زمانی که سال گذشته شورلت کراساوور جدید تریلبلیزر را به بازار عرضه نمود، قطعاً پیشبینی نمیکرد که این کراساوور سابکامپکت به چنین موفقیت و فروشی دست پیدا کند. به گفتهٔ جیام آتوریتی، تقاضا برای تریلبلیزر چهار برابر بیشتر از میزان عرضهٔ آن است. به همین دلیل، جنرال موتورز تولید کراساوور کوچکتر شورلت ترکس را ۳۰ درصد کاهش خواهد داد تا فضای کافی برای تولید تریلبلیزر فراهم شود و بتواند ظرفیت تولید آنرا افزایش دهد.
تقاضا برای تریلبلیزر آنقدر زیاد است که آنرا به خوشفروشترین خودروی نو در بازار ایالاتمتحده تبدیل کرده است بهگونهای که بهطور متوسط تنها ۳۶ روز در نمایندگی باقی میماند درحالیکه در آمریکا خودروها بهطور میانگین نزدیک به ۹۷ روز در نمایندگی منتظر خریدار میمانند. مدتزمان ماندن تریلبلیزر در نمایندگی در نسخهٔ اسپرت RS حتی از این هم کمتر بوده و به تنها ۲۹ روز میرسد.
تریلبلیزر که بر اساس پلتفرم VSS-F جنرال موتورز ساخته شده است، در کارخانهٔ این شرکت در کره جنوبی تولید میشود. قیمت این کراساوور کوچک از تنها ۱۹ هزار دلار آغاز میشود درحالیکه قیمت پایهٔ مدل کوچکتر ترکس ۲۱ هزار دلار است. تریلبلیزر با دو پیشرانهٔ سه سیلندر مختلف شامل ۱.۲ لیتری ۱۳۷ اسب بخاری و ۱.۳ لیتری ۱۵۵ اسب بخاری به بازار عرضه میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.
خبر خوب برای جنرال موتورز اینکه علیرغم شیوع بیماری کرونا، از فروش تریلبلیزر کاسته نشده است. شورلت سال گذشته بیش از ۳۴ هزار دستگاه از این خودرو را به فروش رساند که تقریباً نیمی از این تعداد فقط در سه ماه آخر سال فروخته شدهاند. تریلبلیزر با این عملکرد به یکی از پرفروشترین کراساوورهای سابکامپکت آمریکا تبدیل شده است.
برای مقایسه، در سهماههٔ پایانی سال گذشته هیوندای تنها ۷ هزار دستگاه مدل ونی فروخته و در این مدت شورلت حتی از کیا سلتوس با فروش ۱۶,۷۰۰ دستگاهی هم پیشی گرفته است. در این سه ماه، مزدا CX-3 هم فقط ۱۰ هزار دستگاه فروش داشته است اما از سوی دیگر هیوندای کُنا بیش از ۲۳ هزار دستگاه فروخته و هوندا HR-V هم با فروش ۲۲ هزار دستگاه خیلی با رقیب کرهای فاصله ندارد. درهرحال بهوضوح شورلت تریلبلیزر در برابر رقبای خود عملکرد بسیار خوبی داشته است.
Mohammad
۲۹ دی ۱۳۹۹دمش گرم فکر کنم این خانمه ک جدیدا شده رئیس جنرال موتورز داره خیلی خوب کار میکنه چون روز ب روز داره پیشرفت میکنه
MR.JD
۲۹ دی ۱۳۹۹این پیشرفت نیست جنرال موتورزی که زمانی شورولت ایمپالا و بیوک الکترا و کادیلاک دویل تولید میکرد الان چیزی تولید میکنه که اگر آرم شورولت نباشه فکر میکنم که کانسپتی از سیتروعن است شوخی نمی کنم با دیدن این یاد citroen cactus m concept افتادم
البته شاید من اینطور باشم ولی با فلسفه این طور ماشینا نمیتونم ارتباط برقرار کنم
نه اس یو وی هست نه کراس اوور نه هاچبک
آخ این چیه چرا باید از میان این همه اس یو وی (مثل تاهو یا تراورز) یا سدان های عالی اصلا هاچبکی مثل گلف چنین چیزی انتخاب کنم ؟
Ahmedreza2002
۲۹ دی ۱۳۹۹نه فقط تو نیستی که ناراحته از فزوش این مدلا
ولی بحثه فروشه هر چی بهتره بفروشه همونو تولید میکنن
VIPER
۲۹ دی ۱۳۹۹ماشین خیلی خوبیه انصافا مخصوصا کابین
یوسف
۲۹ دی ۱۳۹۹خوب به نظر میرسه
اما اسم بلیزر روی این ماشین کوچولو تا حدودی به اون هیکل بزرگ بلیزر K5 خدشه وارد میکنه. ?
ارسلان
۲۹ دی ۱۳۹۹ام وی ام ایکس 22 امریکاست خخخ
Muty
۳۰ دی ۱۳۹۹حال و هواش حال و هوای تیوولی هستش میکس شده با نیسان جوک و دو قاشق چای خوری رنو کویید
همه را باهم مخلوط میکنیم میریزیم تو قالب
درش رو می بندیم و یه آرم شورلت میزنیم روش!
تمام.
بخدا حیف شورلت
حیفی خودروسازی امریکا
که نابود شد، اصن خدای ابهت بودن ماشین های امریکایی
حالا…
عی
نوید جهرمی
۳۰ دی ۱۳۹۹از نزدیک هم که ببینی همون اندازه س. جا میخوری میگی بلیزر این شد؟