چندی پیش نشریهٔ آلمانی اسپرت اتو، شورلت کوروت C8 را همراه با دو رقیب اروپایی آن یعنی آئودی R8 RWD و پورشه ۹۱۱ کاررا S به پیست هوکنهایم برده و اقدام به تایم زنی کرد تا مشخص شود که کوروت موتور وسط در برابر رقبای اصلی خود چه عملکردی دارد. در این آزمایش کوروت C8 با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵۴.۶ ثانیه تقریباً بهاندازهٔ رقبای اروپایی سریع بود اما پرفورمنس کوروت جدید در هوکنهایم در مقایسه با نسل قبلی خود چگونه بوده است؟ پاسخ این سؤال را میتوان در یکی از ویدئوهای قبلی همین اسپرت اتو پیدا کرد زیرا حدود یک سال پیش این نشریه با کوروت C7 گرند اسپرت در هوکنهایم همراه با پورشه ۹۱۱ کاررا S اقدام به تایم زنی کرده است.
البته شاید مقایسهٔ کوروت C8 استینگری با C7 گرند اسپرت خیلی منصفانه نباشد زیرا گرند اسپرت نسخهٔ پایهٔ نسل قبلی کوروت نیست و با برخورداری از ویژگیها و تجهیزات نسخهٔ قویتر Z06، تمرکز بیشتری روی پیست دارد ولی بااینحال C7 گرند اسپرت از لحاظ پیشرانه با نسخهٔ پایه یکسان است. این یعنی در سینهٔ گرند اسپرت همان موتور آشنای ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار دارد. البته این موتور در اینجا با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور، ۵ اسب بخار قدرت و ۷ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسخهٔ پایهٔ C7 دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود.
از سوی دیگر، کوروت C8 هم از همین موتور ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده میکند اما در اینجا خروجی آن به ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور (در صورت تجهیز به پکیج Z51) افزایش یافته است؛ اما خبر مهمتر در کوروت C8 علاوه بر انتقال پیشرانه به پشت کابین، گیربکس ۸ سرعتهٔ دوکلاچهٔ آن است که تعویض دندههای آن بسیار سریعتر از گیربکس اتوماتیک معمولی C7 انجام میگیرد؛ بنابراین انتظار میرود کوروت C8 به لطف برخورداری از قدرت بیشتر، گیربکس دوکلاچه و توزیع وزن بهتر به خاطر ترکیب موتور وسط، در پیست سریعتر از C7 گرند اسپرت باشد اما درواقع اینگونه نیست زیرا C7 موتور جلو در آزمایش اسپرت اتو تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۱ ثانیه را به ثبت رسانده که نیم ثانیه از C8 سریعتر است.
علت اصلی این موضوع بهاحتمالزیاد مشکل کمفرمانی کوروت C8 است که بهصورت عمدی و به خاطر ایمنی راننده ایجاد شده است و در نسخههای قویتر آینده برطرف خواهد شد. همچنین همانطور که در بالا گفته شد، C7 گرند اسپرت از تجهیزات پرفورمنس مدل Z06 برخوردار است که برای تایم زنی در پیست بسیار مفید هستند. علاوه بر این، لاستیکهای دو خودرو هم یکسان نیست زیرا درحالیکه C7 گرند اسپرت به لاستیکهای میشلن پایلوت سوپراسپرت مجهز است، C8 در آزمایش اسپرت اتو روی لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S قرار دارد. پورشه ۹۱۱ کاررا S هم در تایم زنی همراه با گرند اسپرت، زمان ۱ دقیقه و ۵۳.۳ ثانیه را به ثبت رسانده که اختلاف چندانی با تایم جدید آن که در کنار کوروت C8 ثبت شده ندارد.
مشخصات فنی
کوروت C8 Z51 | کوروت C7 گرند اسپرت | پورشه ۹۱۱ کاررا S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری H6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر | ۵۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۲۷ کیلوگرم | ۱۵۵۵ کیلوگرم | ۱۵۳۴ کیلوگرم |
قیمت | ۶۵,۰۰۰ دلار | ۶۷,۰۰۰ دلار | ۱۱۴,۶۵۰ دلار |
تایم | ۱:۵۴.۶ | ۱:۵۴.۱ | ۱:۵۳.۳ |
بی ریا
۱۱ شهریور ۱۳۹۹۹۱۱ اسب بخار و گشتاور کمتری نسبت به اون دوتا داره و شاید بتونه از پس سی ۷ بربیاد اما سی ۸ رو نه
این نشریه آلمانیه و صد در صد میخواد ۹۱۱ رو یجوری برنده اعلام کنه
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۹تو مجلات آمریکایی هم که راننده موتورترند ترند پشت هردو نشستن یعنی مجله AutomobilemMagazine پورشه 911 کررا S سریع تر از کوروت C8 بود و زمان سریع تری رو ثبت کرد.
اما چون من مثل شما تعصب خشک و زننده ای ندارم در همین مجلات آلمانی یعنی مجله AUTO BILD sport cars که با پورشه 911 کررا S و شورولت کوروت C8 Z51 در پیست زاکسنرینگ زمان گیری کردن اینبار کوروت C8 Z51 زمان سریع تری رو ثبت کرد اگه پدال مطلبش رو بزاره چون فیلمش هم هست.
در مجله ROAD & TRACK هم شورولت کوروت C8 زمان سریع تری رو نسبت به پورشه 911 کررا S ثبت کرد.
اما در مجله SPORT AUTO همونطور که دیدیم پورشه 911 کررا S زمان سریع تری رو ثبت کرددر پیست هوکنهایم.
یعنی در 2 پیست 911 کررا S و در 2 پیست کوروت C8 سریع تر بودن.
یانکی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹صدای کوروت به کل هیکل 911 می ارزه خدا وکیلی 911 صداش مثل جارو برقیه.البته به احترام صدای gt3 کلاه از سر بر میدارم.
z
۱۱ شهریور ۱۳۹۹هر دو شاهکار و فوق العاده ان
رقابت بین کوروتc8 z06 و پورشه 992 gt3rs سال بعد خیلی جذاب میشه !
Elmiraj
۱۱ شهریور ۱۳۹۹بزرگترین دلیل همین کم فرمانی عمدی هست…
چون تغییرات اساسی نسل جدید برای رقابت با گرند اسپرت نسل قبل کافیه.
باید دید که C8 گرند اسپرت با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و تجهیزات پیست و فرمان تیز چه حرفی برای گفتن خواهد داشت .
.
.
و اما خبر خوش تنفس طبیعی بودن پیشرانه V8 پنج لیتری Z06 آینده هست که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور خواهد داشت و عدد RPM آن ۹۰۰۰ خواهد بود…!!!!!!
یانکی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹رو گشتاورش شک دارم.ولی اگر واقعا 800 نیوتن متر باشه تنها تنفس طبیعی جهان هستش که تونسته نزدیک گشتاور وایپر بشه.البته به خاطر دور بالا بودن موتور کوروت شک دارم به همچین گشتاوری برسه.نهایت 630 نیوتن متره.نکته مهم اینه که با اومدن z06 دنیا صاحب دومین ماشین تولیدی با rpm 9000 میشه.البته اگر پورشه gt3 با همون موتور سابق بیاد.قبلا lfa رو هم داشتیم.
Elmiraj
۱۱ شهریور ۱۳۹۹این فقط حدس و گمان هست و تا دیدن Z06 جدید فاصله زیادی داریم .
به نظر من هم بیرون کشیدن این گشتاور از یک V8 ( اصلاح میکنم ) پنج و نیم لیتری اونم در دور ۹۰۰۰ غیر ممکنه و نهایتا بتونه تا ۶۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید کنه….
z
۱۱ شهریور ۱۳۹۹البته لاستیک بهتری داشت 2 تا 2.5 ثانیه زمان بهتری رو ثبت میکرد و از کررا اس هم سریعتر میشد
نوربرینگ هم سی هشت تایم سریعتر ثبت کرده در حالی که کررا اس سبک تر کردن (صندلی های مسابقه ای گذاشتن) مطمعن نیستم ا!!
ممد ژانگولر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹طراحی بیرونی کوروت C7 قبلی عالی بود
این جدیده نمیگم بده ولی قابل تعریف تمجید هم نیست
البته تو طراحی داشبورد C8 خیلی حرفا برای گفتن داره
هر چند که تو این رقابت پورشه جفتشونو یک لقمه کرد یک آب معدنی هم روش??
JDM
۱۱ شهریور ۱۳۹۹سی8: 65 هزار دلار
سی7 گرندسپورت:67هزار دلار
خراب قیمت گذاریشونم
ارش
۱۱ شهریور ۱۳۹۹تلاش کوروت برای رسیدن به پورشه ستودنی است آفرین ادامه بده .
MASIHA
۱۱ شهریور ۱۳۹۹سی ۷ حتی اگه ۳۰ ثانیه هم عقب بمونه،
انتخاب اولمه
nikzad
۱۱ شهریور ۱۳۹۹دوستان چرا کوروت zr1 رو مقایسه نمیکنن؟میدونم کلاسش بالاتره ولی خب رقباش کی میشن؟البته زورا بالاتر از zr1 میشه.
ارشیاsvj
۱۱ شهریور ۱۳۹۹من به هر حال سی هفت Z06 رو میخوام
سریعتره
زیبا تره
ارزون تره(نسخه ۶۵۰۰۰ تایی سی هشت اصلا گیر نمیاد)
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۹البته کوروت C8 Z51 در پیست زاکسنرینگ از شورولت کوروت C7 گرند اسپرت سریع تر بوده و کوروت C8 در این پیست حدود 3 ثانیه از کوروت C7 استینگری سریع تر بوده.
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۹شورولت کوروت C7 نسخه گرنداسپرت در اولین زمان گیری در پیست هوکنهایم GP زمان 1:55.30 رو ثبت کرد اما در دومین زمان گیری اش که این مجله انجام داد زمان 1:54.10 رو ثبت کرد.
MAHDI
۱۱ شهریور ۱۳۹۹در پیست مجله car and driver هم کوروت C8 معمولی بازم از کوروت C7 نسخه گرنداسپرت سریع تر بود و زمان بهتری رو ثبت کرد در حدود 1 ثانیه سریع تر.
z
۱۱ شهریور ۱۳۹۹تشکر
Milad AMG
۱۱ شهریور ۱۳۹۹C8
هر چی هم باشه عمرا به پای رقبای المانیش برسه
علی آرین
۱۵ شهریور ۱۳۹۹با پول c8 توی آلمان بهت یه بدنه ی خالی دوچرخه میدن ک مجبور میشی بری فرمون و لاستیک و رینگهاشم از بازار بخری !
رقیب کوروت همین 911 هست ک عملکرد مشابهی دارن ولی به علت لوکس بودن متریال داخلی و اعتبار برند پورشه ، قیمتش دوبرابر کوروت هست .
اتفاقا توی موتورترند همین چند وقت پیش همین کوروت رو باهمین پورشه مقایسه کردن ک کوروت با اختلاف کمی ماشین بهتری بود
آلمانیا توی لوکس بودن ، دقیق بودن و با پرستیژ بودن از آمریکاییا بهترن اما توی رانندگی و عملکرد ماشین ها تقریبا برابر هستن
مثلا شلبی جی تی 350 و 500
کامارو ss و zl1
کوروت c8 _c7 zr 1 _c7 grand sport
کادیلاک ats_v و cts_v
این ماشین های اسپرتی ک اسم بردم همگی از لحاظ عملکرد ماشین و لذت رانندگی در بالاترین سطح هستن و با بهترین ماشین های اروپایی رقابت پایاپای دارن
Sina
۱۱ شهریور ۱۳۹۹C7
فقط بخاطر قیافش ، و اینکه هرگز ادعای بیش از اندازه زیادی نداشته ولی رقیب خیلی خوبی برای رقبا بوده
C8 هم شاید پرفورمنس خوبی داشته باشه ولی اصلا زیبا نیست و انگار یه C7 هست که ابعاد چراغ ها ، کاپوت و همه چیزش رو یکم طولانی تر کردن و گفتن این سی هشته!
اگه همین C8 رو با ظاهر شبیه C7 میساخت یکی از بهترین ماشینا میشه
Hadi
۱۱ شهریور ۱۳۹۹من c8 و 911 رو جفتشون رو تحسین میکنم…
ولی عملکرد c7 خیلی جالبه
ولی نمیشه گفت c8 نسبت به c7 پسرفت داشته
چون نیم ثانیه خیلی به چشم نمیاد و باید تست های بیشتری بشه تا نتیجه کامل مشخص بشه…
MehdiTurbo
۱۱ شهریور ۱۳۹۹لعنتی c7 خیلی جذاب خیلیییی بسکه این c7 جذاب c8 به چشم نمیاد c8 خوبه ولی c7 خیلی خاص و عالی و دوست داشتنی مثل وایپر میمونه دلم تنگ شده برای وایپر من c7 خیلی بیشتر از c8 دوست دارم همیشه c7 و وایپر یه حس خیلی خاصی بهشون داشتم اگه امریکا بودم جفتشون میخریدم به هر چی شاسی بلند ترجیح میدم.
علی آرین
۱۵ شهریور ۱۳۹۹با توجه به صحبت های کارشناس های مجلات معتبر مخصوصا موتور ترند حدس میزنم ک این سه ماشین از لحاظ عملکرد و رانندگی توی یک سطح باشن ، هم توی جاده و هم توی پیست
ماشین های اسپورت پورشه یه مقدار دقیق تر و کم نقص تر از رقبای آمریکایی هستن ولی رقبای آمریکایی این ماشین ها رو برای خود آمریکایی ها طراحی میکنن و یه سری چیزهایی ک برای امریکایی ها لذت بخش هست برای اروپاییا ضد ارزش به حساب میاد بخاطر همین اگه این ماشین ها توسط اروپاییا تست بشه پورشه برندست و اگه آمریکاییا تستش کنن کوروت برندست
آمریکاییا به ظرافت و کیفیت متریال کابین اهمیتی نمیدن ، به اعداد اهمیت زیادی نمیدن
مثلا بجای اینکه یه ماشین اتوماتیک با شتاب بیشتر و عملکرد بهتر رو انتخاب کنن ترجیح میدن دنده دستی و لذت رانندگی رو تجربه کنن .
تا اونجا ک میدونم دود کردن لاستیک برای آمریکاییا از یه لانچ دقیق لذت بخش تر هست
و در آخر نظر من اینه ک ماشین برای لذت بردن هست و این اعداد و ارقامی ک توی درگ ها و پیست ها میبینی فقط توان ماشین توی بهترین شرایط رو نشون میده و اصلا به لذت رانندگی توی جاده ارتباطی نداره