شورولت Enjoy یک وسیلهی نقلیهی ابتدایی برای حمل افراد در بازار هند است. این خودروساز آمریکایی میگوید که به لطف مجموعهی وسیعی از ویژگیهای ایمنی فعال و غیرفعال، بالاترین استانداردهای ایمنی را کسب کرده است. ساختار این خودرو دارای میلههای فولادی با کشش بالاست که ایمنی بالایی را برای سرنشینان فراهم میکند بنابراین شما در هر بار رانندگی ایمنی بالایی را تجربه خواهید کرد… خب، همهی آن چیزی که الآن خواندید را فراموش کنید!
این MPV هشتنفره اخیراً توسط انکاپ جهانی آزمایش شده و نتایج بسیار ضعیفی به دست آمده است. در تست برخورد جلو با سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت، Enjoy هیچ ستارهی ایمنی را برای حفاظت سرنشینان بالغ به دست نیاورده است. این موسسه میگوید فقدان کیسههای هوا در تریم های پایه و ساختار بدنهی ضعیف منجر به جراحتهای مرگبار راننده و سرنشین جلویی میشود. حتی در تریم های بالاتر نیز تنها شاهد نصب دو کیسه هوا هستیم که میتواند لایهای اضافی از حفاظت را به سرنشینان جلویی که کمربند ایمنی بستهاند اضافه کند.
دیوید وارد از مدیران ارشد انکاپ جهانی میگوید:
هیچچیزی نمیتوان دربارهی صفر ستارهی ایمنی Enjoy گفت و جنرال موتورز باید از فروش خودروهایی با این سطح ضعیف ایمنی به مشتریان هندی شرمنده باشد.
این اولین محصول جنرال موتورز نیست که در سالیان اخیر عملکردی ضعیف در تستهای تصادف داشته است. سال پیش شورولت بیت (ریبج شدهی اسپارک) ساخت هند در تستهای انکاپ لاتین عملکرد ناموفقی داشت و هیچ ستارهی ایمنی برای ایمنی سرنشینان بالغ و کودک به دست نیاورد. درست همانند Enjoy، نسخههای پایهی بیت بدون کیسهی هوا فروخته شده و این یکی از دلایل اصلی عملکرد ناموفق در تستهای تصادف است.
فورد فیگو نیز توسط انکاپ جهانی تست شده و بسیار بهتر از Enjoy عمل کرده اما هنوز هم فاصلهی زیادی با عملکرد فوقالعاده دارد. فیگو بهصورت استاندارد با دو کیسه هوا عرضه میشود و البته تریم های بالاتر آن ۶ کیسهی هوا دارند. این خودرو سه ستارهی ایمنی برای حفاظت از سرنشینان بالغ و دو ستاره برای حفاظت سرنشینان کودک به دست آورد.
سامان اذری
۷ فروردین ۱۳۹۶عجب اسمی داره enjoy یعنی لذت بردن
عجب لذتی میبرند هندی ها ازش
یوسف
۷ فروردین ۱۳۹۶نتایجی که اخیرا خودروسازان مختلف برای مدل های اقتصادی و ارزون خودشون به دست اوردن ( مثل رنو کویید، داتسون گو و یا همین مدل شورلت و …) نشون میده که توجه زیاد به ایمنی در بازار کشورهای صنعتی بیشتر به خاطر قوانین سختگیرانه و رقابت نفسگیره نه وجدان کاری و مردمداری، چون در عمل تو بازارهای ضعیف تر و با سختگیری قانونی کمتر چندان ارزشی برای جان انسان ها قائل نیستن (اصلا هم ربطی به ملیت شرکتها نداره ژاپنی آمریکایی یا هر چی)، ممکنه بگید اضافه کردن پکیج های ایمنی قیمتو تو بازارهای در حال توسعه خیلی بالا میبره ولی تو همین مقاله میبینیم فورد یک خودروی اقتصادی با ایمنی مقبول تو هند عرضه کرده.
مهم اینکه دولت ها برای جون مردمشون ارزش قائل باشن و قوانین سختگیرانه وضع کنن و سفت و سخت هم اجرا کنن اون موقع شرکت های چند ملیتی یا باید درست کار کنن و یابیخیال بازار پر سود و پر تقاضایی مثل هند بشن.
امیر
۷ فروردین ۱۳۹۶فوردموستانگم عملکرد فاجعه ای داشت در تستای تصادف اونکه مخصوص هند نبود که
(ali (CHEVY NOVA
۷ فروردین ۱۳۹۶درسته جناب امیر
موستانگ نتایج فاجعه ای داشت و بخاطر امنیت کمش در المان محبوب ترین کوپه اسپرت لقب گرفت و پرفروش ترین کوپه دنیا هم هست
واقعا باید رسیدگی بشه
silver
۷ فروردین ۱۳۹۶اگر اینقدر محبوبه پس کو فروشش؟؟؟؟؟!!!!!!!
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
موستانگ هیچ وقت پرفروش ترین در آلمان نبوده ، هیچ وقت.
محبوب ترین هم فقط در یک دوره ی کوتاه ، اونم در نظر سنجی که بعضی مجلات زرد انجام داده بودن.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۸ فروردین ۱۳۹۶مجید جان موستانگ ب خاطر قیمت خوبش و مشخصات فنی مناسبش پر فروش ترین کوپه آلمان در 2016 شده و جای آئودی tt رو گرفته، خوااهشا اطلاعات غلط نده!
(ali (CHEVY NOVA
۸ فروردین ۱۳۹۶درست میگن دوست خوب من ویلیامز
امیر
۷ فروردین ۱۳۹۶خب پرایدم پر فروش تره ایا دلیل بربهترینه حقیقت رو که نمیشه منکر شد دوست عزیز
NИ
۷ فروردین ۱۳۹۶آره دیگه فوردم اینطور ایمنیشو مخفی نگه میداشت فروش میکرد. ولی الان که معلوم شده میبینیم بقیشو. یه ضرب المثل هس البته ب فارسی نیس میگه که
رنگ مربا در میاد
Maserati
۷ فروردین ۱۳۹۶مجله پدال فقط نا موفقیت های شرکت های آمریکایی را میگید و به دست آوردن بهترین نمره توسط مدل های جدید آمریکایی را نمیگویید
silver
۷ فروردین ۱۳۹۶دوست من اولا فقط مشکلات آمریکاییها گفته نشده برای همه کمپانی ها رو منعکس کردن ،از جمله فولکس که خیلی بهش پرداخته شد
در ثانی الان بیشتر ماشین ها ۴ ستاره ایمنی رو دارند و یه چیز طبیعی و استاندارد شده ،کسی که زیر استاندارد امتیاز میگیره میره زیر ذره بین.
silver
۷ فروردین ۱۳۹۶سندی محکم که ثابت کنه امریکاییه …
حمیدرضا
۷ فروردین ۱۳۹۶تو بازار هند خیلی سخت میشه خودروی پایه با ایمنی بالا پیدا کرد فکر کنم فقط چند مدل از شرکت تاتا هستن که هم قیمتشون کمه هم ایمنیشون در حد همین دو یا سه ستارست فراموش نکنیم ال 90 که ما سوارش میشیم اون موقع 3 ستاره داشت و پژوهایی که ما الان سوار میشیم احتمالا هیچ ستاره ای نخواهند داشت
ali
۷ فروردین ۱۳۹۶شرکت های خودرو سازی اولویت اولشون کسب سود هست…یعنی برای همین ساخته شدند. بعد قوانین و رقابت هست که محصولشون رو تکمیل میکنه…(نمیگم بی وجدان هستن !) ولی کسب سود اولویت اول هر بنگاه اقتصادی هست… کشور هند هم با این جمعیت میلیاردی و درامد کم قوانین سفت و محکمی نداره برای ایمنی ماشین.مثلا کیسه هوا و ترمز ای بی اس اجباری نیست.و تو مدل های پایه ماشین های ارزون وجود نداره. برای یه فکری برای قوانینشون کنن..
NSX
۷ فروردین ۱۳۹۶این شوی enjoy قیافش از شاهکارای وطنیم داغوت تره
https://www.google.com/search?q=chevrolet+enjoy&client=lightning&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMgejV7_bSAhUC3iwKHajhDZUQ_AUIBSgB&biw=360&bih=557#imgrc=Rse9qTyOdRSz9M:
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
عملکرد تست تصادف این ماشین فاجعست.
واقعا متاسفم.
شما یک مدل در تاریخ فولکس واگن با این نتایج افتضاح پیدا کنید. ( تا جایی که من اطلاع دارم ، وجود نداره)
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۸ فروردین ۱۳۹۶خییلی وقته پیدا کردم! :-D برو تست تصادف ورژن هندی فولکس polo رو ببین،اونم صفر ستاره گرفته!
ahmadreza
۷ فروردین ۱۳۹۶دوستان آمریکایی که واسه یه سر اگزوز آئودی جنجال درست کردن کجان اینو ببینم