بائوجونشورلت

تبدیل بائوجون 530 به نسل جدید شورلت کاپتیوا

شورلت کاپتیوا کراس‌اوور کامپکتی بود که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. این خودرو توسط شرکت دوو بر اساس پلت‌فرم تتا جنرال موتورز توسعه پیدا کرده بود و با برندهای دوو، شورلت و هولدن در کشورهای مختلف جهان عرضه گردید. در سال ۲۰۱۷ اما شورلت نسل سوم مدل اکوئناکس را در بازارهای جهانی به‌عنوان جایگزین کاپتیوا عرضه نمود و بدین ترتیب نهایتاً در سپتامبر سال ۲۰۱۸ تولید کاپتیوا به پایان رسید. به‌تازگی اما مشخص شده که شورلت قصد دارد نسل جدید این کراس‌اوور کامپکت را صرفاً در برخی بازارهای آسیا و آمریکای جنوبی عرضه کند.

بدین منظور، نسل دوم کاپتیوا برای اولین بار در نوامبر سال گذشته در کلمبیا معرفی شد و حالا نیز شورلت آن‌را در نمایشگاه خودروی بانکوک در تایلند به نمایش درآورده است؛ اما این خودرو در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ همان بائوجون ۵۳۰ است که چند وقتی است در چین عرضه می‌شود و حالا جنرال موتورز تصمیم گرفته آن‌را با برند و نام شورلت کاپتیوا در کلمبیا و تایلند هم عرضه کند. کاپتیوا مدل ۲۰۱۹ یا همان بائوجون ۵۳۰ در تایلند در دو نسخهٔ پنج‌نفره و هفت‌نفره عرضه می‌شود تا خریداران کراس‌اوورهای هردو سگمنت B و C را پوشش دهد.

مدیر فروش و بازاریابی شورلت در تایلند خانم «Piyanuch Chaturaphat» در رابطه با این خودرو گفته است:

نسل کاملاً جدید کاپتیوا هردو بخش رو به رشد کراس‌اوورهای سگمنت B و C را پوشش می‌دهد. کاپتیوا برای خریدارانی که به دنبال اولین کراس‌اوور خود هستند جذاب خواهد بود. در این خودرو، استایل زیبا، کابین جادار و تکنولوژی‌های هوشمند، همگی در یک پکیج ارزشمند ارائه شده‌اند

همانند بائوجون ۵۳۰، نسل جدید کاپتیوا هم ۴.۶۵ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۷۶ متر ارتفاع دارد. این کراس‌اوور کامپکت یکی از جادارترین کابین‌ها را در این کلاس دارد و ویژگی‌هایی مثل سانروف پانوراما و دی‌لایت‌های LED را ارائه می‌کند. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این ماشین نیز می‌توان به نمایشگر هشت اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، بلوتوث، پورت‌های USB و سیستم صوتی با شش بلندگو اشاره کرد. کاپتیوا در بخش ایمنی هم به سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی‌ها، ترمز ABS و EBD، سنسورهای پارک و سیستم کنترل کشش مجهز شده است.

جنرال موتورز فعلاً مشخصات فنی نسخهٔ مخصوص بازار تایلند کاپتیوا را منتشر نکرده است اما این کراس‌اوور در کلمبیا با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه می‌شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش یک گیربکس CVT هم برای آن وجود دارد. فروش نسل جدید شورلت کاپتیوا در تایلند از نیمهٔ دوم امسال با قیمت پایهٔ زیر یک میلیون بات معادل ۳۱ هزار دلار عرضه خواهد شد.

بائوجون برند جنرال موتورز در چین است که از طریق جوینت ونچر این شرکت با شرکت‌های چینی سایک و وولینگ شکل گرفته است. بائوجون ۵۳۰ برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۷ رونمایی شد. این خودرو در سبد محصولات بائوجون بالاتر از کراس‌اوور ساب‌کامپکت ۵۱۰ قرار می‌گیرد. ۵۳۰ در چین با همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو که در بالا ذکر شد به همراه یک موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۵ اسب بخار قدرت عرضه می‌گردد. این کراس‌اوور کامپکت در چین بین ۷۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۱,۳۰۰ دلار تا ۱۱۵,۸۰۰ یوآن معادل ۱۷,۲۵۰ دلار قیمت دارد. ۵۳۰ علاوه بر برندهای بائوجون و شورلت، در هند با نام ام‌جی هکتور و در اندونزی با نام وولینگ الماز هم عرضه می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    چهره شکیلی داره چند سال پیش تو همین پدال نوشته بودن ممکنه این برند ارزان شورلت بعدها به بازار اروپا و امریکا هم راه پیدا کنه انگار پیش بینی ها داره کم کم رنگ واقعیت میگیره

    1. مهدی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1315 ديدگاه)

      استاندارد های اروپا با چین و کشورهای مثل کلمبیا که ضعیف هستند با هم فرق داره بازار هدف در این کشور ها متفاوت هستش بایجون برای این کشور های در حال توسعه مناسب هستش و بلیزر و شورولت برای سلیقه مشکل پسند امریکایی اروپایی

    2. مزدا

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      از اندازه تایر و رینگ از یه کیلومتری داد میزنه چینی هس??

