بعد از گذشت ۶۰ سال دیگر می توان گفت که کوروت بخشی از فرهنگ آمریکاست . بطور دقیق مسئولین شرکت در ۳۰ ژوئن ، ۶۰ امین سالگرد ورود اولین کوروت به خط تولید در فلینت ، میشیگان را جشن گرفتند .
اولین نسل کوروت را شاید کمتر کسی به خاطر داشته باشد خودرویی که در ۳۰ ژوئن سال ۱۹۵۳ متولد شد . این نسل که تنها به صورت کانورتیبل عرضه شد وقیمت پایه ی آن ۳۴۹۸ دلار بود ، تا سال ۱۹۶۲ برروی خط تولید قرار داشت و در این مدت تغییراتی همچون افزایش حجم موتور و تغییر در نمای ظاهری را به خود دید .
نسل دوم بین سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ به بازار آمد که طراحی آن را Larry Shinoda برعهده داشت . این نسل که با نام Sting Ray مشهور شد ، تاثیر بسزایی را بر روند طراحی دیگر خودروهای هم نسل خود گذاشت . کوروت با این نسل برای اولین بار کلاس کوپه را تجربه کرد . آپشن های متنوع و طراحی بی نظیر این نسل را به یکی از محبوب ترین خودروهای کلاسیک تبدیل کرده است . در طول این سال ها به کمک موتورهای مختلف قدرت نسل دوم از ۳۶۰ به ۵۶۰ اسب بخار ارتقا دادند .
و حال با گذشت این سال ها یک بار دیگر نام کوروت و Sting Ray با عرضه ی نسل هفتم این محصول بر سر زبان ها افتاد .
پیشرانه کوروت جدید، موتور ۶.۲ لیتری V8 جنرال موتورز است که با داشتن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ ها، نسبت تراکم ۱۱.۵ بر یک دارد. قدرت و گشتاور خالص تولیدی این موتور نیز به ترتیب ۴۵۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر بوده تا این سوپراسپرت آمریکایی علاوه بر مصرف ۹ لیتر در سیکل جاده ای، شتاب صفرتاصدی کمتر از ۴.۰ ثانیه نیز داشته باشد.
m
۱۴ تیر ۱۳۹۲من عاااااااااااااااشق کوروتم….
*عرفان*
۱۴ تیر ۱۳۹۲اصلا این ماشین مادر زاد وحشی ب دنیا اوومده…
feri 007
۱۴ تیر ۱۳۹۲وااااااااااااااااااای خدایا باورم نمیشه یعنی 50 سال پیش نسل دوم کوروت 560اسب بخار قدرت داشته!!!
اون زمان توی ایران هنوز از درشکه و گاری(با نهایت یک یا دو اسب بخار که بهش میبستن) استفاده میشده…
اون زمان که هنوز تحریم جهانی نشده بودیم… پس چرا اونور آب اونجوری و اینور آب اینجوری بوده؟!؟!؟
فکر کنم مشکل پیشرفت نکردن ایران اساسی بوده و از پایه مشکل داریم!!!
سجاد
۲۳ فروردین ۱۳۹۴خودت داری میگی اون زمان . . .
اون زمان تازه اروپا که بعد از جنگ جهانی با خاک یکسان شده بود داشت جون میگرفت .
ایران هم پیش از اون یک کشور رهایی یافته از حواشی جنگ و قحطی بود .
امریکا هم که حسابش از کل دنیا جدا بود و درواقع برنده حقیقی جنگ جهانی و مرکز تمرکز سرمایه های دنیا بود .
لطفاً بجای قضاوت عجولانه کمی تاریخ مطالعه بفرمایید . . .
برید ببینید اولینها در کل منطقه در کجا بودن؟
از اولین راه آسفالته تا اولین کارخانه اتومبیل سازی . . .
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲me too
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲آمریکــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا معرکه س ماشینای تولیدیش هم مثل خودشن.
علی
۱۴ تیر ۱۳۹۲این ماشینارو مافقط عکساشونو ببینیم
alireza
۱۴ تیر ۱۳۹۲آقا من هم ۳۰ ساله شدم !
رضا
۱۵ تیر ۱۳۹۲افسانه پیکان ما هم چند وقت دیگه 50 ساله میشه با بالا ترین تکنولوژی ساخت شرکت چهار چرخ موتوز .