دل ما برای شورولت SS تنگ شده است. یک سدان ۸ سیلندر دیفرانسیل عقب که به آمریکاییها مزهی یک سدان عضلانی خاطرهانگیز را چشاند.
اما هنسی پرفورمنس در تگزاس این خودرو را فراموش نکرده است. کانال یوتیوب این تیونر مشهور ویدئویی از تست داینوی شورولت SS سوپرشارژردار را در تأسیسات خود منتشر کرده است. پیش از آنکه نتایج این تست را اعلام کنیم بیایید نگاهی به مشخصات نسخهی استاندارد SS داشته باشیم.
شورولت SS که به عنوان مدلهای سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ در آمریکا به فروش رسید در حقیقت نسخهی ریبج شده از شاسی VF هولدن کومودور بود. این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴۱۵ اسب بخاری و گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک بهره برده و نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکرد.
البته فروش شورولت SS در طول عمر نسبتاً کوتاه خود خیلی زیاد نبود. ظاهراً خریداران علاقهی زیادی به یک سدان پرفورمنس دیفرانسیل عقب نداشتند. فکر نمیکنیم که در زمان خاتمهی تولید SS افراد زیادی از این واقعه مطلع شده باشند. این موضوع واقعاً جای شرمساری دارد چراکه شورولت SS حقیقتاً خودروی فوقالعادهای بوده است.
با در نظر گرفتن ۱۵ درصد تلفات قدرتی، احتمالاً نسخهی استاندارد این خودرو حدود ۳۵۰ اسب بخار را تحویل چرخهای عقب خواهد داد؛ اما خودروی حاضر در تست قدرت ۳۷۳ اسبی را نشان میدهد. شاید قوای محرکهی SS مورد بحث کاراتر بوده و راندمان بالاتری داشته و یا اینکه قبل از نصب سوپرشارژر هم برخی تغییرات در آن صورت گرفته است.
اما هنسی چند اسب بخار را به SS هدیه کرده است؟ زیاد! نتایج به دست آمده نشان میدهد این خودرو قدرت باورنکردنی ۵۸۴ اسب بخاری دارد. به این ترتیب قدرت خودرو بیش از ۲۰۰ اسب بخار افزایش یافته که کاملاً قابلتوجه است. مالکان کامارو، موستانگ و چلنجر به این نکته توجه کنند که حتماً در صورت مواجه شدن با شورولت SS هنسی بی سر و صدا از کنار آن عبور نمایند!
[دانلود ویدئو]
حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۸عجب صدای داره
حامد
۲۱ فروردین ۱۳۹۸به به لذت بردیم شاهین جان.
به این میگن تیونینگ خودرو .
ما فقط یاد گرفتیم ارتفاء ماشین برسونیم به زمین و یه بوق دری وری بزاریم روش .
حرف هم بزنی میگن ماشین باز نیستی .
صد البته که امکانات و محدودیت اینجا زیاده . ولی … این کار هم ماشین بازی حساب نمیشه
Sajjad
۲۱ فروردین ۱۳۹۸((( مالکان کامارو، موستانگ و چلنجر به این نکته توجه کنند که حتماً در صورت مواجه شدن با شورولت SS هنسی بی سر و صدا از کنار آن عبور نمایند!)))
کل کل بین طرفدارای این سه برند واقعا جالب و هیجان انگیزه
حتی بین خریداران پیکاپ تراک ها هم کل کل وجود داره
اونا خیلی چیزا دارن که بهش بنازن ولی ما اینجا سر پارس و ال نود و دنا کل کل میکنیم که نهایتا شتابشون به 10 ثانیه میرسه
اونا با 19 هزار دلار کامارو میخرن و از همه چیزش لذت میبرن، ما با 130 تومن باید پلتفرم 30 سال پیش پژو به همراه سانروف بخریم و خوشحال باشیم که ماشینمون آپشن داره! (جدیدا با قالپاق عرضه میشه)
sina7
۲۲ فروردین ۱۳۹۸اره واقعا
همین ماشین اگه میومد ایران به شخصه یدونه ازش میگرفتم(یه ‘اگه’دیگه هم داره و اونم اینه که اگه بازار ایران مث بازار آمریکا بود)
امروز یه نفرو دیدم چنان از پرشیا 86 خودش تعریف کرد که یه لحظه فکر کردم درباره کامارو داره حرف میزنه
این 207 جدیدا که با قالپاق میبینیم هم سوژه ایه واسه خودش
ازون بدتر رانندشه که سیس بنز میگیره پشت فرمون =)))
حسین
۲۱ فروردین ۱۳۹۸هنسی کارش رو خوب بلده واقعا