شورلتمک لارن

مرد علیه ماشین! نبرد شورولت کوروت Z06 و مک لارن 570S

با اینکه شورولت کوروت Z06 قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به دوک بریتانیایی یعنی مک لارن 570S کوپه دارد اما این مدل ویژه پا را فراتر گذشته و از گیربکس ۷ سرعته دستی بهره می‌برد.


بدین ترتیب در زمان مسابقه، استارتی فوق‌العاده با این خودرو سخت‌تر از نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک بوده و اگرچه مسابقه به تصویر کشیده شده در این نوشتار از سکون آغاز نشده اما هنوز هم راننده تأثیر قابل‌توجهی روی رفتار خودرو داشته و البته راننده کوروت قادر بوده به اندازه مغز اتوماتیک مک لارن تعویض‌های سریعی داشته باشد.


چیزی که می‌خواهیم بگوییم این است که برخی افراد شاید با دیدن ویدئوی زیر کاملاً سورپرایز شوند! سورپرایز نه به خاطر برنده بلکه به خاطر روشی که برنده می‌شود.

از نظر اعداد و مشخصات، واضح است که باد به‌سوی شورولت کوروت Z06 می‌وزد. با استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار، کوروت قدرت ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متری خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. در مقام مقایسه باید گفت مک لارن 570S “تنها” قدرت ۵۶۲ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری داشته اما بار دیگر می‌گوییم که مزیت تعویض‌های سریع‌تر دنده و وزن سبک‌تر یک خودرو را همیشه در نظر داشته باشید…
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. HORSE

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (217 ديدگاه)

    روح کوروت رو بیشتر از ۵۷۰s دوس دارم

  2. آرش آمریکایی

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    اصن کوروت افتخار دنیای خودروسازیه
    تو زمانی که همه دارن به سمت سیستمهای الکترونیکی پیش میرن کوروت با سیستم آنالوگ هنوز هم عملکرد شایسته ای داره

  3. Aminspoort

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    براوو مکلارن،این تازه کوچولو خانواده مکلارنه،ماشینای آمریکایی فوق‌العاده ان، کوروت که دیگه بهترینه ،حتی اگه نتونن پیروز میدان هم باشن چیزی ارزششون کم نمیشه

    1. PaRHaM

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      باز این تست کننده ها قصد کردن اعصاب منو شکنجه بدن☹?
      وقتی کوروت میخرین، ی مدل داره به اسم Z06 , اون مدل ی آپشن داره به اسم دنده اتوماتیک؛ ک حسابی ماشین رو سریع میکنه ( ب طور مثال صفر تا صد ۲.۹) ، خب چرا اونو نمیارید؟
      واقعا چرا؟
      چرا انقدر میرین رو اعصاب من??

      1. MAHDI . CHEVROLET

        ۸ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        مریضن
        مثل درگ سال که گرند اسپورت اوردن
        این ZR1 هم نمیاد و بیشتر رو اعصاب میره

        1. PaRHaM

          ۸ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          میاد
          سلطان این سگمنت ZR1 تا چند وقت دیگه معرفی میشه و ……………………………………………………………………………………………………………….

  4. مختار

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    اینا در برابر ماشینی که میخوام خبرسو بدم فقط یه اسباب بازیه فراریFxx k evo معرفی شد

  5. کارل شلبی

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    جناب مختار لطفا از واژه اسباب بازی برای این دو افسانه خودروسازی استفاده نکن هر خودرویی شایسته تقدیره حالا چه کوروت باشه چه بوگاتی یا همون فراری.

    1. مختار

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      بله داداش قبول دارم زیاده روی کردم

  6. ونوم اف ۵

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    اقا اونایی که ویدئو رو دیدن اگه میشه امارشو بدن و تایم خودرو ها رو ممنون

    1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      چرت بود تستش
      رولینگ تست بود که اصلا قبولش ندارم. تایم هم چیزی نشون نداد. در کل چرت بود.
      مک لارن برد که دور از انتظار نبود.
      دم مکلارن گرم از همه لحاظ.

  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    نتیجه گیری شخصی:
    ۱_ اعدادِ روی کاغذ، همه چیز نیستن.
    ۲_ گیربکس اتوماتیک گاهی می‌تونه به مراتب تاثیر گذار‌تر از گیربکس دستی باشه.
    ۳_وزن کمتر این جا به قدرت بیشتر غلبه می‌کنه.
    ۴_هماهنگی موتور و گیربکس مک‌لارن عالیه.
    ۵_کوروت پیر شده، نسل کاملا جدیدش می‌تونه نتیجه رو عوض کنه.

    1. ستاره های پرفروغ (Daniel)

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      نتیجه گیری من:
      عاشق نتیجه گیریاتم فرشاد حتی اگه درست نباشن.
      جدیدا نظرسنجی نمیزاری دیگه؟؟؟
      نظرسنجی بذار. همیشه ی سمت نظرسنجیت رو هم ی محصول از بنز قرار بده. من دوس داشتم نظرسنجیاتو.

    2. PaRHaM

      ۸ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      فرشاد جان
      من ب شخصه از ۵۷۰s خیلی خوشم میاد
      ولی ی نکنه اینه ک
      همین جوریش کوروت Z06 نسخه دستی روی کاغذ هم از ۵۷۰s ضعیف تره (صفر تا صد کوروت : 3.2 / صفر تا صد 570s : ۲.۹ ) پس قطعا تفاوت عملکرد پیدا میکنن!
      در ضمن جایز دیدم قیمت های پایه رو هم بگم
      کوروت Z06 :
      ۸۰.۰۰۰ $
      مکلارن 570S :
      ۱۸۰.۰۰$
      صد هزار دلار اصلا رقم کمی نیس!
      و تا حدودی تفاوت عملکرد (تازه اونم با مدل غیر فول ک دستیه) رو توجیح میکنه

      1. Hemichan

        ۹ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (719 ديدگاه)

        ۱۸۰.۰۰۰$
        شورولت همچین هزینه ای بکنه به مرزهای 1000 اسب و اسکیدپد 2G نزدیک میشه

  8. ایمان

    ۸ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    سلطان بلامنازع پیست معرفی شد خواهشاً خبرشو بگذارید
    بی صبرانه منتظریم ( The Ferrari Fxx k Evo ) ….

  9. SAEED

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    در مقام مقایسه مکلارن با فراری و لامبورگینی و …همیشه پتانسیل مکلارنو بالاتر دونستم هر چند هر کدوم از این برندا خودشون تاریخچه ی سبزی دارن و اصلا با هم قابل مقایسه نیستن.
    مرسی

  10. Godfather

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    خیلی خیلی خیلی کم پیش میاد مکلارن تو درگی برنده نشه…لامذهب به کجا داری مکلارن!!!!!
    اون خیلی خیلی کم هم بخاطر اینکه یهو میبینی 570 اس رو با بوگاتی شیرون میندازن!

  11. مانی

    ۹ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اینکه پتانسیلِ مکلارن رو بیشتر از فراری دونستی از اون حرفاست
    فراری فروشِ بیشتر،سابقه بیشتر،سود بیشتر داره و اینکه
    فرمول یک رو نگاه کنی‌ میبینی‌ موتورِ ماشینهاش هم مال خودشه

    1. SAEED

      ۹ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (279 ديدگاه)

      دوست عزیزم اگه ادامه کامنتمو نگاه کنی میبینین که منم گفتم اصلا با هم قابل مقایسه نیستن
      مکلارن تو فرمول یک عملکرد خوبیو نداره ولی به ایندش امیدوارم
      مکلارن جدیدالتاسیس تر از فراریه ولی اگه بی انصافی نکنیم شیب پیشرفت فوق العاده خوبیو داره
      مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا