وجه اشتراک فورد موستانگ، شورولت کامارو و داج چلنجر در چیست؟ خب هر سه جزو نمادهای خودروهای عضلانی بوده و در آمریکای شمالی محبوبیت بالایی دارند.
وقتی این سه خودرو با CarWow بریتانیا آشنا شوند چه اتفاقی میافتد؟ البته که یک مسابقه درگ صورت میگیرد و این دقیقاً همان چیزی است که میبینیم. مهمتر اینکه خودروهای حاضر در این مسابقه از نوع استوک کارخانه نیستند. هر سه خودرو تیون شده و دارای پیشرانه سوپرشارژردار و البته قدرت و گشتاور زیاد هستند.
قدرت و گشتاور هر سه خودرو به نوعی نزدیک هم بوده اما بیایید اول نگاهی به برگه مشخصات فنی داشته باشیم تا ببینیم هریک از آنها چه چیزی در چنته دارند.
موستانگی که در درگ حضور دارد توسط مالک کینگ کبرا نامگذاری شده است. با استفاده از سوپرشارژر، نیروگاه ۸ سیلندر این خودرو قدرت ۷۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۹۰ نیوتون متری تولید میکند. این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده میشود. البته این موستانگ خودرویی کاملاً سنگینوزن بوده و وزن ۱۷۷۵ کیلوگرمی دارد.
ضلع دیگر این مثلث چلنجر SRT اسکات پک است که خروجی ۶۵۰ اسبی و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکند. این خودرو نیز دیفرانسیل عقب بوده هرچند با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرمی سنگینوزنترین عضو گروه محسوب میشود.
نهایتاً به کاماروی سوپرشارژردار میرسیم که قدرتی مشابه چلنجر داشته اما سبکترین خودرو بوده و ۱۶۵۶ کیلوگرم وزن دارد.
قطعاً موستانگ قویترین خودروی این مسابقه است اما بهطور قابلتوجهی سنگینتر از کامارو میباشد. چلنجر وضعیت نسبتاً مشخصی داشته و اگرچه قدرتی مشابه با کامارو داشته اما خب سنگینتر است و واضح است که برنده نخواهد بود؛ اما بین فورد و شورولت کدامیک پیروز میدان خواهد بود؟
OMID
۱۵ شهریور ۱۴۰۰لاستیک اسلیک احتمالا روی رولینگ ماستنگ تأثیر منفی داشت ( در کل هم به نظرم یا خوب تیون نشده یا قدرت رو بیشتر از چیزی که هست اعلام کردن شاید هم چندین عامل داشت )
راستش هیچ کدوم هم در حد انتظار عمل نکردن
شوی و ماستنگ تحویل قدرت خوبی نداشتن و ناگهانی شتابشون کم و زیاد میشد که نشانه خوبی نیست یا گیربکس ماستنگ نمیتونست با قدرت اضافه هماهنگ بشه ( فکر کنم اینم مربوط به تیون نه چندان جالب باشه )
در کل توی این موارد احتمالا هزینه اضافه واسه تیونر های شناخته شده تر مثل RTR یا هنسی قابل توجیه هست و حداقل ناامید کننده نیستن
بین این سه تا ( یا کلا با این قدر بودجه حدودی ) خودم حتما ماستنگ gt350 میگرفتم ( پکیج های RTR هم واسش موجوده )
شاسی و هندلینگ فوقالعاده همراه موتور عالی و خوش صدا و گزینه گیربکس دستی ( هر چند الان دیگه تولید نمیشه اما میشه مک وان رو تا حدی جایگزین در نظر گرفت و ماشین دست دو هم همیشه هست )
اگر هم پرفورمنس بالا در حد اینا و حتی بیشتر چه توی پیست چه توی درگ بخوای ماستنگ gt500 گزینه خوبی هست
هم استوکه و قابل اطمینان تر هم پرفورمنس بهتری از ماشینای اینجا داره
سهند
۱۵ شهریور ۱۴۰۰از بین موستانگ شلبی gt500 و چلنجر srt هلکت ردآی کدام هندلینگ بهتری دارد؟
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰صدص در صد ندید میگم موستانگ ، چون که از زمان پیست ها و در کل مهندسی فورد معلومه که دوم هندلینگ بهتری دارن ،البته هدف داج از ساخت ماسل کار با هدف فورد فرق داره و هرکدوم طرفدار های خودشون رو دارن
mohamadreza
۱۵ شهریور ۱۴۰۰داوش تنها برتری چلنجر نسبت به رقباش قیافه فوق العاده جذاب تر و خشن تر ومردانه تر و روحیه نوستالژیک خودرو های آمریکایی عضلانی دهه ۶۰و۷۰ هس ….
در باقی موارد حرف چندانی برای گفتن نداره ….
Reza Waffen SS
۱۶ شهریور ۱۴۰۰خوش معلومه شلبی
R@m!n
۱۵ شهریور ۱۴۰۰دقیقا نمونه های استوک GT350 و ZL1 حداقل 0.5 ثانیه سریع تر هستن. البته مت واتسون و تیمش هم راننده های حرفه ای نیستن و نمی تونن ماشینای آمریکایی رو کنترل کنن.
ممد ژانگولر
۱۵ شهریور ۱۴۰۰دم دوج گرم با وزن بیشتر عین چهار بار مسابقه اول شد 💪
Nima
۱۵ شهریور ۱۴۰۰گشتاور ها رو مطمئنید درست گفته؟ حتى توى ویدیو هم فکر کنم اشتباهه.
اینا استوک بیشتر این گشتاور دارن.
OMID
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اینا تیون شدن استوک نیستن
مدلای تنفس طبیعی بودن سوپرشارژ گذاشتن روشون
یانکی
۱۵ شهریور ۱۴۰۰درگهای مضحک کارواو فقط جنبه سرگرمی داره و هبچ اعتباری نباید بهش داد.انقدر احمقه که نمیدونه لاستیکهای این ماشینها مخصوصا مویتانگ که لاستیک اسلیک داره باید گرم بشه.نکنته بعدی نحوه حرکتش رو ببینید داره هرزگردی میکنه قبل استارت.بعد این همه درگ برگزار کردن هنوز ننونسته یه دست چراغ استارت و سنسور ثبت تهیه کنه.نکته بعدی این تایمها از تایمهای مدلهای استاندارد بیشتره.مثال چلنجر اسکاتپک تایم 11.5 رو میزنه و موستانگ 11.8 و کامارو هم 11.7 میزنه.ولی تنها نکته ابن بود که تو برنامهای احمقانه کارواو این برنامه کاملترین پک صدا بود.
SF90 STRADALE
۱۵ شهریور ۱۴۰۰بجای درگ بین تیون شده ها باید بین تاپ ترین هاشون یک درگ بزرگ برگزار بشه تا شاهد هنرنمایی این ۳ عضلانی دوست داشتنی باشیم ….
دوج چلنجر دیمن 😈😈
شورولت کامارو ZL1 😍😍
فورد موستانگ شلبی GT500 👑👑
R@m!n
۱۵ شهریور ۱۴۰۰البته تاپ ترین کامارو ZL1 1LE هست.
SF90 STRADALE
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ZL1 1LE فکر کنم نسخه پیست محور کامارو هست
به هر حال شما بهتر از من در جریانی با توجه به عشقتون به ماشین های آمریکایی
مهم اینه که سه تفنگدار عضلانی رو همه دوست دارن و به نوعی مهر و امضای صنعت خودروی آمریکا محسوب میشن
R@m!n
۱۵ شهریور ۱۴۰۰به هر حال وقتی GT500 و دیمن میان وسط کامارو هم باید قوی ترین مدلش باشه. GT500 هم ماشینی پیست محور هست و با سوپراسپرت های چند صد هزار دلاری سر شاخص شده و زمان هایی مشابه یا بهتر زده.
در کل این سه ماشین رو فکر نمی کنم کسی دوست نداشته باشه و جذابیت های خاص خودشونو دارن.
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰دلیل اینکه گشتاکر موتور هاشون مخصوصا در شورولت و چلنجر نسبت به نسخه ی استاندارد تنفس طبیعی کمتر شده ، این هست که سوپرشارژ نسب شده روی این موتور ها از موتور گشتاور اضافی میکشه برای تعزیه خودش ، امانکته ی جالب این هست که کسایی که این خودرو هارو تیون کردن هیچی از پروتوکل احتراق و زمانبندی سوپاپ ها و فشار هوار سوپرشارژ نمی دونستن و نتونستن گشتاور تلف شده رو برگردونن، فقط دور موتور رو بالا بردن احتمالا یا اینکه در دور های بالا گشتاور شدیدا افت میکنه و حداکثر قدرت در دور پایین به دست میاد
اصلا خود اسکات پک چهارصد متر رو در همین حدود ها میره ، چرا تیون کنه ادم و خرج رو دستش بزاره
خیلی تیون مزخرفی هست
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۵ شهریور ۱۴۰۰عاشق کاماروعم و انتخابم هم کاماروعه ، مخصوصا یه رنگ مشگی مات
Kf
۱۵ شهریور ۱۴۰۰موستانگ ضعیف عمل کرد یا کامارو خوب کار کرد؟
البته از خودرو های تیون شده متنفرم با دردسرهایی ک داره
میثم
۱۵ شهریور ۱۴۰۰از بهترین درگ ریس های ممکن، منکه دلم نمیخواست شکست هیچکدام رو ببینم بهترین قسمتش واسم اونجایی بود که هر 3 کنسرت صدار موتور راه انداخته بودند.
Alireza
۱۵ شهریور ۱۴۰۰اینا تیون کردن کندتر شدن یا زمین carwow خیلی ناصاف و خرابه، کامارو ۶۵۰ اسبی سوپرشارژ تایم ۱۲ ثانیه آخه
R@m!n
۱۵ شهریور ۱۴۰۰کامنت دوستمون آقا امید کاملا درست و گویای همه چیز بود.
نمونه های استوک و تیون شده های شرکتی بشدت بهتر هستن و هر سه ماشین کاملا آماتور تیون شده بودن.
datsun
۱۵ شهریور ۱۴۰۰مت واتسون یه درگ با همین ماستنگ و m3 با یه اسکای لاین ۷۵۰ اسبی گذاشته به زور به اسکای لاین رسید تو رولینگ هم ازش خورد
Elmiraj
۱۵ شهریور ۱۴۰۰کاش درگ بین scott pack ، ZL1 1LE و GT500 استاندارد بود…..
.
با نیون شده ها اصلا حال نمیکنم و بنظرم درگ بینشون هم فاقد ارزش و جذابیته .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ شهریور ۱۴۰۰ایول چلنجر!🤩سنگین تریم عضو گروه تا آخر درگ پا به پای موستانگه اومد! نمیدونم چرا کامارو اینقدر ضعیف بود آخه ۶۵۰اسب سبک ترین هم هست،از اینا گذشته عاشق صداهاشونم، جیگر آدم رو حال میاره خصوصا وقتی که چرخاشون شروع به هرزگردی میکنه و راه می افتن🤤😍…
محمد امین
۱۵ شهریور ۱۴۰۰مگه کامارو نبرد !!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ شهریور ۱۴۰۰برد اما به چه قیمتی؟ تا آخر درگ همش هرزگردی داشت لانچ بشدت بد و کندی داشت باعث شد خیلی دیر به اون دوتا برسه….
M.A.S
۱۵ شهریور ۱۴۰۰از کارواو انتظار میره که ماشین های تیون شده حرفه ای تری بیاره بجای ماشین هایی که تا این حد آماتور تیون شدن که با وجود پرخوران احتمالاچون نتونستن فشار هوای سوپرچارجر و زمان بندی سوپاپ هارو کنترل کنن گشتاورشون حتی از تنفس طبیعی هم کمتر شده
انجین 392 یکی از بهترین انجین هایی هست که میشه برای تیونینگ و کشیدن قدرت های بالا استفاده کرد به واسطه حجم بالاتر نسبت به کایوت فورد
این انجین در اواخر دهه 1950 در محصولات بزرگ گروه کرایسلر مثل نیویورکر و 300C معرفی و استفاده شد ولی با این وجود بعدا به عنوان یه انجین مخصوص درگ استفاده شد و تا قبل از سال2011 در محصولات تولید انبوه ظاهر نشد
مشخصات فنی این انجین
v8 تنفس طبیعی با زاویه 90 درجه ای با بلوک چدنی
نوع همی با دو سوپاپ در هر سیلندر و دو شمع در هر سیلندر
حداکثر 485اسب بخار در 6000RPM
حداکثر 643NMگشتاور در 4200RPM
میل لنگ از جنس استیل فورج کاری شده
میله اتصال از جنس چدن نشکن
قطر پیستون X کورس حرکت :94.488mmX103.886
پیستون های هایپریوتکتیک آلومینیمی
حداکثر دور مجاز 6400RPM
ضریب تراکم 10.9:1(نسخه قدیمی ضریب تراکم 10.3:1 داشت)
ترتیب پاشش 2-7-5-6-3-4-8-1
منیفولد اگزوز و منیفولد خروجی از جنس الیاژ الومینیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ شهریور ۱۴۰۰برادر مرسی استفاده کردیم🙏
آریا ماشین
۲۸ شهریور ۱۴۰۰خودم طرفدار کامارو هستم ولی با این مشخصات فکر میکردم موستانگ ببره ، کامارو خوب کار کرد
مهران
۳ مهر ۱۴۰۰آقا در حق چلنجر اجحاف شده!!!
دوج چلنجر دیمون ۸۰۵ اسب بخار قدرت داره و لقب قویترین خودروی عضلانی جهان رو داره.اینا رفتن ضعیف ترین نسخه چلنجر یعنی srt رو برداشتن!خوب اگه راست میگین چلنجر دیمون رو می آوردید اون موقع موستانگ و کامارو خاکش رو می خوردن