این روزها که صنعت خودرو به سمت الکتریکیسازی حرکت میکند و سیستمهای الکترونیکی بر خودروها سلطه یافتهاند، بسیاری از علاقهمندان خواهان خودروهای کلاسیک اما با ویژگیهای مدرن هستند. برای چنین افرادی، شرکتی بنام «رودستر شاپ» که در ایلینوی واقع است، اقدام به بازسازی و مدرنسازی کامل خودروهای کلاسیک آمریکایی میکند. یکی از نمونه کارهای این شرکت، بازسازی پیکاپ شورلت C/K (موسوم به بدنه مربعی) متعلق به دههٔ ۷۰ میلادی است که هرچند در ظاهر کاملاً نمای کلاسیک و اصلی خود را حفظ کرده اما در زیر پوست آن تغییرات مدرن زیادی صورت گرفته است.
رودستر شاپ تقریباً همهٔ چیزهایی که در زیر پوست این شورلت C/K قرار دارد، از پیشرانه گرفته تا سامانهٔ چهارچرخ محرک را بروز کرده است تا خریداران تجربهٔ رانندگی با خودروی جدیدی را در قالب یک ماشین نوستالژیک داشته باشند. بدین منظور، پیکاپ کلاسیک شورلت به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 (همان پیشرانهٔ مورداستفاده در شورلت کامارو ZL1) با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مدرن جنرال موتورز متصل شده است. گیربکس کمکی 4WD نیز از شورلت سیلورادو HD گرفته شده است.
اما علاوه بر تجهیز به قطعات مدرن، رودستر شاپ توانایی ساخت اکثر قسمتهای کابین شورلت C/K را هم با توجه به مشخصات دقیق کارخانهای زمان تولید دارد که این یعنی به معنای واقعی کلمه میتواند پیکاپ فرتوت شورلت را دوباره زنده کند. البته این اقدامات هرگز ارزان انجام نمیشوند زیرا بسته به شرایط خودرویی که برای بازسازی به شرکت تحویل داده میشود، پروژهٔ نوسازی چیزی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت. در همین حال، رودستر شاپ میتواند به یافتن یک شورلت C/K برای نوسازی کمک کند یا اینکه خریداران خودشان یکی پیدا کرده و در اختیار شرکت قرار دهند.
R@m!n
۲۰ بهمن ۱۳۹۹سوپر تراک با بدنه کلاسیک ??
چند وقت پیشم یه ماستنگ النور با بدنه تمام فیبر کربن معرفی شد کاش اونم خبرشو میزاشتین
MR.JD
۲۰ بهمن ۱۳۹۹از همینجا میخواهم یک مسعله خیلی مهم را خدمت شما عرض کنم لطفا تا آخر بخوانید :
اکثر شما منو به عنوان یک فن مرسدس شناختید که از حقوق BMW M5 مقابل چارجر دفاع میکرد و گاهی هم از برخی محصولات تویوتا به دلیل قدیمی بودنش انتقاد میکرد و در آخرین اقدام مهمش از خودرو های خاص تبریز تعریف میکرد بگذریم
متاسفانه اکثر شما ( تاکید میکنم اکثرررررررر نه همه ) در مورد من خیلی زود قضاوت کردید کارتونم اینه به درد دیگری نمیخورید
شماها آموختید که کسی تا چیزی گفت زود از گفته اش بر علیه او استفاده کنید و بحث را به حاشیه ببرید و در آخر به آن کس یک لقب بگذارید
مثلا میبینم که برخی ها به من زود لقب دادند آلمانی باز !
خب قبول میکنم از نظر من استاد خودروسازی در رتبه اول آلمانی ها / رتبه دوم آمریکایی ها و انگلیسی ها / ودر رتبه سوم ژاپنی ها و ایتالیایی ها هستند اما :
۱ ) اما این نظر شخصی منه بر خلاف برخی من هیچ کسی را مجبور نمیکنم که مثلا باید عاشق M5 باشی شاید کسی طرفدار چارجر باشه به سلیقه همه شما احترام قاعلم ( در صورتی که شما هم به سلیقه من احترام قاعل باشید مثلا موقع تعریف کردن از چارجر به M5 نگید ماشین پز دادن الکی گرونه و … در این صورت به همان شکل جوابش را میبینید )
۲) چرا شما فکر می کنید کسی که طرفدار مرسدس بنز هست نمیتواند طرفدار بی ام و هم باشد ؟
کسی که عاشق ماشین های آلمانی است مگر حق ندارد از ماسل کار های آمریکایی ( یا کلا خودروهای آمریکایی یا هر چیز دیگری ) لذت ببرد ؟
این تعصب و طرز تفکر نژاد پرستانه را کنار بگزارید ( هم در دنیای خودرو هم در دنیای خودمان )
مهم اینه که همه ما در اینجا به ماشین ها عشق می ورزیم و هیچ وقت به آنها به عنوان یک وسیله نقلیه نگاه نمیکنیم
R@m!n
۲۰ بهمن ۱۳۹۹الان چرا به من ریپلای زدی ؟؟؟؟
MR.JD
۲۱ بهمن ۱۳۹۹چون اولین کامنت مال تو بود
منطقی باشید این کار من دقیقا چه اشکالی داره ؟
چه تاثیری در زندگی من یا تو یا هرکس دیگری که این را میخواند میگزارد ؟
الکی فرهنگ درست نکنید که این کار زشته و خوب نیست و …
کار بدیه شما نکنید
ehsan fa
۲۰ بهمن ۱۳۹۹زیر کامنت اول بهترین جا برای خودنمایی. چه ربطی به شورلت داره نمیدونم برو زیر پست بنز کامنت بزار
MR.JD
۲۱ بهمن ۱۳۹۹چشم
چای
قلیان
چیزی دیگری میل ندارید ؟
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹به شدت با این ایده موافقم و اگر همگانی بشه ، مطمئناً ارزانتر هم میشه !
روح را در این خودروها میشه دید و احساسش کرد .
به شخصه تجهیز یه خودروی قدیمی با ظاهر کلاسیک نوستالژی را که پیشرانهاَش با تکنولوژی روز اِدغام شده باشد را ، به تمام جدیدها ترجیهش میدهم !
R@m!n
۲۰ بهمن ۱۳۹۹واسه اینکارا باید چپت پر باشه نوید جان همین پیکاپ 200 هزار تا پولشه
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹رامین جان
یه کامنت طولانی در باب همین کامنت شما گذاشتم که متاسفانه رفت تو نوبت ذخیره و من هم حذفش کردم و مثل اینکه دوباره مکافات شده کامنت گذاشتن و هرچی میگذاریم یا صفحه بخاطر تعداد بالای برخی از کامنتها تا ۴۸ ساعت باز نمیشه یا اگر کامنت متن زیادی داشته باشه میره تو موارد ذخیره و تا ساعتها زمان میبره که حفظ بشه !
NAVID۰۰۹۸
۲۰ بهمن ۱۳۹۹اما رامین جان ، در یک کلام خلاصه بگم :
۲۰۰ هزار دلار برای آمریکا و سطح درآمدیه آنهاست و نه اینجا که مورد هدف ما هست .
در ایران برای مثال پاترول دو در پارسخودروئی یه بازسازی اصولی بشه برای سواری در شهر و جاده ، که حتی موتور گیربکسش هم تویوتایی استوک و جدیدش کنید و سیستم تعلیقش هم گازی بشه از بهترین برندها و …..دستمزد صافکار نقاش تعمیرکار و…. . در همین گرونیها حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون میشه که عروسک درست کنید و نه یه چیز زشت و رومُخی !
تابستان تحقیق کردم و مقولهی بسیار طولانیای داره که در همینجا تمامش میکنم .
R@m!n
۲۰ بهمن ۱۳۹۹با 200 هزارتا میشه 2تا TRX و یه رانگلر یا برانکو خرید. آدمای زیادی حاضر نیستن همچین کاری کنن.
حسن
۲۰ بهمن ۱۳۹۹200 هزار دلار در امریکا هم رقم بسیار بالایی حساب میشه. حتی ادمایی که سالانه نزدیک به این مقدار حقوق می گیرن (که انگشت شمار هستن در جمعیت 350 میلیونی) باز هم ماشین در این رنج قیمت نمی گیرن (حداقل تعداد کمیشون این کار رو می کنن). خیلی دلایل برای این موضوع وجود داره که از حوصله و هدف این پیج خارج هست. این نظر بنده هست که از روی تجربه بدست اومده و نه بر اساس شنیده ها، تفکرات شخصی و مدیا.
ali (chevy nova)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹زنده بادc/k
یکی از بهترین و سگ جون ترین ساخته های دست بشر که هنوزم قابل اعتماده و میشه روش حساب کرد.
هنوز بازار اهن تهران بیشترشون شوی c/k دارن و 10 تن بار اهن میزنن بهشون.
zxc
۲۰ بهمن ۱۳۹۹اره منم یدونه دیدم روش رو پر گرده بود از تیراهن های بزگ 18
اقای gmتوهم اطلاعاتت خیلی بالاس ماشاالله
ehsan fa
۲۰ بهمن ۱۳۹۹10 تن رو تخفیفش رو ازش کم کن . کاری با شاسی ندارم ولی لاستیکش چیه که دووم میاره
ali (chevy nova)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹لاستیکهاشون عقب دوبل هست
مجتبی
۶ مهر ۱۴۰۰سلام واقعا؟؟؟؟
ali (chevy nova)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹این شوی کاستوم c/k ها تو ایران بیشتر موتور 292 دارن و دنده دستی و بسیار قدرتمندن و شاسی فوق قدرتمندی دارن و ساخته شدن برای کارهای هوی دیوتی
میثم
۲۰ بهمن ۱۳۹۹دهه 50 تا 80 میلادی در آمریکا بهترین زمان برای زندگی کردن بوده
R@m!n
۲۰ بهمن ۱۳۹۹البته از یه جهات خیلی خوب بود اما بخوایم ریز بشیم تود خود جامعه آمریکا بیشتر شبیه یه لجن زار بود. فرقه های عجیب، نژاد پرستی، قتلای زنجیره ای، تبعیض، فساد ج.ن.سی تهوع آور و خیلی مسائل دیگه. اما از لحاظ خودرویی آره بهترین دوران تاریخ خودروسازی بود.
$ÃЪŦÏЛ$
۲۰ بهمن ۱۳۹۹زیباست،اما مدل کلاسیک و بدون رستوماد چیز دیگه ای هست…
مهدی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹اول تجربه کنید بعد تعریف کنید
R@m!n
۲۰ بهمن ۱۳۹۹این ماشین نسخه اورجینالشم یکی از شاهکارای تاریخ آمریکا بود چه برسه نسخه بروز شدش
ali (chevy nova)
۲۰ بهمن ۱۳۹۹مهدی
تو اگه فقط شنیدی در مورد این وانت من تجربه کردم و رفقام دارن پس بهتره اول بری تحقیق کنی تو بازار اهن تهران چرا هنوز شورولت کاستوم رو بورسه بعد بیای ادعای تجربه کن
$ÃЪŦÏЛ$
۲۰ بهمن ۱۳۹۹علی جان ایشون تا اونجایی که دیدم یه نوای بازسازی شده داره بعد هی پز میده آمریکایی سوارم من بهتر از همه میدونم آمریکایی چیه!
یه کامارو و یه اولدزمبیل ناینتی ایت (خودش بهشون میگفت تپه آهن!)نابود داره که از تو اوراقی پیداش کرده و هنوز راه هم نمیرن!بعد اینجا میاد الکی اظهار نظر میکنه….
***
$ÃЪŦÏЛ$
۲۰ بهمن ۱۳۹۹یادم رفت بگم یه ریوی اسپرت شده هم داره!??????
Amir Machine
۲۰ بهمن ۱۳۹۹از دید شما که مثلاً تجربه داری، همه ماشینای آمریکایی از اول تا ازل آشغال بودن و هیچ نوآوری نداشتن و همهشون از دم مزخرف و یه مشت آهن بیخاصیت بودن
$ÃЪŦÏЛ$
۲۰ بهمن ۱۳۹۹باز آقای مدعی اظهارنظر کرد!
از نظر شما حتما اینم یه آشغال بی مصرف دیگه از جنرالموتورزه که توی بحث موتوری از کاسه نمد جدید استفاده نکرده و بازدهی کافیی نداره!این ماشین پیشرفته نیست چون شاسیی مثل تیر آهن داره و بدرد نمیخوره! استهلاکش بالاست و نرمی کافی به اندازه ب ام و یا بنز ها نداره!
شما که از آمریکایی خوشت نمیاد(میگه خوشم میاد ولی منطقی ام!)چرا هی حرف بی مورد میزنی؟تمام کامنتاتو زیر و رو میکنی همش بحث خوب بودن آلمانیا و آشغال و لگن بودن آمریکایی هاست!
یه سر برو بندر انزلی هزارتا بلیزر و c/k تمیز و تقریبا صفر پیدا میکنی یه بار سوار شو ببین چه ابهتی داره،آدم انگار سوار یه آپارتمان نشسته و داره حرکت میکنه،اینقدر که از زمین ارتفاع داره،با سابربان اشتباهش نگیرید بلیزر و سیمرغ(یا همون c/k)سابربان ارتفاع کم تری نسبت به این دوتا داره….
مهدی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹پسر خوب شما مگه نبودی که به بنده پیام دادی گفتی ۱۵ سالته و یکبار سوار بیوک عموت شدی و خیلی هیجانی شدی؟! من بیشتر از دو برابر تو سنمه و هم اندازه سن خودت آمریکایی داشتم و دارم و همه آمریکایی سوارهایی که سرشون به تنشون میرزه منو میشناسن. اون نوایی هم که تو اسمش رو آوردی و عکسشو دیدی یه نوای کوپه کونکورس با موتور ۳۸۳ هست که به تمیزیش تو ایران دو دونه نیست . لطفا ادب رو رعایت کن
مهدی
۲۱ بهمن ۱۳۹۹من فکر میکنم گوشی موبایل واسه امثال شما چیز خوبی نیست تا وقتی که بزرگ بشین . این اسکرین شات پیام شما
https://uupload.ir/files/xogw_screenshot_20210209-023109.png
اینا هم همون ماشین هایی که ایشون مسخرش میکرد
https://uupload.ir/files/4qdt_screenshot_20210124-124052~3.png
https://uupload.ir/files/wcbe_p_20190408_142511.jpg
https://uupload.ir/files/5sp_p_20190607_202204.jpg
https://uupload.ir/files/9h2z_p_20181127_215546.jpg
https://uupload.ir/files/gk28_99136787085416557564_(1).jpg
https://uupload.ir/files/swbv_430527017_223591.jpg
https://uupload.ir/files/afx_img_20201106_170218_939.jpg
و چندتا دیگه که حوصله نداشتم آپلود کنم
حرف بنده مشخص و منطقیه… لطفا تا تجربه نکردین تعریف بیجا نکنید اینکه دوستم داشت و مشتری عموم داشت و بی نظیر و بی عیب هستن و این حرفا جالب نیست ممکنه یکی ببینه باور کنه بخره و گرفتار بشه . این ماشین ها فقط و فقط علاقه میخوان و پول وگرنه خریدشون هیچ منطق دیگه ای نداره
Jenap
۲۰ بهمن ۱۳۹۹همیشه با این کار موافق بودم واقن خودروی کلاسیک ی چیز دیگست طراحی ها روز ب روز ب فنا میرن ولی کلاسیکای امریکای چیزی ان ک روح و عشق توشون موج میزنه??
مهرداد كمال
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ماهم بیایم موتور پرچم دار سایپا که موتور تیباس بزاریم رو نیسان گاوی و پوز اسکتبار جهانی رو به خاک بمالیم کی به کیه