شورولت پس از سه سال، نسخه برقی (EV) مدل اِسپارک را رسماً از خط تولید خارج کرد.
به گزارش پدال به نقل از دیترویت نیوز (Detroit News)، ساخت این سابکامپکت شهری درواقع تابستان گذشته متوقف شده بود. هماکنون نام اسپارک EV از وبسایت رسمی کمپانی هم حذف شده و بولت EV تنها محصول الکتریکی رسمی شورولت به حساب میآید.
جالب اینجاست که جنرال موتورز زمان رونمایی بولت برقی در سال ۲۰۱۵، اعلام کرده بود که قصد کنار گذاشتن اسپارک EV را ندارد، اما امروز میبینیم که ترجیح میدهد تمرکز خود را منحصراً روی بولت معطوف کند. یکی از سخنگویان کمپانی در مصاحبه با دیترویت نیوز گفته بود: هیجان زیادی برای پیش بردن برنامه برقی سازی محصولات، ازجمله اسپارک EV و نیز ارائه نخستین خودروی الکتریکی پربازده و قابلاطمینان در قالب بولت EV داریم.
شورولت از زمان معرفی این مدل در ژوئن ۲۰۱۳ (خردادماه ۹۲) تاکنون، در سه ایالت کالیفرنیا، اورِگون (Oregon) و مریلند (Maryland) مجموعاً نزدیک به ۷,۴۰۰ دستگاه فروخت؛ اما درباره بولت برقی قصد دارد بازار بزرگتری را هدف گرفته و آن را در تمامی مناطق و ایالتهای کشور بهصورت رسمی عرضه کند.
بد نیست اشارهای بکنم که مدل ۲۰۱۶ شورولت اِسپارک EV به مجموعه هایبرید ۱۴۰ اسب بخاری و ۵۴۲.۳ نیوتونمتری مجهز بود. طبق دادههای EPA، مجموعه باتری ۱۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-یون میتوانست این کوچولوی شهری را بهتنهایی تا ۱۳۲ کیلومتر پیش ببرد. برای مقایسه بد نیست نگاهی به باتریهای ۶۰ کیلووات ساعتی و مسافت قابل پیمایش ۳۸۳ کیلومتر بولت EV بیاندازید که بازدهی سه برابر بیشتری ارائه میکند.
منبع: motortrend
یوسف
۱۵ بهمن ۱۳۹۵جالبه بدونید اسپارک همون ماتیز خودمونه و در واقع نسل جدیدش بود و در کره هنوز با اسم دوو ماتیز تولید میشه. با این که سال ها از عرضه این مدل می گذشت ولی هنوزم طراحی جالبی داشت.
AK_007
۱۵ بهمن ۱۳۹۵چه جالب!
سامان اذری
۱۵ بهمن ۱۳۹۵کاش شورلت یه برند زیرمجموعه واسه خودش ایجاد میکرد (مثل داتسون نیسان و سایون تویوتا)
تا واسه اینجور ماشینها از اون برند استفاده میکرد
تورو خدا حیف نیس برند شورلت که رو کامارو و سیلورادو هست رو بچسبونی به
اسپارک (ماتیز) 14 هزار دلاری ؟؟؟؟
از نزدیک دیدم اصلا قیافه جالبی نداره
انگار چراغهای کمری گرند 2006 رو گذاشتن روش😂
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سامان جون کاملا درست گفتی دمت گرم
ونوم
۱۵ بهمن ۱۳۹۵علی شوی دادا مخلصیم پدال میام هر روز ولی با گوشی که الان دارم نمیتونم بتایپم برا همین چیزی نمینویسم ولی لایکت تو هر مطلبی برقراره با تشکر ونوم اف 5
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۵ بهمن ۱۳۹۵حالا که شورلت بولت اومد دیگه نیازی به اسپارک نیست.
Nima
۱۵ بهمن ۱۳۹۵واسه این با این هیکل!!!!!
140 اسب
542 نیوتون متر گشتاور!!!!!!!
گشتاورش با ماشیناى اسپورت و وانتا یکیه!!!!
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ بهمن ۱۳۹۵دادا نیما 500 نیوتن اشتباه تو متن
این گشتاور برا یدونه 8 هست نه این فسقلی
Parker
۱۵ بهمن ۱۳۹۵.
اتفاق کاملا درسته.
شورلت اسپارک 400 پوند فوت یا 544 نیوتن متر گشتاور تولید می کنه.
فيصل.
۱۵ بهمن ۱۳۹۵گشتاور ۵۴۲ نیوتن/متر درسته. شتاب ۰-۱۰۰ هم زیر ۸ثانیه است
یه مدل دیگه هم ۳۲۷ نیوتن /متر گشتاور داره با باتری ۱۸ ک و قیمت ۳۲۰۰۰دلار که گرون بوده نسبت به رقباش
حمیدرضا
۱۵ بهمن ۱۳۹۵همین نشون میده درصورت ورود خودروی جدید مدل قدیمی باید کنار بره ولی در ایران یه همچین خبری نیست انصافا بخواهیم درس قضاوت کنیم از رده خارج کردنش کار درستی بوده
احمد باقری
۱۵ بهمن ۱۳۹۵وقتی بازدهیش کمتره، کار خوبی کرد.