طبق اخبار منتشره شاید جنرال موتورز به ازای فروش هر دستگاه شورولت بولت، ۹ هزار دلار را از دست بدهد.
بلومبرگ ادعا کرده که مقدار زیاد از دست رفتن بهای خودرو که حدود یکسوم بهای خردهفروشی بولت است توسط جنرال موتورز پذیرفته شده تا این شرکت برای تحویل اولین خودروی الکتریکی قابلابتیاع خود آماده باشد.
این خبر ادعا میکند که بسیار از شرکتها به ساخت خودروهای الکتریکی علاقهمند شدهاند زیرا قوانین هوای پاک کالیفرنیا برای خودروسازها جذابیت دارند و همین امر کمپانیها را برای فروش خودروهای بدون آلایندگی در آمریکا مشتاق میسازد. طبق گفتهها برخی خودروهای پاک شاید مجبور شوند تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد فروش خود را در کالیفرنیا و به منظور برآورده ساختن قوانین آلایندگی گازهای گلخانهای داشته باشند.
رئیس کمپانی CarLab در گفتوگو با بلومبرگ گفته که اکثر خودروهای الکتریکی موجود در بازار با هر فروش بهطور متوسط ۱۰ هزار دلار را از دست کارخانه خارج میکنند. برای مثال در سال ۲۰۱۴ مدیرعامل فیات کرایسلر سرجیو مارکیونه اذعان کرده بود که شرکت به ازای ساخت هر دستگاه 500e حدود ۱۴ هزار دلار را از دست میدهد.
تصور بر این است که جنرال موتورز با ساخت خودروی الکتریکی مقرونبهصرفه بولت مشتریان جدیدی را به خود جذب خواهد کرد و در آینده این شرکت خواهد توانست پیکاپ ها و شاسی بلندهای الکتریکی را در تعدادی سودده بسازد و البته تقاضا برای این دسته از خودروها بیشتر از هاچبکهای کوچک خواهد بود.
منبع: bloomberg
MPH
۱۴ آذر ۱۳۹۵“””بلومبرگ ادعا کرده که مقدار زیاد از دست رفتن بهای خودرو که حدود یکسوم بهای خردهفروشی بولت است توسط جنرال موتورز پذیرفته شده”””
یکی اینو توضیح بده من متوجه نشدم.
منظور کلی این بود که این ماشین قراره ضررده باشه؟؟؟
MPH
۱۴ آذر ۱۳۹۵قسمتی که گفته یک سوم بهای خرده فروشی رو میگم
حسین
۱۴ آذر ۱۳۹۵اخه مگه ۹هزار دلار ضرر روی هر دستگاه شوخی هست؟
صد هزارتا ازش بفروشه میشه چقدر؟
مگه رو بقیه چقدر سود میکنه که همچین دامپینگی کنه؟
کوه طلا هم داشته باشی،تموم میشه!
aref
۱۴ آذر ۱۳۹۵احتمالا منظور ، پولی هست که قرار بوده از قطعات یدکی و تعمیر موتور دورنسوز در مدت عمر ماشین عاید شرکت بشه .( چون موتر الکتریکی قطعات محرک کمتر و درنتیجه استهلاک کمتری رو نسبت به موتور دورنسوز داره)
ونوم
۱۴ آذر ۱۳۹۵برخی خودروهای پاک مجبور شوند…… اقا شاهین فکر کنم یه مقدار ترجمه ایراد داره
ونوم
۱۴ آذر ۱۳۹۵با تشکر از اقا شاهین گل که همیشه مطالب عالی مینویسه بالاخره شاید تو نگارش نهایی اشتباهی پیش اومده از زحمتهایی که میکشی تشکر……. فقط یکی به من بگه این سرجیو مارکیونه پول دوست مگه ممکنه ماشین با ضرر بفروشه وقتی کرایسلر 200 رو که سود هم داشت جلوشو گرفت یعنی میاد برا هر فیات اینقدر ضرر کنه
شاهین
۱۴ آذر ۱۳۹۵سلام ونوم جان
والا سعی من و دوستان دیگه اینه که تا حد امکان در اصل مقاله ها دست برده نشه. البته بعضی وقتها واسه برخی جزئیات نگارشی و جذاب کردن مطالب مجبوریم که تغییراتی رو اعمال کنیم ولی مطمئن باشین اصل مطالب همینی هست که ملاحظه می فرمایید.
حالا کاری به پول دوست بودن مارکیونه ندارم ولی خب توی مطلب اصلی این موضوع گفته شده.
ما یه مثلی داریم که میگه “بالخ ایستینین … سو دا اولار!” یعنی کسی که ماهی میخواد … تو آبه!
شرمنده اون نقطه چین حرف جالبی نبود حذفش کردم :)
ارادت
ونوم
۱۴ آذر ۱۳۹۵اقا شاهین استاد و اقایی خیلی ممنون
مجید
۱۴ آذر ۱۳۹۵امیدوارم انقدر این ماشین بفروشه که شورلت اونو موفق ترین هاچبک خودش معرفی کنه و GM هم ضررش رو چشم پوشی کنه و این طوری راه برای آینده هموار بشه
بنتلی
۱۴ آذر ۱۳۹۵منم این خبرو خونده بودم…برام این مقدار ضرر با اینکه میدونم فعلا هزینه ساخت خودروهای برقی نسبتا زیاده، یکم عجیب بود…برا همین خبرشو نزاشتم…
م.ر
۱۴ آذر ۱۳۹۵اصلا عجیب نیست دوستان
با پیگیری در اخبار اقتصادی به این موارد برخواهید خورد
نمونه دیگری از این دست ضررها را در شرکت سونی مشاهده می کنید. به صورتی که اگر شما دستگاه PS4 سونی را اوراق کنید و بفروشید بسیار گران تر از نمونه ایست که خریداری کرده اید. شرکت سونی بودجه زیادی را صرف دیسک های بلوری کردهه است و همانطور که می دانید دستگاه های PS4 یک بلوری خوان هم هستند. پس مشتریان PS4 مشتریان بلقوه ای برای خرید فیلم ها و … با دیسک بلوری می باشند. بنابر این با فروش کنسول بازی برای تجارت دیگه ای سرمایه گذاری شده و مشتری جذب شده است. به قول ما ایرانی ها دانه برای کبوتر ریخته اند.
شرکت جنرال موتورز و دیگر شرکتها هم با این کار دولتها را مجبور به ساخت زیرساختهای مربوط به ماشین های الکتریکی میکنند زیرا باگسترش ماشین های الکتریکی در آمریکا و اروپا این تب ماشین الکتریکی مثل ویرووس پخش و دیگر کشورها برای رسیدن به اهداف زیست محیطی مجور به ایجاد و گسترش زیرساختها خواهند شد.
از اونجایی که قوانین زیست محیطی بسیار سختگیرانه شده اند شرکتهای اتومبیل سازی غربی مجور به تحمل هزینه های زیاد برای اجرای این قوانین هستند. حالا اگر این هزینه در بخش الکتریکی خرج بشه برای آنها مقرون به صرفه تر خواهد بود مخصوصا بعدها که با افزایش درخواستهای خرید کراس اورها و پیکاپ ها و …. نیز باید به سبد محصولات اضافه بشوند و در آن زمان سود هنگفت این شرکتها این اتلاف بودجه را جبران خواهد کرد.