شورلت کوروت C8 و فورد موستانگ شلبی GT500 دو خودروی اسپرت قدرتمند آمریکایی جدید هستند؛ بنابراین مسابقهٔ درگ میان آنها میتواند بسیار جذاب باشد و حالا هنسی این کار را انجام داده است. هرچند هردو خودروی این ویدئو استاندارد کارخانهای (استوک) هستند اما مسابقه میان آنها کمی هیجانانگیزتر از چیزی است که انتظار میرود خصوصاً وقتی اختلاف قدرت زیاد بین آنها را در نظر بگیریم.
کوروت C8 به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که در صورت تجهیز به سیستم اگزوز پرفورمنس (که در قالب پکیج پرفورمنس Z51 ارائه میشود) ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شلبی GT500 اما خودروی متفاوتی است زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۴۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین روی کاغذ شلبی کاملاً بر کوروت برتری دارد اما طراحی و ترکیب خودروها هم در نتیجهٔ رقابت نقش مهمی خواهد داشت.
در نسل هشتم کوروت، شورلت پیشرانه را پشت کابین یعنی در میانهٔ خودرو قرار داده است درحالیکه فورد پیشرانهٔ V8 بزرگ موستانگ را همچنان در جلو نگه داشته است. کل نیروی عظیم این موتور به چرخهای عقب منتقل میشود که نسبت به کوروت وزن کمتری روی آنها قرار دارد. این موضوع در شتاب اولیه کاملاً خود را نشان میدهد زیرا در مسابقهٔ اول که از حالت ایستاده آغاز میشود، کوروت در ابتدا برتری قابلتوجهی نسبت به موستانگ پیدا میکند که این احتمالاً به دلیل توانایی آن در انتقال بهتر نیرو به زمین است؛ اما بااینحال پیش از رسیدن به خط پایان، موستانگ این اختلاف را از بین برده و به رقیب میرسد.
دومین مسابقه اما در حالت رولینگ برگزار میشود و خودروها از سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت رقابت را آغاز میکنند. اینجا است که شلبی میدرخشد و به سرعت کوروت ضعیفتر را پشت سر میگذارد زیرا ماسل کار قدرتمند فورد در هنگام آغاز حرکت از حالت ایستاده نمیتواند کشش خیلی خوبی داشته باشد اما در حال حرکت بهتر تمام قدرت خود را به زمین منتقل میکند. درهرحال، هرچند این دو خودرو استوک هستند اما شکی نیست که مردان هنسی در حال تقویت هردوی آنها هستند تا حتی از چیزی که هماکنون هستند هم سریعتر و قویتر شوند.
مشخصات فنی
شورلت کوروت C8 | موستانگ شلبی GT500 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۸۴۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۸۵۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
قیمت | ۵۹,۹۹۵ دلار | ۷۱,۴۹۵ دلار |
[دانلود ویدئو]
مهردادكمال
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹من هر دفع این کوروت رو میبینم دود از سرم بلند میشه بخودم میگم محاله این قیمتش باشه!!!!
مهدی(Mسابق)
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹یادمه این موستانگ شکست سنگینی از فراری ۸۱۲ سوپر فست با قدرت تقریبا برابر خورد
حالا کدورت از موستانگ باخت بخدا قصد دعوا راه انداختن نیست ولی طبق آمار و ارقام و زمان های اعلامی جوری که امریکن بازا می گفتن من انتظار داشتم کدورت تفاوت چندانی با فراری نداشته باشه ولی …
JDM
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹789hp vs 495hp !!!!!!!!!!
چرا حس میکنم میخوای دعوا راه بندازی!
Saeed
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹جناب مهدی آیا ضریب آیرودینامیک موستانگ و 812سوپر فست رو هم مورد قیاس قرار دادین؟؟؟
معلومه که موستانگ ماسل کار با آیرودینامیک نسبتا ضعیف به گرندتور فراری که همیشه خلاقانهترین ماشین های آیرودینامیکی رو میسازه،میبازه(مثل درگ بامو M5 و M8 که هر دو قدرت برابر داشتن اما M8 با آیرودینامیک بهتر تونست M5 رو شکست بده)
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹دوست عزیز
قیمت ۸۱۲ رو با قیمت شلبی مقایسه کردی؟؟؟؟؟!!!
حالا فرض کن دعوا راه ننداختی!
کادیلاک
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به نظر من موستانگ بهتر از کوروت است از نظر طراحی
شلبى
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلى دوست دارم مدل هاى پرفورمنس کوروت زودتر رونمایى بشن تا ببینیم چیکار میکنن
جواد خطر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹تنها راهی که میشه ماشین آمریکایی مدل 2020 بیاری ایران اینه که اقامت یکی از کشواری حوزه خلیج فارسو داشته باشی و اونجاها یه کوروت یا موستانگ بخری و بعدش با مجوزو پلاک گذر موقت واسه چند ماه بتونی بیاری ایران البته اگه تا حالا ورود ماشین آمریکایی به این شکلم ممنوع نشده باشه
Car lover
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹از اون کاربری که ناراحت شد رفت حرفای پربارتری میزنی به حقیقت (???)ولی چون مردی کسی بهت گیر نمیده
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹یکم سطح اطلاعات ارائه شده باید بالا بره
حداقل مثل بعضیا نمیاد بگه عه این چیه همش شکست میخوره یا بگو اوووووووووووووووووووووووفففففففففففففففففففففف
یا بیاد خیلی چیزای دیگه بگه که هیچ کاربردی ندارند
هممون نظر بیخود دادیم اما خب بعضیا سعی دارن سطح اطلاعات ملت رو ببرن بالا
جواد خطر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کلاً کار لاور تو فاز مخصوص به خودشه!معلوم نیس رو زِمینه یا تو فضا!
جواد خطر
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹زمینی که روش زندگی میکنیم جو گرفته دیگه وای به حال آدماش! اصلاً وقتی زیادی باشی آدما ترش می کنن میزنن حیفو مِیلت میکنن پس بایستی کم باشی تا مزه مزه ات کنند….مفهوم شد؟ کارشناسای عکس!عکس بازای حرفه ای! پدال یا یه کامنتیو نچاپ یا اگه کردی پس جوابشم بچاپ
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹این موستانگ آمریکایی تر از این کوروت هست
هر دوشون عالین
ولی GT350 رو هم بازی بدید
JDM
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹بنازم پرفورمنس
Farzad
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹هیولا با ۷۶۰ اسب وحشی به حریف های گردن کلفت تری نیاز داره
محمد
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹یه قانون اومده هر سرمایه گذار خارجی به ازای هر ۳۰۰ هزار دلار که سرمایه گذاری کنه میتونه میتونه ۳ دستگاه خور رو به صورت موقت وارد کنه چه خودرو هایی وارد بشه ?البته بعد از ۵ سال باید برگردونه وخودرو باید نو باشه
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹قانوناشون بدرد عمشون میخوره
هر کاری می کنن که افرادی که توانایی مالی بالا دارند بتونن حال کنن و بقیه اون زیر له شن و پراید پنج تو منی رو 100 تومن بخرن! عه!
چرا ما نباید حداقل یه ماکسیمایی ؛ یه GT86 چیزی داشته باشیم!!!!!!
OMID
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹آخه مگه کسی عقب افتاده ذهنی باشه که از خارج بیاد ایران سرمایه گذاری کنه
علیx76
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹البته کشور های جهان سوم و با مدیریت ضعیف ، در صورتی که زرنگ باشی ، میتونن سود دهی بشدت بالایی داشته باشن ، البته که امنیت سرمایه گذاری وجود نداره
نمونه ش همین بورس ، کسی اگر یکسال پیش مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون تومن وارد بورس میکرد ( میدونم که این حبابه و دارن سر مردم کلاه میزارن ) ، الان بسته به سهامش میتونست ۱۰ برابر یا بیشتر شده باشه
Car lover
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹عقب افتاذه ماییم که عرضه نداریم تو مملکتی که یه قرون مالیات نمیگیره میلیاردر باشیم
کسی که سرمایه داره از منو شما بیشتر نگرانه پولشه که کجا بزارتش
Hamidreza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹مالیات میگیره ها اونم زیاد
فقط کافیه یه شارژ بخری متوجه میشی حدود 9 درصد مالیات میگیره ( فکر میکنم بازم مطمئن نیستم)
حالا من دقیق نمی دونم اما قطعا مالیات میگیره!
OMID
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹داداش پس این پولی که من میرم پرداخت میکنم واسه مغازه هر سال چیه؟ مالیاته دیگه
یه تی تاپ میخری روش مالیات میدی
پول آب و برق و گاز و تلفن مالیات داره
همه چی مالیات بر ارزش افزوده داره
دیگه از این بیشتر؟
Car lover
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹اقا جون منم ایرانزندگی میکنم
اره از یه قرون بیشتر مالیات میگیره
اما شما اگه بخای کاسبیتو هرجای دنیا( جایی که قابلیتشو داشته باشه نرید برا من از کنگو مثال بیارید) یکم ارتقا بدی از یه حدی بیشتر بشه ۶۰ردرصدشو باید رد کنی ایران اینجوریه؟
مالیات یکی که پراید داره با یکی که وی هشت داره یکیه کجای دنیا اینجوریه؟
Hamidreza
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹کار لاور عزیز
باید ببینی در آمد اونا چقدره و چقدر مالیات میدن!
مثلا اگه یکی تو یه ماه تو مغازش کار کنه 10000 دلار دربیاره (یعنی 160 میلیون )
کسی تو ایران میتونه یه مغازه ساده داشته باشه و ماهی 160 تومن در بیاره؟
پس درآمد بالا + مالیات بالا (بهتره از در امد پایین مالیات متوسط)
Alireza
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹همین درگ رو چند وقت دیگه با ۱۲۰۰ اسب قدرت تصور کنید، چه شود
Irani
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹بالاخره کی چشم ما به جمال خودروهای آمذیکایی روشن میشه؟!
به امید آن روز
ارش
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ایول موستانگ?
رامین
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹کوروت یه شاهکار به تمام معناست. ولی ماستنگ هیییییییییی خداااا یعنی روز میشه پشت یه دونش بشینیم :(
سینا BMW
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹موستانگ و ۷۶۰ اسب بخار!!!!!!!!!!!!
یوسف
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹اختلاف قدرت دو ماشین خیلی زیاده
اما چیزی که باعث تعجبه من شد تکنولوژی انتقال قدرت کوروته
که با نیروی کمتر از موستانگ وحشی جلو می افته.