هرچند ممکن است کوروت نسل C6 جذابیت C8 موتور وسط را نداشته باشد اما در نسخهٔ ZR1 در قبال پرفورمنسی که ارائه میکند هنوز هم گزینۀ بسیار ارزشمندی محسوب میشود. حال یک دستگاه از این سوپراسپرت جذاب آمریکایی برای فروش گذاشته شده که میتواند برای علاقهمندان بسیار وسوسهکننده باشد زیرا این کوروت C6 ZR1 با اینکه مدل ۲۰۱۳ است و تقریباً یک دهه از عمرش میگذرد اما تنها ۳۲۰۰ کیلومتر کار کرده و تقریباً نو است. این خودرو یکی از ۴۸۲ دستگاه ZR1 ساخته شده برای مدل ۲۰۱۳ بوده و یکی از ۲۷ دستگاه با رنگ قرمز کریستالی متالیک محسوب میشود.
رینگهای کرومی ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب با لاستیکهای فابریک میشلن پایلوت اسپرت به همراه کاپوت، سقف، گلگیرها، رکابها و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی ازجملهٔ ویژگیهای این کوروت ZR1 هستند. با نگاهی به داخل خودرو نیز تودوزی مشکیرنگ با چرم کرمیرنگ در وسط صندلیها و قسمتهایی از داشبورد به چشم میخورد. این کوروت نُهساله به پکیج تجهیزات 3ZR پریمیوم هم مجهز است که شامل صندلیهای اسپرت با گرمکن و تنظیم برقی، سیستم صوتی Bose، ناوبری، بلوتوث، کنترل تهویهٔ اتوماتیک دو منطقهای، نمایشگر سربالا و کروز کنترل میشود.
کوروت C6 ZR1 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LS9 مجهز است که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین ZR1 دو نسل قبل هنوز هم به میزان قابلتوجهی از کوروت C8 استینگری کنونی قویتر است. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به دیفرانسیل لغزش محدود عقب منتقل میشود و کوروت ZR1 را ظرف تنها ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. کوروت C6 ZR1 با پکیج 3ZR در زمان تولید با قیمت ۱۲۳ هزار دلار به فروش میرسید اما هماکنون بالاترین قیمتی که برای این نمونهٔ قرمزرنگ پیشنهاد شده ۷۲ هزار دلار است. این یعنی تقریباً با قیمت یک کوروت C8 صفرکیلومتر میتوان این C6 ZR1 مدل ۲۰۱۳ را خرید.
RezaRs
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C8 نو
محمد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰این همون ماشین خفنه اول بازی need for speed most wanted هست. همون رنگ.
F22RAPTOR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰نه اون zo6 بود
Reza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من باشم C6 ZR1 میخرم
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C8
SRT
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C8 new
میثم
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ماشین نو یه حس دیگه ای داره
محمد رستمی نژاد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اصلا کدوم آدمی این ماشین رو به C8 میده
یعنی اگه عشق آمریکایی باشی میفهمی من چی میگم
اصلا این مدل رو با ۱۰ تا C8 هم عوض نمیکنم
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا آدم عاقل یه کوروت ZR1 هیچوقت به مدل تولید انبوه ترجیح نمیده البته اگر پولشو و مهارت رانندگی باهاشو داشته باشه.
محمد رستمی نژاد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰حاجی پس اگه خواستن این رو بهت بدن یا پراید نو
تو پراید رو انتخاب کن چون پراید نو ( ماشین نو) حس دیگه ایی داره
BenzSLR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰یاد مقایسه پراید نو با پژو ۴۰۵ کارکرده تو همین پدال افتادم . من باشم میرم اون دسته دو که قوی تره رو میخرم .
میثم
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بازم اسم پراید رو آوردین؟؟؟؟
ماشین نو منظورم همون C8 که تو مقاله در موردش صحبت شده
اینقدر نامفهوم بود ؟؟؟؟؟
بردیا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰چه عروسکیه
خدایی از c8 بنظرم خوشگل تر و جذاب تره:)
مازیار
۲۲ فروردین ۱۴۰۰کوروت فقط ZR1
حالا کهنه یا نو
Mahdi911turbos
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C6 یکی از اون کوروت هایی که عاشقشم یه ماشین اسپرت کلاسیک آمریکایی ?????
مهراد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C8 صفر کیلومتر خیلی خوبه ، اصلا شاهکاره و من جزو طرفدارای پرو پا قرصشم
ولی اصلا از ZR1 نمیگذرم
ZR1 در شتاب ثانویه قول بی شاخ و دمه
انتخاب من ZR1
برید تستش توسط جرمی کلارکسون رو ببینید که چجوری کلارکسون رو روی صندلی میخکوب میکرد
سامر
۲۲ فروردین ۱۴۰۰سلام خسته نباشید.
بی زحمت ویدیو هم بزارید از ماشین های اسپرت خارجی
Ahmadreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من قطعا اینو برمیدارم
تو اتوبان معلوم میشه چه هیولاییه
قیافشم بیشتر دوست دارم
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰راجبا موتورای LS9 چند تا نکته اضافه کنم:
این موتورا کاملا دست ساز بودن و براساس نسخه پرفورمنس تیم ریسینگ جنرال موتورز تو لمانز که با این ماشین قهرمان های زیادی داشتن توسعه پیدا کرد.
موتورای LS9 یکی از بهترین موتورای تاریخ آمریکاس که هنوزم می شه به صورت جدا از جنرال موتورز خریدش. سازگاری باورنکردنی با تیونینگ داره بدلیل اینکه سیلندرها، بلوک، پیستون براساس تحمل دورموتور بالا به مدت طولانی هست و از طرفی از هشت جهت پاشش روغن با فشار بالا در نظر گرفته شده تا پیستونا تحت فشار و استهلاک خشک نمونن و دمای موتور هم
پایین بمونه. سر سیلندرهای LS9 با روش منحصر به فردی تولید می شن که با خنک شدن آلیاژ مذاب، اساساً تخلخل یا هوای محبوس شده در ریخته گری را از بین می بردن که اینکار باعث میشه پایداری عملکرد موتور در سخت ترین شرایط هم حفظ شه. برای اطمینان از سوخت رسانی مناسب در هر شرایطی ، LS9 از سیستم سوخت دو فشار برخوردار است. حدود 36 psi (250 کیلو پاسکال) با سرعت کم و دور پایین ارائه می ده با این وجود سیستم مدیریت الکترونیکی دریچه گاز می تواند بلافاصله فشار سوخت را به 87 psi (600 کیلو پاسکال) برای کارکرد مداوم با سرعت بالا یا گازباز باز کند. سیستم فشار دوگانه با توجه به کاربرد دریچه گاز واکنش نشون میده و چندین مزیت را به همراه دارد. این انرژی رو برای حداکثر کارایی در سرعت های پایین توسط پمپ سوخت استفاده می کند و باعث کاهش صدای عملیاتی می شود.
LS9 همچنین از یک ریل سوخت تغذیه مرکزی استفاده می کند که بنزین را به مرکز ریل انژکتور و هر بانک منتقل می کند. این به کاهش تغییرات فشار سوخت در انژکتورها و همچنین سر و صدا کمک می کند. سیم پیچ جداگانه برای هر شمع حداکثر ولتاژ و چگالی جرقه ثابت را ارائه می دهد ، و هیچ تغییری بین سیلندرها وجود ندارد. سیستم سوپرشارژ و اینترکولر موتور پیشرفته ترین نمونه زمان خودش بود به علاوه این ها موتور مجهز به سیستم روانکاری از نوع مخزن خشک و از نوع مسابقه ای و روغن دو ژیروتور هستش که بین ماشینای سوپراسپرت امروزی هم رایج نیست چون بسیار گرون و پیچیده هست.
این ماشین یکی از شاهکارهای مهندسی بود و هست.
مهراد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اینقدر توضیحاتت خوب بود که ازشون اسکرین شات گرفتم
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰❤❤❤❤
مانی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰منظورت از روغن دو ژیروتور اینه که برای روغن کاری از دو پمپ
ژیروتور به صورت هم زمان استفاده میشه؟
همه این چیزا تو ماشین ۱۳۰ هزاری؟کابین بی کیفیت که خوبه
لخت هم تحویل میدادن حق داشتن
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰به شما دادن نگیر
JDM
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این موتور ساختارش از ال اس3 گرفته شده و رگه هایی از ال اس7 داره،سیستم روغن کاریشون با ال اس7 یکیه که جفتشون اویل پمپ دابل استیج دارن(دو روتوره) معمولا اروپاییا از اویل پمپ گیربکسی استفاده میکنن که واسه دور بالای 6.7هزار تا معمولا استفاده نمیشه بقیه اجزا مثل سرسیلندر و ابعاد شاتون و پیستون با ال اس3 یکیه ولی پیستون های فورجی داره و تراکم سرسیلندرشون فرق داره، یخورده تغیرات در بلاک با هم دیگه دارن،بلاک ال اس9 فورج و پیچ های بلندتری داری اما میلنگ همشون یکیه پمپ بنزین و انژکتور های بزرگتری نسبت به بقیه ال اس ها داره سوپرشارژش هم از lsa بزرگتره
مزیت ال اس ها نسبت به بقیه اینکه چون ساختار OHV دارن بسادگی و با کمترین هزینه تیون میشن و به همین دلیل خیلی سبکن چون ادوات موتور کیفیت بالایی دارن و حجم موتور بالاست باعث میشه کمتر فشار به موتور بیاد
چون سیستم VVT ندارن خیلی راحتر تیون میشه و باعث میشه انواع میل سوپاپ با هر دریشن و لیفت ای براشون تولید و نصب بشه
درصورتی که ال تی ها VVT دارن و برای نصب میل سوپاپ بزرگتر نیاز به phaser limiter هست که اونم تا حدی محدودیت برطرف میکنه و برای تیون های سنگین تر لازمه که VVT از دسترس خارج بشه
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ممنون از تکمیل توضیحات. موتورای LT نتونستن جای موتورای LS رو بگیرن (نظر شخصی) با اینکه مدرن تر بودن اما ظرفیت و محدودیت تیونش باعث شد خیلی تو چشم نیاد و خود جنرال موتورزم زیاد روش کار نکرد. البته که رو کاماروها و کوروت ها خوب کار کرد اما هیچ وقت نتونست موفقیت LS هارو تکرار کنه.
Mad.z.Max
۲۳ فروردین ۱۴۰۰مرسی رامین اورجینال (شما اورجینالی، اون یکی دوستمون رامین چینی :)) ) لذت بردم از کامنتت.
راستی آقای مانی هم زیر همین کانتت نوشته که اینهمه امکانات فنی فوق العاده رو روی یه ماشین ۱۳۰ هزارتایی گذاشتن، که منظورش اینه خیلی مفت و عالی بوده قیمتش! و نوشته حتی اگه کابینش لخت هم میبود، بازم شدیدا ارزش خرید داشت.. منم باهاش موافقم خیلی. شما یخورده بد حرفشو برداشت کردی :)
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نه ایشون چندبار زیر پستای ماشینای آمریکایی کل هست و نیستشونو زیر سوال برده شایدم من بد برداشت کردم اگر منظورش چیزه دیگه ای بود ازش عذر میخوام.
خوشحالم که خوشتون اومد ❤❤
Sina10
۲۲ فروردین ۱۴۰۰چند نکته:
اول درباره قیمت در آینده هست که این ماشین شاید در آینده کلکسیونی بشه که میشه بخاطر تولید محدودش و قیمتش بسیار میره بالا ، ولی نسخه ی معمولی C8 اینجوری نمیشه
دوم کیفیت فاجعه کوروت C6 هست ، توی نسل های بعد کیفیت کورورت خیلی بهتر شد ولی توی نسل C6 واقعا فاجعه بود ، استفاده از پلاستیک بسیار زیاد حتی توی نسخه های رده بالا مثل این به چشم میاد ،
جرمی کلارکسون بار به کیفیت C6 گیر داد و مخصوصا اون اشتباه عجیب توی بدنه پشت ماشین که همیشه مسخرش میکرد?
اما رانندگی ماشینای اون زمان بسیار بهتر از ماشینای الانه
بعدش قیافه ی دو تا ماشینه که به نظرم C6 ZR1 بهتره توی این زمینه
بعدش اون قدرت خیره کننده موتورش که همین الانم بسیار زیاده!!
اون زمان این کار شورولت یه معجزه بوده!
انتخاب من C6 ZR1
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰کیفیت پایین کابینش که تو سری های آخرش بهتر شد بخاطر بحران اقتصادی و عملکرد سینوسی صنعت خودروسازی آمریکا بود که داشتن تازه از افول 20 ساله خارج میشدن
Sina10
۲۲ فروردین ۱۴۰۰باهاتون موافقم
نمونش اتفاقی که برای اواخر نسل قبل موستانگ رخ داده بود
به طوری که موستانگ اوایل نسل قبل و در مقایسه با اواخر اون ، خیلی متفاوت بود
هم از لحاظ پیشرانه
هم از لحاظ طراحی
هم از لحاظ کیفیت و تجهیزات
اگه بررسی موستانگ GT500 اول نسل قبل توسط ریچارد هموند رو دیده باشی و بعدش بررسی GT500 2013 توسط کلارکسون رو ببینی ، احساس میکنی بینشون ۱۵ سال اختلاف وجود داره?
اولی یه ماشین قدیمی و کم کیفیته که فقط قدرتش زیاده و رانندگی بدی داره
دومی علاوه بر اینکه قوی تره ، زیباتر ، با کیفیت تر و مدرن تره و رانندگی بهتری داره
این مورد درباره اکثر ماشین های آمریکایی اون زمان صدق میکنه
mahan
۲۲ فروردین ۱۴۰۰کوروت ZR1 رو ترجیح میدم.اگه رانندگیت خوب باشه بهترین لذت رو میتونی ازش ببری .فارغ از زیبایی c8 اینم زیبایی خودش رو داره و تو این مقطع خاص تره
BenzSLR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰c6 ZR1
The Junior Mafia
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بقول دوستان ماشین نو یه حس دیگه ای داره،اما برای یه عشق ماشین نو،کارکرده و یا اسقاطی فرقی نداره و فقط میخواد یدونه شو توی هر شرایطی داشته باشه،من خودم تازگیا یه شورولت نوا نسخه c5خریدم اونم تقریبا درحد قراضه،اما عاشقشم و سخت کار میکنم و اضافه کاری میگیرم تا به هزینه های بازسازیش برسم.
و اما درمورد این ماشین یا c8،خب دوستانی که تکنولوژی مدرن رو میخوان،و یا ماشین نو،بنظر c8ارزشمند باشه اما من c6 رو میپسندم چون اگه از کیفیت و داستان اون پلاستیکا بگذریم،خیلی ماشین هیجان انگیز و باحالیه خصوصا اگه رانندگی رو باهاش بلد باشید.
انتخاب من c6 zr1
یانکی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰Ls9
PHILIPP
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من با این پول یدونه Mercedes Benz C63 AMG Black Series می خرم
Amirreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من سی ۷ رو بیشتر از هر دوتای این نسلا دوست دارم ، خیلی زیبا بود
porsche
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C6
محمد مختاری آذر
۲۲ فروردین ۱۴۰۰قطعا کروت جدید چون خیلی زیبا هستش
زیزیگولو
۲۲ فروردین ۱۴۰۰از قدیم گفتن “نو که اومد به بازار کهنه میشه دل آزار” ….. پس قطعاً کوروت C8 صفر کیلومتر
آرین
۲۲ فروردین ۱۴۰۰c6 یا اگر بشه c7 zo6
Hamidreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰با احترام به نظر همه دوستان … اونایی که سی ایت رو انتخاب کردن یکم جوگیرن … خدایی نمیشه از زی ار وان گذشت!!! عشق اول و آخر … لرزش موتورش توی هورایزون 4 واقعا آدم رو مجذوب خودش میکنه
حسین دهمرد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دوستان. موتور پوشراد دور بالا چی سراغ دارین؟ هرچی جدیدتر و کم مصرف تر بهتر
ارشیا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰وایپر acr
ارشیا
۲۲ فروردین ۱۴۰۰C6 zr1
C8 زیاد تو دل برو نیست ولی این چرا?????
Babak
۲۳ فروردین ۱۴۰۰نسل C6 کوروت اینقدر خوبه و من عاشقشم که اصلا جای سوال نمیمونه.
اونم در مورد غولی به نام ZR1 که زیباییش هنوز مثل روز اول معرفیش هست برام.
Amin
۲۳ فروردین ۱۴۰۰کوروت zr1 چیز دیگه ای و شخصیت پخته تری داره و با اصالت و نجیب تره
خب معلومه منم یه zr1 میگیرم
و تازه c8 طراحی اش در حد zr1 نیست البته از نظر من و نظر سنجی که توی پیجم داشتم
Arman
۲۳ تیر ۱۴۰۱فقط یه آمریکایی باز میتونه بگه Corvette C6 حالا چه Z06 چه ZR1
نظر منم قطعا کوروت C6 هست
هم از نظر ظاهری هم از لحاظ قدرتی خیلی از C8 جذاب تره