شورلت

با 70 هزار دلار، کوروت C8 نو یا C6 ZR1 در حد نو؟

هرچند ممکن است کوروت نسل C6 جذابیت C8 موتور وسط را نداشته باشد اما در نسخهٔ ZR1 در قبال پرفورمنسی که ارائه می‌کند هنوز هم گزینۀ بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. حال یک دستگاه از این سوپراسپرت جذاب آمریکایی برای فروش گذاشته شده که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار وسوسه‌کننده باشد زیرا این کوروت C6 ZR1 با اینکه مدل ۲۰۱۳ است و تقریباً یک دهه از عمرش می‌گذرد اما تنها ۳۲۰۰ کیلومتر کار کرده و تقریباً نو است. این خودرو یکی از ۴۸۲ دستگاه ZR1 ساخته شده برای مدل ۲۰۱۳ بوده و یکی از ۲۷ دستگاه با رنگ قرمز کریستالی متالیک محسوب می‌شود.

رینگ‌های کرومی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب با لاستیک‌های فابریک میشلن پایلوت اسپرت به همراه کاپوت، سقف، گلگیرها، رکاب‌ها و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی ازجملهٔ ویژگی‌های این کوروت ZR1 هستند. با نگاهی به داخل خودرو نیز تودوزی مشکی‌رنگ با چرم کرمی‌رنگ در وسط صندلی‌ها و قسمت‌هایی از داشبورد به چشم می‌خورد. این کوروت نُه‌ساله به پکیج تجهیزات 3ZR پریمیوم هم مجهز است که شامل صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن و تنظیم برقی، سیستم صوتی Bose، ناوبری، بلوتوث، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای، نمایشگر سربالا و کروز کنترل می‌شود.

کوروت C6 ZR1 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LS9 مجهز است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین ZR1 دو نسل قبل هنوز هم به میزان قابل‌توجهی از کوروت C8 استینگری کنونی قوی‌تر است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به دیفرانسیل لغزش محدود عقب منتقل می‌شود و کوروت ZR1 را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. کوروت C6 ZR1 با پکیج 3ZR در زمان تولید با قیمت ۱۲۳ هزار دلار به فروش می‌رسید اما هم‌اکنون بالاترین قیمتی که برای این نمونهٔ قرمزرنگ پیشنهاد شده ۷۲ هزار دلار است. این یعنی تقریباً با قیمت یک کوروت C8 صفرکیلومتر می‌توان این C6 ZR1 مدل ۲۰۱۳ را خرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    C8 نو

    موافقم 33
    مخالفم 20
    1. محمد

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (225 ديدگاه)

      این همون ماشین خفنه اول بازی need for speed most wanted هست. همون رنگ.

      موافقم 32
      مخالفم 3
      1. F22RAPTOR

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2622 ديدگاه)

        نه اون zo6 بود

        موافقم 19
        مخالفم 1
    2. Reza

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5359 ديدگاه)

      من باشم C6 ZR1 میخرم

      موافقم 40
      مخالفم 3
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    C8

    موافقم 23
    مخالفم 22
  3. SRT

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    C8 new

    موافقم 17
    مخالفم 21
  4. میثم

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    ماشین نو یه حس دیگه ای داره

    موافقم 23
    مخالفم 18
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      اصلا کدوم آدمی این ماشین رو به C8 میده
      یعنی اگه عشق آمریکایی باشی میفهمی من چی میگم
      اصلا این مدل رو با ۱۰ تا C8 هم عوض نمیکنم

      موافقم 51
      مخالفم 13
      1. R@m!n

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        اتفاقا آدم عاقل یه کوروت ZR1 هیچوقت به مدل تولید انبوه ترجیح نمیده البته اگر پولشو و مهارت رانندگی باهاشو داشته باشه.

        موافقم 23
        مخالفم 8
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      حاجی پس اگه خواستن این رو بهت بدن یا پراید نو
      تو پراید رو انتخاب کن چون پراید نو ( ماشین نو) حس دیگه ایی داره

      موافقم 11
      مخالفم 20
      1. BenzSLR

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1958 ديدگاه)

        یاد مقایسه پراید نو با پژو ۴۰۵ کارکرده تو همین پدال افتادم . من باشم میرم اون دسته دو که قوی تره رو میخرم ‌.

        موافقم 13
        مخالفم 5
      2. میثم

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (3627 ديدگاه)

        بازم اسم پراید رو آوردین؟؟؟؟
        ماشین نو منظورم همون C8 که تو مقاله در موردش صحبت شده
        اینقدر نامفهوم بود ؟؟؟؟؟

        موافقم 21
        مخالفم 3
  5. بردیا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چه عروسکیه
    خدایی از c8 بنظرم خوشگل تر و جذاب تره:)

    موافقم 53
    مخالفم 4
  6. مازیار

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    کوروت فقط ZR1
    حالا کهنه یا نو

    موافقم 40
    مخالفم 4
  7. Mahdi911turbos

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    C6 یکی از اون کوروت هایی که عاشقشم یه ماشین اسپرت کلاسیک آمریکایی ?????

    موافقم 31
    مخالفم 4
  8. مهراد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (863 ديدگاه)

    C8 صفر کیلومتر خیلی خوبه ، اصلا شاهکاره و من جزو طرفدارای پرو پا قرصشم

    ولی اصلا از ZR1 نمیگذرم

    ZR1 در شتاب ثانویه قول بی شاخ و دمه

    انتخاب من ZR1

    برید تستش توسط جرمی کلارکسون رو ببینید که چجوری کلارکسون رو روی صندلی میخکوب میکرد

    موافقم 29
    مخالفم 4
  9. سامر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام خسته نباشید.
    بی زحمت ویدیو هم بزارید از ماشین های اسپرت خارجی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  10. Ahmadreza

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    من قطعا اینو برمیدارم
    تو اتوبان معلوم میشه چه هیولاییه
    قیافشم بیشتر دوست دارم

    موافقم 17
    مخالفم 3
  11. R@m!n

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    راجبا موتورای LS9 چند تا نکته اضافه کنم:
    این موتورا کاملا دست ساز بودن و براساس نسخه پرفورمنس تیم ریسینگ جنرال موتورز تو لمانز که با این ماشین قهرمان های زیادی داشتن توسعه پیدا کرد.
    موتورای LS9 یکی از بهترین موتورای تاریخ آمریکاس که هنوزم می شه به صورت جدا از جنرال موتورز خریدش. سازگاری باورنکردنی با تیونینگ داره بدلیل اینکه سیلندرها، بلوک، پیستون براساس تحمل دورموتور بالا به مدت طولانی هست و از طرفی از هشت جهت پاشش روغن با فشار بالا در نظر گرفته شده تا پیستونا تحت فشار و استهلاک خشک نمونن و دمای موتور هم
    پایین بمونه. سر سیلندرهای LS9 با روش منحصر به فردی تولید می شن که با خنک شدن آلیاژ مذاب، اساساً تخلخل یا هوای محبوس شده در ریخته گری را از بین می بردن که اینکار باعث میشه پایداری عملکرد موتور در سخت ترین شرایط هم حفظ شه. برای اطمینان از سوخت رسانی مناسب در هر شرایطی ، LS9 از سیستم سوخت دو فشار برخوردار است. حدود 36 psi (250 کیلو پاسکال) با سرعت کم و دور پایین ارائه می ده با این وجود سیستم مدیریت الکترونیکی دریچه گاز می تواند بلافاصله فشار سوخت را به 87 psi (600 کیلو پاسکال) برای کارکرد مداوم با سرعت بالا یا گازباز باز کند. سیستم فشار دوگانه با توجه به کاربرد دریچه گاز واکنش نشون میده و چندین مزیت را به همراه دارد. این انرژی رو برای حداکثر کارایی در سرعت های پایین توسط پمپ سوخت استفاده می کند و باعث کاهش صدای عملیاتی می شود.
    LS9 همچنین از یک ریل سوخت تغذیه مرکزی استفاده می کند که بنزین را به مرکز ریل انژکتور و هر بانک منتقل می کند. این به کاهش تغییرات فشار سوخت در انژکتورها و همچنین سر و صدا کمک می کند. سیم پیچ جداگانه برای هر شمع حداکثر ولتاژ و چگالی جرقه ثابت را ارائه می دهد ، و هیچ تغییری بین سیلندرها وجود ندارد. سیستم سوپرشارژ و اینترکولر موتور پیشرفته ترین نمونه زمان خودش بود به علاوه این ها موتور مجهز به سیستم روانکاری از نوع مخزن خشک و از نوع مسابقه ای و روغن دو ژیروتور هستش که بین ماشینای سوپراسپرت امروزی هم رایج نیست چون بسیار گرون و پیچیده هست.
    این ماشین یکی از شاهکارهای مهندسی بود و هست.

    موافقم 38
    مخالفم 6
    1. مهراد

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (863 ديدگاه)

      اینقدر توضیحاتت خوب بود که ازشون اسکرین شات گرفتم

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. R@m!n

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        ❤❤❤❤

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. مانی

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      منظورت از روغن دو ژیروتور اینه که برای روغن کاری از دو پمپ
      ژیروتور به صورت هم زمان استفاده میشه؟
      همه این چیزا تو ماشین ۱۳۰ هزاری؟کابین بی‌ کیفیت که خوبه
      لخت هم تحویل میدادن حق داشتن

      1. R@m!n

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        به شما دادن نگیر

    3. JDM

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (307 ديدگاه)

      این موتور ساختارش از ال اس3 گرفته شده و رگه هایی از ال اس7 داره،سیستم روغن کاریشون با ال اس7 یکیه که جفتشون اویل پمپ دابل استیج دارن(دو روتوره) معمولا اروپاییا از اویل پمپ گیربکسی استفاده میکنن که واسه دور بالای 6.7هزار تا معمولا استفاده نمیشه بقیه اجزا مثل سرسیلندر و ابعاد شاتون و پیستون با ال اس3 یکیه ولی پیستون های فورجی داره و تراکم سرسیلندرشون فرق داره، یخورده تغیرات در بلاک با هم دیگه دارن،بلاک ال اس9 فورج و پیچ های بلندتری داری اما میلنگ همشون یکیه پمپ بنزین و انژکتور های بزرگتری نسبت به بقیه ال اس ها داره سوپرشارژش هم از lsa بزرگتره
      مزیت ال اس ها نسبت به بقیه اینکه چون ساختار OHV دارن بسادگی و با کمترین هزینه تیون میشن و به همین دلیل خیلی سبکن چون ادوات موتور کیفیت بالایی دارن و حجم موتور بالاست باعث میشه کمتر فشار به موتور بیاد
      چون سیستم VVT ندارن خیلی راحتر تیون میشه و باعث میشه انواع میل سوپاپ با هر دریشن و لیفت ای براشون تولید و نصب بشه
      درصورتی که ال تی ها VVT دارن و برای نصب میل سوپاپ بزرگتر نیاز به phaser limiter هست که اونم تا حدی محدودیت برطرف میکنه و برای تیون های سنگین تر لازمه که VVT از دسترس خارج بشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        ممنون از تکمیل توضیحات. موتورای LT نتونستن جای موتورای LS رو بگیرن (نظر شخصی) با اینکه مدرن تر بودن اما ظرفیت و محدودیت تیونش باعث شد خیلی تو چشم نیاد و خود جنرال موتورزم زیاد روش کار نکرد. البته که رو کاماروها و کوروت ها خوب کار کرد اما هیچ وقت نتونست موفقیت LS هارو تکرار کنه.

    4. Mad.z.Max

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      مرسی رامین اورجینال (شما اورجینالی، اون یکی دوستمون رامین چینی :)) ) لذت بردم از کامنتت.
      راستی آقای مانی هم زیر همین کانتت نوشته که اینهمه امکانات فنی فوق العاده رو روی یه ماشین ۱۳۰ هزارتایی گذاشتن، که منظورش اینه خیلی مفت و عالی بوده قیمتش! و نوشته حتی اگه کابینش لخت هم میبود، بازم شدیدا ارزش خرید داشت.. منم باهاش موافقم خیلی. شما یخورده بد حرفشو برداشت کردی :)

      1. R@m!n

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        نه ایشون چندبار زیر پستای ماشینای آمریکایی کل هست و نیستشونو زیر سوال برده شایدم من بد برداشت کردم اگر منظورش چیزه دیگه ای بود ازش عذر میخوام.
        خوشحالم که خوشتون اومد ❤❤

  12. Sina10

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    چند نکته:
    اول درباره قیمت در آینده هست که این ماشین شاید در آینده کلکسیونی بشه که میشه بخاطر تولید محدودش و قیمتش بسیار میره بالا ، ولی نسخه ی معمولی C8 اینجوری نمیشه
    دوم کیفیت فاجعه کوروت C6 هست ، توی نسل های بعد کیفیت کورورت خیلی بهتر شد ولی توی نسل C6 واقعا فاجعه بود ، استفاده از پلاستیک بسیار زیاد حتی توی نسخه های رده بالا مثل این به چشم میاد ،
    جرمی کلارکسون بار به کیفیت C6 گیر داد و مخصوصا اون اشتباه عجیب توی بدنه پشت ماشین که همیشه مسخرش میکرد?
    اما رانندگی ماشینای اون زمان بسیار بهتر از ماشینای الانه
    بعدش قیافه ی دو تا ماشینه که به نظرم C6 ZR1 بهتره توی این زمینه
    بعدش اون قدرت خیره کننده موتورش که همین الانم بسیار زیاده!!
    اون زمان این کار شورولت یه معجزه بوده!
    انتخاب من C6 ZR1

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2240 ديدگاه)

      کیفیت پایین کابینش که تو سری های آخرش بهتر شد بخاطر بحران اقتصادی و عملکرد سینوسی صنعت خودروسازی آمریکا بود که داشتن تازه از افول 20 ساله خارج میشدن

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. Sina10

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        باهاتون موافقم
        نمونش اتفاقی که برای اواخر نسل قبل موستانگ رخ داده بود
        به طوری که موستانگ اوایل نسل قبل و در مقایسه با اواخر اون ، خیلی متفاوت بود
        هم از لحاظ پیشرانه
        هم از لحاظ طراحی
        هم از لحاظ کیفیت و تجهیزات
        اگه بررسی موستانگ GT500 اول نسل قبل توسط ریچارد هموند رو دیده باشی و بعدش بررسی GT500 2013 توسط کلارکسون رو ببینی ، احساس میکنی بینشون ۱۵ سال اختلاف وجود داره?
        اولی یه ماشین قدیمی و کم کیفیته که فقط قدرتش زیاده و رانندگی بدی داره
        دومی علاوه بر اینکه قوی تره ، زیباتر ، با کیفیت تر و مدرن تره و رانندگی بهتری داره
        این مورد درباره اکثر ماشین های آمریکایی اون زمان صدق میکنه

        موافقم 6
        مخالفم 3
  13. mahan

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2309 ديدگاه)

    کوروت ZR1 رو ترجیح میدم.اگه رانندگیت خوب باشه بهترین لذت رو میتونی ازش ببری .فارغ از زیبایی c8 اینم زیبایی خودش رو داره و تو این مقطع خاص تره

    موافقم 9
    مخالفم 4
  14. BenzSLR

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    c6 ZR1

    موافقم 6
    مخالفم 3
  15. The Junior Mafia

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بقول دوستان ماشین نو یه حس دیگه ای داره،اما برای یه عشق ماشین نو،کارکرده و یا اسقاطی فرقی نداره و فقط میخواد یدونه شو توی هر شرایطی داشته باشه،من خودم تازگیا یه شورولت نوا نسخه c5خریدم اونم تقریبا درحد قراضه،اما عاشقشم و سخت کار میکنم و اضافه کاری میگیرم تا به هزینه های بازسازیش برسم.
    و اما درمورد این ماشین یا c8،خب دوستانی که تکنولوژی مدرن رو میخوان،و یا ماشین نو،بنظر c8ارزشمند باشه اما من c6 رو میپسندم چون اگه از کیفیت و داستان اون پلاستیکا بگذریم،خیلی ماشین هیجان انگیز و باحالیه خصوصا اگه رانندگی رو باهاش بلد باشید.
    انتخاب من c6 zr1

    موافقم 7
    مخالفم 2
  16. یانکی

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2351 ديدگاه)

    Ls9

    موافقم 4
    مخالفم 2
  17. PHILIPP

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    من با این پول یدونه Mercedes Benz C63 AMG Black Series می خرم

    موافقم 6
    مخالفم 7
  18. Amirreza

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    من سی ۷ رو بیشتر از هر دوتای این نسلا دوست دارم ، خیلی زیبا بود

    موافقم 3
    مخالفم 5
  19. porsche

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (747 ديدگاه)

    C6

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. محمد مختاری آذر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    قطعا کروت جدید چون خیلی زیبا هستش

  21. زیزیگولو

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    از قدیم گفتن “نو که اومد به بازار کهنه میشه دل آزار” ….. پس قطعاً کوروت C8 صفر کیلومتر

    موافقم 4
    مخالفم 9
  22. آرین

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    c6 یا اگر بشه c7 zo6

    موافقم 2
    مخالفم 3
  23. Hamidreza

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    با احترام به نظر همه دوستان … اونایی که سی ایت رو انتخاب کردن یکم جوگیرن … خدایی نمیشه از زی ار وان گذشت!!! عشق اول و آخر … لرزش موتورش توی هورایزون 4 واقعا آدم رو مجذوب خودش میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  24. حسین دهمرد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    دوستان. موتور پوشراد دور بالا چی سراغ دارین؟ هرچی جدیدتر و کم مصرف تر بهتر

    1. ارشیا

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      وایپر acr

  25. ارشیا

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    C6 zr1
    C8 زیاد تو دل برو نیست ولی این چرا?????

    موافقم 2
    مخالفم 2
  26. Babak

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (186 ديدگاه)

    نسل C6 کوروت اینقدر خوبه و من عاشقشم که اصلا جای سوال نمیمونه.
    اونم در مورد غولی به نام ZR1 که زیباییش هنوز مثل روز اول معرفیش هست برام.

  27. Amin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    کوروت zr1 چیز دیگه ای و شخصیت پخته تری داره و با اصالت و نجیب تره
    خب معلومه منم یه zr1 میگیرم
    و تازه c8 طراحی اش در حد zr1 نیست البته از نظر من و نظر سنجی که توی پیجم داشتم

  28. Arman

    ۲۳ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط یه آمریکایی باز میتونه بگه Corvette C6 حالا چه Z06 چه ZR1
    نظر منم قطعا کوروت C6 هست
    هم از نظر ظاهری هم از لحاظ قدرتی خیلی از C8 جذاب تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا