جگوارشورلت

کدام‌یک خوش‌صداتر است؟! جگوار اف تایپ SVR یا شورلت کوروت Z06؟

علیرغم قوانین سخت‌گیرانه‌ی مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی خودروها، پیشرانه‌های ۸ سیلندر بزرگ و حجیم هنوز هم توسط برخی از کارخانه‌های نام‌آشنا در برخی خودروهای جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوتا از این خودروها در این نوشته حضور دارند.

jaguar-f-type-svr-vs-chevrolet-corvette-z06-06

jaguar-f-type-svr-vs-chevrolet-corvette-z06-01
در یک‌سوی رینگ جگوار اف تایپ SVR و در طرف دیگر شورلت کوروت Z06 قرار دارد.

jaguar-f-type-svr-vs-chevrolet-corvette-z06-03

jaguar-f-type-svr-vs-chevrolet-corvette-z06-04
هیولای بریتانیایی ما از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری استفاده می‌کند درحالی‌که جانور آمریکایی پیشرانه‌ی بزرگ‌تر ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری دارد. اگرچه که هر دو پیشرانه تعداد سیلندر یکسانی دارند اما نبرد صدای بین این دو خودرو به خوبی تفاوت‌های آن‌ها را نشان می‌دهد.

jaguar-f-type-svr-04

jaguar-f-type-svr-03

صدای غرش و خاص پیشرانه‌ی جگوار در حقیقت شبیه هیچ پیشرانه‌ی ۸ سیلندر دیگر نیست. در مقابل Z06 دارای مشخصات یک کوروت اصیل بوده و صدایی برق‌آسا دارد.

chevrolet-corvette-z06

chevrolet-corvette-z06-04

کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟ صدای کدام هیولا به مذاق شما خوش آمده است؟!
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (994 ديدگاه)

    ?کوروت عشقه من !
    صداش عالیه ، به نظر من یه سر گردن بالاتر جگواره ??

    1. شاهین

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)
      1. بهنام

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (994 ديدگاه)

        تشکر ، عالی بود

  2. Bavaria

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    صددرصد کوروت
    به سومین گازی که با کوروت میده دقت کنین، عاشق اون صدام☺
    .
    درضمن محدود تست های خودرویی رو دیدم که انقدر حرفه ایی عکس برداری کنن

    1. Nima

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      منم دقیقا عاشق همون صداى کوروتم
      میگم که دور بالاش عالیه

      1. فقط انگلستان

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        ماشین های انگلیسی همیشه تکنولوژی و امکانات و کیفیتشون خیلی عالی بوده چند تا از تکنولوژی های پیشرفته جگوار اف تایپ رو می گم

        1- سنسور هوشمند کیسه هوا در هنگام تصادف کیسه هوا رو مطابق با قد و وزن سرنشینان فعال می کنه
        2- صفحه نمایش لمسی امکان کنترل ناوبری، موسیقی، تلفن، کنترل آب و هوا و سیستم های کمک راننده مثل سیستم های پارکینگ و تنظیم دینامیک رو در اختیار می ذاره
        3- سیستم سنجش نقاط کور در زمانی که وسایل نقلیه با سرعت بالا در فاصله 60 متری از پشت بهتون نزدیک می شه با استفاده از سنسورهای پیشرفته بهتون هشدار می ده یا اگه وسیله نقلیه ای در سمت چپ و راست در نقاط کور باشه هشدار می ده
        4-ترمز اضطراری در ترکیب با ABS باعث می شه در زمان ترمز گرفتن خودرو کاملا هدایت شونده باقی بمونه
        5-سیستم سنجش برخورد با عابر پیاده در زمان تصادف با عابر پیاده علاوه بر محافظت از هر دو سرنشین به صورت خودکار وسیله ای رو بر روی کاپوت بلند می کنه که شدت برخورد رو خیلی کاهش می ده
        6-سیستم تشخیص ترافیک REVERSE در هنگامی که می خواید دنده عقب از پارکینگ بیاید بیرون اگه وسیله نقلیه ای از دو طرف خیابان در حال نزدیک شدن باشه با استفاده از سنسور که در عقب خودرو هستش از طریق صفحه نمایش و یک بوق به شما هشدار می ده
        7- سیستم تهویه و کنترل آب و هوای هوشمند در زمان نیاز از داشبورد بیرون میاد و پس از تهویه دوباره به درون داشبورد می ره
        8- سیستم روشنایی تطبیقی جلو برای دید بهتر در هنگام دور زدن با اندازه گیری سرعت خودرو و زاویه فرمان چراغهای جلو رو تا 14 درجه به سمت بیرون و هفت درجه به داخل می چرخونه

        1. محسن بهرام نژاد

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (7 ديدگاه)

          اینا رو که الانترا هم داره

        2. vahid 956

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          محسن عالی بود???

        3. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1152 ديدگاه)

          فقط انگلستان عزیز واسه کیا داری میگی؟ یه سری متعصب افراطی؟ که هیچوقت پی یادگیری نبودن؟همونایی که وقتی استاد درس میده فقط خودشیرینی میکنن؟ آخرشم فقط یه مدرک تو خالی میگیرنو بعد میگن چرا مارو تو ایرنخودرو هم راه نمیدن؟ حقیقته تلخیه ولی مهم نیست شما ادامه بده…شاید این بین یه سری ها اینجوری نباشن و احترام قائل باشن.
          عالی بود توضیحاتت :) بابت زحمتی که کشیدی مطلب گذاشتی که من و بقیه یاد بگیریم.

        4. فقط انگلستان

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B) عزیز و ارجمند شما لطف داری نسبت بهم
          امثال عزیزانی مثل خودت هم که برای نظر دیگران احترام قائلن کم نیستن و همه جا پیدا می شن.

  3. Nima

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    کوروت بهتره
    بخصوص توى دور بالا
    وایپر از همشون بهتره??
    بعد جالبه توى اون مطلب قبلى میگفت صداى کوروت قشنگ نیس?

  4. madjid911 GT2

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    این میکروفون ها اصلا کیفیت ضبط صدای خوبی نداشتند.
    نویز خیلی زیاد بود.
    ___________________________________________________________________________
    من صدای F type رو زیاد شنیدم. بدون تردید، یکی از زیباترین صداهای اتومبیل در دنیاست.
    اما Corvette به نظر من صدای زیبایی نداره،

    تفاوتش رو براتون توضیح میدم:

    ابهت صدا با نَکَره بودن و گوش خراش بودنش خیلی خیلی فرق داره.

    وقتی در یک خیابون خلوت پدال گاز رو فشار بدی اگر صدای ماشین با ابهت باشه همه اول میترسند اما خیلی زود با خودشون میگن(( چه صدای زیبایی بود. مال کدوم ماشین بود؟ ماشین مال چه کسی بود؟؟کاش یک بار دیگه هم به این خیابون بیاد تا صداش رو بشنویم)) و تا 2 ساعت به زیبایی صدای این ماشین فکر میکنن. مثلا صدای یک Audi R8 یا صدای یک Ferrari 488 یا همین Jaguar Ftype.
    اما وقتی یک صدا نکره هست ، مردم رو شوکه میکنه و میترسونه. و بعد از 2 ساعت فـحش دادن به زیر و بالای تمام اقوام و خویشاوندان راننده !! ، دعا میکنن که ((بره زیر چرخ تریلی بنز 18 چرخ و دیگه هرگز برنگرده!!!))
    به قول کتاب خدا (( ِانَّ اَنْکَرُ الْاصْواتُ لَصَوتِ الْحمیرْ)) ((همانا نکره و گوش خراش ترین صدا، صدای الـاغ است ))
    خداوند نگفته ، همانا بلند ترین صدا صدای الـاغ است. بلکه فرموده نکره ترین.

    صدای ماشین های آمریکایی در 99 درصد موارد مثل صدای همین الـاغ نکره هستند ، نه با ابهت!!

    تنها ماشین آمریکایی خوش صدا، دوج وایپر بود که تازه اون هم یک دورگه ی ایتالیایی-آمریکایی بود و صدای خوبش رو از لامبورگینی به ارث برده بود. نسل بعد محصولات دوج هم هر ویژگی خوبی داشته باشند به خاطر فراری و فیات هست.
    اما اتومبیل های زیادی با صدای با ابهت و گوش نواز وجود دارند. زیبایی صدای تمام خودروهای دنیا به اندازه ی یک 12 سیلندر ایتالیایی یا انگلیسی (استون مارتین) و در رتبه ی بعدی 10 سیلندر های ایتالیایی (اوراکان) و آلمانی (R8 ) و ژاپنی (لکسس LFA) نیست.

    پس ماشینی بخرید که با کیفیت باشه، بهتون شخصیت بده و بقیه رو وادار به تحسین کنه.
    نه ماشینی که هوا رو آلوده کنه، جون خودتون و خانوادتون در خطر باشه ، و هر روز که پاتون رو میذارید روی پدال گاز از در و دیوار فـحش بخورید!!

    1. Bavaria

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      سلام مجید جان
      صدای جگوار که فقط صدای ترکیدن اگزوز بود. از این انکرالاصوات تر داریم؟؟؟؟☺

      1. madjid911 GT2

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        درگ شماره ی 6 موتورترند رو نگاه کن.
        اون جا میکروفون ها فوق حرفه ای بودند.
        در ضمن اگزوز ترکیدن هم یکی از جنبه های ابهت صداست.

        شرط میبندم صدای اف تایپ رو ستایش خواهی کرد.

        1. Bavaria

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          اونو دیدم، البته توو تاپ گیر فکر کنم f type R بود اونم دیدم
          بنظر من سبک صدای دو ماشین خیلی باهم فرق داره، پس بدیهیه که کاملا دو جبهه موافق و مخالف شکل بگیره و البته بحث سلیقه

    2. بهنام

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (994 ديدگاه)

      صدای اگزوز یا انتخاب ماشین سلیقه ایه
      من برعکس شما صدای کوروت رو زیبا تر میدونم تو کلیپ های دیگه هم اگه صدای موتورش توی دور بالا بشنوی عاشقش میشی
      یه برنامه از تاپ گیر ، کورت و الفا 4C رو با هم مقایسه میکردن ! صدای کوروت شنیدنی بود
      عملکرد فنی هم که z06 حرفی برای گفتن باقی نمیزاره
      من باشم انتخابم کوروته
      نظر شما هم محترمه
      هرکسی یه سلیقه ای داره دیگه
      جگوارم دوست دارم ?
      عشقه ماشین ها به نظر من عاشق همه ماشین های با اصالت هستن

  5. مجید

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    به نظر من هر دو تا خوش صدا هستن و یکی از عوامل لذت بردن مالکاشون همین صداست ولی من صدای جگوار رو بیشتر دوست دارم.یه جور خاصیه:زیبا و سرکش و اصیل و درنده!!!!!

  6. madjid911 GT2

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    سلام به همه

    من اصلا قصد ندارم در این سایت بحث کنم.
    بلااستثناء برای تمام کاربران این سایت احترام قائلم و به جز خودروهای چینی و داخلی ، عاشق همه ی ماشین ها هستم و با دیدنشون به وجد میام. چینی ها و داخلی ها هم اگر روزی بهم ثابت بشه که دیگه مثل قبل نیستند، عاشقشون میشم.

    اما این که بخوایم فضای یک سایت که حدود 1500 کاربر مستقیم (کسانی که پروفایل ساختند)و 10000 کاربر غیر مستقیم (کسانی که هر روز از سایت بازدید میکنند) داره، رو با حرف های لوس و تکراری و دعواهای بچگانه خراب کنیم ، در واقع ضایع کردن حق اون 9999 نفر هست و ما به عنوان کاربرای این سایت که در حقیقیت صاحبان پدال هستیم، نباید بذاریم یک عده دعوا های بچگانه رو به محیط این سایت بکشن و کاربران دیگه رو فراری بدن.

    من تا زمانی که در این سایت باشم، با این افراد مدارا میکنم و چیزی نمیگم.

    اما گاهی اوقات آمپر آدم میزنه بالا و لازمه حرف هایی که میتونی بگی ولی به احترام بقیه از گفتنشون صرف نظر میکنی ، رو بیان کنی تا اون دسته از افراد بفهمن عده ای که ساکت هستند، میتونن مثل خودشون حرف های دری وری بزنند اما احترام سایت و سایرکاربران رو نگه میدارند. وگرنه ماشالله یکی از کار هایی که ما ایرانی ها خیلی خوب بلدیم انجام بدیم حرف زدن هست.

    در بین تمام سایت های ماشین ، تنها محلی که هنوز سالم و خوب مونده، همین پدال هست .
    من سایت پدال رو بعد از بازدید از همه ی سایتدها و فروم های ماشینی امتخاب کردم.
    بقیه ی سایت ها هیچ جاذبه ای براشون نمونده.

    اما یک عده ، مثل این که ماموریت پیدا کردند تا بازدید کننده های پدال رو هم فراری بدن.

    1. M

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (227 ديدگاه)

      واقعا درک و فهمتون رو با این جمله ؛”صدای ماشین های آمریکایی در 99 درصد موارد مثل صدای همین الـاغ نکره هستند ” … به همه ی کاربران سایت پدال نشون دادید .

  7. Nima

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    با کمال احترام برات که دارم. به نقد بسیارى از مجله هاى معتبر و شنیده هاى خودم از موتور هاى آمریکایى. کوروت یکى از زیبا ترین صداهارو داره، من شخصا صداى کامارو SS و RS و تمام مدل هاى قدیمى آمریکایى رو شنیدم. صداى هلکت و شلبى و کامارو بى نقص هستن. شما سلیقت به ماشین آمریکایى نمیخوره بحثش جداس. ولى بخواى اینجورى نگاه کنى صداى بنز ها خییییلى شبیه آمریکایى ها هست. از جمله SL
    (من بارها SL رو صداشو شنیدم.چون همسایه پسر خالم داره) پس اگر اینطوریه صداى بنز هاى V8 هم عین خر میمونه. در مورد وایپر: وایپر هیییییچ رگ ایتالیایى از لامبرگینى نداره. وایپر از سال 1993 همین صدارو میداده تا الان! هیچ وقت هم موتورش با هیچ لامبرگینى مشترک نبوده و حتى سیستم اگزوزش هم کاملا متفاوته.
    محصولات دوج تمام ویژگى هاى خوبشون رو از ایتالیا و فرارى داشتن!
    میگفتى مازراتى یه چیزى ولى دوج خودش طراح تمام و کمال مدل هاى وایپر-رم-چلنجر-چارجر-و تمام مدل هاى اصیل قدیمى. حتى جالبیش اینه دوج پلت فرمش رو به مازراتى لوانته داده. شما ۱ موتور از فیات رو بگو که روى چلنجر و چارجر و رم استفاده شده!!!

    درباره صداى موتور کاملاااا سلیقه هست. من شخصا صداهاى ۱۰-۱۲ سیلندر رو دوست دارم ولى V8 و اونم سوپرشارژ بخصوص با صداى خوب سوپرشارژ رو بیشتر دوست دارم.

    خرید مردم داره خلافه اینو میگه که کوروت بدرد نخوره و عین خر میمونه صداش!(من یه جورایى این جملت رو توهین میدونم به تمام V8 هاى آمریکایى که اصالت چندین ساله و بیش از نیم قرن دارن) کوروت الان پرفروش ترین خودرو اسپورت آمریکاس چون براى سلیقه آمریکاس! سلیقه شما آمریکایى نیس و براى همین کوروت رو مثل خر میدونى!
    شما توى مطلب قبلى مربوط به کوروت و پورشه بازم کوروت رو خیلى کوبیدى ولى خوب من سکوت کردم چون ارزش کوروت با اینا نمیاد پایین. اصلا فروششون با اینا تغییرى نمیکنه. کوروت 40.000 دلار ارزون تر بود! اى کاش Z06 توى مسابقه بود که اختلاف قیمت کمتر بود و اون موقع نتایج تست ها خیییلى تغییر میکرد.

    1. Daniel

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      صدای هلکت پسندمه.
      ولی قبول دارم در حق کوروت بی انصافی شده چون صدای کوروت خیلی قشنگتره.
      نیما میگم Z06 مگه نباید با GT3RS مقایسه بشه؟؟؟؟؟ چون تو پست قبلی 911 کاررا بود.

      1. NIMA

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        نه عزیزم z06 با GT3 RS مقایسه نمیشه. رقیبش ZR1 هست که داره میاد.
        GT3 مال پیست هست و zR1 هم کاملا مال پیسته.

        1. Daniel

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          Z06 هم خیلی خفن بود. تو مقایسه با وایپرACR تو سایت موتور ترند فوق العاده بود.

    2. madjid911 GT2

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      (((((شما توى مطلب قبلى مربوط به کوروت و پورشه بازم کوروت رو خیلى کوبیدى ))))

      به خدا قسم، اگر در اون صفحه ی پورشه و کوروت یک کلمه ، فقط یک کلمه پیدا کردی که من به کوروت توهین کرده باشم ، من اینجا از تک تک دوستان عذرخواهی میکنم و هیچ وقت، هیچ وقت به پدال برنمیگردم و دیگه هرگز اسم من رو در این سایت نخواهی دید.
      حتی بعد از وقتی که یک عده شروع به گفتن اراجیف کردند من سکوت کردم و به احترام بقیه هیچ چی نگفتم.

      زود باش ، برو در صفحه ی کوروت و پورشه یک کلمه ی توهین آمیز از من پیدا کن. یک کلمه چیه یک حرف راجع به کوروت.
      به خدا من حواسم به حرف زدنم … به خدا من از آزار بقیه لذت نمیبرم…. به خدا من دوست ندارم از چشم بقیه ی کاربرا به عنوان یک پسربچه ی 8 ساله باشم. من تکلیفم با خودم مشخصه. من از تحقیر علاقه ی بقیه لذت نمیبرم.

      من به دوستی با شما افتخار میکردم. اما الان ازت توقع دارم بری و در صفحه ی کوروت فقط یک کلمه پیدا کنی که من کوروت رو کوبیده باشم.
      من فقط گفتم پورشه نماد آلمانه و کادیلاک نماد آمریکا … هر کشوری برای نمادش حداکثر تلاشش رو میکنه. همینطور که کادیلاک CTS و ATS ، در مقایسه های پدال بر ب ام و سری 5 و 3 غلبه کردند، پورشه هم بر کوروت غلبه میکنه. این جمله ی من ، چه اشکالی داره.

      کادیلاک نماد آمریکاست… خودرویی هست که روسای جمهور این کشور انتخاب میکنن.
      من حتی اونجا اینقدر ملاحظه ی امثال شما رو کردم که در کنار برتر دونستن پورشه ، کادیلاک رو هم سطح فراری و پورشه آوردم .

      .

      اگر نتونستی جایی که گفتی من کوروت رو در اون صفحه کوبیدم پیدا کنی ، دیگه هرگز دوستی ما مثل قبل نخواهد بود و فراموش میکنم که زمانی با کسی به اسم نیما، بی نهایت دوست بودم و رفتارش رو الگوی خودم قرار میدادم. اصلا فراموش میکنم که هستی.

      متاسفم برای خودم.

      1. madjid911 GT2

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        (((شما توى مطلب قبلى مربوط به کوروت و پورشه بازم کوروت رو خیلى کوبیدى ولى خوب من سکوت کردم چون ارزش کوروت با اینا نمیاد پایین. اصلا فروششون با اینا تغییرى نمیکنه.)))

        درسته ، ارزش کوروت با این حرف ها پایین نمیاد. اگر کسی ارزش کوروت رو پایین بیاره ، کسایی هستند که با تحفیر بقیه ی ماشین ها فکر میکنن دارن از کورپت دفاع میکنن. چقدر ساده هستند این افراد که تاثیر واقعی کارشون رو نمیدونن.

        من در اون صفحه حتی یک کلمه در تحقیر کوروت نگفتم. با نهایت احترام حرف زدم. چون خودم هم به این ماشین علاقه دارم و سعی میکنم عاری از تعصب حرف بزنم.

        من در این صفحه هم فقط به قصد مقابله به مثل و شبیه سازی وضعیتی که بعضی ها برای کاربران این سایت درست کردند ، کامنت بالا رو در نقد صدای کوروت گذاشتم.. 1000 بار دوست شما روی اعصاب کاربران این سایت راه میره، من هم یک بار امتحان کردم ببینم شما خوشتون میاد یا نه. چرا اون موقع مثل شاهین us عزیز چیزی نگفتی؟

        اگر یک عده بذارن ، میتونیم از تعامل و گفت و گوی دوستانه و صمیمی با هم در این سایت لذت ببریم
        نه ناراحت بشیم و نه کسی رو ناراحت کنیم.

        اما متاسفانه ترول های سایت، بقا و حیات خودشون رو در آزار دادن بقیه و توهین به علایقشون و تحقیر خودروسازان آلمانی و … میدونن. ترول هستند دیگه … ترول یعنی همین.

        بچه های این سایت اکثرا از قشر متوسط جامعه هستند. بچه پولدار هایی که با پول تمام نشدنی خانوادشون سوار ماشین هایی میشن که برای 99 درصد کاربران این سایت، یک آرزوی شیرین و دست نیافتنی بیشتر نیست اینقدر درگیر تفریح و خوش گذرونی هاشون با ماشین ها و دوستان هستند که اصلا نمیدونن سایتی به اسم پدال هم وجود داره.
        پدال سایت بچه هایی هست که با آرزوهاشون زندگی میکنن. (مخصوصا طرفداران خودروهای آلمانی و ایتالیایی) .
        این افراد با رویاهاشون زندگی میکنند. در دنیای واقعی که متاسفانه داشتن این ماشین ها ازشون دریغ شده ، به ناچار به محیط این سایت پناه میارن تا در مورد علایقشون با هم صحبت کنند و شاید از این طریق 1 درصد از لذت داشتن و سواری این ماشین ها رو کسب کنند.

        چقدر باید سطح فهم و درک کسی مثل من باید پایین باشه تا همین پدال رو هم از این افراد دریغ کنه و برای کاربرانی که با آرزوهاشون زندگی میکنند ، همین بهشت رو هم تبدیل به جهنم کنه؟ چقدر من باید بی انصاف باشم.؟؟

        چرا ما مردم نسبت به هم اینقدر بی رحم هستیم ؟؟

        هرگز… هرگز… به خدا قسم من هرگز همچین کاری نخواهم کرد…
        و با کسایی که در حق بچه های پدالی ظلم میکنن، به شیوه ی خودشون رفتارمیکنم تا بفهمن کلوخ انداز را پاداش سنگ است.

        1. Nima

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1659 ديدگاه)

          آقا حالا جدا از اینا بگم اگر درآمدتون توی ماه بیش از 5 میلیون تومنه عضو قشر مرفه جامعه هستین.

        2. رامکال

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          مجید جون یک متنی در مورد صدای cls نوشته بودم که ظاهرا درج نشده.
          خیلی وقت پیش بود که با برادرم برای خرید ناهار به بیرون رفته بودیم.
          موقع برگشتن بود که یک هو از دور پارک غرش بزرگی بلند شد که شبیه صدای کامارو و یا موستانگ نبود… تو فکر این بودیم که چیمیتونه باشه که دیدیم یک cls خوشگل و سیاه رنگ و جذاب از کنارمون رد شد و رفت یعنی از اون روز به بعد روانیش شدم رفت .تا حالا چندین دونه دیگه cls رو دیدم که علاوه بر صدای جذابشون عاشق اون کشیدگی / حالتشون که مثل موج دریا میمونه/ و جالبتر از همشون هم اینه که اگر از کنار نگاهشون بکنی مثل یک تیکه کیک تولد میمونند.
          خلاصه هرکسی با هر سلیقه ایی وقتی که از نزدیک سی ال اس میبینه تا ساعت ها مدهوشش میمونه.
          صداش هم که دیگه هیچی.

        3. رامکال

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (594 ديدگاه)

          مجید یک چیز دیگه این که:
          من مدت ها پیش سوار یک کاماروی دهه 70 شده بودم.
          اگر خوب به صدای تولید شده ازش دقت میکردی میفهمیدی که واقعا صدای موتورش این رو هم از نوع صدا و هم این که صدا از جلوش میومد میتونستی بفهمی.
          اما اگر خوب به موستانگ ها و کامارو هایی که از جلوت ویراژ میرند گوش کنی میبینی که اولا صداشون بیشتر از عقبشون میاد. دوما نوع صداشون گرفتست و …خلاصه متوجه میشی که سهم اگزوزشون بیشتر از اون چیزیه که فکرشو میکنی.
          خوب شاید علت اضافه شدن توربو …. به موتورها و همچنین تغییرات حجم موتور ها نسبت به گذشته باشد
          البته من درست نمیدونم و در این زمینه ادعایی هم ندارم ولی چیزی که خیلی در موردش مطمئنم اینه که این ماشین ها دیگه مثل سابق صدای خالص موتورهاشون نیستند که به گوش ما میرسند(دقیقا برعکس چیزی که یک عده اینجا با آب تاب در موردش بحث میکنند)
          .

      2. Nima

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1659 ديدگاه)

        من در حضور جمع ازت معذرت میخوام. با یکی اشتباه گرفتمت. ببخشید. اون روز انقدر با ناراحتی داشتم کامنت هارو میخوندم که اصلا نفهمیدم کی چی نوشته.
        من گشتم الان دوباره و دیدم شما اصلاااااا یه کلمه توهین آمیز که هیچ حتی بد هم نگفتی. من ازت معذرت میخوام.
        ولی خداییش این که بخوای سر یه اشتباه دوستی زو بترکونی و اینا درست نیستا.
        بازم من معذت میخوام.

        1. madjid911 GT2

          ۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          مشکلی نیست نیما جان

          خوش باشی ………

    3. Bavaria

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (581 ديدگاه)

      “صدای V8 مرسدس مثل خر میمونه”
      وای ترکیدم از خنده،دمت گرم نیما جان?
      .
      دوستان اینجا هرکی بخواد هر ماشینی رو بکوبه،آزاده
      جنگو دعوا نداره که
      خدا انسان هارو با سلیقه های مختلف آفرید
      فقط با دلیل منطقی و بدور از تعصب باشه
      درضمن حرفش رو هوا نباشه

      1. بهنام

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (994 ديدگاه)

        بخدا صدای موتور ماشین سلیقه ایه
        به سلیقه ی هم باید احترام بزاریم
        یکی از صدای بنز خوشش میاد یکی بی ام و یکی ماشین امریکایی یکی المانی
        نظره ! سلیقه ! متفاوتهه
        ماشین هم سلیقه ایه !!!!!

  8. abbas us.c

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (269 ديدگاه)

    صدای کوروت به نظره من قشنگ تر بود ولی صدا هارو باید تو دور موتور بالاتر گوش داد. تو دور موتورای بالاتر دیگه خبری از خرخر کردن نیست و صدای هر دو ماشین واضح تر شنیده میشه

  9. فیصل

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    کوروت رو بیشتر دوست دارم.
    صدای 70 ماشین تو این فیلم.
    https://www.youtube.com/watch?v=grOnkjsp8FM
    بنظرم زیباترین صدای ماشین صدای LFA هست وقتی گلوشو صاف میکنه. وقتی یاماها موتورش رو ساخت دپارتمان موزیک یاماها کار تیون صدای موتورش رو انجام دادن
    https://www.youtube.com/watch?v=p6D7S2rcyIQ

  10. ASA

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    جگوار مشکل گوارشی داره؟؟؟!!!!!

    1. Alireza.GT86

      ۱۱ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      نه عزیز اون کوروته که نفخ داره ?

  11. madjid911 GT2

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    Nima ی عزیز:
    مثل اینکه گشتم نبود نگرد نیست !!!
    بازم اگر پیدا کردی بهم خبر بده

    آخرین کامنتی که در جواب شما میذارم در مورد تاریخچه ی وایپر هست تا بفهمی قلبی که تو سینه این افعی میکوبه، متعلق به لامبورگینی هست.
    و 80 درصد صدای یک ماشین هم به موتور ربط داره.

    The centerpiece of the car was its engine. The Lamborghini Company, then owned by Chrysler Corporation, designed the V10 for the Viper by recasting the block and heads in an aluminum alloy, and was based on the Chrysler LA V8 engine. A major contributor to the Viper since the beginning was Dick Winkles, the chief power engineer, who had spent time in Italy.

    Sjoberg selected 85 engineers to be “Team Viper”, with development beginning in March 1989. The team asked the then-Chrysler subsidiary Lamborghini to cast a prototype aluminum block for the sports car to use in May. The production body was completed in the fall, with a chassis prototype running in December.

    منبع: ویکیپدیا انگلیسی

    1. Nima

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      من منبعم اتومبیل کاتالوگ بود که اینو گفتم.
      الانم میگه بیس موتور مال کرایسلره و فکر میکنم لامبرگینی توسعش داده
      ولی اینو برای این موتور نسل اول نوشته:
      Engine manufacturer:
      DODGE
      Engine type:
      spark-ignition 4-stroke
      Fuel type:
      petrol (gasoline)
      Fuel system:
      indirect injection
      Charge system:
      naturally aspirated
      Valves per cylinder:
      2
      نسل دوم:
      Engine manufacturer:
      CHRYSLER
      Engine type:
      spark-ignition 4-stroke
      Fuel type:
      petrol (gasoline)
      Fuel system:
      indirect injection
      Charge system:
      naturally aspirated
      Valves per cylinder:
      2
      نسل سوم(آخر):
      همون موتور نسل قبل.
      نسل اول رو لامبرگینی توسعه داده ولی انجین های بعدی که 400 سی سی هم حجمشون بیشتره مال خود کرایسلره. حالا اگر بازم این 2 نسل آخرم با لامبرگینی همکاری شده که بازم افتخاره. مثل GNX که از مکلارن استفاده کزد.

    2. رامکال

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (594 ديدگاه)

      مجید جون
      به نظر من ماشین رو باید به خاطر چیز هایی ارزشمند تر از صداش خرید چون که:
      خیلی وقت پیش شب بود با یکی از دوستان صمیمیم رفته بودیم کیانپارس دم مغازه ها ایستاده بودیم که یکهو صدای بلندی شبیه به صدای کامارو به گوش رسید .سرمونو که برگردوندیم خیلی متعجب شدیم چون که به جای یک موتور 8 سیلندر یک سمند 4 سیلندر دیدیم خخخخخخخخخخخخخخخخخ ههههههههه
      البته لاکردار سپر عقب رو باز کرده بود ویک اگزوز عجیب و بزرگی روش نصب کرده بود….
      خلاصه این که مجید هیچ وقت سمت ماشین هایی نرو که حتی یک سمند زپرتی هم میتونه صداشون رو با اگزوز مخصوص شبیه سازی بکند.
      بهتر بگم باید در اون کارخونه خودروسازی که عشاقش محصولاتش رو به خاطر صداش میخرند ولی غافل از این که یک سمندم میتونه همون صدا رو تولید بکنه باید تخته کرد.
      یعنی دوستم که عشق همین ماسل ها بود ها خشکش زده بود و تا مدت ها هیچی نمیگفت.
      خخخخخخ بنده خدا خوب آخه مجبوری طرفدار یک ماشین فقط به خاطرتولید میزان صداش بشی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. Alireza.GT86

        ۱۱ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (236 ديدگاه)

        میزان صدا نه دوست عزیز
        نت های صدا ، نت های موسیقی اگزوز ، تار های سیلندر ?
        وقتی عاشق بشی دیگه این حرفو نمیزنی ، اون سمند شاید بتونه صدای گوشخراش بعضی ماشینارو در بیاره ، ولی نمیتونه صدای فوق العاده ای مثل صدای موتور V12 لامبورگینی اونتادور رو در بیاره ، میتونه؟ عمرا

  12. احمد باقری

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر دو طراحی بسیار زیبایی دارن، از لحاظ فنی هم که عالین.

  13. Alireza.GT86

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (236 ديدگاه)

    کلا از همه نظر جگوار رو میپسندم ? صداش ک محشره ✌

  14. Shahin uscars

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اقا مجید دوست خوبم از شما بعیده که بیای بگی ماشین امریکایی صدای الاغ میده واقعا تعجب کردم با شناختی که از شما دارم …نیما جان ارادت دارم ممنون ار اطلاعاتت استفاده کردم

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      shahin جان…
      من یکم لحنم تنده… از طرفی با اعصاب خراب میام پدال تا یکم تفریح کنم و با دوستان گپ بزنیم.
      اون رو هم بعضی ها جهنم میکنن برای آدم.

      من هر چی گفتم از روی ناراحتی بوده و اینکه میخواستم بعضی ها بدی کار خودشون رو بفهمن.

      وگرنه اصلا منظوری غیر از این نداشتم و اگر یکی از طرفداران ماشین های آلمانی مثلا مهران هم هر روز میومد در پست ماشین های آمریکایی پارازیت راه مینداخت، مطمئن باش همین مثال صدای الاغ یا شاید بدترش رو در مورد پورشه میزدم.

      هدف من فقط این بود که با شیوه ی مقابله به مثل به بعضی ها بدی کارشون رو نشون بدم

      اگه تو از این کامنت من ناراحت شدی ، باید بدونی بقیه ی کاربران هم از توهین به علایقشون ناراحت میشن.

      .

      بعضی ها ترول هستند. من هزار سال هم که بگذره بهشون تذکر نمیدم.
      اما ali chevy nova پسر خوبیه… من اون رو یک کاربر محترم میدونم نه یک ترول و هزار و یک بار سعی کردم با تذکر و با لحن محترمانه بهش بگم دست از تخریب علایق بقیه برداره. به خدا دیگه خسته شدم . وقتی 1000 بار تلاش میکنی و جواب نمیگیری ، ناچار یک بار هم که شده سعی میکنی یک بار هم که شده مثل خودش باهاش رفتار کنی تا بدی کارش رو بفهمه .

      1. امپراتور لامبورگینی

        ۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        فقط برای یک بار هم که شده به طرف مقابلتون حق بدین.

        1. Alireza.GT86

          ۱۰ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (236 ديدگاه)

          کاملا با حرفت موافقم مجید جان ، بعضی دوستان برای اینکه مثلا بگن ماشین آمریکایی بهتراز آلمانیه به جای اینکه بیان نقاط قوت آمریکایی هارو بگن میان از بدی های آلمانیا میگن که اکثر چیزایی که میگن هم غیر واقعی هستش ، این صرفا یه مثال بود ، اگه طرفدار چیز یا کس خاصی هستی از اون طرفداری کنید ، نیاید به حریفش ضربه بزنید ، همین حرفو سیاه در استیج زد ، درود بر شرفش ، والا

  15. saeid

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    فقط کوروت بدون بحث و توضیح اضافه

  16. Shahin uscars

    ۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    اقا مجید من که همیشه احترام گذاشتم به شما و دوستان لطفا برو تو پیجه 10 ماشین جاسوسی.. من پایین توضیح دادم اونم بخون لطفا که من فقط اطلاعات علی شویو تشویق کردم وگرنه کلا با بی احترامی مخالفم

  17. (M.J.A.R)&(L.F.K.B.B)

    ۱۰ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    صدای جگوار میپسندم باید صدا شناس باشی تا اینو درک کنی…والا با این نوناشون
    -___-

  18. یاس ی

    ۱۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بعضی از دوستان پدالی چند سالتونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    زشته که راجع به صدای اگزوز ی ماشین اینهمه اعصاب خودتون خود میکنید.
    یک لحظه به یاد دخترم که دو سالشه و برادرزاده ام که چهار سالشه و سر اینکه کی بزرگتره با هم بحث میکنن افتادم.

  19. Raymond

    ۱۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه.
    هر کی یه سلیقه ای داره.ولی دلیل نمیشه مال بقیه بد باشه.این دید گاه که ماشین های امریکایی فقط دردسر ساز هستند.اصلا درست نیست.
    چون تو اروپا و اسیا ماشین های بسیار الاینده و پر مصرف زیاد هست.ولی متاسفانه چون به غلط جا افتاده که اروپایی ها بهترن کسی زیاد توجه نمیکنه
    لطفا به هم احترام بذاریم.امریکا و انگلیس هردو از بهترین و با تجربه ترین کشورا تو خودرو سازی هستن.هر دو عالی با دو سبک متفاوت وعالی.هردو بادوام و مهندسی مخصوص

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا