در سری مسابقات Truck Madness که در شهر هوستون در ایالت تگزاس (چه جایی بهتر از آنجا ؟!) برگزار می شود، آقای Daniel Burk با یکی از سریع ترین پیکاپ های جهان آمده بود که ظاهرا بدون جفت چرخ زدن نمی توان آنرا حرکت داد . . . !
[jwplayer mediaid=”۶۱۱۴۶″]
بر روی این بیلزر K5 یک پیشرانه ۶.۸ لیتری نصب شده که قادر به تولید ۹۰۰ اسب بخار است اما وقتی نیتروژن به درون سیلندرهای هشت تایی آن اسپری می شود بازهم قدرت ۴۰۰ اسب بخار دیگر افزایش یافته تا بدین ترتیب فقط رنجرر ۱۶۰۰ اسبی از پس این هیولای آمریکایی برآید. دیگر رقبای بلیزر در این ویدئو، دو سیلورادویی هستند که یکی ۱۳۰۰ اسبی و دیگری ۱۷۰۰ اسبی است.
carbonado aventador
۱۳ بهمن ۱۳۹۲این هم جواب دوستی که هی شتاب شتاب می کنه!!!!!
50-GTR
۱۳ بهمن ۱۳۹۲چه ربطی داره قضیه شتاب و تیونینگه برو درگ nissan juke& bugatti veyron-رو ببین– اینم در جوابه شتابت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درود.
خودت انصاف داشته باش .
این درگی که میگی منصفانه است؟؟؟
ایران و المان
امین
۱۳ بهمن ۱۳۹۲لامصب چه شتابی داره
معلوم نیست مصرفش چقدره!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
چه خبره 1600 اسب بخار؟؟؟؟
مگه جنگه؟؟؟
ایران و المان
BMW
۱۴ بهمن ۱۳۹۲برو 114اسب بخار بیشتر نداریم تو دنیا
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲اینا باید با اون وانت که با موستانگ درگ گذاشت، مقایسه میشدن!
درکل این جور ماشینها واقعا بد صدا هستند، منکه اصلا خوشم نمیاد!
carbonado aventador
۱۳ بهمن ۱۳۹۲من موندم جطور آسفالت آتیش نکرفت . 1600اسب کم نیست . یه جا خوندم که وقتی راه می افتن زمین به قدرت3.8در مقیاس ریشتر می لرزه !!!!!محمد حسین
زیگما
۱۳ بهمن ۱۳۹۲میگن قدرت بوگاتی با یه جت متوسط برابری میکنه.
پس این چیکار میکنه؟؟
ALi.sd
۱۳ بهمن ۱۳۹۲با این خریت ها ها حال نمیکنم ،
شما اگه میخواین قدرتتون رو نشون بدین تو بخش تکنولوژی ساخت نشون بدین ،
نه این کارا ، یکم منطقی بودن هم بد نیست ،اهداف ژاپن رو ببین ، اهداف
اینارو ببین . ژاپن موتور 3 سیلندر میزنه که قابل حمل هم هست ، 400 اسبم
قدرت داره و اعلام میکنه تکنولوژی ساختش از فرمول یک هم بیشتره اونوخ اینا …
زیگما
۱۳ بهمن ۱۳۹۲جایزه موتور سال 2013 = انجین 1 لیتری فورد!
در ضمن عقل کل.دانشمند.استاد.همه چیز دان.ویکی پدیا. اینا اومدن واسه تفریح دارن اینکارارو میکنن!چه ربطی به هدف و برنامه داره؟یارو پولش رسیده این کارو کرده!
بعضی وقتا آدم از بعضی از کامنت ها آنچنان لجش میگیره که دوست داره ….
ALi.sd
۱۳ بهمن ۱۳۹۲آخه … چرا ژاپن از این کارا نمیکنه ؟
چرا آلمان برا تفریح نمیاد رو بی ام دبلیوش نیتروژن 400 اسبی
بذاره، بعدشم من نظرمو کاملا منطقی گفتم ، شما زر زر مفت نکن .
زیگما
۱۳ بهمن ۱۳۹۲بی ادب نشو.در همه جای دنیا این کارا رو میکنن!والا من دیدم توآلمان ماشین های تقویت شده مثل همون c کلاس 900 اسبی یا یه آئودی آ4 800 (یا بیشتر ،درست یادم نیست).این کار ها در تمام دنیا انجام میشه! یکی از آلمان باز ها بیاد اینو توجیح کنه آلمانی ها هم ماشین هاشونو تقویت میکنن! تازه آلمان ها خیلی هم بهتر تقویت می کنن…..
زیگما
۱۳ بهمن ۱۳۹۲توجیه منظورم بود ببخشید.
ALi.sd
۱۳ بهمن ۱۳۹۲خب اعصاب آدمو خورد میکنن دیگه ، یه طراحی درست و درمون ماشیناشون نداره ، فقط میان horse power رو میبرن بالا ، دیگه به هیچیشم کاری ندارن .
خودم توجیهم فقط خواستم اعصابمو با این حرف آروم کنم!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۲درود.
البته زیگما جان ، فورد هم موتورهای اکو بوست را با کمک زیر
مجموعه ی دانشگاه اخن المان ((( شرکت AVL ))) ساخته است .
((( ایران و المان )))
زیگما
۱۴ بهمن ۱۳۹۲اگه بنا بر همکاری باشه که روابط بنز و ب ام و و …. با دانشگاه میشیگان و تاسیسات عظیم تست و طراحی خودرو این دانشگاه از تمامی این روابط(!)بیشتره…..
50-GTR
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ژاپن رو خوب اومدی
میلاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲شما ژاپنی باز ها هم که همیشه با همه ی عالم و آدم جنگ و دعوا دارین.
اصن ژاپنیا خدا و آمریکایا خر و اهل خریت.راضی شدی؟
ولی من ذره ای از علاقه م به آمریکایی کم نشده و نخواهد شد :D
زیگما
۱۳ بهمن ۱۳۹۲یه سوال.با گیربکس اینا چیکار میکنند که تحمل این همه نیرو رو داره؟
carbonado aventador
۱۳ بهمن ۱۳۹۲جعبه دنده هاش خیلی خاصه، من دیدم جعبه دنده هایی که 1600Neرو تحمل می کنه بغیر از ویرون . ولی قیمتش اندازه ی آونتادوره!!!!!!!!
هادی
۱۵ بهمن ۱۳۹۲تو ایران هم جونا دور هم جمع میشن شمع ایریدیوم رو پراید نصب میکنن :D
نه شوخی کردم تو تهران دیدم از این کارا میکنن نه به این وسعت طرف با پراید پنامرا رو خار خفیف میکرد
saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۲خش به حالشون که همه جور سرگرمی در اختیار دارن .
50-GTR
۱۳ بهمن ۱۳۹۲اون همه هم زیاد نیست نسبت به ماشینای دیگه که تیون میشن با حجم موتور کمتری همین اسب بخارو میدن
50-GTR
۱۳ بهمن ۱۳۹۲کامارو 69 —2000 اسبی
Kurosh
۱۴ بهمن ۱۳۹۲دیوونه کننده بود…
دمتون گرم…
خیلی حال دادین…
Saied
۱۴ بهمن ۱۳۹۲فکرشو بکن با این بری کوه :D
50-GTR
۱۴ بهمن ۱۳۹۲بری کوه اونجارو کلا شخم میزنه میشه راهه صاف
hosseindark
۱۴ بهمن ۱۳۹۲هههههه
به قول مازندرانی ها (((عموووو هوای سررررررررررر)))
SAEED
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام.
پسر حتی خوندن ی مقاله ک این اسب بخارا توش نوشته شده باشه ب آدم هیجان میده!!!
داریوش . فقط آمریکا . فقط شورولت
۱۴ بهمن ۱۳۹۲تنها ماشین هایی که تو دنیا تک چرخ ( بلند شدن چرخ های جلو ) میزنن آمریکایی هستند چون شاسی هاشون حسابی قدرتمند هستند و تنها ماشین هایی هم که از این سیستم های هایدرولیک میبندن و چرخ ها رو بالا پایین میکنن هم آمریکایی هستند لاصمب چه هیولایی هست این خوراکه باهاش بری جاده چالوس :D
عزیزی که میگی ژاپن زاپن زاپن . زاپن صنعت خودرو سازیش قوی هست و کسی هم نمیگه نیست ولی اینجا بحث سر ماسل کارهای آمریکایی هست نه اسپرت های ژاپنی یه مقدار عقل و منطق هم خوبه خداوکیلی
شروین
۱۴ بهمن ۱۳۹۲سلام جناب داریوش فقط امریکا فقط شورولت. غرض از مزاحمت عرض ارادت به شما و همه ی امریکایی باز هاست. هر چند من زیاد کامنت نمیذارم تو این سایت اما هستم باهات…
محمد
۱۹ بهمن ۱۳۹۲اگه میگی فقط آمریکا بگو ولی نه شورلت. فقط دوج و پونتیاک خدابیامرز.
زیگما
۱۴ بهمن ۱۳۹۲این کلیپ ذهن منو مشغول کرده.
دوستان با سواد بگن ما که بلد نیستیم!(خیر سرمون باسوادیم یعنی!) برای بدست آوردن نیروی g وارده بر بدن باید از فرمول خاصی استفاده کرد یا اینکه باید با دستگاه اندازه گرفته بشه؟ بعد اینا این فشار بهشون وارد میشه کمرشون دردی چیزی نمیگیره؟
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۴ بهمن ۱۳۹۲البته که ماهم اگه باسواد بودیم،الان اینجا نبودیم :-)
ببخشید دوستان میدونم که خیلی از شما هم این هارو میدونید ولی خب دوست داشتم کامل بگم.
طبق قانون دوم نیوتن: نیرو یعنی جرم ضرب در شتاب. که اگر واحد جرم کیلوگرم باشه و واحد شتاب متر بر مجذور ثانیه،این فرمول نیرو رو برحسب نیوتن میده.منظور از نیروی وارد به راننده یعنی جرم راننده(یا بخش خاصی مثل گردن یا ستون فقرات) ضرب در شتاب که میزان نیروی وارد به بدن بدست میاد.
برای اندازه گیری شتاب، دستگاه شتاب سنج وجود داره که شتاب لحظه ای رو نشون میده، ولی خب اگه بخوایم بدون دستگاه هم میشه تخمین زد.شتاب متوسط یعنی نسبت تغییرات سرعت به تغییرات زمان،فرض میکنیم یک ماشین درعرض 2.5 ثانیه از سکون به 100km/hبرسه در این صورت شتاب متوسط میشه 100تقسیم بر 2.5 یعنی 40 متربرمجذورثانیه. ازون جایی که شتاب گرانش زمین حدود 9.81 متر بر مجذورثانیه هست،شتاب ماشین حدودا معادل 4 جی میشه! این شتاب افقی هست که میزان تحمل کردنش برای انسان خیلی بیشتر از شتاب عمودیه! درمورد شتاب عمودی مثل شتابی که به خلبان ها وارد میشه یا افراد داخل ترن هوایی، بدن انسان معمولی میتونه تا4-5 جی رو تحمل کنه البته به شرطی که زیر 10 ثانیه باشه! اما در مورد اینکه ستون فقرات و گردن تا چه شتاب افقی رو میتونن تحمل کنن من اطلاعی ندارم باید از یک بیومکانیک بپرسی! (اما مطمئنا به طرز قرارگرفتن کمر و گردن هم خیلی ربط داره!)
زیگما
۱۵ بهمن ۱۳۹۲آفرین به این همه هوش و ذکاوت .
تشکر به خاطر پاسخ
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۴ بهمن ۱۳۹۲بیشترین شتاب افقی رو هم رانندگان فرمول یک تحمل میکنند که بعضی وقتها تا 4.5 الی 5 جی میرسه! تو این شتاب، داد هر طور آدمی درمیاد :-)
carbonado aventador
۱۴ بهمن ۱۳۹۲محسن جان اینى که می فرمایید شتاب عمودی أی که إنسان تحمل می کنه 4-5جی هست درسته،در این حرفی نیست.من تو برنامه که به سقوط هوابیما می برداخت،سرنشینانش شتاب 7-8جی رو تحمل کردند و تا موقع تصادف زنده ماندند که خود دانشمندان هم تعجب کرده بودند!!!!!محمد حسین
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۱۴ بهمن ۱۳۹۲بله محمدحسین جان، بنده هم عرض کردم انسان معمولی میتونه تا 4-5 جی رو تحمل کنه!(تحمل و نه زنده ماندن!) وگرنه خلبانهایی هستند که میتونند تو شتاب 9جی! مکعب روبیک رو حل کنند! و خلبانهایی هم بودند که برای لحظاتی شتاب 12جی! به اونها وارد شده و بیهوش شدند اما زنده موندند!
امید
۱۴ بهمن ۱۳۹۲دوست عزیز شما چرا فکر می کنی این ماشین ها تکنولوژی ندارند؟
مگر تکنولوژی فقط در کوچک ساختن تعریف می شود؟
لطفا به نکات زیر دقت کنید، حنما نظرتون تغییر می کند:
به سیستم خنک کنندگی این غول فکر کن
چرا لاستیک ها آتش نمی گیرد
چه فشاری روی پیستون و شاتون وارد میشه اونم تو حالت مسابقه
و خیلی پارامترهای دیگه باعث رقابت در ساخت قطعات با تکنولوژی قوی تر می شه.
اتفاقا این مسابقات و به قول شما خریت ها خوب قطعات و ماشین ها رو به چالش می کشه.
sorena330
۱۴ بهمن ۱۳۹۲توایران فقط یک درصد غنی بی غم با ماشین های گذر میرن اسلالوم ولی تو ایالات متحده این مسابقه های تیونینگ و درگ حتی برای دبیرستانی ها هم برگزار میشه و در نهایت صلح اتفاقا پلیس هم در این رقابت ها شرکت میکنه،
ما دبیرستانی بودیم از استرس کنکور و نهایی شب و روز نداشتیم،اینا چی…
–جبر جغرافیایی–
شروین
۱۴ بهمن ۱۳۹۲متاسفانه ما ایرانیا یاد گرفتیم همه چیز رو فقط با ذهن خودمون می سنجیم. برا همین بعضیا میان میگن اینا تکنولوژی نیست و خریته و معنا نداره و هرچی. در حالی که هر کشوری فرهنگ و علایق خاص خودش رو داره. تو امریکا نسکار از فرمول یک بیشتر طرفدار داره. این به معنای بهتر یا بدتر بودن سطح کیفی خود ماشینا یا مسابقه یا تکنولوژی هرکدوم نسبت به اون یکی نیست. هرچیزی جای خودش رو داره. مسابقات درگ هم تو امریکا طرفدارای خودش رو داره و به اندازه کافی هم جذابیت داره.
کافر مقدس
۱۴ بهمن ۱۳۹۲بازهم یک آلمانی دیگر در بَک گراند پدال!
عکسـه هم خیلی بی کیفیت ـه! پیکسلاش از مانیتور هم میزنه بیرون!
پدال اگه منو + زیگمارو دوست داری عکس بک کراند رو از LowRider های آمریکایی بذار. . . . .
وحید
۱۴ بهمن ۱۳۹۲ای بابا این حرفا چیه!!!به جای اینکه ببینین و لذت ببرید، دارید واسه هم تند و تند کلاس میذارید.خوب بابا اینا چه ربطی بوگاتی و نیسان و کوفت و زهر مار داره؟ عزیز من اصلا شتاب صفر تا صد اینا حدود 1 ثانیه هست.همین که 4 تا بازی نید فور اسپید بازی میکنن(بعضیها البته)جو میگیرتشونو میخوان یه دستو پنجه ای هم با ماشینای اون بازی نرم کنن.این ماشینا(هیولاها)اصلا قابل رقابت با هیچی نیستن.من خودم به شخصه ویدیو کونیگسگ با یکی از همین هیولاها رو دیدم، اصلا وقتی درگ شروع میشد اون هیولا رسیده بود آخر خط.از این ویدیوها فراوون.ببینین و لذت ببرید.این ماشینارو خیلی تیون میکنن.ضمنا باید به اطلاع بعضی ها برسونم که ماشینهای سوپر اسپرت رو تو هر جای دنیا اگه سوار شی بهت چپ چپ نیگاه میکنن.مثلا فکر کردین اگه اینجا هم همه چی آزاد بشه هر کی میره یه بوگاتی میخره؟؟؟ اینقدر سادگی و نداشتن آگاهی هم دیگه خیلی بده. بای بای
50-GTR
۱۴ بهمن ۱۳۹۲همه که مثل شما نیستن تو خونشون 100 تا سوپر اسپرت داشته باشن هر روز با یکیشون برن بیرون………………………..
وحید
۱۵ بهمن ۱۳۹۲عزیزم خوب عکسی گذاشتی.منم میدونستم سنی نداری،ولی نه تا این حد.
ESI
۱۴ بهمن ۱۳۹۲این امریکای ها کارائی میکنند که مغزمون هنگ کرد
سعید_131
۱۵ بهمن ۱۳۹۲خوب ایرانیام کاری میکنن که مغز ادم هنگ میکنه! :)