پیکاپهای هِوی دیوتی یا همان وظیفه سنگین همانطور که از نامشان مشخص است، برای مسابقه ساخته نشدهاند. این غولها برای انجام کارهای سنگین و حمل یا بکسل محمولهها طراحی و ساخته شدهاند ولی بااینوجود، این بدان معنا نیست که این پیکاپها تحت شرایط خاصی خودروهای سریعی نیستند و تماشای مسابقهٔ آنها سرگرمکننده نخواهد بود زیرا وقتی نیروگاههای دیزلی بزرگی زیر کاپوت آنها قرار گرفته، قطعاً مسابقهٔ درگ بین آنها میتوان هیجانانگیز باشد.
در ابتدا بهتر است ببینیم چه چیزی زیر کاپوت این سه پیکاپ غولپیکر پنهان شده است. رم به پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری شش سیلندر دیزلی کامینز مجهز است که در این نسخه ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۵۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. از سوی دیگر، سیلورادو از نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی دیزلی دورامکس با ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۴ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. شورلت اما کمی سنگینتر از رم است و بنابراین حداقل روی کاغذ، باید شاهد رقابت کاملاً نزدیکی باشیم.
در اولین درگ این ویدئو، شورلت و رم به مصاف هم میروند که رقابت آنها واقعاً نزدیک است و برنده با اختلافی جزئی از خط پایان عبور میکند. حال در این زمان، پیکاپ سنگین فورد در نسخهٔ تِرمور و با پیشرانهٔ بنزینی به این مهمانی اضافی میشود. F250 کمی سبکتر از رقبا است و در سینهٔ خود یک نیروگاه ۷.۳ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتن متر گشتاور را پنهان کرده است. در اینجا هم مثل شورلت، انتقال نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد که بهطور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه یافته است. خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر میکنید فورد F250 میتواند برندهٔ راند قبلی یعنی سیلورادو 2500HD را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
[دانلود ویدئو]تماشا در یوتیوب:
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲ تیر ۱۴۰۰عجب سلاطینی 👑🇺🇸
RezaRs
۲ تیر ۱۴۰۰ملت به چی نظر میدین اپارات که پخشش نمیکنه اون پایینی که خاکستریه با عکس یه ورقه که بالاش تا شده و ناراحته بالاییم اپارات خطا میده
Nima+RST
۲ تیر ۱۴۰۰مال من که بدون مشکل بودن 🤔
mahan
۲ تیر ۱۴۰۰منم بدون مشکل دیدم رضا جان!
Iman99
۳ تیر ۱۴۰۰درمورد لینک دانلود درست میگی لینک دانلود خراب شده منم قبلا خواستم بگم مدیران محترم پدال درستش کنن.
ویدئوی پایینی از یوتیوب شیر شده که فیل تره اگه نخواستی فقط کافیه اسم ویدئو رو داشته باشی بعضی سایتای داخلی هستن که ویدئوهای یوتیوب رو مستقیما از خودش میگیرن و پخش میکنن فیل تر هم نیستن خودت سرچ کن پیدا میشه اسمش رو نمیگم منع قانونی نداشته باشه بعد راحت به بخش زیادی از یوتیوب دسترسی داری.
SF90 STRADALE
۲ تیر ۱۴۰۰خدایان قدرت و گشتاور
خدایان ابهت و بزرگی
خدایان پیکاپ ها
Made in USA
Nima+RST
۲ تیر ۱۴۰۰فورد سوپر دیوتی طولش ۶ متر و ۷۰ سانته 🤦♂️
مسعود
۲ تیر ۱۴۰۰شورلت قیافه داغونی داره نسبت به اون دوتا
Reza
۲ تیر ۱۴۰۰اتفاقاً قیافه شورولت بروز تره
مسعود
۲ تیر ۱۴۰۰اون دوتا اصیل تر و نماد امریکاس قیافشون
شورلت شده شبیه طراحی جدید کره ای ها و چینی ها
Amirreza
۲ تیر ۱۴۰۰این نسخه سیلورادو زیاد قشنگ نیست ولی تو نسخه های عادی من به ترتیب فورد ، شورولت ، رم رو دوست دارم البته در نسخه های معمولی ولی اگر برن زیر تیغ جراحی رپتور و تیرکس به ترتیب فورد ، رم و شورولت رو دوست دارم
علی
۲ تیر ۱۴۰۰پیکاپ فقط اونایی که چرخ عقبشون جفته
DUALLY
محمد
۲ تیر ۱۴۰۰خدایا فقط حجم موتور همه نزدیک ۷ لیتری
ایران
۲ تیر ۱۴۰۰اره خخخخ
امین
۲ تیر ۱۴۰۰پشمای آدم از این همه گشتاور میریزه
امیرحسین
۲ تیر ۱۴۰۰سلام،جای حی ام سی خالیه،هرچند که شورولت تقریبا هپونه دیگه.
تویوتا توندرا و نیسان تایتان آیا چرخ عقب بصورت دوبل(جفت) دارند؟یا فقط تکین؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۲ تیر ۱۴۰۰برام عجیبه خریدار ها چرا سراغ نسخه بنزینی فورد تو این کلاس میرن.
R@m!n
۲ تیر ۱۴۰۰بنظر هزینه های تعمیر و نگهداری موتورای دیزلی فورد بالاتر از موتورای بنزینیش هست با اینکه موتور دیزلی منطقی تره.
شاید اختلاف بازدهی 25 تا 40 درصدی موتور دیزلی این مسئله رو توجیه کنه اما خب شاید برای کسانی که از این ماشینا استفاده می کنن خرابی و هزینه کمتر مهم تر باشه.
اینو بر اساس تجربیات مالکین سری 250 تو فروم های مربوط به فورد گفتم.
" Swedish Arrogant Tiger "
۳ تیر ۱۴۰۰هزینه تعمیرات دیزل بالاتر هست ولی خب بازه تعمیراتش هم به مراتب طولانی تره، مصرف کمتر و قدرت بالاتر هم قابل گذشت نیست. شاید هم واقعا دیزل های فورد مشکل ذاتی خاصی داشته باشن.