  2. Elmiraj

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    طراحی جلوش بسیار زیباست و عقب هم می تونست بهتر باشه…

  3. Amir Machine

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1287 ديدگاه)

    زمان معرفی بائوجون 530: نمایشگاه گوانگژو 2017
    زمان معرفی نسل جدید هیوندای سانتافه: نمایشگاه ژنو 2018
    حالا باز بعضی‌ها میان میگن بلیزر از سانتافه کپی کرده درحالیکه این نوع طراحی یکی دو سال قبل از معرفی سانتافه توسط جنرال موتورز تو برند بائوجون ارائه شده بود
    اگه بنا بر کپی کردن باشه، با این توضیح معلومه کی از کی کپی کرده!!!!

    1. مهدی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1315 ديدگاه)

      بایجون در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده نه چند سال پیش که سانتافه ازش کپی کرده باشه به تظر میرسه بایجون از سانتافه کپی شده چون این مدل چراغ هیوندا در کنا قبلا تست کرده و جایزه طراخی را هم گرفته

      1. TESLA

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1285 ديدگاه)

        اقا چرا داستان میگی پدال مقاله مربوط به معرفی بائوجون 510 رو در تاریخ 23 نوامبر 2016 گذاشته یعنی سه سال پیش
        تازه به غیر از این
        شورلت کلورادو هیدروژنی مربوط به سال 2016 هست یه نگاه بهش بکن
        اصلا خوب نیست کمپانی به بزرگی جی ام رو متهم به کپی در طراحی از هیوندا بکنی

        1. مهدی

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1315 ديدگاه)

          اولا که در دنیای تکنولوژی شرکت های بزرگ کپی زدن معنی نداره در بازار بشدت رقابتی هر لحظه کم بیارن به سرنوشت پونتیاک گرفتار میشن پس نو اوری حرف اول میزنه و اگر شباهتی بین محصولات هست به خاطر نظر مشتری هست که این تم پسندیده البته به جز. چینی ها که برای کاهش هزینه رو به کپی نزدیک به صد در صدی میارن دوما کنا دوره طراخی ساخت کاملا متفاوتی از ۵۱۰ داره و هیچ شباهتی بین این دو نیست

        2. مهدی

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (1315 ديدگاه)

          کنا به مبنای طرح سانتافه ۲۰۱۵ که دارای چراغ بزرگ زیر چراغ اصلی بود طراحی شده با این تفاوت که چراغ اصلی باریک تر و چراغ پایین بزرگتر کرده و کوچکترین ارتباطی هم با بایجون نداره داستان به همین سادگی هستش یک تغییر که بازخورد خوبی در اروپا دلشت

      2. Amir Machine

        ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1287 ديدگاه)

        دوست عزیز
        تو همین متن هم اشاره شده که بائوجون تو نمایشگاه گوانگژو 2017 معرفی شده، یعنی حدود یکسال قبل از معرفی سانتافه
        ضمنا بائوجون از این سبک طراحی برای اولین بار تو مدل 510 استفاده کرد که تو نمایشگاه گوانگژو 2016 معرفی شد، اون زمان نه از سانتافه خبری بود نه از کُنا
        البته من شخصاً هیچکدوم از این ماشین‌ها (بائوجون، بلیزر، سانتافه) رو کپی نمیدونم و این کامنت رو هم در جواب کسایی گذاشتم که چپ و راست میگن بلیزر از سانتافه کپی شده
        این یه سبک و مُد طراحیه که هر شرکتی به شیوه خودش داره از اون استفاده میکنه

        1. حسین

          ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (123 ديدگاه)

          هیوندا خودش استاده تو کپی برداری از طرحهای شرکتهای بزرگ
          نمونش هم سوناتای جدیده که قسمت عقبش کاملا از سیویک کپی شده

    2. مهدی

      ۱۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1315 ديدگاه)

      سانتافه بعد از بازخورد مثبت کنا طراحی شده برمبنای طراحی کنا و عیو ارتباطی با بلیزر نداره و خود بلیزر هم بر مبنای طرح جلو پنجره بزرگ با خط وسط کامارو طراحی شده البته در کامارو ۲۰۱۹ ss طراحی به بلیزر بسیار نزدیک شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا