شورلت

بررسی شورولت کامارو 1LE شش سیلندر 2017

شورولت کامارو 1LE قیمت جذابی دارد و نسخه پایه 1LS آن با قیمت ۳۳هزار دلار عرضه می‌شود که حدود ۵هزار دلار نسبت به کمترین بهای پرداختی برای کامارو SS هشت سیلندر، ارزان‌تر است. البته نسخه2LT مورد بررسی در اینجا، با کمی تجهیزات بیشتر دارای قیمت بالاتری است که اختلاف را با SS کاهش می‌دهد.

شورولت کامارو 1LE
سفارش یک مدل 1LE به معنای برخورداری از برخی اصلاحات مکانیکی و تزییناتی است که از جمله می‌توان به سیستم تعلیق SS به همراه کمک فنرهای بازتقویت شده، نگهدارنده‌های زیرشاسی عقب و میله های تعادل، اشاره کرد. همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی، دیفرانسیل لغزش محدود، کالیپر ترمز جلو برمبو، ارتقای سیستم خنک کننده موتور به همراه گیربکس و دیفرانسیل و نوعی سیستم دو حالته اگزوز را نباید از قلم انداخت. از نظر بصری نیز تغییراتی همچون جلوه مشکی رنگ درب موتور و آینه‌های جانبی، یک اسپلیتر زیر سپر جلو و یک اسپویلر لبه‌ای واقع بر درب صندوق عقب، به چشم می‌خورند.

شورولت کامارو 1LE
اگرچه این خودرو مخصوص زندگی در پیست طراحی شده اما پا را فراتر از محدودیت‌هایی که دامن‌گیر سایر محصولات خانواده کامارو است، نمی‌گذارد. مانند سایر محصولات نسل ششم خانواده کامارو، شما بایستی با یک کابین در هم فشرده و دید کم به دلیل محدودیت شیشه جلو، کمبود قسمت‌های شیشه ای و ضخامت ستون‌ها دست و پنجه نرم کنید. با وجود استفاده از سیستم فنربندی سفت‌تر در این مدل نسبت به کامارو V-6 معمولی،  سواری با آن، چندان خشک و انعطاف‌ناپذیر نیست. با افزایش سرعت و فشار در سر پیچ‌ها، عملکرد استوار سیستم تعلیق به همراه کمک‌فنرهای تقویت شده و شاسی، به خوبی نمایان می‌شود و غربیلک فرمان چرم دوزی شده به طرز ویژه‌ای، خوب و با دقت عمل می‌کند.

سطح چسبندگی این خودرو بسیار تاثیرگذار است، شتاب جانبی ۰.۹۸ جی برای 1LE ثبت شده که نسبت به نمره ۰.۹۱ جی مدل V-6 کوپه بهتر بوده اما در مقایسه با شتاب ۱.۰۵ جی کامارو V-8 SS، در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. البته خودروی مورد آزمایش در اینجا، در طی مسافت ۱۰ هزار کیلومتری دچار مشکلاتی شده و از کم فرمانی در هنگام دور زدن رنج می‌برد که احتمالا خودروی نو و یا مجهز به لاستیک‌های تازه و مناسب، چنین مشکلی نداشته باشند. کاماروی V-6 نسبت به مدل هشت سیلندر، در حدود ۹۷.۵ کیلوگرم سبک تر است و چسبندگی کمتری نسبت به آن در عبور از مسیرهای منحنی شکل، از خود نشان می‌دهد اما در عبور از سلسله پیچ‌های متوالی بسیار چابک عمل می‌کند. میزان کشش و تعادل خودرو در حد مطلوبی است و تنها در سخت‌ترین شرایط  است که منجر به کمی عدم تعادل در قسمت عقب می‌شود اما در شرایط خیس بودن مسیر، سطح چسبندگی لاستیک‌ها پایین آمده و خودرو به طرز مثبتی چموش به نظر می‌رسد. عملکرد ترمزها خوب بوده و پدال استوار ترمز، با جایگیری مناسب در زیر پا، حس مطلوبی ارایه می‌کند. همچنین گیربکس شش سرعته دستی نیز عملکرد دقیق و در حد انتظاری دارد.

شورولت کامارو 1LE
پیشرانه ۳.۶ لیتری V-6 جنرال موتور در اکثر مواقع، از دورهای پایین گرفته تا فشارهای بیشتر، با آن صدای خاص پانی کارهای آمریکایی، وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد. به راحتی و بدون هیچگونه شکایتی تا دور موتور 7000rpm به چرخش در می‌آید و خودرو را با قدرت کافی به جلو می‌راند.

زمان ۵.۲ ثانیه برای ثبت رکورد ۰-96km/h، اگرچه سابقا امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شد اما امروزه چندان جلب توجه نمی‌کند. همچنین درباره زمان ۱۳.۸ ثانیه در تست یک چهارم مایل با سرعت ۱۶۲ کیلومتربرساعت هم به گونه‌ای مشابه، می‌شود اظهارنظر کرد. برای روشن شدن بیشتر موضوع، می‌توان به رکورد کمتر کامارو V-8 در دستیابی به سرعت ۱۱۲ کیلومتربرساعت از حالت سکون و نیز دستیابی به سرعت 192km/h در بازه زمانی برابر با زمان کامارو 1LE V-6 در نیل به سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت، اشاره نمود.

شورولت کامارو 1LE

البته که یکی از اهداف عرضه هر نوع شورولت کامارو با موتور کوچکتر، ترغیب افراد به سمت خرید یک خودروی عضلانی و قدرتمند با هزینه کمتر است؛ همچنین عملکرد این پیشرانه نسبت به موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری، بسیار مطلوب‌تر است اما ما گمان می‌کنیم که خریداران این نسخه از سطح چسبندگی شاسی احساس عدم رضایت خواهند داشت و از اینکه چرا نسخه V-8 را خریداری ننموده‌اند، دچار یاس و نومیدی خواهند شد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چه هشت سیلندر باشی چه شش سیلندر چه چهار سیلندربرای من همین که کامارویی بسه??❤

    1. Hemichan

      ۴ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      دقیقا
      عشقه عشق
      “کاماروی V-6 نسبت به مدل هشت سیلندر، در حدود 97.5 کیلوگرم سبک تر است و چسبندگی کمتری نسبت به آن در عبور از مسیرهای منحنی شکل، از خود نشان می‌دهد اما در عبور از سلسله پیچ‌های متوالی بسیار چابک عمل می‌کند.”

      1. HORSE

        ۵ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        از ماسل کارا عاشق اینم!!!????
        http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2017/01/shelby_ss-626×382.jpg
        Mustang shelby super snake ???

  2. آرش آمریکایی

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    از وقتی بچه بودم و کامارو های قدیمی رو تو شیراز (اون موقع ها ماشین کلاسیک خیلی تو شهر به چشم میخورد یادش بخیر) میدیدم
    همیشه آرزوی روندنش رو داشتم
    البته ترجیحا 8 سیلندرش رو
    خدایا هر عاشقی رو به معشوقش برسون
    سپاس

  3. بهنام

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (994 ديدگاه)

    اما ما گمان می‌کنیم که خریداران این نسخه از سطح چسبندگی شاسی احساس عدم رضایت خواهند داشت و از اینکه چرا نسخه V-8 را خریداری ننموده‌اند، دچار یاس و نومیدی خواهند شد.

    موافقم خرید 8 سیلندر معقول تره ، بعد که پول دستش اومد خودش یه دستی به سر روی ظاهریش میکشه میشه Ss1LE?

  4. مهزیار

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (444 ديدگاه)

    هرچقدر فیس لیفت شد بدتر شد…

  5. محمد

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    یعنی دیگه جا واسه دریچه های کولر نبود؟

  6. emad1990

    ۴ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    رنگ مورد علاقه منه.این رنگ روی هلکت هم هست و به هر دو خیلی میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا