شورلت

مبارزه در رینگ؛ بررسی شورولت کامارو توربو 1LE مدل 2019

گفته می‌شود قاعده کلی حاکم بر مسابقه‌دهندگان در پیست تغییرناپذیر است: «هرچه بیشتر پول بدهی، سریعتر پیش خواهی رفت». اما این قاعده کلی همیشه درست نبوده و احتمالا ما یک مثال نقض برای آن دست و پا کرده‌ایم.


شورولت کامارو توربو 1LE با بهای پایه ۳۰,۹۹۵ دلار اصل مذکور را به چالش دعوت می‌کند. در سال گذشته پکیج پرفورمنس 1LE تنها برای نسخه‌های گرانتر کامارو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی V-6 و V8 در دسترس بود اما امسال شورلت این مجموعه را در نسخه پایه کامارو نیز که به موتور ۴ سیلندر خطی ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار تجهیز شده، ارائه داده است.


در این بسته ۴۵۰۰ دلاری اجزایی نظیر: سیستم تعلیق اسپرت، کالیپرهای ترمز چهار پیستون برمبو در جلو، سیستم خنک کننده ویژه، دیفرانسیل لغزش محدود و رینگ‌های ۲۰ اینچی به همراه تایرهای گودیر F1 اتمسفریک یافت می‌شود.


این تغییرات نه‌تنها ارزانترین کامارو را از نظر سریع بودن هم‌تراز با مدل شش سیلندر ۳۳۵ اسب‌بخاری قرار می‌دهد، بلکه نیروی بالقوه نهفته در پلتفرم آن موسوم به آلفا را نیز به خوبی نمایان می‌سازد.


گیربکس شش سرعته دستی وظیفه انتقال نیرو را بر عهده داشته و اهرم تعویض دنده به همراه غربیلک فرمان، به وسیله چرم مصنوعی روکش شده‌اند. درب کاپوت این خودرو همانند نسخه‌های پرقدرت‌تر با پوششی مشکی رنگ احاطه شده و موارد دیگری همچون یک اسپلیتر در جلو، اسپویلر عقب، جلوپنجره به رنگ مشکی پالیش شده و رینگ‌های سیاه‌رنگ نیز در نمای بیرونی این خودرو مشهود هستند.


سیستم اگزوز دوگانه کامارو 1LE چهار سیلندر، صدای غرش آن را بهبود بخشیده و از این نظر تفاوت چندانی با نسخه‌های قدرتمندتر ندارد.


در پشت صندلی راننده، اشیا بیش از آنچه که با هم اختلاف دارند، به یکدیگر شبیه هستند. با انتخاب حالت رانندگی Track و رفتن به وضعیت competition در سیستم کنترل پایداری، 1LE به یک خودروی مسابقه‌ای واقعی تبدیل می‌شود.


عملکرد فرمان و کلاچ‌گیری سنگین است، ترمزها نیز از نیروی فوق‌العاده‌ای سود می‌برند. این خودرو به سرعت قابلیت دور زدن پیدا می‌کند، چسبندگی عالی نسبت به سطح جاده دارد و در یک کلام کامارو آنقدر خوب و تحت کنترل است که ما نمی توانیم تصورش را بکنیم.


این خودرو از یک منحنی گشتاور با تمایلات خیابانی بهره می‌برد، حداکثر گشتاور تولیدی توسط پیشرانه ۴ سیلندر کامارو معادل ۴۰۰ نیوتن متر است که در ۳۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس خواهد بود. حداکثر قدرت آن نیز در ۵۶۰۰ دور در دقیقه پدیدار می‌شود. همچنین محدوده ردلاین در این خودرو برابر 7000rpm در نظر گرفته شده است.


با این تفاسیر تعویض دنده در این خودرو نسبت به نمونه V-6 سریع‌تر و راحت‌تر صورت می‌گیرد. میزان سفتی سیستم تعلیق این خودرو در ابتدا ممکن است اندکی سفت به نظر برسد اما برای شخصی که بسیاری از اوقات خود را در پیست می‌گذراند و سپس به سمت خانه خود باز می‌گردد، کاملا قابل قبول است.


طراحی کابین کامارو نیز به گونه‌ای است که اگرچه در ابتدا مانند یک اتومبیل مسابقه‌ای تنگ و بی روح جلوه می‌کند اما پس از مدتی این ذهنیت از بین رفته و به آن عادت خواهید کرد.


بهای نسخه پایه شورولت کامارو ۲۰۱۹ با نمای جلو و عقب تغییر شکل یافته، در مدل LS معادل ۲۵,۹۹۵ دلار است. برای سفارش پکیج 1LE بایستی به سراغ مدل 1LT با قیمت ۲۶۴۹۵ دلار رفته که با احتساب ارزش ۴ هزار و ۵۰۰ دلاری پکیج 1LE، بهای آن به ۳۰ هزار و ۹۹۵ دلار افزایش می‌یابد.

از جمله آپشن‌های دیگری که برای کامارو 1LE در نظر گرفته شده می‌توان به پنل ضبط ویدیو و داده‌های پرفورمنس( ۱۳۰۰ دلار) و صندلی‌های ریکاردو با بهای ۱۵۹۵ دلار اشاره نمود. همچنین می توانید با پرداخت مبلغ ۱۴۹۵ دلار بیشتر نسبت به نسخه پایه چهار سیلندر و تجهیز آن به پیشرانه ۶ سیلندر، به طور مطلوب‌تری از قدرت و شتاب کامارو 1LE خود لذت ببرید که در این صورت قاعده کلی مسابقه دهندگان بازهم صحیح از آب در می آید: «پول بیشتر مساوی است با سرعت و قدرت بیشتر».

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (7404 ديدگاه)

    اىن متن رو مهران 911 بخونه که همىشه مىگه هىچ ارزونى بى علت نىست
    ((گفته می‌شود قاعده کلی حاکم بر مسابقه‌دهندگان در پیست تغییرناپذیر است: «هرچه بیشتر پول بدهی، سریعتر پیش خواهی رفت». اما این قاعده کلی همیشه درست نبوده و احتمالا ما یک مثال نقض برای آن دست و پا کرده‌ایم.))

    1. (Ali (Chevy nova

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (7404 ديدگاه)

      مشخصات شول مدل 64 تا72 رو مىذارم
      ((چه قدرت موتورى هم داره))
      The Chevelle SS represented Chevrolet’s entry into the muscle car battle. Early 1964 and 1965 Chevelles had a Malibu SS badge on the front fenders (which includes the sought-after Z16 option where 201 Malibu SS were produced); after 1966, the Malibu badging disappeared except for those sold in Canada. The Chevelle SS was the high performance version and had its own line of engines and performance equipment. The performance engines available included 327 in³, 350 in³, and 396 in³ V8s – rated at 325, 350 and 375 hp respectively.

      Previous to 1970, GM had a restriction stating that no mid-size car could have an engine with a displacement over 400 in³, though some inventive people figured out ways around this through the dealership; 1968 and 1969 were the times of the COPO (Centrol Office Production Order), in which a car was ordered by the dealer with a larger than allowed engine in it for racing purposes.

      In 1970 the COPO dropped the displacement rule, and that was when the bigger engines came out. The first change was that the 396 engine was bored out to 402 in³ , but the car kept the 396 badging, as so much advertising had been put into the 396 namesake that they didn’t want to change it. Most notable was the 454 in³ LS5 V8 rated at 390 hp and the LS6 at 450 hp. It was the 454 that made the Chevelle a legend. The LS6, with 450 hp and 500 ft·lbf of torque, would rocket the Chevelle through the 1/4 mile in low to mid-13 second times at 105 to 108 mph. After 1972, the engine ratings declined quickly. 1972 would be the last of the great Chevelle SS models. With the top engine rated at 245 net hp (183 kW), the car was a good performer, but not nearly as muscular as its previous iterations.

      Many customers, however, chose the Chevelle as an economical family car that, while not as expensive to operate as larger models (including the Chevrolet Impala), had enough room to seat a family of five in reasonable comfort. Popular convenience items ranged from power steering, power brakes, automatic transmission, air conditioning and stereo radio; plus appearance items including vinyl top, full wheel covers and whitewall tires.

      1. mahdy

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        ببین علی تو برای اثبات برتری آمریکا در حال حاضر از برتری های دهه 60 و 70 آمریکا حرف میزنی و فکر کنم بیش از 90 درصد دوستان به برتری آمریکا در اون دوران اعتراف میکنن ولی چرا از الانشون حرف نمیزنی
        خب مهران هم راس میگه هیچ ارزونی بی دلیل نیست اگه هیچ اختلافی با موستانگ نداره چرا فروشش کمتره؟

    2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      علی نوا چیزی که من تا همین دو سه روز پیش فهمیدم این بود که مهران 911 کلا هر چیزی که به ضررش باشه نمیخونه!!!!!
      یه چیزایی تو پست شاسی بلند مک لارن گفت که فهمیدم اصلا هیچ اطلاعی از برندهای غیر آلمانی نداره.
      شما هم سعی نکن.
      من حدود چهار یا پنج سال پیش سعی کردم به این افراد اطلاعاتی از خودروسازی انگلستان بدم که متاستقانه متوجه شدم بی فایده بوده.
      در واقعا من نباید 2000 دیدگاه میداشتم چون حداقل 1000 تاش صرف سر و کله زدن با اینا شد.((مسخره کردناشونو و…….))
      طرف وقتی اینقدر وقت نمیزاره که اطلاعات رو بخونه آدم یه جورایی نا امید میشه دیگه از کامنت گذاشتن.((ای کاش حداقل افتخار نمیدادن مال ما رو بخونن، مطالب سایت رو میخوندن))
      واقعا متاستفم برای این همه غرور و تعصب بیش از حد بعضیا!!!!!!!!
      به سلامت.

      1. emad1990

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (997 ديدگاه)

        یه مساله ای هست دانیال و اون این که طرفدارای فراری و پورشه تو اون پست به برتری از نظر قدمت محصول و امار فروش و خوکفا بودن در ساخت قطعه اشاره کردن.در صورتی که حرف شما این بود که مک لارن الان(در حال حاضر داره محصولات بهتری تولید میکنه ولی مدرکی براش نیاوردی(تو اون پست)
        شما و مهران اطلاعاتتون بالاس ولی تو بحث کردن با هم بعضی موقع ها یادتون میره راجع به چی میخواستید حرف بزنید(از بس کل کل میکنید)

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2862 ديدگاه)

          من چیزی نگفتم و فقط گفتم 911 باید از نسل جدید 570 بترسه.
          همین!!!
          حالا بعضی ها بهشون بر خورده نمیدونم.
          آخه این چه حرفیه:((مکلارن هم از ابتدا موتورش برای خودش نبود الان هم ریکاردو توسعه اش میده و ….
          .
          اسپرت سازی که پیشرانه اش رو خودش توسعه نمیده باید بره ….
          این تفاوت پورشه و فراری با امثال مکلارنه))
          ((بین پسر خوب مکلارن برای شکست دارن ۹۱۱ به خییییلی بیشتر از چیز هایی مثل عدد رقم نیاز داره
          پورشه مکلارن رو عددی حساب نمیکنه))
          و خیلیای دیگه که نگم بهتره

      2. mahdy

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2370 ديدگاه)

        ببین دانیال جان خودت هم میدونی خیلی دوست دارم اما ببین این کل کل کردنا و این کری ها (مثل همین پورشه مکلارن رو ماشین حساب نمیکنه و اینجور حرف ها)
        و ذات بیش از 99 درصد انسان ها ست و ازش لذت میبرن
        مطمئن باش مهران هم این جکله رو قبول نداره که پوره مکلارنو ماشین حساب نمیکنه وی خب از کل کل کردن و کری خوندن با طرفدارای رقیب لذت میبره مثل خیلی های دیگه خیلییییی های دیگه از جمله خودم که این جملات رو واسه اغلب ماشینای شورولت بکار میبرم
        مثال برات بزنم استقلال و پرسپولیس طرفدارای هرکدوم میگن ما شیشش تا میزنیم مطمئنا بعد با ترس و لرز بازی رو نیگا میکنن و اگه یک هیچ هم ببرن از خوشی میخوان منفجر بشن اگه اینا به حرف اولشون یعنی راحت شیش تا میزنیم اعتقاد داشتن که واسه یک هیچ که انقدر خوشحالی نمیکردن کری رو جدی نگیر

  2. (Ali (Chevy nova

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (7404 ديدگاه)

    امروز ىه اتفاق خوبى رقم خورد و اونم اىن بود که سبب ىه معامله خوب شدم
    چند روز پىش ىکى از رفقام بهم سپرد براش ىه جىپ واگونىىر پىدا کنم با بودجه 18 تومن
    من همون روز براش ىه مورد عالى پىدا کردم
    امروز رفتىم بالا سره ماشىن
    بسىار ماشىن روپا از لحاظ بدنه و اطاق بود
    ماشىن رو 13 تونستىم توافق کنىم برا خرىد
    ماشىن کاناداىى هست و مدل 80
    صاحاب ماشىن از ىه بىوک 78 نقره اى عالى با تودوزى قرمز هم داشت

  3. s ๏ я ๏ u s h

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (101 ديدگاه)

    عکس سوم دیوانه کننده است لامصب ❤❤

  4. Sajjad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    دلم نمیخواست این ماشین رو با طراحی غیر مردانه و زمخت ببینم که شد
    موتورش هم که بماند

  5. me84

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    هیچ کشوری تاکید میکنم هیچ کشوری بجز آمریکاییها تا حالا نتونستن همچین پکیجی رو با این قیمتها عرضه کنن. هر کی هم هرچی میخواد بگه. میتونید وبسایت تمام شرکتها رو نگاه کنین. این حد از پرفورمنس و بازده رو با این قیمتها فقط آمریکاییها ارائه میدن.
    در مورد پیکاپ تراکها هم این قضیه صادقه.

    1. سامان اذری

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (3200 ديدگاه)

      تنها ماشینی که میتونه با این قیمت با این ماشین رقابت کنه (دقت کنید کخ میگم فقط رقابت کنه ) نه این که شکستش بده
      فقط سوبارو wrx هست

  6. محمد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1429 ديدگاه)

    این خشن و مغرور، آمریکاییه مورد علاقه منه

  7. مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    ظاهرش در حد فحش ناموسه

  8. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ظاهرش رو خراب کردن!

  9. منم

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ماشین جماعت الوات،ضمنا ماشینی که این ظاهر خشن رو داره باید خیلی بیشتر از اینا از دستش بربیاد

  10. Behrouz anzali

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    هوندا سیویک تایپr . ماشینی هست که میتونه در این رنج قیمت شاخ کامارو رو بشکنه.

  11. محمد مهدی

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به هیچ وجه هوندا سیویک نمی تونه رقیب سرسختی برای کاماروی 2019 باشه

  12. omid622

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (740 ديدگاه)

    یه زمانی که دلار تا چند ماه پیش ۳۷۱۵ تومان بود
    نمونه آپشن دار ۴ سیلندر این ماشین ۳۱ هزار دلار
    میشد:۱۱۵۱۶۵۰۰۰هزار تومان
    با دنگ و فنگ گمرک و مضخرفاتش میشد قیمت تمام شدش ۲۲۰ میلیون برای مشتری آب بخوره
    اصلا باورش خیلی سخته کشوری با این همه منابع خدادادی و آدم های نغبه ؛و ثروت های بی پایان چطور یه مشت آدم اینطور کشور رو به گند کشیدن
    دقت کنید فقط یک سری آدم هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا