انتظارها برای کوروت C8 Z06 تقریباً به پایان رسیده است زیرا طبق اعلام رسمی شورلت، این خودرو در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) رونمایی خواهد شد. این شرکت مشخصات نسخهٔ جدید سوپراسپرت خود را همچنان مخفی نگهداشته اما با انتشار تیزر جدیدی، ادعا کرده است که C8 Z06 در جادههای فرعی آمریکا، در بزرگراهها و در مشهورترین پیستهای دنیا پرفورمنسی باورنکردنی خواهد داشت.
یکی از پیستهایی که شورلت دراینباره به آن اشاره کرده، پیست سَرت (Circuit de la Sarthe) در فرانسه است یعنی جایی که مسابقات لمانز در آن برگزار میشود. در تیزر ویدئویی که از Z06 جدید منتشر شده نیز این خودرو در کنار کوروت مسابقهای C8.R در همین پیست دیده میشود. البته این اتفاق تصادفی نیست زیرا این دو مدل اشتراکات زیادی باهم دارند. با توجه به این ویدئو، کوروت C8 Z06 دماغهای تهاجمیتر با اسپلیتر برجستهتری دارد. یک بال بزرگ و سپر عقب تهاجمیتر با چهار سر اگزوز در میانهٔ آنهم از دیگر ویژگیهای ظاهری این ماشین هستند.
هرچند هنوز مشخصات فنی رسمی Z06 جدید منتشر نشده اما میدانیم که این نسخه به پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میللنگ تخت C8.R مجهز است. البته این موتور در Z06 بسیار قویتر از نسخهٔ مسابقهای خواهد بود زیرا گزارشاتی به ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور اشاره کردهاند. هرچند این خروجی از C7 Z06 با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور کمتر است اما هنوز هم پیشرفت قابلتوجهی نسبت به C8 استاندارد با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور محسوب میشود.
Nima
۲ شهریور ۱۴۰۰خوش صدا و سریع با مناسب ترین قیمت ممکن😊
Alireza
۲ شهریور ۱۴۰۰هایپ بسیار بالا، مطمئنا از zr1 نسل قبل سریعتر خواهد بود که این موضوع فکر کردن ب نسخه پرچمدار این سری رو ترسناک میکنه
AMIR / ARMI
۲ شهریور ۱۴۰۰( در مشهورترین پیستهای دنیا پرفورمنسی باورنکردنی خواهد داشت )
قبلاً با توجه به فیلم ها حدس زده بودن صفر تا صد بین ۲.۳ تا ۲.۵ داره
مورد انتظار ترین خودروی پرفورمنس یکی دو سال اخیر هستش بدون شک
موفقیت های C8R و حرف های راننده های این تیم از یه ماشین سطح بالا خبر میده
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰لعنت بهت جنرال موتورز حالا که بساط بنزینی ها داره جمع میشه خودشونو رسوندن به رقبا. واقعا کاش 10 سال زودتر اینکارو می کردن، کاش کوروت C7 ZR1 ماشین بهتری می شد واقعا لعنت بهت جنرال موتورز.
تعویض دنده ها خیره کنندس با توجه به عملکردشون تو لمانز تقریبا همه مطمئنن یه محصول فوق العاده در راهه.
مهراد
۲ شهریور ۱۴۰۰انجین V8 5.5L تنفس طبیعی با میل لنگ تخت
خودش گواه همه چیزه ، میگن ردلاینش رو 9000 هستش
به شخصه حتی اگر 50 اسب هم از نسل قبلی کمتر باشه اصلا ناراحت نمیشم ، چون انجین تنفس طبیعی با ردلاین سطح بالا یچیز دیگس
Carbonado Aventador
۳ شهریور ۱۴۰۰وقتی گاز میده؛ صداش قشنگ منو یاد ۴۵۸ اسپشیال میندازه..
شورولت به بهترین نحو ممکن ۴۵۸ رو الگوی خودش قرار داد و مطمئنم یه وی ۸ افسانه ای ساخته که بعد ها از اون به نیکی یاد خواهد شد.
