شورولت کوروت استینگری C8 حتی بهصورت رسمی در بازار اروپا عرضه نشده اما پیش از این یک کمپانی تیونینگ آلمانی با نام NAP Sportauspuff Manufaktur پکیج ارتقایی خود برای این خودروی اسپورت را معرفی کرده است.
شاخصترین بخش این پکیج قطعات آئرودینامیکی برای کوروت پیشرانه وسط است که شامل اسپلیتر جلوی گیرا، ورودیهای هوای بزرگتر، پانلهای جدید و ورودیهای هوای جانبی جدید میباشد. تمامی این قطعات از فیبر کربن ساخته شدهاند. آنچه باعث تمایز بیشتر این کوروت شده بال عقب فیبر کربنی است که مشابه نسخه ارائه شده توسط خود شورولت است. تیونر موردبحث میگوید این بال فقط جنبه نمایشی نداشته بلکه به بهبود داون فورس تولیدی نیز کمک میکند.
NAP همچنین یک سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ تدارک دیده که از سیستم کنترل سوپاپ با تنظیم الکترونیکی سود میبرد. این سیستم تنها در عرض چند میلیثانیه تنظیم میشود. تیونر یاد شده میگوید صدای کوروت را میتوان از غرشی ملایم تا غوغای مشابه یک خودروی موتور اسپورت تنظیم کرد. مشتریان همچنین میتوانند خروجیهای اگزوز را از جنس فولاد ضدزنگ، پوشش سرامیکی یا فیبر کربنی سفارش دهند.
این شرکت آلمانی اشارهای به افزایش قدرت یا گشتاور ناشی از نصب سیستم اگزوز جدید نداشته اما گفته که شتاب صفر تا ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کوروت C8 هماکنون حدود یک ثانیه سریعتر از نسخه استاندارد میباشد. همچنین گفته شده حداکثر سرعت خودرو نیز ۱ تا ۳ درصد بهبود یافته است.
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰این از نظر منصوری اصلا حساب نمیشه ، به این میگه فابریک ، ماشین به نظرش باید ۵ تن فیبر کربن ، چراغای باریک ، آبی فیروزه ای با تزیینات ارغوانی با داخل سبز فسفری?
محمد مختاری آذر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من یه سوال دارم مشکل شما با تیونینگ منصوری چیه ؟کدوم تیونر دنیا بوگاتی رو تقویت کرده کدوم جی کلاس رو 300 اسب بخار افزایش قدرت داده همین تیون شورلت اصلا تغییری نکرده فقط یه سپر گذاشته
به نظر من تیونینگ منصوری بهترین جهان هستش
کیت بدنه های استفاده شده عالی هستند خوب چه اشکالی داره از فیبر کربن استفاده کنه وزن کمتر پرفورمنس بهتر و بیشتر
تنها مشکل فیبر کربن قیمت بالا نسبت به آلومینیوم هستش 50 دلار برای هر پوند(واحد وزن) ولی آلومینیوم 1-2 دلار برای هر پوند
ولی نقات مثبت خیلی زیادی داره.
لطفا به سوالم جواب بدید یه سوال دیگه هم داشتم به نظر شما کدام تیونر بهترین جهان هستش؟
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تیونینگ دو بخش داره، ظاهری و فنی
بهترین ها در بخش ظاهری هوفله، منصوری و نووتیک هستند
اما در بخش فنی هنسی،پوسایدون و نووتیک هستند
و اگه در بخش فنی و ظاهری با هم ( به صورت ترکیبی) بخوایم بگیم نووتیک بهترین هست
( نظر شخصی)
محمد مختاری آذر
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ببین اصلا ظاهر زیبای منصوری قابل مقایسه با هیچ تیونر نیست اصلا زمین تا آسمان با ماشین اصلی تفاوت داره
تو برو اوروس اصلی و منصوری رو ببین بعد انتخاب کن به نظر من افزایش قدرت به اندازه 200تا300 اسب بخار
و تغییر ظاهر درجه 1 پس قطعا بهترین تیونر هستش
ولی اگر فقط از نظر قدرت صحبت بشه هنسی هستش
مازیار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بدون تردید منصوری شماره یک تیونرهای دنیاست و باعث افتخار ایران و ایرانی
از لحاظ سطح کیفی تغییرات انجام شده روی اتومبیلها و متریال اعلی بکار رفته و اینکه همیشه دست روی ماشینهای راس هرم میزاره که در اغلب موارد اولین در دنیا هست مثل همین بوگاتی و چند مورد دیگه و همینطور که میدونیم مشتریانش هم اغلب افراد و شخصیتهای مشهور دنیا هستن حالا اینکه در مواردی تغییرات بصری چندان خوشایندی نداره (انتخاب رنگ) اینو من هم موافقم اما فراموش نکنیم که سلیقه ما آدمها باهم یکسان نیست و اگه آبی لاجوردی جیغ تو کابین زده حتما یه بابایی سفارشش رو داده به همین سادگی
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بله منم مخالفتم با تیونیینگای این شرکت رنگهاشه وگرنه از نظر فنی شماره یک جهان بی شک منصوریه
Mad.z.Max
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰منصوری از نظر فنی تیونر بسیار مشهور و قابلی هست، از تیونرای کار درست دیگه هم میشه به مَنهارت، راف و کالاوی اشاره کرد (البته غیر از اونایی که دوستان گفتن)
GT
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰بله قطعا منهارت هم هست که من متاسفانه فراموش کردم البته منهارت هم میشه گفت تیونینگ هاش هم سطح نووتیک یا حتی بالاتر هست
منهارت روی رده خودرویی خاصی برای تیونینگ تمرکز نکرده، اما نووتیک فقط سوپر اسپرت های بالا رده را تیون میکنه
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰منصوری ماشینارو از نظر فنی هیولا میکنه ، حتی بعضی وقتا قطعات خوبی هم میزاره ولی تو انتخاب رنگ اصلا باهاش هم سلیقه نیستم
Amirreza
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰من واقعا تیون های کارلکس و تک آرت و هوفل رو خیلی دوست دارم
Soldier
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰هنسی وقتی فهمید منصوری بهترین تیونر جهانه قراره در کارخونشو ببنده
زیزیگولو
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰شورولت کوروت c8 ماشینیه که تو موارد متعدد شهرت زیادی داره
فرید
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰همچین کار خاصی روش انجام نداده. به سختی میشه تغییرات رو تشخیص داد.
R@m!n
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰خود تریم های کوروت تغییرات بیشتری رو ماشین ایجاد می کنن. کوروت از اون ماشیناس که دست تیونر برای دستکاریش باز نیست مخصوصا از لحاظ ظاهری
ae86
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل جدید کوروت خیلی زشت شده
net
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰تیونر المانی اگزوز مربعی c8 رو تبدیل به اگزوز دایره ای کرده قشنگ شده طبق نظر من عمل کرده.اگر c8 چراغ بزرگ جلو و کنسول وسط دیوار بلند رو در فیس لیفت جدید تغییر بده قشنگتر میشه