جنرال موتورز یکی از چندین خودروسازی است که اخیراً آمار فروش ماهانه یا سهماهه خود را منتشر کرده و با نگاه به آمار میتوان گفت شورولت کامارو اوضاع خوبی ندارد. قطعاً شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل فروش پایین این خودرو بوده اما تنها دلیل آن نیست. در مقایسه با داج چلنجر و فورد موستانگ، آمار فروش سهماهه سوم کامارو نشان دهنده وضعیت بغرنج این خودرو میباشد.
بنا به گزارش رسانههای آمریکایی فروش هر سه خودروی عضلانی یاد شده در سهماهه سوم امسال کاهش داشته اما کامارو بیشترین افت را ثبت کرده است. چلنجر با فروش بیش از ۱۶۳۰۰ دستگاهی بازهم رتبه اول را کسب کرده و فروش موستانگ نیز حدود ۱۳۸۵۰ دستگاه بوده است؛ اما کامارو در این بازه زمانی فقط به خانه ۸۳۶۶ نفر راه یافته که افت فروش حدود ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش را نشان میدهد.
فروش کامارو در سهماهه دوم ۲۰۲۰ نیز افت شدید ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ داشته است. قطعاً شیوع کرونا یکی از دلایل کاهش محبوبیت این خودرو بوده اما واقعیت این است که کامارو به مشکل برخورده است. علیرغم تغییرات صورت گرفته در این خودرو مشتریان خیلی به این خودرو روی خوش نشان نمیدهند.
فورد بهصورت موفقیتآمیزی موستانگ را روی ریل نگه داشته و نسخههای قویتری از آن همچون شلبی GT500 و مک وان را تولید کرده است. داج نیز همین کار را با چلنجر کرده و اخیراً مدل سوپر استوک را روانه بازار کرده است؛ اما شورولت چنین کاری را انجام نداده است.
اما فعلاً مشخص نیست که نسخهای قوی از کامارو تولید شود یا خیر. حتی به نظر نمیرسد که کامارو بازنگری تازهای را تجربه کند. حدود یک سال پیش بود که شایعاتی درباره عدم لغو تولید هفتمین نسل کامارو به گوش رسید اما گفته شد تولید این نسل با تأخیر روبرو خواهد شد؛ اما این اخبار مربوط به پیش از شیوع کرونا بوده و از آن زمان تاکنون وضعیت دنیا کاملاً تغییر کرده و خود جنرال موتورز نیز اخیراً اقدام به قطع تولید محصولات کم فروشی همچون شورولت ایمپالا و بیوک لاکراس کرده است.
با توجه به وضعیت کنونی این احتمال وجود دارد که شورولت کامارو یکبار دیگر روانه موزهها شود.
Maserati
۱۶ مهر ۱۳۹۹این کامارو امسال انقدر بیریخت شده من خودم تا پارسال کامارو دوست داشتم ولی امسال موستانگ دوست دارم
MASIHA
۱۶ مهر ۱۳۹۹منم همینطور
ولی عضلانی ینی چلنجر
M.A.S
۱۶ مهر ۱۳۹۹واقعا عضلانی یعنی چلنجر
اما یه سوال
فروش چلنجر از ماستنگ بیشتره؟
msh_ferrari
۱۶ مهر ۱۳۹۹اره خب تو متن همینجا نوشته……
Audi s8
۱۶ مهر ۱۳۹۹بابا من خیلی دوسش داشتم ولی چرا اینجوری شد ای کاش فیس لیفتش نمیکردن
Audi s8
۱۶ مهر ۱۳۹۹منم خیلی دوسش داشتم ولی نسل جدیدش نمی دونم چرا اینجوری شد ای کاش فیس لیفتش نمی کردن
Shayan
۱۶ مهر ۱۳۹۹یه پایان غم انگیز برای یکی ازبهترین خودروهای عضلانی آمریکایی که زمانی حریف قدر چلنجر و موستانگ بود
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹اما حالا گند زدن بهش
امیرعلی
۱۶ مهر ۱۳۹۹کامارو قیافش برخلاف همه ی ماسل کارهای آمریکایی خوشگلتره
من که اینو از همشون بیشتر دوست دارم
زیزیگولو
۱۶ مهر ۱۳۹۹اونجا مردم همچین ماشینیو نمیخرنو افت فروش پیدا میکنه ولی اینجا از دیروز پریروز تو دور چهارم پیش فروشو قرعه کشی ایرانخورو واسه سه تا مدل وانت آریسانو دنا پلاسو سمند سورن چندین میلیون نفر ثبتنام کردن
Hamidreza
۱۶ مهر ۱۳۹۹نچ نچ نچ نچ
دنا پلاس نبودا!
سورن پلاس
رانا پلاس
آریسان …
زیزیگولو
۱۶ مهر ۱۳۹۹آره حمیدرضا درست میگی رانا پلاس بود دنا پلاس نبود …. درکل دنا یا رانا چه فرقی میکنه؟؟ هر دوتاشون آشغالن
ارشیاSVJ
۱۶ مهر ۱۳۹۹به نظرم همش به خاطر اون فیس لیفته احمقانه اش بود.
از ریخت انداختش!!
Maserati
۱۶ مهر ۱۳۹۹اره اصلا فیس لیفت نمیکرد بهتر بود
Hadi
۱۶ مهر ۱۳۹۹کامارو ده سال پیش بهتر از این بود ?…
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹خخخ اره من دست دو قدیمی بگیرم اینو نمیگیرم
میثم
۱۶ مهر ۱۳۹۹طراحی رو درست کنن، 60% مشکلات فروشش حل میشه
40% باقی مونده هم با ارائه نسخه ها و پکیجهای مختلف
کامارو فقط به توجه بیشتر نیاز داره
بی مهری باعث شده به این روز بیافته
بنظر میرسه اون خانمی که تو راس جنرال نشسته از رابطه احساسی شدیدی که بین راننده و این کلاس خودرویی هست درک کاملی نداره.
Aryan kia
۱۶ مهر ۱۳۹۹به نظر شما از بین موستانگ و کامارو و چلنجر کدومش واقعا یک ماسل کار هست؟ نظر خودم چلنجر
M.us
۱۶ مهر ۱۳۹۹هر سه تا خودرو واقعا عالین فیسشون ترسناکه باطنشون خشنه . انجین هایی که توسط هر کدوم از شرکت ها ساخته میشه فوق العادس انجین محبوب من تو این ۱۵ سال فقط ls7 شورولت بوده البته با انجین هد های همی شکل . انجین های دادج هم پتانسیل بالایی دارن اما لوازم افتر مارکتیش خیلی گرون تر درمیاد . سه خودرو جورین که راحت میشه تیونیگشون کرد . تو یوتیوب با بودجه تقریبا ۱۵ هزار تا از انجین شورلت حدود ۱۷۰۰ تا قدرت گرفتن و انجین کایوتی هم حدود ۱۶۰۰ تا .
یاس ی
۱۶ مهر ۱۳۹۹متاسفانه خیلی زشت شده.
یاس ی
۱۶ مهر ۱۳۹۹متاسفانه تیپ پایه قیافه جذابی در مدل 2020 نداره، تیپهای بالاتر به خاطر جلوپنجره مشکی بزرگ قشنگترن، ولی تیپ پایه واقعا افت داشته در طراحی.
Ramiin
۱۶ مهر ۱۳۹۹با این طراحی باید غزل خداحافظی بخونه و بره تو تاریخ. اصلا حس یه ماسل کارو انتقال نمیده
javad
۱۶ مهر ۱۳۹۹مشخصه با این طراحی مسخره فروشش کم میشه
گند زدن به قیافه ماشین با این فیس لیفت
Maserati-MC20
۱۷ مهر ۱۳۹۹خاااکککککک…
با اون طراحش?♂️?♂️?♂️?♂️