لاتین NCAP به نشان دادن نگرانی و ناامیدی خود از عملکرد ساختههای جنرال موتورز در آمریکای جنوبی و حوزهی کارائیب ادامه میدهد. این بار شورولت اسپارک GT بهطور تأسفآوری در تست تصادفات هیچ ستارهای به دست نیاورده است.
اسپارک GT که در هند تولید شده و در مکزیک و کلمبیا محبوب است در تست تصادف جلو شرکت کرده و در پایهترین مدل خود فاقد هرگونه ایربگ و دستورالعملی برای نصب سیستم حفاظت از کودکان است.
Alejandro Furas مقام ارشد لاتین انکاپ میگوید:
این عملکرد بازهم نقطه ناامیدی دیگری برای جنرال موتورز است مخصوصاً در مدلی که پتانسیل ایمنی بالایی دارد چراکه این خودرو در پایهترین نسخهی تست شده در یورو انکاپ در سال ۲۰۰۹ به ۶ ایربگ مجهز بوده و ۵ ستارهی ایمنی به دست آورده است. این غیرقابلقبول است که نسخهی اروپایی اسپارک GT که دارای ایربگ است با بهای مشابه نسخهی لاتین که هیچ ایربگی ندارد عرضه میشود.
جنرال موتورز در وسط رسوایی صورت پذیرفته در آمریکای جنوبی قرار دارد چراکه خودروهای تولیدی این شرکت در تستهای تصادف عملکرد دهشتناکی داشتهاند. این غول خودروسازی اوایل امسال پیامی از انکاپ جهانی مبنی بر بهبود عملکرد ایمنی خودروهای موردنظر برای آمریکای جنوبی دریافت کرده است. جنرال موتورز نیز اعلام کرده که برنامهای ۵ میلیارد دلاری برای بهبود خودروهای فروشی در آمریکای جنوبی در نظر دارد. جنرال موتورز میخواهد این خودروها را با دو ایربگ و کمربندهای ایمنی سهنقطهای برای همهی سرنشینان عرضه کند.
سامان اذری
۳ مهر ۱۳۹۵خودروی ارزان و ایمن فقط ژاپنی
Matador
۳ مهر ۱۳۹۵سامان جان دوره ی فقط فقط خیلی وقته تموم شده. هر خودروسازی و هر ملتی پیشرفت های خودشون رو دارن. دقیقا میدونم از چه ویژگی های خودروهای ژاپنی خوشت اومده ولی مثلا خودروهای آلمانی ، ایتالیایی ، ژاپنی ، آمریکایی ، کره ای ، .و…. هر کدوم خوبی های خودشون رو دارن.
سامان اذری
۳ مهر ۱۳۹۵من حرفامو با سند میگم همین چند وقت پیش تو پدال یه مطلب بود راجب ایمن ترین ماشینها که ژاپنی ها اکثرا اول بودند
uss zumwalt DDG-1000
۴ مهر ۱۳۹۵ولی خداییش ژاپن خیلی خوبه
جواد
۳ مهر ۱۳۹۵داداش اینا ارزان جهان سوم هستن همین گند خودرو سوزوکی تو هند زد اینا را با نسخه ارزون اصلی اشتباه نگیرید تو متن اصلی هم گفته نسخه اصلی 5 ستاره هستش همچنین رنو یادم رفت با اون کوئیدخودش
احمد باقری
۳ مهر ۱۳۹۵در بعضی از زمینه ها، به جای اینکه پیشرفت داشته باشند، به عقب بر می گردند، البته در خیلی زمینه ها پیشرفت داشته اند.
(ali (CHEVY NOVA
۳ مهر ۱۳۹۵این ماشین لیاقت اسم شورولت و اون لوگو رو نداره
شورولت به ماشین های مردونه و قلدر معروفه نه این جوجه ماشینها
امیدوارم همین ایمنی کمش باعث از رده خارج شدنش بشه
Nima
۳ مهر ۱۳۹۵خبر مال بیش از ۲ ماه پیش هست.
شاهین
۳ مهر ۱۳۹۵سلام
خبر همین دیروز منتشر شده دوست عزیز.
ارادتمندم
پرهام
۳ مهر ۱۳۹۵حتی بهترین برندها هم الان دیگه سعی میکنن تو اینجور بازارا نفوذ کنن چون سود خیلی زیادی گیرشون میاد و نمیخوان چینیا همه سودهارو ببرن و اگه دقت کنید خیلی از برند های معروف خودروهایی فقط برای اینجور کشورا تولید میکنن و مخصوصا تو چند سال اخیر این رویه بیشتر شده مثل رنو – سوزوکی -پژو -شورلت -نیسان که برندهای کوچیکی نیستن ولی تولیداشون توی اینجور کشورا همچین آش دهن سوزیم نیست .
حمیدرضا
۳ مهر ۱۳۹۵خوشحالم سیستم انکاپ داره در همه کشورا قوی کار میکنه منتها ما معمولا عادت داریم بگیم چین انکاپ دروغ میگه باقی راست میگن من خودم به شخصه همه مدلای شورلت رو دوست دارم حتی اگر داغون باشه