورد با گاردریل اتوبان کشته شدن علت مرگ: ایربگهای ماشین باز نشده بودن.حالا بگذریم که بعضی ادمهای عاقل!!! برا صرفه جویی ایربگ ماشین رو دستکاری و غیرفعال میکنن که تو تصادف باز نشه!

  21. بابک

    ۱ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    صد ماشاء الله به aliآقا به خاطر این چیزی که گفتی! بعدش آدم باید برای جون خودشم احترام قائل باشه!

  22. REZA . JUST TOYOTA

    ۲۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    موقع تصادف چه خاکی از پدربزرگ بیرون میاد !!!!!!!!!!!!!

  23. javad

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما شورلت مالیبو2009بده سوارشیم ب قیمت منصفانه بعد خودم با دست خودم بیوک B3میدم اسقاط.کسی بدش نمیاد ماشین روز سواربشه

  24. javad

    ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته هرچند 2009دیگ ماشین ب روزی نیست ولی همین اگ بیاد ایران 10برابرمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا