برای برخی از طرفداران سرسخت کوروت، فکر کردن به یک کوروت موتور وسط کمی دشوار و عجیب است. ما از این موضوع آگاه هستیم، نظرات را دیدهایم (این، نقل قولی از سایت مرجع است، هرچند که نظرات شما هم در پدال دیده میشوند) و اینجا هستیم تا بگوییم که کاملاً شما را درک میکنیم. تغییر برای همه راحت نیست.
اما برای هر کسی که با رسیدن کوروت C8 خوشحال شده است این خبر را آوردهایم، موردی عجیب در این خودرو وجود دارد که دوست داریم آن را با شما درمیان بگذاریم: آینههای جانبی کوروت C8 2020 یکسان یا متقارن نیستند! به تصویر این خودرو از نمای روبهرو نگاهی بی اندازید و بگویید چه میبینید؟
آیا تفاوتی را حس میکنید؟ خیر؟! خوب باید بگویم که ما هم در نگاه اول متوجه چیزی نشدیم! کاشف به عمل آمد که corvette blogger اعلام کرده است که آینهٔ سمت شاگرد، کمی از آینهٔ سمت راننده جلوتر است. در طول معرفی کوروت در ایالت شرقی آمریکا، دوستانی مشغول کار با یک نوار اندازهگیری بودند تا این فرضیه را اثبات کنند، ظاهراً موفق هم بودهاند.
حال دوباره به تصویر نمای جلوی خودرو بنگرید، ابتدا ممکن است حس کنید که متوجه تفاوتی شدهاید…ولی خیر، تفاوتی وجود ندارد. تفاوت اصلی برخلاف تصور، از نمای روبهرو قابل تشخیص نیست. همانطور که گفتیم محل قرارگیری آینهها بر طول خودرو متفاوت است. توضیحاتی درباره طراحی بیرونی خودرو در این باب وجود دارد ولی هیچ یک درباره عدم تقارن خودرو و آینههایش از جلو سخن نمیگوید. یکی از این توضیحات این است: «قاب چرخهای عقب آشکارا مانع دید عقب میشوند، بهویژه اگر بر روی صندلی راننده نشسته باشید و سعی کنید تا انتهای سمت مخالف خودرو را ببینید. برای حل این مشکل، شورولت مجبور شد تا آینه آن سمت را دورتر قرار دهد، نتیجه هم شد یک طراحی غیر قرینه!»
نوار اندازهگیری را به یاد میآورید؟! خوب، افرادی که متوجه این مورد شده بودند توانستند کاملاً همه را دراینباره متقاعد کنند (ظاهراً حقیقت هم دارد)؛ محل قرارگیری آینههای کوروت C8 متفاوت است. امیدوارم با شنیدن چنین خبری همچنان به C8 امیدوار باشید…
OMID
۳ شهریور ۱۳۹۸مشکلی نداره
اون پاراگراف آخر واقعا مسخره بود مگه چی شده انگار?
یانکی
۳ شهریور ۱۳۹۸وای شورلت بیچاره شد دیگه کسی نمیخره.یه عده هم دنبال …میگردنا.تو سیستم آینه آمریکاییها مردم رو از کش و قوس بدن راحت کردن.برید به سیستم تنظیم آینهای کدیلاک یا انواع دیگه نگاه کنید اگر برقی نباشن با دوتا جو استیک ظریف که کنار دست راننده هستش و با کابل به آینه وسله آینه تنظیم میشه.شوی مونت کارلو لندویت داره.البته نمونه لندویتش رو بعید میدونم ببینید چونکه 2 تا تو ایرانه.جلو چنبرش با رولز رویس یکیه رینگهاش پلاستیکیه صندلی شاگرد 90 درجه میچرخه.تزئینات رولز رویس داره.
مانی
۴ شهریور ۱۳۹۸برای شورولت مونت کارلو یه کیتی داده بودن تو بازار که ظاهر ماشین
رو شبیه رولز رویس میکرد
وگرنه استوک اون ماشین هیچ شباهتی به رولز رویس نداره
مثل لیفان ۶۲۰ با کیت بیام و(شوخی)
doubt
۳ شهریور ۱۳۹۸فقط میتونم بگم همچین چیزی خیلی عجیبه!!
Elmiraj
۳ شهریور ۱۳۹۸جالب بود…
در هر دو عکس از نمای روبهرو دسته آینه سمت شاگرد دو سه سانت بلند تر از سمت راننده دیده میشه……البته با نگاهی دقیق
مهندسان در توجیه این کار دلایل زیادی دارن که مهم ترین شان دید بهتر عقب و امنیت بیشتر در جاده هست .
اگر مشکلی به مانند مشکل کوروت هم وجود نداشته باشه باز در صورت بلند تر کردن دسته آینه سمت شاگرد در دیگر ماشین ها هم میدان دید بهتر میشه چون آینه شاگرد در مقایسه با آینه راننده حداقل یک متر از محل نشیمن دور تره .
مهدی
۳ شهریور ۱۳۹۸اقا بدون آینه با اینه بالا و پایین همه جوره من میخوام
حامد
۳ شهریور ۱۳۹۸این مدل آینه رو قبلا هم دیدیم مثلا مرسدس W 124 هم آینه هاش نامتقارن بود ولی گمون نکنم ملاک خوبی برای سنجش باشه. به شخصه ترجیح میدم عملکرد این آیکون آمریکایی امیدوارمون کنه نه آینه هاش. واقعا چه امیدواری بزرگی!! ( پاراگراف آخر)
Cerv 3 رو خیلی دوست داشتم و دلم میخواست یه کوروت موتور وسط تولید بشه.
مانی
۴ شهریور ۱۳۹۸بعضیها عقیده دارن W124 بهترین سدانیه که ساخته شده
حامد
۷ شهریور ۱۳۹۸راستش به نظرم لفظ بهترین خیلی کلیه. کلی سدان محبوب و البته پیشرو ساخته شده تاحالا. از کادیلاک های دهه 70 تا E30 بیمر و کمری وآکورد یا حتی پژو 504 ! و خیلی های دیگه. به شخصه آلمان رو مهد اتومبیل و تکنولوژی های مربوط میدونم ولی بازم نمیشه قطعی این حرف رو زد. خوشحال میشم اگه اطلاعات بیشتری بهم بدین.
مانی
۷ شهریور ۱۳۹۸گفتم بعضیها عقیده دارن
اینو سرچ کن تأ ببینی:best sedan ever made
یا مثلا اس کلاس ۲۰۰۸ هم عالی بود
Alireza
۳ شهریور ۱۳۹۸این که دوشواری نداره
M3csl
۳ شهریور ۱۳۹۸هیچ ارزونی و هیچ گرونی بی دلیل نیست….
OMID
۳ شهریور ۱۳۹۸الان مشکله این؟
نوید جهرمی
۳ شهریور ۱۳۹۸من باشم که میدم آینشو بردارن جاش دوربین بزارن. اصن هر چی میخوان بگن. لامصب دلبره.
خبر میدن که نسل بعدی کامارو پا در هواست. خوب میشه کامارو موتورجلو نقش کوروت قبل رو بازی کنه. کلن بشه یه برند اسپورت و سوپر اسپرت با چن تا محصول خفن.
charger
۳ شهریور ۱۳۹۸من که به کل پشیمون شدم دیگه c8 نمیخرم اصلا c7 هم نمی خرم کلا کوروت نمیخرم ????
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۸بدبخت کوروت چه ضرری میکنه?
مهدی
۳ شهریور ۱۳۹۸تو ماشین های امریکایی اینه بغل سمت شاگرد از قدیم جز اپشن های اضافه بود کلا امریکایی ها اعتقادی به اینه بغل ندارن این رو هم که گذاشتن برید حال کنید 😀
Eghbal
۳ شهریور ۱۳۹۸بنز کلاس E سری w124 ، آینه هاش نا متقارن بود
Saeed
۳ شهریور ۱۳۹۸بیدلیل که آینه هاش اینطوری نیستن که
به خاطر طراحی داخلش عمدا اینکارو کردن
حالا شاید به ذوق خیلی از طرفدارای کوروت بزنه اما مطمئن باشید کوروت با ظرافته
عمدا اینطوری گذاشتن تا دید راننده بهتر بشه
شورلت باید یه مقاله بده تا مسئله برای خیلیا روشن بشه
M
۳ شهریور ۱۳۹۸عزیزهای من بهترین های دنیا هم قطعا عیب های کوچک یا بزرگ خودشون رو دارن. من میگم کلا شورلت تولید قدرتمندی داره.