تجربه و آزمایششورلت

اولین تجربهٔ رانندگی با نسل جدید شورلت تاهو، بهتر از همیشه

نسل جدید اس‌یووی‌های فول سایز جنرال موتورز یعنی شورلت تاهو و سابربن، جی‌ام‌سی یوکان و کادیلاک اسکالید تقریباً به‌طور هم‌زمان معرفی و به بازار آمده‌اند تا در بازار پررونق شاسی‌بلندها همچنان به موفقیت اسلاف خود ادامه دهند. خبر بزرگ در مورد این غول‌های آمریکایی در زیر پوست آن‌ها پنهان شده زیرا مهندسان جنرال موتورز سرانجام آن‌ها را به سیستم تعلیق مستقل عقب مجهز کرده‌اند. این سیستم تعلیق مستقل به فضای کمتری نسبت به تعلیق صلب نیاز دارد و امکان پایین‌تر بردن کف خودرو را فراهم می‌کند. علاوه بر این، شورلت فاصلهٔ محوری تاهوی جدید را ۱۲۴ میلی‌متر و طول کلی آن‌را ۱۷۰ میلی‌متر افزایش داده است.

در تاهوهای قبلی، سرنشینان ردیف سوم نزدیک به کف خودرو روی صندلی‌هایی به سبک صندلی‌های ساحلی می‌نشستند اما این تغییرات در نسل جدید موجب شده برای اولین بار ردیف سوم تاهو به مکانی عالی برای نشستن تبدیل شود. در این ردیف، فضای پا ۲۵۴ میلی‌متر افزایش یافته و حالا بزرگ‌سالان بیش از پنج دقیقه می‌توانند در صندلی‌های ردیف سوم دوام بیاورند! همچنین صندلی‌های ردیف دوم علاوه بر اینکه به سمت جلو حرکت می‌کنند و تا می‌شوند تا دسترسی آسانی به ردیف سوم فراهم گردد، به‌صورت کشویی به سمت جلو و عقب هم قابل تنظیم هستند که این می‌تواند به فضای پای ردیف سوم اضافه کرده یا از آن بکاهد. این طراحی هوشمندانه‌ای است که ردیف سوم تاهو را بسیار بهتر کرده است.

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های کاربردی و خوب تاهو نیز می‌توان به پنج پورت USB-C و شیشهٔ عقب اشاره کرد که به‌صورت مستقل از درب صندوق باز می‌شود، چیزی که در شاسی‌بلندهای امروزی در حال انقراض است. با باز کردن این شیشه می‌توان وسایل کوچک را داخل صندوق قرار داد و در صورت نیاز به حمل اشیاء دراز مثل نردبان، فضای بار ۷۰۸ لیتری پشت ردیف سوم را به حداکثر می‌رساند. به گفتهٔ جنرال موتورز، این فضای بار ۲۸۰ لیتر بیشتر از نسل قبلی شده است.

نسل جدید تاهو برخلاف برادر پیکاپ خود، سیلورادو، در داخل هم بسیار پیشرفت کرده است. در اینجا یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد قرار گرفته و شیفتر دنده که قبلاً در ستون فرمان قرار داشت حالا با دکمه‌هایی در سمت راست صفحه آمپر جایگزین شده است. برای محفظهٔ اشیاء روی کنسول مرکزی خودرو نیز یک درب جمع‌شونده طراحی شده اما عجیب اینکه دکمهٔ کنترل آن روی سقف نصب شده است. ارگونومی دیگر قسمت‌های کابین اما بهتر است و شورلت تعدادی از کنترل‌های فیزیکی مثل دکمه‌ها و سوئیچ‌ها را به صفحه‌نمایش لمسی منتقل کرده است. در کابین تاهوی جدید همچنان پلاستیک‌های ناخوشایند وجود دارد اما برای پیدا کردن آن‌ها واقعاً باید ریزبین باشید زیرا کیفیت متریال قسمت‌های قابل‌مشاهده و قابل‌لمس خوب بوده و با قیمت ۷۶ هزار دلاری مدل Z71 مورد آزمایش ما متناسب است.

احتمالاً از دیدن برچسب قیمت تاهو شوکه شده‌اید زیرا این مبلغ برای خرید ب‌ام‌و X7 و مرسدس GLS پایه کافی است اما باید بدانید که قیمت پایه‌ای‌ترین تیپ تاهو یعنی LS محرک عقب از کمی بیش از ۵۰ هزار دلار آغاز می‌شود درحالی‌که نمونهٔ مورد آزمایش ما از تیپ آفرودی Z71 با پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک و گیربکس کمکی دو سرعته است. این تیپ در بیرون هم به سپر جلوی ویژه با صفحهٔ محافظ مجهز است که از قطعات زیرین محافظت می‌کند.

فنرهای بادی Z71 ما بخشی از پکیج آفرود ۲۴۵۰ دلاری است که کمک‌های مغناطیسی را هم به همراه دارد. با این کمک‌فنرها، سواری خودرو از سفتی و کنترلی که از یک اس‌یووی بدنه روی شاسی با تمایل به آفرود انتظار می‌رود برخوردار است و سرنشینان را به اندازهٔ کافی تکان می‌دهد تا یادآوری کند که بین آن‌ها و سرعت‌گیرها، قطعات آفرودی قرار دارد. فنرهای بادی در بالاترین سطح خود می‌توانند فاصلهٔ خودرو از سطح زمین را از ۲۰۳ میلی‌متر تا حداکثر ۲۵۴ میلی‌متر افزایش دهند.

پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری ۳۵۵ اسب بخاری آشنای جنرال موتورز برای حمل وزن ۲۶۶۰ کیلوگرمی تاهو Z71 کافی است. البته کافی در اینجا به معنای زمان ۷.۵ ثانیه برای شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت است. انتظار داریم پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری ۴۲۰ اسب بخاری تیپ «های کانتری» این زمان را دو ثانیه کمتر کند و غیر از تیپ Z71، دیگر تیپ‌های تاهو شامل LS، RST، LT و پریمر نیز باید با همین موتور ۵.۳ لیتری سریع‌تر باشند. پیشرانهٔ شش سیلندر خطی دیزلی جنرال موتورز نیز از اوایل سال آینده برای تاهو قابل سفارش خواهد بود. البته در این موتور دیزلی، در ازای مصرف سوخت بهتر، شتاب قربانی می‌شود.

طبق اعلام EPA، تاهوی جدید با پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری به‌طور ترکیبی در هر صد کیلومتر ۱۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند که ۰.۸ لیتر بهتر از نسل قبلی است و مطمئناً بخشی از این کاهش مصرف به دلیل استفاده از سیستم پیچیده‌تر غیرفعال‌سازی سیلندرها است. هنگام رانندگی با تاهو Z71 نکتهٔ قابل‌توجه این است که لاستیک‌های گودیر رانگلر تریل‌رانر آن صدایی که از تایرهای آفرود انتظار می‌رود را تولید نمی‌کند. به همین دلیل، هنگام رانندگی با سرعت بالا بجای صدای بلند تایر و جاده، غرش موتور صدای غالب است. در آزمایش میزان سروصدا در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، در کابین تاهو مثل یک خودروی لوکس، ۶۶ دسی‌بل صدا ثبت شد. همچنین ترمزها هم موجب اعتمادبه‌نفس راننده می‌شوند زیرا از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را در ۵۶ متر متوقف می‌کنند.

به‌طورکلی، در نسل جدید شورلت تاهو ویژگی‌های مثبت زیادی وجود دارد. با سیستم تعلیق بادی، کمک‌فنرهای مغناطیسی و تعلیق مستقل عقب، سواری آن بسیار بهتر از نسل قبلی است و درعین‌حال در تیپ Z71 قابلیت‌های آفرود قابل‌توجهی دارد. صندلی‌های ردیف سوم آن کاملاً بهتر از قبل است، در حجم صندوق بار بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی فورد اکسپیدیشن قرار می‌گیرد، از لحاظ یدک کشی با حداکثر ظرفیت ۳.۶ تن، نسبت به ظرفیت بکسل ۳ تنی نسل قبلی افزایش قابل‌توجهی داشته است و نهایتاً پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 آن هنوز هم توانایی رقابت با موتورهای مدرن توربو را دارد.

 

مشخصات فنی

Chevrolet Tahoe Z71 2021

پیشرانه ۵.۳ لیتری V8
قدرت ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۷.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۰ لیتر ترکیبی
طول ۵,۳۵۲ میلی‌متر
عرض ۲,۰۵۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۲۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۰۷۱ میلی‌متر
وزن ۲۶۶۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۳.۶ تن
حجم صندوق بار ۷۰۸ لیتر
قیمت پایه ۶۰,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۶,۱۷۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. JDM

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    چه لاتی شده به به?

    فردا هم جی ام سی هامر 1000 اسب بخاری پیکاپ و اس یو وی رونمایی میشن??

    موافقم 66
    مخالفم 5
    1. مدافع حقوق موتور احتراق داخلی

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      ایوللل

      موافقم 27
      مخالفم 5
      1. JDM

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (307 ديدگاه)

        داداش برقیه???

        موافقم 15
        مخالفم 4
    2. سهند

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (670 ديدگاه)

      نظر سنجی

      بی ام و x7 : لایک?

      کادیلاک اسکالید: دیسلایک?

      موافقم 53
      مخالفم 107
    3. Audi s8

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (757 ديدگاه)

      حداکثر سرعتش کمه ولی ماشین خوبیه

      موافقم 3
      مخالفم 27
      1. رامین

        ۳۰ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (257 ديدگاه)

        حدود 230 کمه برو پرایدتو سوار شو 120 بیشتر نری

        موافقم 5
        مخالفم 1
    4. Aria

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      اونوقت یسری به لندکروز میگن سلطان
      لندکروز گاردون این هم نیست

      موافقم 79
      مخالفم 24
      1. محمد

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        من دوسال پیش نسل قبل شورلت تاهو رو توی عراق دیدم کنارش یه لندکروز پارک کرده بود دقیقا ابعادش دوبرابر لندکروز بود و لندکروزی ک ایرانیا بهش میگن حضرت دربرابر تاهو جوجه ای بیش نبود لامصب خیلی باابهته و جذابه

        موافقم 36
        مخالفم 2
    5. Aria

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (351 ديدگاه)

      اصلاح میکنم حضرت

      موافقم 22
      مخالفم 10
    6. زیزیگولو

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      کمپانی شورولت تو طول سالای فعالیتش تو صنعت خودروسازی مدلای مشهور زیادی رو به بازار خودروی جهان معرفیو عرضه کرده که یکی از شناخته شده ‌ترین اونا همین شورلت تاهو هستش که واقعا خیلیم شبیه به برادر خودش شورلت سابربان هستش مخصوصاً وقتی این دوتا ماشینو از نمای روبرو نگاه کنیم متوجه میشیم، شورلت تاهو یکی از مدلای فول سایز کمپانی شورلته که
       با نگاه به این ماشین اولین حسی که به آدم دست میده حس قدرتو ایمنی هستش …. ماشینی با موتور قویو طراحیو بدنه ایمن و یکی مزیتای این شاسی بلند ‌ابعاد بزرگش هستش و یه خوبی ابعاد بزرگش اینه که مالک ماشین دیگه درگیری ذهنی در مورد خرتو پرتای عقب ماشین نداره و میتونه انواع وسایل حتی وسایل خیلی بزرگو با خود وش حمل کنه و هر وسیله ی اضافه ‌ای رو بدون فکر کردن به کمبود جا بزاره عقب ماشین

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. REZA

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (134 ديدگاه)

        عشقه دیگه ادم چی بگه

        موافقم 8
        مخالفم 1
    7. Mohammad

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (25 ديدگاه)

      من نسل قبلیشو از نزدیک دیدم واقعا یه غول بی شاخ و دم بود?
      خدای ابهت

      موافقم 20
      مخالفم 2
    8. Hadi

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      البته واسه امریکا میشه فردا…
      با اختلاف هفت و نیم ساعته به وقت تهران میشه ۳:۳۰ نصف شب چهارشنبه…
      بشدت منتظرشم…

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. Hadi

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        خیلی قلدره…

        موافقم 3
        مخالفم 1
  2. کافر مقدس

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ستون سی و کلا جلوپنجره ش و دماغ ش خیلی لاته

    موافقم 18
    مخالفم 5
    1. Malt hill

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      مژده
      «عرضه قریب الوقوع یواز هانتر، سهم‌خواهی روس‌ها از بازار خودرو ایران»
      اگه توی خیابون ببینمش علاوه بر اون قراضه هرچیز دیگه ای رو هم ببینم به آتیش می کشم.

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. مهدی

        ۲۸ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1327 ديدگاه)

        زیاد سخت نگیر کم کم باید به خودروی روسی عادت کرد ارباب هر چی میگه باید بگیم چشم

        موافقم 12
  3. امین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (520 ديدگاه)

    نه اینکه یکی بد باشه ولی

    یوکان: لایک?

    سابربن و تاهو: دیسلایک?

    موافقم 37
    مخالفم 25
    1. AMG_73///

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      تو این کلاس فقط یوکان AT4 و DENALI
      یه غولین برا خودشون

      موافقم 13
      مخالفم 3
  4. محمد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    فقط میخوام بدونم اون ۴تا لندکروز در سال رو چه نوع انسان هایی تو آمریکا میخرن با شتاب ۱۱ثانیه و…

    موافقم 37
    مخالفم 8
    1. Elmiraj

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3188 ديدگاه)

      عرب ها ، روس ها و ایرانی های مقیم آمریکا….
      .
      همین به قول تو چهار تا را هم سال دیگه جمع می‌کنن میرن…

      موافقم 24
      مخالفم 5
    2. محمد

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      اتفاقا ایرانیا ماشین شناسن حدود ۲سال واردات امریکایی تو منطقه اروند آزاد شد تا تونستن ماسل کار وارد کردن اگرم میدونستن ممنوع میشه بیشتر وارد میکردن.ایرانیا دستشون به شورولت نمیرسه وگرنه تویوتا نمیخرن

      موافقم 13
      مخالفم 2
  5. Dr.Ahmadreza2002

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    این آمریکایی‌ها هم این اواخر حسابی رشد کردن بخصوص تو قیمت ها دیگه دارن ب قلمرو آلمانیا وارد میشن

    منظورم این نیس
    کادیلاک و لینکلن رو میگم

    موافقم 10
    مخالفم 19
  6. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    آمریکایی بود و اکسل یکپارچه اش.
    از رو ماستانگ برداشتن حالا هم از رو فول سایز ها
    حیف شد.

    موافقم 8
    مخالفم 12
  7. مسعود

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    همینو دو روز دیگه چینیا از رو ظاهرش اسکی میرن با کیفیتی ماورا طبیعی و یه پیشرانه کهکشانی ۱.۵ لیتری روش میذارن با مصرف سوخت صدی 11 لیتر و یک عده به به و چه چه کنان سر به دشت و بیابان و کوه و کمر میگذارن! :| :| :| :|
    اقا ماشین چینی خیلی خوبه ولی فقط واس مایی که تا حالا ماشین واقعی ندیدیم یا حداقل فقط از بیرون دیدیم :|

    موافقم 21
    مخالفم 4
  8. پارسا عشق ماشین

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    بی نظیر

    موافقم 17
    مخالفم 4
  9. MaF

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    فک نکنم کسی تو یه همچین ماشینی شتاب بخاد
    تیپ دیزلیش مصرف سوخت بهتری داره

    موافقم 20
    مخالفم 1
  10. Ho3in

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    قبلا گفتم بازم‌میگم اونایی که امریکایی دارن میگن ماشین سگ جون خوبیه و اصلا صاحبشو تنها نمیزاره
    اما همین که به جزئیات توجه نمیکنن و
    طراحی هاشون تیز وتهاجمی ندارن
    بلکه طراحی هاشون قلدر و خفنه

    موافقم 21
    مخالفم 2
  11. میثم

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    من اینو با موتور دیزلی قطعا و حتما به لوکسهای آلمانی حتی گرونتر ترجیح میدم

    موافقم 19
    مخالفم 9
  12. حسین دهمرد

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فاصله ی خودرو از زمین رو از کدوم قسمت حساب میکنن؟ چون ارتفاعش تو جلو و عقب متفاوته.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. MaF

      ۲۸ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      از بالاترین قسمتش فک کنم

      موافقم 2
      مخالفم 3
  13. AMG_73///

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    چ قلدره لامصب غولیه برا خودش

    موافقم 7
    مخالفم 2
  14. AMG_73///

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    ولی یوکان AT4 خیلی خیلی ازین بهتره
    ظاهر قلدر تری داره

    موافقم 12
    مخالفم 4
  15. MR.JJ

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    طراحی خودرو ها طوری شده که در اولین نگاه میگی نسل قبلی کجا و این کجا
    ولی بعد از مدتی که عادت می کنی به طراحیش عاشق میشی دقیقا مثل تاهو و یوکان و حتی اسکالید جدید

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. رامین

    ۳۰ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    حدود 230 کمه برو پرایدتو سوار شو 120 بیشتر نری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا