استفاده از آلومینیوم در قسمتهای مختلف بدنه و جای بار وانت فورد F 150 باعث تردیدهایی در مورد مقاومت و استحکام آن هنگام بارگیری اشیای بزرگ، سنگین یا خشن شده است. شورولت نیز از این موضوع برای تبلیغ وانت سیلورادوی خود نهایت استفاده و بهره را برده است.
آزمونی که شورولت ترتیب داده در ابتدا شامل خالی کردن تعداد ۵۵ بلوک سیمانی به وزن کل ۳۷۴ کیلوگرم از ارتفاع ۱.۵ متری روی عرشه قسمت بارگیری دو خودروی سیلورادو و F 150 است. دو خودرو پهلو به پهلوی هم قرار گرفتهاند تا ثابت شود که استحکام و مقاومت جای بار فولادی شورولت بیش از همتای آلومینیومی آن است. این آزمون ۱۲ بار تکرار میشود و نهایتاً شاهد فرورفتگیها و خراشهایی روی عرشه شورولت سیلورادو هستیم در حالی که عرشه فورد مقاومت کمتری داشته و در یک نقطه نیز با پارگی و سوراخ شدگی مواجه شده است.
آزمون دوم نیز سناریویی مشابه است. یک جعبه ابزار بزرگ فولادی در گوشه جای بار قرار گرفته و به روی عرشه هل داده میشود. نتیجه برخورد گوشه تیز آن با کف عرشه فورد، پارگی دور از انتظار است در حالی که شورولت بهخوبی این آزمون را نیز با حداقل خسارت پشت سر میگذارد.
حال سؤال اینجاست که ایده جای بار آلومینیومی با وجود مزایای آن یک ایده بد برای یک خودروی وانت ویژه کارهای سنگین به شمار میرود؟
فرزاد
۲۲ خرداد ۱۳۹۵نیسان ابی استحکامش بیشتره …..
فقط انگلستان
۲۲ خرداد ۱۳۹۵شنیدم اون تویوتا های باری فکر کنم اسمشون fj75باشه می تونن 6تن بار ببرن ولی در مورد اینا هم شنیدم 15تن بار می برن اینا دیگه چه غولی هستن
SCUDERIA - اسکودریا
۲۲ خرداد ۱۳۹۵فقط نیسان گاوی.
جدا از شوخی اگه یکی از این بلوکه های سیمانی رو وانت پراید بندازی بعد باید بری بگردی از اون زیر پیداش کنی.
سعید
۲۳ خرداد ۱۳۹۵وای خدا این وانت ها چقدر خوشکلند، خییییلی زیبا هستند
اینا وانت هاشون هم با آدما فرق داره لامصب.
چه ابهتی دارن این وانت ها
اسد
۲۲ خرداد ۱۳۹۵این آزمایش باید روی وانت پراید انجام بشه تا آمریکای جهان خوار با اون شرکتای خودرو ساز تازه به دوران رسیدش یاد بگیرن وانت یعنی چی…….
sina.d
۲۲ خرداد ۱۳۹۵عجیب جای خالیه پراید وانت حس میشه
احسان(احسان سابق)
۲۲ خرداد ۱۳۹۵دوتا غول هیولاساز رقابتشون هم عجیب و غیرعادیه.واقعا دلم باهردوشونه
جواد
۲۲ خرداد ۱۳۹۵اگه این ادعا درست باشه برای فورد جالب نیست
یو اس اس اینترپرایز
۲۲ خرداد ۱۳۹۵کلا وانت های امریکایی خفن و قدرتمند هستن
Carbonado Aventador
۲۲ خرداد ۱۳۹۵یه ضعف فوق العاده بزرگ و غیر قابل چشم پوشی از فورد f150!!!
USA & JAPAN
۲۲ خرداد ۱۳۹۵جفتشون هیولا های مورد علاقه ی من هستن
سعید
۲۲ خرداد ۱۳۹۵دوستان اگه 100-110 ملیون داشتین منطقه آزاد هم بودید چی میگرفتید؟
توجه کنید منطقه آزاد!
دمتون گرم
ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۵از دست تو شورولت
ببین چطور داره کل کل میکنه با برادرش فورد
بابا هر دوتون عالی هستین این کارا برا چی هست اخه همینطوری یه دنیا اسیرتون هست با تمام نقاط ضعف و قدرتتون
مهرداد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵بهتره بگی کسی با برادر بزرگترش شوخی نمیکنه !
ali
۲۲ خرداد ۱۳۹۵در ادامه متن بالای خودم
بابا فروش بالای هر کدومتون موید این مطلبه که هردو عالی هستین
بابا اصلا همین فورد رو با این نقطه ضعفش که برا دوستان عشق امریکایی به هیچ مهم نیست براشون بدین به من و امثال من حلوا حلواش می کنیم
ASTON
۲۲ خرداد ۱۳۹۵به خدا نمیشه بین این دوتا یکی رو انتخاب کرد اما شورولت عجب نامردیه ها
خدا صبر بده به ملت امریکا چطوری میتونن این شکنجه رو تحمل کنن که از بین این دو تا هیولا یکی رو انتخاب کنن چقدر ملت جفا کشی هستن
ما چقدر خوشبخت هستیم فقط یدونه انتخاب داریم
لیسان تک رنگ
احمد باقری
۲۲ خرداد ۱۳۹۵نقطه ضعف بزرگی برای فورد محسوب میشه، به هرحال برای کاهش وزن از آلومینیوم به مقدار بیشتری استفاده کرده، ولی باید فکر همه جا رو کرد.
(*مهرداد*)
۲۲ خرداد ۱۳۹۵در آمریکا فروش فورد بسیار بالاتر از شورلت هست و محبوبیت پیکاپهای فورد بسیار زیاد هست و به همین دلیل شورلت از چنین ترفندهایی برای ضدفورد استفاده میکنه ..در ضمن هیچکس همچین پیکاپهایی را بدون لاینر استفاده نمیکنه ..قدرت و استحکام فورد بر کسی پوشیده نیست
نت
۲۲ خرداد ۱۳۹۵f150 مدل لیمیتد سال 2017 بهترین و زیباترین وانت دنیاست.
Nima
۲۲ خرداد ۱۳۹۵تو تست کج شدن شاسى توى سطوح ناهموار شورولت بهتر عمل کرد طورى که درب عقب فورد باز نشد چون شاسى بالا و پایین شده بود ولى شورولت کمتر خم شده بود و تونستن در عقبش رو باز کنن.
Ali
۲۳ خرداد ۱۳۹۵فورد با اون قیافه خشن و موتور قدرتمندش چقد سوسوله…
فک کنم نیسان گاوی از هردو بهتر عمل کنه تو این تست
Hamid...Audi
۲۳ خرداد ۱۳۹۵به نظرم صرفا نمایشه واسه تبلیغات…
اکثریت جمعیت امریکا که وانت میخرن قشر روستایی و کشاورز هستن و چیزی که واسشون اهمیت داره قابلیت آفرود و حمل بار مربوط به کارشونه.یه خودروی چند کاره که دقیقا بر اساس نیاز هاشونه.از این زاویه فورد کار خوبی در راستای کاهش وزن و بهبود آفرود کرده و هیچ کشاورزی نیاز نداره که بلوک سیمانی رو از ارتفاع بالا پرت کنن رو ماشینش.واسه این کار ماشینای دیگه استفاده میشه.
فرهاد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵سلام آقا ی حمید آئودی شما این آمار اکثرا کشاورز ها وانت میخرند رو از کجا گرفتی
vahid porsche
۲۳ خرداد ۱۳۹۵در مقابل آریسان هیچ عددی نیستن
(*مهرداد*)
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ببخشید ….اصلا کدوم دیوانه ای میاد این همه بلوک سیمانی را اینطوری توی وانت بریزه ؟؟؟؟؟!!!!!! مگه کامیونه !!!!!!؟؟؟؟؟
مهدی
۲۳ خرداد ۱۳۹۵یعنی شیپ جلو سیلورادو آدمو دیووانه میکنه
محمدرضا
۲۳ خرداد ۱۳۹۵عجب ضعفی پیدا کرده شورولت !!!! خداییش هر دو خوبن
حسين
۲۳ خرداد ۱۳۹۵درود. کلیپ جالبی بود اما به نظرم روش مناسبی برای تبلیغ نبود.
پی نوشت: من به یه چیزی شک کردم. اون جعبه ابزاری که انداختن توی شورلت خیلی سبُکتر به نظرم اومد!! نمیدونم!