جنرال موتورز به بازسازی تأسیسات بینالمللی خود ادامه میدهد و این بار برنامههای خود برای خروج برند شورولت از بازار خودرویی هند و آفریقای جنوبی را اعلام کرده است.
علاوه بر خروج شورولت از بازارهای یاد شده، تأسیسات ساخت جنرال موتورز در هند روی تولید خودروهای مخصوص صادرات تمرکز خواهد کرد. به همین منوال، تأسیسات ساخت جنرال موتورز آفریقا نیز به ایسوزو موتورز انتقال خواهد یافت.
برند شورولت تا پایان سال از هر دو بازار خارج خواهد شد و جنرال موتورز میگوید این تصمیم به علت تمرکز روی منابع و فرصتهای تجاری به منظور ایجاد سود بیشتر است.
ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز در یک بیانیه گفته است:
به همان صورت که صنعت خودرو در حال تغییر است ما نیز در حال دگرگون کردن تجارت خود هستیم و جنرال موتورز را به عنوان کمپانی متمرکزتر و منظمتر تثبیت میکنیم.
او ادامه میدهد:
از نظر جهانی هماکنون ما در بازارهای صحیحی برای ایجاد سود هستیم و میخواهیم عملکرد و فرصتهای رشد را برای طولانیمدت حفظ و گسترش دهیم. ما به بهینه کردن تأسیسات خود در هر بازار ادامه خواهیم داد تا به این ترتیب بتوانیم رقابتپذیری خود را بهبود بخشیم.
یکی از مدیران ردهبالای جنرال در تشریح سخنان ماری بارا اینگونه میگوید که این کمپانی تشخیص داده سرمایهگذاری موردنیاز برای گسترش سبد محصولات در هند منجر به سود درازمدت نخواهد شد. البته صادرات از هند در سال گذشته سه برابر شده بنابراین جنرال موتورز تصمیم گفته تا تأسیسات Talegaon خود را حفظ کند و روی گسترش صادرات تمرکز نماید.
این وضعیت در آفریقای جنوبی نیز برقرار است. این مدیر جنرال موتورز میگوید:
ما تشخیص دادیم که ادامه یا افزایش سرمایهگذاری در تأسیسات آفریقای جنوبی باعث تولید سود مورد انتظار نخواهد شد.
بنا به گزارش رویترز، سال گذشته فروش جنرال موتورز در هر دو بازار یاد شده برابر با ۴۹ هزار دستگاه خودرو بوده است. با توجه به این فروش پایین، فهم دلیل چرایی خروج این کمپانی از هند و آفریقای جنوبی و صرفهجویی حدود ۱۰۰ میلیون دلاری در سال چندان سخت نیست.
محمد رضا
۱ خرداد ۱۳۹۶این شورلت خبر قبلی هم که فورد بود
متاسفانه خودرو سازی آمریکا هیچ وقت برای جهانی شدن مسیر درستی رو طی نکرد
#ali.m#
۱ خرداد ۱۳۹۶اتفاقا این به نفع شورلت هست بازار هند بازار خوبی براش نیست .
احسان(احسان سابق)
۱ خرداد ۱۳۹۶بازار هند عملا سودی برای خودروسازها نداره چون قدرت خرید تو این بازار بسیار پایینه. هر چی کوچکیتر ولی با حاشیه سود بالاتر خیلی با ارزشتره.در واقع جنرال موتورز تصمیم درستی گرفته.
حمیدرضا
۱ خرداد ۱۳۹۶بازار هند بد جور دست سوزوکی تاتا موتور و هیوندای هست شورلتم که نه موتور کوچیک داره نه ماشین کوچیک فقط سونیک رو داره و اسپارک احتمالا این بازارو ول میکنه میره چین
ونوم اف ۵
۱ خرداد ۱۳۹۶یه فیلم هندی تلوزیون نشون داد چند تا بچه با تحریک زن و بچه پدر و مادر خودشون رو از خونه بیرون کردن ولی پدر بزرگ ناامید نشد و با چند تا پیچ گوشتی و اچار و … یه موتور خیلی با کیفیت ساخت و تمام مطبوعات هند عکسش رو روی جلد کار کردن در نتیجه عروس ها و پسرهاش اومدن دست بوسی و معذرت خواهی
ونوم اف ۵
۱ خرداد ۱۳۹۶حالا شما حساب کنید وقتی با دو تا پیچ گوشتی و .. یه پیرمردشون میتونه انجین بسازه وای به حال کارخونه هاش که تمام بزرگان خودرو سازی رو نابود میکنن