Reza Waffen SS
۲ شهریور ۱۴۰۰صداش دلنواز شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰من عاشق کوروت این نسخه کوروت جدید شدم ، خیلی دوست دارم بیاد و بگه شتاب تو خط مستقیم فقط برای آرمیچر سازا نیست ، تا الان شرکتای اروپایی نشون دادن که توی پیست برقیا نمیتونن به بنزینیا برسن و هنوزم اینکارشون با ماشینای جدیشون ادامه داره ، حالا وقت آمریکاییاس که ماشینای فوق سریع تو خط مستقیمو بسازن و ثابت کنن تو خط مستقیمم برقیا بی رقیب نیستن ، کاری که آمریکاییا خیلی خوب بلدن
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰البته این ماشین برای پیسته و هیچ ربطی به مسیر مستقیم و ماشین برقی ها نداره
محمد امین
۲ شهریور ۱۴۰۰رقابت با ماشین های برقی فعلی در خط مستقیم خیلی سخته ، و فکر نمیکنم هدف کوروت از ساخت این ماشین خط مستقیم باشه، حتی sf90 هم برای شکست دادن محصولاتی مثل پلاد در خط مستقیم کافی نیست چه برسه به این ماشین
کوروت این ماشین رو ساخته برای رقابت با porche gt3 rs نسل جدید ، و فکر میکنم با یه قیمت گذاری مناسب و پرفورمنس خوب در پیست بتونه پورشه رو مغلوب کنه همونطور که در لمانس امسال از پورشه ی 911 rsr بهتر بود با اینکه ۱۰ اسب قدرت کمتری داشت ، حتما از نسخه ی خیابانی بهتره ، ولی پورشه یه مزیت داره که گیربکس دستی ارائه میده و کیفیت ساخت بالاتری داره ، البته نمیدونم شاید هم z06 گیربکس دستی داشته باشه ….
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰ماشینی که میخواد رکورد بشکونه دیگه گیربکس دستی به کارش نمیاد. پورشه، فراری و… هم با گیربکس دستی رکورد نمی زنن چون حداقل بالای 3 ثانیه اختلاف رکورد ایجاد می کنه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰درسته ولی هر چی باشه یه شورولته و امکان نداره یه برند آمریکایی توانایی درگ ماشینش رو مادیده گرفته باشه
محمد امین
۲ شهریور ۱۴۰۰کوروت c8 دو تا نکنه ی مورد توجه داشت ؛
۱_شتاب اولیه قابل توجه که رسما ۳ ثانیه اعلام شد ، و تونست ثابتش هم بکنه
۲_ پرفورمنس خوب در پیست
و در کنار این مزایا ، با توجه به قیمتش ارزش خرید خیلی بالایی داره
و تنها ایرادش اینه که شتاب ثانویه خوب نیست که مربوط به قدرت کمتر موتور میشه
به نظر نسخه ی z06 میتونه مزایای این ماشین رو بهبود ببخشه و همچنین مشکل کمبود شتاب ثانویه رو هم جبران کنه
البته یه نکته یا رو هم باید بگم ، تمام ماشین های rwd ، فارق از برند سازنده، شتاب اولیه اشون کاملا وابسته به چسبندگی جاده هست ، و این موضوع برای ماشین های awd اهمیت خیلی کمتری داره
برای مثال فراری 488 pista یا مکلارن 720 ، شتاب صفر تا صد به طور رسمی ۲.۸ اعلام شده، و توانایی زدن این شتاب و حتی شتاب ۲.۶ رو هم دارن ، اما در خیابان و یا اکثر زمین ها شتاب حدود ۳.۲ تا ۳.۵ میزنن، و c8 هم از این مثلا فارق نبود ، میتونست شتاب ۳ یا ۲.۹ هم بزنه، اما معمولا در خیابان ها و زمین های معمولی، شتاب ۳.۹ الا ۴.۲ میزد در ویدیو هایی که من دیدم
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰نمی دونم چه اصراری دارین رکورد کوروت بیارین رو 3 و بالاتر 😂. عزیزان بالا برین پایین بیاین این ماشین رو آسفالت معمولی 2.7 می زنه. اون مدل ورژن اروپاست که بخاطر فیلتر بنزین شتابش رفته بالا و این مدل Z06 هم ادعای زیر 2.5 داره. منتظر انکار اونم هستیم. کادیلاک و کوروت جدید بدجوری به بعضی دوستان فشار اورده 😂😂
محمد امین
۲ شهریور ۱۴۰۰رامین شتاب ماشین های rwd وابسته زیادی به چسبندگی زمین داره ، اینطور نیست که با اطمینان گفت حتما شتاب ۳ به پایین میزنه و ایم موضوع فارق از برند هست چه فراری چه پورشه و چه….
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰عزیزم حالا شد متغیر ؟؟؟؟ حالا شد فارغ از هر برند ؟؟؟ خوبه همین بالا گفتی فراری ۲.۶ تو خیابون زده که خدا می دونه اصلا همچین چیزی ممکنه یا نه حتی تو پیست درگ. ۲.۸ از مک لارن و فراری دیدم. بچه ۱۸ ۱۹ ساله با کوروت زیر ۳ زده اونم رو اسفالت معمولی حالا منابع رسمی به کنار . شل کنین یه ذره دنیا که فقط اروپا نیست.
محمد امین
۲ شهریور ۱۴۰۰رامین من گفتم فراری ۲.۶ زده ، اما نگفتم در خیابان ، کوروت هم میتونه ۲.۶ بزنه ، منظورم این بود که بستگی به زمینی داره که زیر لاستیک ماشین هست ، مثلا یادمه پورشه توربو ۹۱۱ سری ۹۹۷ روی یخ هم شتابش با روی آسفالت فقط چهار دهم ثانیه فرق داشت ، اما اگر هر ماشین rwd رو ببری روی یخ حتی حرکت هم ممکنه نکنه
و منظورم کلی این هست هر ماشینی rwd یه نهایت شتاب داره ، مثلا کوروت ۲.۷ من تا حالا بیشتر ندیدم ، f8 و 765 هم دو و نیم روی پیست درگ دیدم و …
اما به طور معمول روی آسفالت شهری ، حدود ۳ میزنن شتاب صفر تا صد رو ، کوروت هم همینطوره ، میتونه شتاب صفر تا صد خیلی قوی بزنه ، اما به طور معمول روی آسفالت شهری ، ایم مقدار ۳.۴ هست و گاها به ۳.۹ هم رسیده و ممکنه هم ۳ یا ۲.۹ بزنه روی آسفالت که زیاد هم دیدم ، اما به ور میانگین همین ۳.۴ هست
و دلیلش که این همه سریع هست در شتاب اولیه c8 این هست که بنا بر گفته ی سازنده، وزن زیادی از ماشین بر روی عقب ماشین قرار داره و چسبندگی بالاست
آما نسخه ی z06 توزیع وزن مناسب تری داره چون برای پیست طراحی شده و وزنش هم کمتره ، این یعنی چسبندگی روی چرخ عقب کمتر میشه ، و گشتاور موتور از دور موتور بالاتری شروع میشه اگر مثل نسخه ی c8r باشه این موتور ، که تاثیر منفی داره روی شتاب اولیه برای این نوع مهندسی اما قدرت بیشتر z06 این مسائل رو می پوشاند ، و من فکر میکنم شتاب صفر تا صد این ماشین به صورت رسمی ، حدود ۲.۸ اعلام میشه ، و در دنیای واقعی ممکنه سریع تر باشه ،اما خود شورلت فکر میکنم ۲.۸ و یا همین حدودا اعلام کنه
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰اولا که دلیل شتاب کوروت نسل جدید فقط به خاطر وارد کردن فشار به عقب ماشین نیست. مگه داریم تو دهه 60 زندگی می کنیم !!!! دلیل اصلیش بخاطر گیربکس این ماشینه که ضریب دنده های متوالیش هست که بهم نزدیکن و باعث میشن ماشین با کمترین افت دور موتور به سرعت بالا برسه.
اتفاقا کوروت Z06 به خاطر توزیع وزن بهتر و اضافه کردن بال عقب و اسپیلتر جلو داون فورس بیشتری تولید می کنه و در ترکیب با این گیربکس عملکرد خیره کننده ای خواهد داشت.
همین که بالاخره گفتی کوروت 2.7 دیدی من کارم تمومه 😂😂 همینکه مثه بعضیا رکورد 43 تا پیست رو نکردی و مدل پایین ترو از مدل بالاتر برتر نمی دونی جای شکر داره 😂😂
یانکی
۲ شهریور ۱۴۰۰یک.کورت c8 تو هر سطحی شتاب 3 الی زیر 3 رو زده.دوم.بعضی دوستان میگن آمریکاییها بیان شتاب رو از چنگ برقیها در بیارن در حالی که شتاب برقیها هم برا خود آمریکاییهاست و اینکه حالا حالا ها و شاید هیچ وقت برقیها نتونن به شتاب درگ استرها برسن چه برسه به تاپ فیولها.همین الان هم کبری جت موستانگ درگ پک داج و کوپو کامارو 400 متر رو زیر 8 میرن.نکته بعدی اون دوستمون که میگه جنرال موتورز دیر شروع کرد مرد مومن کوروت قدیمیترین سوپر کار در حال تولید تاریخه.و عملکردش همیشه بی نظیر بوده و بعید میدونم z06 ععلی سریعتر از zr1 قبلی باشه.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰درگسترا قضیشون کاملا فرق داره و در ضمن فقط تسلا مدل اس زیر ۲ نمیزنه بلکه اویجا و اول و نورا که هر سه تاشون اروپایی هستن هم زیر ۲ میزنن و البته لازم نیست بگم که در محدوده ۲ تا ۳ فقط ۱۰۰۰ تا ماشین اروپایی هست و رکورد اکثر پیستها ها هم دست اروپایی ها هست و الانم با اومدن چنتا ماشین فوق پیشرفته مثل وان و والکری قراره رکورد های بسیار فوق العاده ی دیگه ای هم ثبت شه ، کوروت فوق العادس ولی دلیل نمیشه چون فوق العادس اروپاییارو تخریب کنی ، در ضمن شتاب داشتن تو خط مستقیم اونم با نیروی برق چیز خیلی مهندسی و پیچیده ای هم نیست ، برای همینه هر کی مدرک لیسانس مکانیکشو میگیره یه سوپر کار یا هایپرکار برقی میسازه ، برای اینکه بدونی ساخت ماشین بنزینی خیلی سخت تره چندتا ماشین برات مثال میزنم ، تریون نمسیس با ۲ هزار اسب قدرت به زور شتاب ۲.۹ ثانیه ای میزد و زنوو هم آتیش میگرفت
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰داداش تو کدوم دنیا سیر می کنی ؟؟؟ مگه من راجب تاریخچه کوروت حرف زدم !!!
خوشمون بیاد یا نه برندهای آمریکایی تازه ۱۰ ساله که اوضاعشون خوب شده و ماشینایی با کیفیت و پرفورمنس در حد آلمانی ها میزنن.
ZR1 قبلی یه شکست به تمام معنا بود با کلی افتضاح سر داغ گیربکسش و مشکل اور استیر چرخ عقب که همشم بخاطر اشتباهات تیم جنرال موتورز سر موتور LT5 بود که فراتر از توان بدنه و اجزای کوروت نسل ۷ بود. این ماشین ادعای رکوردشکنی داره و با این توپ پر جنرال موتورز که همیشه تا زمانی که ۱۰۰٪ مطمئن نباشه ادعا نمی کنه نه تنها از ZR1 نسل قبل بلکه از پورشه GT3 نسل فعلی(باتوجه به عملکردش در لمانز) و حتی شاید از مدل GT3RS آینده سریع تر باشه. مدل ZR1 نسل فعلی هم قطعا و حتما اصلی ترین GT2RS جدید خواهد بود.
واژه همیشه هم خیلی بزرگه و نه کورورت و نه هیچ برند دیگه ای همیشه بی نظیر یا بهترین نبودن.
Amir Machine
۲ شهریور ۱۴۰۰رامین جان یه کم بیشتر در مورد مشکلات C7 ZR1 توضیح میدی؟ چون من در اکثر بررسیها بیشتر ازش تعریف و تمجید دیدم
در مورد مشکل داغ کردن موتور C7 Z06 شنیده بودم اما در مورد ZR1 نه، البته اینم شنیده بودم که ZR1 بیشتر از توان و ظرفیت شاسیش قدرت داره
یه کم بیشتر توضیح بدی ممنون میشم
یانکی
۲ شهریور ۱۴۰۰تو همونی نیستی که چپ و رایت دو سدان پرفورمنس کدیلاک رو رو میبردی زیر سوال.علکی مثلا طرفدار آمریکایی هستی.برو رکوردهای zr1 رو نگاه کن بعد بیا داستان بگو.آمریکاییها هیچ وقت دنبال عملکرد تو پیست نبودن ولی هر وقت اراده کردن تمام اروپا رو کردن تو قوطی.نمونش فورد جی تی 40 و قهرمانی های پر تعدادش و جی تی فعلی با یک و دو تو لمانزش.یا کوروت فعلی که تصمیم گرفته وارد عرصه پیست هم بشه.داج که همیشه دنبال درگ بوده وقتی اراده به پیست کرد سریعترین دف عقب موتور جلو گیربکس دستی تاریخ نورنبرگ رینگ رو ساخت.
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰امیر جان کوروت ZR1 نسل 7 ماشین بدی نبود و کلی بهبود هم داشت اما نسبت به ZR1 نسل 6 یه شکست خیلی بد بود. متاسفانه خیلی از دوستان آمریکن فن چه اینجا و چه پیج های آمریکایی فن اینستا به عنوان نماد آمریکایی و … حسابش می کنن که اونم از روی کمبود اطلاعات و صرفا کپی کردن سر تیترای سایتای معروفه.
اولین مشکل کوروت مورد بحث موتور بسیار قدرتمند LT5 هست که نسخه ارتقا یافته LT4 هست که روی محصولات پرفورمنس جنرال موتورز مثله کادیلاک و کامارو و کوروت سوار شد. البته موتور LT5 فقط مخصوص کوروت ZR1 بود و فکر نمی کنم دیگه استفاده شه. این موتور گشتاور بسیار بالایی داشت و گیربکس (مخصوصا اتوماتیک) و شاسی این نسل توانایی کنترل این قدرتو حتی با موتور LT4 هم نداشت. کلا بیس کوروت نسل 7 ماشین خوبی نبود بازم نسبت به نسل قبل. گیربکس کوروت این قدرتو درست، کامل و به موقع به چرخ ها منتقل نمی کرد و باعث میشد هم گیربکس داغ کنه هم موتور چون میزان انرژی تولیدی تو موتور انباشته میشد راهی برای خروج نبود و دورموتور به مدت زمان طولانی بالا میموند. البته گیربکس با ضریب متوالی کم هم رو این ماشین سوار بود مشکل رو بدتر می کرد، برای همین شروع به همکاری با شرکت TREMEC کردن و نتیجه شد گیربکس فوق العاده کوروت نسل جدید. تا اینجا مشکلات مدل Z06 بود.
حالا مهندساشون اومدن تو مدل ZR1 با تقویت سیستم خنک کننده و کالیبراسیون گیربکس مشکلو حل کردن اما خب مدل ZR1 باید سریع تر از بقیه مدل ها باشه پس تصمیم گرفتن موتور LT4 رو ارتقا بدن و نتیجش شد ساخت یه هیولای بی شاخ و دم که حتی حرفه ای ترین راننده ها هم نمی تونستن ماشینو جمع کنن. این موتور دوباره تبدیل به یه دور باطل برای این ماشین و همچنان مشکلات داغ کردن گیربکس و موتور تو سطح پایین تر باقی موند و مشکل اوور استیر هم بهش اضافه شد که اونم بخاطر ضعیف بودن شاسی و دیفرانسیل ماشین بود که از پس موتور بر نمیومدن. رکوردای ضعیفیم که زد بخاطر همین قضایا بود.
این مشکلاتو من 2 3 سال پیش تو corvetteforum خوندم که تجربه مالکین و تعمیرکارای این ماشین هست.
Amir Machine
۲ شهریور ۱۴۰۰خیلی ممنون، عالی بود
کاملاً درست بنظر میاد، چون ZR1 قبلی اصلاً اون پرفورمنسی که از یک سوپراسپرت 750 اسبی انتظار میرفت رو نتونست داشته باشه
البته اونطور که من خوندم، موتور LT4 تو کامارو ZL1 خیلی بهتر عمل میکرد چون فضای بیشتری تو محفظه کاپوت داشت که برای خنک شدن کمک میکرد و مشکل داغ شدن وجود نداشت
کلاً بااینکه با موتور وسط شدن کوروت مخالف بودم اما مزیتهایی که این ترکیب به همراه داشته نظرم رو عوض کرده، البته اگه از همین گیربکس دو کلاچه C8 تو C7 استفاده شده بود شاید Z06 و ZR1 قبلی هم بهتر عمل میکردن ولی خب مشکلات ساختاری شاسی و توزیع وزن هم تاثیر منفی بزرگی روی این مدلا داشتن و حالا بنظر میاد تو C8 همه این مشکلات حل شده
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰البته گیربکس ZR1 مدل 8 سرعته اتوماتیک 8L90 خود جنرال موتورز و 7 سرعته دستی TR-6070 از ترمک بود که عمده مشکلم بخاطر گیربکس اتوماتیک بود.
اما نسل 8 از گیربکس TR-9080 DCT استفاده کرد که مهندسی کاملا متفاوتی با هم دارن.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰میشه بگی کدوم اروپاییو کرده تو قوطی ما هم بدونیم ؟ کلا کمتر از ۱۰ تا قهرمانی لمان مال آمریکاییا در بخش اصلی ، نوربرگرینگ هم خوب اصلا تا چش کار میکنه اروپایین بجز یدون کوروت که اونم با سریعترین شدن کلی فاصله داره
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰رفیق من بلد نیستم مثه ملیجکا از برند مورد علاقم به هر زر و زوری تعریف کنم. اینجام راجب ماشین کامنت میزارم نه برند که خب این چیزا واسه تو و امثال تو که فقط نه طرفدار برندای آمریکایی بلکه فن های اروپایی و ژاپنی هم هستن، گنگه.
من جای چرت و پرت تعریف تمجید کامنت فنی میزارم دو نفر یه چیزی یاد بگیرن از چهار نفرم یه چیزی یاد بگیرم. من هنوزم سر نبود دو دیفرانسیل نبودن کادیلاکا انتقاد می کنم و این حرفمم هم کاملا درسته چون یه سدان بالای 80k باید این ویژگی رو داشته باشه. خوبه خودشونم اعتراف کردن که کم کاری بوده. با اینحال محصول نهایی عالی بود و منم کلی لذت بردم. حالا تو چی میگی اینجا بجای کامنت فنی و دو خط تعریف راجب ماشین آمریکایی از هزار تا کامنتت نصفش شده پدال دژمنه آمریکاییه نصفشم واااایی موتور پوشراد بهترین موتور دنیاست !!!! حداقل من از منظر فنی یه چیزی گفتم و میگم.
اگر برندای آمریکایی پیست براشون مهم نبود چهار نسل کوروت تو لمانز نبودن، فورد جی تی ساخته نمیشد، شلبی و کامارو ZL1 ساخته نمی شد پس این جفنگیاتو بزار واسه خودت.
اونوقت به کدوم تایم کوروت نسل 7 افتخار کنی ؟؟؟ میشه بگی از کدوم ماشین رقیبش سریع تر بود ؟؟؟ این ماشین نه تو پیست نه تو موتور اسپرت نتونست مثله نسل 6 باشه این یعنی شکست.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ شهریور ۱۴۰۰آقا رامین دیفرانسیل عقب بودن در کل کجا ها نسبت به چهارجرخ محرکا برتری نشون میده ؟
R@m!n
۲ شهریور ۱۴۰۰مسیر مستقیم و زمان خروج از پیچ به عبارتی زمانی که به شتاب ثانویه نیازه. البته این موضوع با هدایت خودکار قدرت به هر چرخ در سامانه های چهار چرخ هم انجام میشه ولی بشدت پیچیده و پر هزینه تره.
کلا سامانه چهار چرخ پیچیدگی زیادی داره اونم در سطح بالا به جز چند برند مثله فراری و لامبورگینی و آلمانی ها برای بقیه صرفه اقتصادی نداره که خب قیمت بالاشونم بخاطر همین تکنولوژی هاست. البته ساختار خودرو هم خیلی دخیله.
Alireza
۲ شهریور ۱۴۰۰شما بگو از کدوم رقیبش سریعتر نبود
R@m!n
۳ شهریور ۱۴۰۰اگه منظورت اون رکورد ۲:۳۷ ویرجینیاست که فقط خود کوروت و رانندش زد و هر کسی هم تلاش کرد حداقل ۵ ثانیه باهاش فاصله داشت و حتی نزدیک اون رکورد رویاییشم نشد که پشمای همه ریخته بود و شایعات استفاده از یه ماشین قوی تر از مدل جاده ای اینترنتو پر کرده بود، که خب پس همه با هم بهش افتخار می کنیم.
سریع ترین مدل پورشه GT2RS هم که رکورد دار نوربرگرینگ بود نتونست به اون رکورد برسه. فقط یه هایپرکاری به نام سنا تونست رکورد بزنه.
این مدل طرفداری بیشتر به خود برند ضربه میزنه دوست عزیز. من عاشق کوروت و کامارو هستم اما تو خواب و خیال زندگی نمی کنم.
Alireza
۳ شهریور ۱۴۰۰برادر خوب شما الان معیارهای اشتباهی داری شما کوروت zr1 نسل هفت رو با gt2rs و ۷۲۰اس و هوراکان پرفورمانته ۴۸۸پیستا داری مقایسه میکنید ک هرکدوم حداقل دوبرابر قیمت دارن، قدرترین رقیب کوروت zr1 فقط amg gtr بود ک اونم نمیتونست تو پیست پا به پاش بیاد
R@m!n
۴ شهریور ۱۴۰۰ZR1 مدل ۲۰۱۳ هم قیمت خیلی پایین تر داشت و تمام رقباش و چه تو پیست چه تو لمانز شکست داد
ZR1 از همه لحاظ رقیب این خودروهایی هست که گفتی و AMG GTR اصلا در حد این خودروها نیست و صرفا یه سوپر اسپرت لوکس هست.
محمد مختاری آذر
۲ شهریور ۱۴۰۰واقعا عجب صدای جذابی داره آدم لذت میبره خیلی منتظرم معرفی بشه
ARMAN
۲ شهریور ۱۴۰۰نسل قبلش یه چیز دیگه بود
HamiD
۲ شهریور ۱۴۰۰چه چیزی بشود!!!!!
ببینم میتونه به اندازه C6 ZO6 دوست داشتنی باشه (برای من البته) یا نه!
محمد امین
۲ شهریور ۱۴۰۰کم پیدایی اقا حمید 🤩🤩
HamiD
۳ شهریور ۱۴۰۰قربونت داداش …
والا چه کنیم!
اخبار شده همش واسه برقی ها …
خبرای جذابی از مک لارن – فراری – لامبورگینی نیس …
کلا شده کراس اور – الکتریکی …
میام سایت …
ولی بار ها شده کامنت رو تایپ میکنم اما نمیفرستم … پشیمون میشم از فرستادن …
حسن
۳ شهریور ۱۴۰۰واقعا این خودرو تو هر نسل زیبا و چشم نواز و نواورانه بوده.
همیشه نسل جدیدش دلبری میکنه اما ما یه چشممون به نسل قبله و اونا تحسین میکنیم وجدانا چالش کوروت برای دوست داشته شدن در هر نسل و جذب و راضی کردن طرفداران نسل قبلی تو دنیای خودرو بینظیره نمونه نداره.
کی میتونست ازzr1 ، تحسین برانگیزترین و بهترین خودروی موتور جلو ی دف عقب چشم برداره، من که عاشقشم .
C8 یه چالشه جدیده و واقعا نیاز بود تابه دنیا نشون بده خودروی موتور وسط خیلی از مشخصه های سرعتی را ذاتا درون خودش داره چیزی که بعضی از خودرو سازان اونها را برتری تکنولوژی یا توانایی انحصاری جلوه میدادن
از این موهبت دنیای مدرن لذت ببرید.
امیدوارم بترکونه تا هیجان در دسترس همه قرار بگیره .