در بازار امروزی شورولت کامارو یکی از هیجانانگیزترین خودروها است. این خودرو شیک و درگیر کننده بوده و هنوز هم از بهایی مناسب برخوردار است.
هماکنون نسخههای ۶ سیلندر و SS این خودرو طرفداران زیادی داشته و البته بررسیهای زیادی نیز دربارهی آنها صورت گرفته اما گزینهی سومی نیز وجود دارد که کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر را پیشنهاد میدهد.
برای رانندگانی که به مصرف سوخت اهمیت میدهند جنرال موتورز تصمیم گرفته تا پیشرانه ی ۴ سیلندر را نیز در این خودرو بکار بگیرد. این خودرو چیزی بیش از آنچه که انتظار دارید را تحویلتان میدهد. پس از سپری کردن یک هفته با کامارو 1LT با پکیج سفارشی RS این ۷ نکته توجه ما را به خود جلب کرد.
- پیشرانه برنده است
شاید گنجایش پیشرانه تنها ۲ لیتر باشد اما این نسخه کاملاً احساسبرانگیز است. با تزریق مستقیم سوخت، وجود توربو و دیگر تکنولوژیها، پیشرانه ۴ سیلندر توانایی تولید ۲۷۵ اسب بخار قدرت را دارد. اما حتی بهتر از این عدد، گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن است.
متأسفانه حداکثر گشتاور تا دور پیشرانهی ۳ هزار حاصل نمیشود. پیشرانه طوری تنظیم شده که در دورهای بالا بهطور قوی عمل کند و واقعاً در دور بالای ۴ هزار سرزنده و چالاک نشان میدهد. ردلاین پیشرانه نیز از دور ۷ هزار شروع میشود.
این پیشرانه نرم، آرام و عضلانی است. طبق گفتههای جنرال موتورز، کامارو با این پیشرانه در مدت کمتر از ۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
- اما پیشرانه فاقد نیروی درنده و حیوانی است
مطمئناً پیشرانهی کامارو سریع است اما در سرعتهای نرمال خوی درندگی ندارد و البته مقداری تاخیر توربو نیز به چشم میخورد. با فشار دادن پدال گاز باید زمان نسبتاً زیادی را برای بیدار شدن پیشرانه منتظر بمانید.
در مقام مقایسه، مدلهای SS با پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری بهطور آنی و در هر سرعت و دندهای واکنش نشان میدهند. با تغییر کمی در پدال گاز دماغهی خودرو به جلو میپرد. پیشرانهی ۴ سیلندر برای اثبات خود به زمان نیاز دارد.
متأسفانه پس از بیدار شدن پیشرانه از خواب نیز صدای آن غیر جذاب بوده و شبیه جیغی است که از مطب دندانپزشک به گوش میرسد. کاماروهای ۸ سیلندر صدای گیرایی دارند اما این دربارهی کاماروی مورد بحث ما صدق نمیکند.
- مشکلات گیربکس
نسخهی RS که تست شد به گیربکس دستی مجهز است که در ابتدا باعث خوشحالی شد اما پس از سفری کوتاه در حومه شهر امید من به یاس بدل گردید. گیربکس آنگونه که مورد انتظار بود عمل نمیکرد.
گیربکس در مجموع رضایتبخش نیست. هر تعویض دنده این احساس را دارد که انگار آسیبی جبرانناپذیر را به اجزای داخلی گیربکس وارد میکنید. برای تعویض دنده تلاشی زیاد لازم است. گیربکس استفاده شده در نسخههای SS و دیگر خودروهای پرفورمنس قطعاً تعویضهای راضیکنندهتری دارند.
به خاطر تلاشی که باید برای تعویض دنده صورت بگیرد، این بار از معدود دفعاتی است که ما استفاده از گیربکس اتوماتیک را توصیه میکنیم.
- نگاه به نیمه پر لیوان
جدای از پیشرانهی پایه و گیربکس کامارو، موارد دوست داشتنی زیادی دربارهی این خودرو وجود دارند. برای شروع میتوان به ظاهر زیبا و سواری بهتر آن اشاره کرد. به لطف معماری مستحکم و سبکوزن آلفای جنرال موتورز، این خودرو همانند یک رقاص باله در دستان راننده عمل میکند.
کامارو بهطور شگفتانگیزی کممصرف نیز هست. طبق رتبهبندی EPA در رانندگی شهری/بزرگراهی، این خودرو مصرف ۱۱.۲/۷.۸ لیتری دارد. البته در حالت واقعی ما به مصرف متوسط بسیار بهتر ۸.۷ لیتری دست یافتیم. باور کنید که این مصرف در حالی به دست آمد که دور پیشرانه به در موارد متعددی به ردلاین میرسید.
- هنوز هم دید خودرو چندان جالب نیست
دید بیرونی کامارو هنوز هم مسئلهای باقی مانده از قبل است صرفنظر از اینکه خودرو چه تعداد سیلندر در پیشرانه داشته باشد.
- جادوی شاسی
با پکیج ۱۹۵۰ دلاری RS، کامارو 1LT پایه به رینگهای شیک ۲۰ اینچی و لاستیکهای ران فلت، چراغهای جلوی مقاوم، چراغهای عقبی LED و برخی ریزهکاریهای دیگر مجهز شده است.
سیستم تعلیق خودرو کاملاً سفت است. خودرو هر دستانداز و ناهمواری را با پایداری خوب پشت سر گذاشته و البته سواری را از حالت ایده آل دور میکند. کامارو همانند کودک گرسنهای که به کیکهای خوشمزه حمله میکند از پس پیچها برمیآید.
ارتباط سیستم فرمان با راننده خوب است و تغییر جهت خودرو به آسانی صورت میگیرد اما در این مورد هم نسخههای SS دلچسبتر هستند.
- آینده، امروز
شاید یک پیشرانهی ۴ سیلندر احساس چندانی در یک خودروی عضلانی نداشته باشد اما نتایج حاصله را نمیتوان نادیده گرفت. شورولت کامارو 1LT کوپه بهطور باورنکردنیای زیبا و درگیر کننده بوده و بهطور معقولی سریع است به علاوه اینکه مصرف سوخت خوبی دارد.
منبع: autoguide
PORSCHE:The God of Cars
۱۱ مرداد ۱۳۹۵تنها نکته ی مثبتش فقط و فقط و فقط مصرف سوخت کمتره. کسی که به مصرف سوخت اهمیت میده کامارو نمیخره. میره پریوس میگیره. خریداران کامارو عاشق صدای وحشی و عملکرد چابک پیشرانه و نبود توربولگ هستند. حیف صدا و عملکرد 8 سیلندر ها… ولی مثل اینکه چاره ای نداریم…
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مرداد ۱۳۹۵همون صدای وحشی هم خودش لذت برای عشق ماشین های امریکایی هستن
CORVETTE Z06
۱۱ مرداد ۱۳۹۵به نظر من یک بدنساز باید در حد هیکلش غذا بخوره نه در حد یه بچه یا آدم معمولی- کامارو هم اگه قراره کامارو باشه باید 8 یا 6سیلندر وحشی باشه 4 سیلندر کم مصرف فس فس به درد کامارو نمیخوره
tv
۱۱ مرداد ۱۳۹۵مثل اینه که بخوای با رژیم گیاه خواری بدنساز با کلی عضله بشی
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مرداد ۱۳۹۵بطور باورنکردنی زیباست و درگیرکننده و به طئر معقول سریع است.
چه جالب
Alireza
۱۱ مرداد ۱۳۹۵سلام.ببخشید میشه کامل برای آواتار راهنماییم کنید؟ مرسی…
PORSCHE:The God of Cars
۱۱ مرداد ۱۳۹۵آسون ترین روش..
از همین بالای صفحه کلیک روی اسم پروفایل
بعد کلیک روی زبانه ی Profile
change profile photo
انتخاب گزینه ی select your file در کادر آبی
انتخاب عکس
crop کردن عکس
Alireza
۱۱ مرداد ۱۳۹۵منظورت از اسم پروفایل چیه میزنم رو اسمم هیچی نمیشه
PORSCHE:The God of Cars
۱۱ مرداد ۱۳۹۵همونی که در شمال غربی صفحست!
حميد
۱۱ مرداد ۱۳۹۵رینگهای مشکی طراحی عضلانی خیلی محشره
فقط یکم رؤستایی به نظر میاد
احسان امریکایی
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ای کاش طراحی چراغهای عقبش رو تغییر میدادن چراغ های کامارو ۲۰۱۰ دیوانه کننده بود یا شبیه به کوروت هم بود عالی میشد
B/M/P/J
۱۱ مرداد ۱۳۹۵درکل میخواست بگه که برو مدل ۸ سیلندر رو بگیر که گیربکس خوب و شتاب عالی داره ولی اگه دوستداری مصرف کم داشته باشی و گیربگس و شتاب بدرد نخور مدل ۴ سیلندر رو بگیر ( مدلی که خیلی ها گفتن بدترین اتفاق برای کامارو هست ).
بابا کامارو آمریکاییه تشنه ی بنزین ( البته کلمه ی کلیشه ای هست و مدل های جدید مصرف سوخت خیلی خوبی دارن. )
کاوه آهنگر
۱۱ مرداد ۱۳۹۵درسته که مصرف سوخت کمتر مهمه ، اما یک قلدر آمریکایی با رخ خشمگین مثل کامارو حداقل باید 6 سیلندر باشه و اگه 8 سیلندر باشه که عالیه
jalal
۱۱ مرداد ۱۳۹۵بنظر من اصالت کامرو را با ساخت این مدل به باد دادن ! الآن قیافش شبیه به دایناصوره ولی عملکردش شبیه به یک گربه شده !
mohammad
۱۱ مرداد ۱۳۹۵خدایی صاحبش روش میشه بگه من کامارو دارم ولی با موتوره 4سیلندر 2لیتری!
اصن ابهته اسمشم زیره سوال میره!!!
کامارو باید موتورش 8سیلندر و 6.2 لیتری باشه…
تموم
Alireza
۱۱ مرداد ۱۳۹۵من متوجه نمیشم رو چی کلیک کنم رو اسمم میزنم میاد برای کپی.ببخشید وقتتو میگیرم دوست عزیز….
سعید
۱۱ مرداد ۱۳۹۵می ترسیم چند روز دیگه بوگاتی و فراری چهار سیلندر بزنه به بهانه کاهش مصرف سوخت
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ مرداد ۱۳۹۵فرض کن بوگاتی از تولید 16 سیلندر بکشه بیرون. عمرا
احمد باقری
۱۱ مرداد ۱۳۹۵در کل، یکی از ماشینهای ماندگار تاریخ هست.
آرش آمریکایی
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ماسل کار باید 8 سیلندر باشه
کامارو 4 سیلندر مثل اینه که آرنولد شواتزینگر یه لباس پشمی صورتی بپوشه و
تو تبلیغ بستنی یخی بازی کنه
ALIREZA034
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ماسل کار باید پر غرش باشه نه اینکه جیغ بکشه.موتورشم باید سریع پاسخ بده و هار باشه ولی با همه اینها 275 تا از موتور 2000 بگیری نتیجه ی خوبیه.تازه مصرفش هم که در مقاله میگه به طور شگفت انگیزی کمه کم نیست تازه به زور قابل قبوله.بی ام و x5 با موتور 4400 در این حدود مصرف میکنه البته در تجربه کمی بیشتره.در کل خیلی کار داره که به اروپا برسه
1A1
۱۲ مرداد ۱۳۹۵بابا ینی چی اینقدر نقد میکنید از هر کجا میگید
بابا برای شما پر تنشا خاهان پر مصرفااا غرشیاااا نمونه 8 سیلندر وو zl1 و داده شورولت
کامارو هر چی باشه میخامش??