کارخانه تولید خودروی گرند ریور جنرال موتورز مجبور شده تولید محصولات خود را به خاطر کمبود قطعات به حال تعلیق درآورد.
این کارخانه جزو جدیدترین قربانیهای کمبود چیپ های نیمههادی در دنیاست که باعث شده اکثر خودروسازان و برخی صنایع دیگر از عواقب آن در امان نباشند.
سخنگوی جنرال موتورز دراینباره گفته است:
ما به همکاری نزدیک با تأمینکنندگان خود برای یافتن راهحلهایی بهمنظور حفظ تولید ادامه میدهیم. ما تلاش داریم تا حد امکان خط تولید در این کارخانهها را فعال نگه داریم.
این کارخانه که در میشیگان قرار دارد تولید شورولت کامارو، کادیلاک CT4 و CT5 را انجام میدهد. کارخانه گرند ریور تنها کارخانهای است که کامارو تولید میکند اما محصولات یاد شده کادیلاک در چین نیز تولید میشوند.
البته بسیاری از کارشناسان معتقدند این تصمیم راهی برای حفظ خطوط تولید محصولات پرفروشتر جنرال موتورز میباشد. این خودروساز قبلاً مجبور به تعطیلی برخی کارخانهها که مشغول تولید کادیلاک XT4 و شورولت مالیبو بودهاند شده است.
جنرال موتورز تنها یکی از چند خودروسازی است که تحت تأثیر کمبود میکروچیپ ها قرار گرفته است. رویترز میگوید تولید این خودروساز میتواند تا ۲۱۶ هزار دستگاه کاهش یابد و فورد نیز در ماه فوریه اعلام کرد انتظار کاهش ۲۰ درصدی تولید خود را به خاطر کمبودهای قطعات دارد.
هفته پیش بود که جو بایدن رئیسجمهور آمریکا اعلام کرد مبلغ ۳۷ میلیارد دلار را برای افزایش قابلتوجه تولید چیپ در آمریکا اختصاص میدهد.
ایوب
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ترجیح میدم چیپم پیدا کردن بدنشون فورد تا ماستنگ بزنه
(وکلا و مدیرعاملای شورلت توجه کنن که گفتم ترجیح میدم، و با نظر من نه تولید کامارو میخوابه و ماستنگ دو برابر تولید میشه)
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ایرانخودرو سایپا هیچگاه کمبود چیپ نداشتند که خودروها را در پارکینگ بخوابانند تا گرانتر شود و مثلاً یه چراغ نمیبستند به نام کمبود قطعه و چند صد هزارتا خودرو را انبار و بازار را نشنه و دلال را آمادهی جولان میکردند ، چون اصلاً چیپی در فرغونهای ۳۰ ، ۴۰ سالشون پیدا نمیشه و با هِندِل مکانیکی کار میکنند ? !
اما شورولت یه دستی دراز کنه به سمت کیا هیوندای که چند وقت پیش مقالهاش بود که پیشدستی کرده بودند و تمام چیپهای بازار را جمع کردند تا کمبود شکل بگیره و دلالی راه بندازند ( میدونم اَلَکی گفتم ، جو ندید ، نَکُشیدم ) ، نسخهای که مدیرانشون از مدیران ایرانی کپی کاپی کردند و ما حتی میتوانیم به دادگاه لاهه درسازمان ملل شکایت طرح کنیم که چرا مدریت تخصصی ما ایرانیها را کپی کاپی میکنند !
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹این چیپ چی هست دقیقا
من که نمیدونم
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹تو همونی نیستی که میگفتی من خیلی مطالعه میکنم من فلان میکنم و…?
Nima RST
۲۷ اسفند ۱۳۹۹?????
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹چرا خیلی هم مطالعه میکنم
ولی اسم چیپ رو تاحالا چند بار شنیدم
نه اینکه برام تازگی داره
ولی دنبالشو نگرفتم ببینمچی هست
کافر مقدس
۲۷ اسفند ۱۳۹۹باید طبق فرمول ایرانی ها پیش بیرن و به علت کمبود چیپ قیمت 4برابر بره بالا سوت و کف هم بزنن
Hamidreza
۲۷ اسفند ۱۳۹۹به به عجب شماره سابقه دیدگاهی (722)
در ضمن شما خودت بهتر از من میدونی فروش کامارو خیلی کم شده … با همین قیمت هم التماسی میفروشن … دیگه برابر که حتی یه دستگاه هم فروش نخواهد رفت …
mahan
۲۷ اسفند ۱۳۹۹این خیلی بده که!متاسفانه این طور پیش بره تولید کامارو رو متوقف می کنند که یک فاجعه هست.بنظرم با توجه به سوار شدن سه ماسل کار امریکایی هرکدومشون یک لذت و حال و هوا داره و نمیشه برتر دونستشون انتخاب اینا مثل انتخاب بین مسی و کریس هست هر دو عالین دوست داشتن قلبی یکی دلیل بر ضعیف بودن یا بد بودن دیگریشون نیست.انشالله این مدل ها به شکل سنتیشون حفظ بشه
محمد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹دوستانی که گرایش ادوات میکرو و نانو الکترونیک تحصیل کردن، میدونن فرایند تولید مدار مجتمع چه چیز گولاخیه. مثلا ای سی های 0.2 سانتیمتر مربعی چند صد میلیارد ترانزیستور دارند که در 14 لایه استک شدند. مبدا این صنعت هم قطعا امریکا و مخترع ترانزیستور فت هم شاتکی و باردن بودند. اما داستان چرخه تولید با توجه به هزینه انرژی گران تمام میشه. بهمین دلیل امریکا قافیه رو به کره، چین، تایوان سپرد.
taha malek
۲۷ اسفند ۱۳۹۹چرا انقد کامرو رو زشت کردن نسل قبلش قابل قیاس یا ماستنگ بود اما الان سریع ادم میگ من ماستنگ میخوام.
اما واسه کسی که ماشین اسپورتشو دارهو سدانشو داره همچی دار و فقط میخواد یه ماسل کار داشته باشه صد درصد چلنجر (نظر شخصی)
اما به ماسل کار به یک ماشین جوان پسند اسپرت نگاه میکنه صددرصد ماستنگ مخصوصا مک وان
این چ رسمیه هرکی میخواد به کامنتش گیر الکی ندن میگ نظر شخصی:))))))))))))))))))))
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹هرکی یه سلیقه ای داره
?
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مگه گشت ارشاده گیر بدن ?? تو نظرتو داری یه عده موافقن یه عده مخالف نظر نه بیشتر نه کمتر
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ماستنگ مک وان نه
شلبی 350
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خوشحال شدم.آخه پنجرههاش اینقدر بالاست انگار کامیونه.کامارو یه پونیکار کامپکت بود اما اومدن الان شده یه ماشین متوسط که چندتا تریمش پونیکاره و چندتا تریمش ماسل کار.قیافههم که خودتون میبینین.دوست دارم تا چندوقت دیگه یه ماشین کامپکت کاملا پونیکار حالا برقی و بنزینیش فرق نداره،بسازن.
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹الان چلنجر ماسل کاره که قبلا پونی کار بود.موستانگ و کامارو که خراب کردن،چندتا تریمشون پونی کارن و چندتاشون ماسلکار.این دوتا (موستانگ و کامارو)گند زدن.پونی کار شاسی بلند نداریم ولی فورد درست کرده.اه اه.پونی کار باید سبک باشه و کوچولو باشه…این دوتا…اهاه.این دوتا هر دوشن.بابا اخه یعنی چی.نه ماسل کار نه پونی کار.وانمود میکنن هستن.برین این دوتا رو با چلنجر مقایسه کنین.فضای داخلی چلنجر کجا و فضای داخلی اون دوتا کجا.اون دوتا الان باید تقریبا اندازهی مزدا mx5 بودن ولی کلی اضافه وزن دارن.برین انگلیسی بنویسین پونی کار و برین توی ویکی پدیا بعد بزنین روی ترجمه.ماسل کارم ببینین.ماسل کار یه نوع ماشین کاربردی جادارتر و بزرگتر از پونی کاره و برای درگ هم هست.پونی کار ها ماشینای کامپت بسیار سبک و کوچولو و مقرون به صرفه و قوی…هستن و برای پیست خوبن.الان موستانگ و کامارو نه کوچیکن و سبکن نه به اندازهی چلنجر جادارن.به نظرم این دوتا باید اصلاح بشن و چلنجرم باید اسمشو بگذاره چارجر چون چارجر ماسل کار بود نه چلنجر.
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹دیدن ایران به عنوان بازار بزرگشون عیده گفتن تعطیل کنیم