شورلت

بازداشت مهندسان کوروت C8 به خاطر مسابقه خیابانی!

شکی وجود ندارد که شورولت کوروت C8 استینگری جدید خودروی سریعی است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این خودرو در ۲.۹ ثانیه ثبت می‌شود. البته این زمان در صورت تجهیز خودرو به پکیج سفارشی Z51 بوده و بدون آن باید حدود یک‌دهم ثانیه بیشتر منتظر ماند تا سرعت خودرو به ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این عملکرد برای رانندگانی که در پیست ایمن رانندگی می‌کنند فوق‌العاده است اما در جاده‌های عمومی چنین اتفاقی اصلاً خوب نخواهد بود. دو نفر از مهندسان کوروت نیز این درس را به تازگی حفظ کرده‌اند!

گفته می‌شود دو مهندس جنرال موتورز به خاطر مسابقه خیابانی با دو دستگاه C8 جدید در کنتاکی بازداشت و زندانی شده‌اند. پلیس کنتاکی با اعلام نام این دو مهندس گفته که سرعت آن‌ها بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت بیشتر از حد مجاز بوده است. جرم دیگر آن‌ها نیز رانندگی بی‌مهابا و مسابقه با خودروها در جاده‌های عمومی بوده است.

سرعت یکی از رانندگان برابر با ۱۹۳ کیلومتر در ساعت و سرعت مهندس دیگری هم ۱۶۰ کیلومتر در ساعت بوده است. یک کوروت C8 دیگر هم در صحنه حضور داشته اما در این مسابقه خیابانی شرکت نکرده است. پس از بازداشت این دو مهندس، کوروت ها نیز توقیف شده‌اند. البته یک روز بعد جنرال موتورز این خودروها را از توقیف درآورده است. خوشبختانه این واقعه نه تصادفی در پی داشته و نه کسی مجروح شده است.

جنرال موتورز با اشاره به این واقعه گفته است:

ما از حضور خودروهای تست خود در مسابقه خیابانی آگاه بوده و حالا در حال بررسی آن هستیم. ایمنی همچنان اولویت اصلی ماست. فعلاً از بیان جزئیات بیشتر معذوریم.

وضعیت کاری این دو مهندس که متخصص بخش‌های توسعه سیستم اگزوز و برق بوده‌اند فعلاً مشخص نیست.

چنین واقعه‌ای یک شرمندگی کامل برای جنرال موتورز، برند کوروت و همچنین جامعه محلی است. نه تنها کارخانه تولید کوروت در کنتاکی قرار دارد بلکه موزه ملی کوروت نیز در این محل مستقر شده است.

این یک درس مهم نه تنها برای مالکان کوروت برای همه رانندگان است که کل‌کل‌های خیابانی بسیار خطرناک بوده و بازی با جان خود و دیگران محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Abbas.Lambo

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    منم اگه یکی از سازندگان این شاهکار بودم جو گیر میشدم و تخت گاز میروندمش

    1. مصطفی

      ۲۳ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (56 ديدگاه)

      طراحی خروجی اگزوزش واقعا افتضاست .

      1. علیرضا

        ۲۳ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (425 ديدگاه)

        منم همیشه میخواستم اینو بگم…چهارتا اگزوز کوچیک مربعی شکل.آخه این چه طراحیه.

        1. Elmiraj

          ۲۳ دی ۱۳۹۸
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          دلیلش طراحی صندوق عقبی بوده که سقف جدا شونده داخلش جا بشه ، به گفته مهندسان اگر مثل گذشته چهار سر اگزوز در وسط مجموعه عقب ماشین کار می شد صندوق عقب کوچکتر می شد و سقف جا نمیشد ، پس مجبور به سنت شکنی شدن .

  2. Farzad

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یه جا خوندم بیشترین سرعتی که تو آمریکا مجازی بری ۱۳۶ کیلومتر در ساعته . دیگه نمیدونم درسته یا نه .

  3. Alireza

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اگه من جای مهندساش بودم احتمالن تا الان اعدامم کرده بودن

  4. Elmiraj

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    مگه مهندسا دل ندارن…😕
    .
    پاپ فرانسیس هم باشی نمی تونی پشت فرمان این ماشین گاز ندی……..😂😂😂

  5. moein

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (913 ديدگاه)

    پس این همه کل کل و تو فیلمهاشون چیه؟???
    کل شهر رو هم شخم میزنن و کسی هم نمیگه چرا?

  6. fr

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (50 ديدگاه)

    نمودونم چرا همه رنگها به این کوروت میشینه و جذابه، فکر نمی‌کردم نارنجیش هم انقدر جذاب باشه

  7. ممد ژانگولر

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    قیمت عالی
    طراحی داخلی عالی
    قدرت موتور و هندلینگ عالی
    اعتبار و گارانتی عالی
    فقط احساس میکنم طراحی بیرونیش جا برای کار داشته باشه
    نه اینکه خوشم نیاد و نسبت به مبلغ پرداخی عالیه ولی ای کاش با مهندسین ایتالیایی یک مشورتی میکردن. پنین فارینا مثلا

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    بیانیه جنرال موتورز و اینکه از مسابقات خیابانی برای تست باخبر بوده ، فقط یک چیز را میرسونه که به مهندساشون گفتن برید برای تست و بررسی یک اَکشن خیابانی راه بیندازید اما حواستون به پلیس باشه و اِلا خلافتان پای خودتان .

    ولی خب مهندساشون بیعُرضه بودن ، لو رفتن .

    به قول معروف (( دزد نگرفته پادشاست )) .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا