نگاهی به تست داینوی شورولت SS هنسی
اما هنسی پرفورمنس در تگزاس این خودرو را فراموش نکرده است. کانال یوتیوب این تیونر مشهور ویدئویی از تست داینوی شورولت SS سوپرشارژردار را در تأسیسات خود منتشر کرده است. پیش از آنکه نتایج این تست را اعلام کنیم بیایید نگاهی به مشخصات نسخهی استاندارد SS داشته باشیم.
شورولت SS که به عنوان مدلهای سال 2014 تا 2017 در آمریکا به فروش رسید در حقیقت نسخهی ریبج شده از شاسی VF هولدن کومودور بود. این خودرو از پیشرانهی 8 سیلندر 415 اسب بخاری و گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک بهره برده و نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکرد.
البته فروش شورولت SS در طول عمر نسبتاً کوتاه خود خیلی زیاد نبود. ظاهراً خریداران علاقهی زیادی به یک سدان پرفورمنس دیفرانسیل عقب نداشتند. فکر نمیکنیم که در زمان خاتمهی تولید SS افراد زیادی از این واقعه مطلع شده باشند. این موضوع واقعاً جای شرمساری دارد چراکه شورولت SS حقیقتاً خودروی فوقالعادهای بوده است.
با در نظر گرفتن 15 درصد تلفات قدرتی، احتمالاً نسخهی استاندارد این خودرو حدود 350 اسب بخار را تحویل چرخهای عقب خواهد داد؛ اما خودروی حاضر در تست قدرت 373 اسبی را نشان میدهد. شاید قوای محرکهی SS مورد بحث کاراتر بوده و راندمان بالاتری داشته و یا اینکه قبل از نصب سوپرشارژر هم برخی تغییرات در آن صورت گرفته است.
اما هنسی چند اسب بخار را به SS هدیه کرده است؟ زیاد! نتایج به دست آمده نشان میدهد این خودرو قدرت باورنکردنی 584 اسب بخاری دارد. به این ترتیب قدرت خودرو بیش از 200 اسب بخار افزایش یافته که کاملاً قابلتوجه است. مالکان کامارو، موستانگ و چلنجر به این نکته توجه کنند که حتماً در صورت مواجه شدن با شورولت SS هنسی بی سر و صدا از کنار آن عبور نمایند!