همین چند سال پیش و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ شورولت کامارو حاکم بلامنازع کلاس خودروهای اسپورت آمریکا بود و از نظر فروش حرف اول را میزد. از آن زمان تاکنون کامارو افت کرده و پشت سر رقیب اصلی و دیرینهی خود یعنی فورد موستانگ قرار گرفته است. این افت و عقبافتادگی مخصوصاً از زمان معرفی نمونهی بازطراحی شدهی کامارو محسوستر شده است.
و اگرچه مقامات شورولت قبلاً میگفتند این خودرو کاملاً جذاب بوده و سوددهی خوبی دارد اما کامارو بازهم افت کرد و از نظر آمار فروش پس از موستانگ و داج چلنجر قدیمی تر در رتبهی سوم قرار گرفت.
شورولت هماکنون تلاش میکند آب رفته را به جوی بازگرداند و میخواهد روی نسخههای ارزانتر کامارو تمرکز بیشتری داشته باشد. همینجاست که دو رقیب این برند موفقیت عظیمی به دست آوردهاند.
مهندس ارشد کامارو با اشارهای ویژه به موستانگ گفته است: “صادقانه باید گفت آنها سهم ما را گرفتهاند. قیمت پایین مدلهای چهار سیلندر… اینجاست که فروش بالایی را شاهد هستیم و استراتژی قیمتگذاری ما نیز باید بهبود یابد. ما برنامههایی برای شاخبهشاخ شدن با رقبا و پیروزی داریم.”
شورولت به منظور رقابت شدیدتر با رقبا اقدام به کاهش حدود هزار دلاری قیمت پایهی کامارو 1LS کرده و قیمت آن را به ۲۵۹۹۵ دلار رسانده است. همچنین قیمت مدلهای 1LT و 2LT نیز کاهش یافته است. این خودروساز از طرف دیگر اقدام به عرضهی نسخه جدید توربو 1LE کرده که دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و برخی ویژگیهای متمرکز روی پیست میباشد.
فروش شورولت کامارو تا به اینجای سال افت ۲۸ درصدی داشته که حدود ۳ برابر بدتر از عملکرد متوسط کلی خودروهای اسپورت بوده است. مقامات این شرکت امیدوارند مدل جدید توربو 1LE که قیمت پایهی ۳۰۹۹۵ دلاری دارد به حضور بیشتر کامارو در بازار کمک کند.
مدیر بازاریابی خودروهای سواری و کراس اوور شورولت نیز دراینباره میگوید:
چیزی که در بازار خودروهای اسپورت رخ میدهد حضور مدلهای ارزانتر بیشتر در بازار است. ما با عرضهی مدل SS کاری استثنایی انجام دادیم اما واقعیت این است که مردم زیادی خواهان مدلهای اسپورت با بهایی در حدود ۳۰ هزار دلار هستند و ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.
(Ali (Chevy nova
۲۳ شهریور ۱۳۹۷رقابت با موستانگ خىلى سخته
ولى جالب اونکه فروش چلنجر از کامارو بىشتره
کامارو تلاشش رو باىد مضاعف کنه
الان کامارو باىد روى نسخه هاى خاص تر کنه
(Ali (Chevy nova
۲۳ شهریور ۱۳۹۷مشخصات موتور بىگ بلاک 455 بىوک رو مىذارم و فقد به قدرت و گشتاورش دقت کنىد
The Buick 400/430 V8-based 455, displacing 455 cu in (7.5 L), was produced from 1970–1976, with a bore x stroke of 4.31 in × 3.9 in (109.47 mm × 99.06 mm). Most parts (except pistons and heads) interchange between the 400 and the 430. The base model was rated at 350 hp (260 kW), while the 455 Stage 1 equipped with a single 4-barrel Rochester Quadrajet carburetor was rated at 360 hp (268 kW; 365 PS) at 4600 rpm.[8][9] The regular 455 produced a rated 510 lb⋅ft (691 N⋅m) of torque at 2,800 rpm, more than any other muscle car engine. The horsepower was somewhat reduced in 1971 mainly due to the reduction in cylinder compression ratio, a change which was mandated by GM in order to cope with the introduction of new federal laws which would require new cars to use low octane gasoline in an effort to reduce exhaust emissions. Then, starting in 1972, the horsepower rating on paper would be reduced again due to a shift from SAE gross to SAE net, down to approximately 250 hp (190 kW; 250 PS). Unleaded gasoline and catalytic converters came into play in 1975 for all US manufactured cars. Tightening emissions controls would cause the engine to drop in power still further, a little at a time, through 1976.
The 455 was one of the first “thin-wall casting” engine blocks (at GM), and because of this advance in production technology it weighs significantly less than other engines of comparable size (for example, 150 lb (68 kg) less than a Chevrolet 454[citation needed] and only 25 lb (11 kg) more than a Chevrolet 350).
محمد
۲۳ شهریور ۱۳۹۷اول که بازار رقابتی یعنی این!!!
رقابت واسه تولید خودروی باکیفیت و بروزی که ارزانتر هم باشه
نه انحصارِ رقابتی،
واسه فروش خودروی تولید نشده
به قیمت مشخص نشده
اونم واسه مدل مشخص نشده
و تازه واسه ۱ سال و نیم دیگه!!!!
…..
دوم هم اینکه توی این ۳ خودروی رقیب، کامارو علاقه شخصیم هست
قُلدرتر و گیراتره برام اما جالبه که قیمت اینقدر میتونه مهم باشه حتی در حد ۱۰۰۰ دلار!!!
madjidiano rolambo
۲۳ شهریور ۱۳۹۷نسخه ی چهارسیلندر واسه کامارو همونقدر مسخره و خنده داره که نسخه ی دوازده سیلندر واسه فولکس پولو
از استراتژی دوج خیلی خوشم میاد
ارزون ترین مدل چلنجر ، SXT RWD هست که فقط 25000 دلار قیمت داره ؛ اما همین مدل ارزون هم موتور 3/6 لیتری V6 داره
شورلت داره مسیر اشتباهی رو پیش میگیره … مشابه کاری که دوج سال 1980 با چلنجر کرد و چلنجری که نسل اولش موتورهای 5 لیتری و 7 لیتری داشتن رو تبدیل کرد به موجودی که از یه موتور 4 سیلندر 1/6 لیتری نیرو می گرفت و همونجا بود که فاتحه ی چلنجر خونده شد و تا 15 سال بعد یعنی 2008 نتونست به بازار برگرده
دوج ازون قضیه درس گرفته اما شورلت نه
راه حل افزایش فروش ماشینی با ابهت مثل کامارو ؛ کوچولو کردن سایز موتور نیست ، شخصیت ماشین رو با این کار لکه دار میکنن
mahdy
۲۳ شهریور ۱۳۹۷99 درصد به خاظر اصالتیه که داره از دست میده تفکرات این شرکت راجع به کامارو تصمیماتش نوع تمرکز کردنش تمما اروپایی شده
برای رقابت با اصیل ترین کلاس آمریکایی باید آمریکایی فکر کرد
نه این که تفکر اروپایی بد باشه ها ولی مناسب این کلاس نیست
امیر
۲۳ شهریور ۱۳۹۷فقط اگر قیافش رو خراب نمیکردن شاید فروشش بیشتر هم میشد
amin MA
۲۳ شهریور ۱۳۹۷سلام دوستان
با عرض معذرت برای سوال بی ربط …
اینکه گفته میشه یه ماشین (مثلا) نیسان 300zx برای دریفت مناسبه، چه ویژگی ای داره که ماشین رو برای این کار مناسب می کنه؟
یا یه ماشین مثل نیسان gtr چه ویژگی ای داره که برای تیونینگ مناسبه؟
ممنون
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۳۹۷واسه دریفت ماشینای موتور جلو و دف عقب مناسبترن.در کل هرماشین دف عقبی که نیمه ی عقبش از نیمه ی جلوش سبکتر باشه مناسبه دریفته حالا هرچی قدرت بیشتر بهتر.
درباره ی گودزیلا هم معلوم نیست اون موتور لامصبش رو از چه آلیاژی ساختن که هرچی بهش فشار میارن نمیترکه.
amin MA
۲۳ شهریور ۱۳۹۷تشکر
حسین دهمرد
۲۳ شهریور ۱۳۹۷خواهش
رامین
۲۳ شهریور ۱۳۹۷مشکل این ماشین طراحیشه که اصلا حس یه ماسل کار نداره بیشتر شبیه ماشینای ژاپنیه
ali a
۲۴ شهریور ۱۳۹۷بنظرم طراحی داخلی هم باید تغییر کنه…کامارو چیزی از موستانگ کمتر نداره که اینقدر افت فروش داشته !
البته جنرال موتورز باهوشه راه حلشو پیدا میکنه…
SEAT - AHVAZ
۲۴ شهریور ۱۳۹۷اون آرم کامارو با پرچم فرانسه به چه معنی هست ؟
مسعود مسگری
۲۴ شهریور ۱۳۹۷دلیل افت فروش به وضوح در سایتهای خودرویی خود امریکا بحث شده است:
۱- کامارو دو نسل است که از لحاظ طراحی بیرونی دیگر یک ماسل کار نیست و اسپورت کار است
۲- نسل جدید کامارو از لحاظ طراحی درونی بسیار تنگ وخفه کننده بوده وفضای راننده حتی از تویوتای کورولا نیز کمتر است